Es pot "deixar" el bolquer?
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
Es pot "deixar" el bolquer?
M'explico...
és que nosaltres no li volem treure el bolquer al peque, sinó que se'l tregui ell, que el "deixi"... no sé si m'explico. O sigui esperar a que no el necessiti per no posar-li més, ok? igual que amb la teta, que vull que la deixi ell, no treure-li.
No sé si algú ho ha fet així i em pot explicar la seva experiència... En teoria entre els 3 i 4 anys controlen els esfínters i és possible no posar més bolquers i que no s'escapi res, però m'agradaria saber si algú ho ha fet així, tot i que sé que és difícil perquè a p3 ja no deixen portar bolquers, no?
nosaltres, si és necessari no anirà a p3, no només pel tema bolquers, però és una de les raons.
Bé, a veure si algú m'explica la seva experiència!
és que nosaltres no li volem treure el bolquer al peque, sinó que se'l tregui ell, que el "deixi"... no sé si m'explico. O sigui esperar a que no el necessiti per no posar-li més, ok? igual que amb la teta, que vull que la deixi ell, no treure-li.
No sé si algú ho ha fet així i em pot explicar la seva experiència... En teoria entre els 3 i 4 anys controlen els esfínters i és possible no posar més bolquers i que no s'escapi res, però m'agradaria saber si algú ho ha fet així, tot i que sé que és difícil perquè a p3 ja no deixen portar bolquers, no?
nosaltres, si és necessari no anirà a p3, no només pel tema bolquers, però és una de les raons.
Bé, a veure si algú m'explica la seva experiència!
Re: Es pot "deixar" el bolquer?
Jo realment no tinc gaire idea sobre el tema... Però vaig llegir el llibre "La Crianza Feliz" de la Rosa Jové que en parla. Bé, diu que els nens sobre l'any passen una època que se'l volen terure i que la podem aprofitar.
Parla també que amb els bolquers "moderns" que els nens no noten quan fan pipi els hi costa molt saber què passa i que quan se n'adonen s'espanten.
La conclusió és que millor no forçar el procés (si no està "preparat"). I per detectar si ho està anar mirant les senyals i provar. Deia que res de tenir-los 3 hores a l'orinal "esperant" ni fer coses d'aquestes.
Parla també que amb els bolquers "moderns" que els nens no noten quan fan pipi els hi costa molt saber què passa i que quan se n'adonen s'espanten.
La conclusió és que millor no forçar el procés (si no està "preparat"). I per detectar si ho està anar mirant les senyals i provar. Deia que res de tenir-los 3 hores a l'orinal "esperant" ni fer coses d'aquestes.
Te explico nuestra experiencia por si te sirve,Maia antes de cumplir los dos años que se levantaba con el pañal seco por las noches,de hecho al quitarle el pañal,solo se le ha escapado un par de noches y estaba malita,dicen que esa es la primera señal de que controlan efinteres.
Por semana santa tenia los 2 años recien cumplidos,empezo a pedir que le quitaramos el pañal,era ella que no lo queria,de hecho en casa muchas veces o se lo ponia,lo que como era en mayo,pues era un rollo con las lavadoras,porque de dia era cada dos por tres,en la guarde se olvidaba de que llevaba pañal,así que espere a que junio que acababa la guarde y al dia siguiente ya no se lo puse,era la mas feliz del mundo,pero seguia haciendo pipi como si tubiera pañal,así fue todo el verano,le pregunte dos veces si queria el pañal pero dijo que no queria,volvio a la guarderia en septiembre,escapandosele el pipi pero sin pañal,le llevaba 3 mudas al dia,y al cabo de un mes ya lo hacia pidiendolo y se le escapaba de vez en cuando.
Yo tenia claro que no se lo iva a quitar hasta que no estuviera preparada,pero al final fue ella la que decidio que el pañal fuera,lo que me arrepiento de haberle aguantado desde que me dijo que ya no queria hasta acabar el cole(tres meses),porque si lo hubiera hecho cuando ella me lo dijo,quizas le hubiese sido mas fácil a ella,le daba o le da muchisima rabia cuando se le escapa el pipi.
Decirte tambien que si hay niños que entran en el cole con pañal,en la guarde de Maia hay un niño que los llevaba y su madre decia que lo habia comentado en el cole y no habia problema,y si no va a p3 pues creo que no tienes problemas en esperar a que te lo pida no?.En el siguiente me esperare a que me lo pida sea a los 2,3,o 4,pero eso si en el momento que me lo pida se le escape o no se lo quito,que mira que fueron 3 meses pero se me quedo la conciencia intanquila por no haberla respetado.
Por semana santa tenia los 2 años recien cumplidos,empezo a pedir que le quitaramos el pañal,era ella que no lo queria,de hecho en casa muchas veces o se lo ponia,lo que como era en mayo,pues era un rollo con las lavadoras,porque de dia era cada dos por tres,en la guarde se olvidaba de que llevaba pañal,así que espere a que junio que acababa la guarde y al dia siguiente ya no se lo puse,era la mas feliz del mundo,pero seguia haciendo pipi como si tubiera pañal,así fue todo el verano,le pregunte dos veces si queria el pañal pero dijo que no queria,volvio a la guarderia en septiembre,escapandosele el pipi pero sin pañal,le llevaba 3 mudas al dia,y al cabo de un mes ya lo hacia pidiendolo y se le escapaba de vez en cuando.
Yo tenia claro que no se lo iva a quitar hasta que no estuviera preparada,pero al final fue ella la que decidio que el pañal fuera,lo que me arrepiento de haberle aguantado desde que me dijo que ya no queria hasta acabar el cole(tres meses),porque si lo hubiera hecho cuando ella me lo dijo,quizas le hubiese sido mas fácil a ella,le daba o le da muchisima rabia cuando se le escapa el pipi.
Decirte tambien que si hay niños que entran en el cole con pañal,en la guarde de Maia hay un niño que los llevaba y su madre decia que lo habia comentado en el cole y no habia problema,y si no va a p3 pues creo que no tienes problemas en esperar a que te lo pida no?.En el siguiente me esperare a que me lo pida sea a los 2,3,o 4,pero eso si en el momento que me lo pida se le escape o no se lo quito,que mira que fueron 3 meses pero se me quedo la conciencia intanquila por no haberla respetado.
Jo també estic pendent d'aquest tema, la meva fa molt poc que li hem tret i a la nit i la migdiada porta bolquer.
Al cole em van dir que quan estigués una setmana sense mullar-los que li treguessim, però hi ha nens que ells mateixo t'ho demanen.
A veure que tal la teva experència i la meva...
Al cole em van dir que quan estigués una setmana sense mullar-los que li treguessim, però hi ha nens que ells mateixo t'ho demanen.
A veure que tal la teva experència i la meva...
la meva filla ha deixat els bolquers (ella) amb 2 anys i mig. Li molestava per fer kk (de fet no en volia fer mai perqu``e li quedava enganxada i sempre anava restreta. Ara sense bolquers en fa cada dia.
Pel pipi igual. Volia fer-ho al WC com nosaltres i un dia va dir no vull bolquers. Ho vam aprofitar i nom´´es ha tingut un parell d'escapes per no arribar a temps o estar distreta jugant.
Hem respectat sempre el seu ritme i ens ha funcionat. Ara nomes en porta a la nit, perque encara el mulla molt.
Jo el deixaria respectar el seu ritme, com a molt li pots dir (ara que es estiu) que els bolquers donen calor i que si vol anar mes fresquet vagi amb calçotets.
Pel pipi igual. Volia fer-ho al WC com nosaltres i un dia va dir no vull bolquers. Ho vam aprofitar i nom´´es ha tingut un parell d'escapes per no arribar a temps o estar distreta jugant.
Hem respectat sempre el seu ritme i ens ha funcionat. Ara nomes en porta a la nit, perque encara el mulla molt.
Jo el deixaria respectar el seu ritme, com a molt li pots dir (ara que es estiu) que els bolquers donen calor i que si vol anar mes fresquet vagi amb calçotets.
La Joana va decidir treure's el bolquer als dos anys i quinze dies. Es banyava tot el dia a la piscina de casa, i no en duia. Així q per anar al carrer tb va demanar d'anar sense, i al cap de 5 o 6 dies la vam trobar dormint la migdiada i la nit despullada i amb el bolquer a terra. Tot i això, al cap d'una setmana a la nit el vam haver de tornar a posar pq se li escapava. I ella ho ha acceptat pq veu q se li escapa. Però fa dues nits ho va voler tornar a provar, i no li vam pas dir q no; tot i q tb se li va escapar un. La majoria de nits es lleva seca, però de moment li anirem posant i el treurem quan ella ho torni a veure clar.
Espero haver-te ajudat.
Espero haver-te ajudat.
- Santandria
- :: peixet

- Entrades: 268
- Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm
Hola Sandrajuli,
jo crec q sí q poden decidir q ja no volen portar bolquer. De fet, el meu peque fa un parell de dies q diu "BOLQUER NO!!!", i és una guerra cada cop q li hem de canviar. Primer pensava q potser li feia mal xo em deia q no. Així q avui m'he decidit i hem anat els 2 a la botiga a comprar un orinal. Ell l'ha triat i de seguida q l'ha vist ha dit "pipi"
Em fa una mica de por. Hi ha vegades q ens diu q té pipi o caca i jo li dic q tranquil, q faci q després canviarem el bolquer. Xo de normal, no acostuma a avisar. Encara no té els 2 anys, tot just ha complert els 21 mesos, xo crec q si ell ho demana és millor aprofitar el moment. A veure com va l'experiència. La veritat és q sempre ha anat molt avançat en tot...
Per cert! a mi m'han explicat el cas d'un nen q quan va complir els 3 anys, va dir q no volia bolquer i des d'aquell dia li van treure i cap problema!!!
Així q si ho tens tan clar, jo t'animo
. Crec q cada nen segueix el seu ritme i els hem de respectar. Això q als 2 anys fora bolquer, als 2 anys han de parlar, als "x" mesos han de fer no sé quina altra cosa... són productes de la societat. Tots els nens ho acaben fent tot xo cadascun necessita el seu temps.
Molts ànims i molta sort!!!
jo crec q sí q poden decidir q ja no volen portar bolquer. De fet, el meu peque fa un parell de dies q diu "BOLQUER NO!!!", i és una guerra cada cop q li hem de canviar. Primer pensava q potser li feia mal xo em deia q no. Així q avui m'he decidit i hem anat els 2 a la botiga a comprar un orinal. Ell l'ha triat i de seguida q l'ha vist ha dit "pipi"
Em fa una mica de por. Hi ha vegades q ens diu q té pipi o caca i jo li dic q tranquil, q faci q després canviarem el bolquer. Xo de normal, no acostuma a avisar. Encara no té els 2 anys, tot just ha complert els 21 mesos, xo crec q si ell ho demana és millor aprofitar el moment. A veure com va l'experiència. La veritat és q sempre ha anat molt avançat en tot...
Per cert! a mi m'han explicat el cas d'un nen q quan va complir els 3 anys, va dir q no volia bolquer i des d'aquell dia li van treure i cap problema!!!
Així q si ho tens tan clar, jo t'animo
. Crec q cada nen segueix el seu ritme i els hem de respectar. Això q als 2 anys fora bolquer, als 2 anys han de parlar, als "x" mesos han de fer no sé quina altra cosa... són productes de la societat. Tots els nens ho acaben fent tot xo cadascun necessita el seu temps. Molts ànims i molta sort!!!
- sandrajuli

Sí, és el que jo penso també...
Esperarem doncs... a veure qué!
I ja ens explicaras com us ha anat sense bolquer!
Esperarem doncs... a veure qué!
I ja ens explicaras com us ha anat sense bolquer!
Ahir a l'abacus vaig veure un llibre que es diu "Ir al vàter, sin lágrimas" de l'Elizabeth Pantley i em va semblar interessant. No el vaig comprar perquè encara ho veig una mica lluny, però penso que pot ser interessant. És aquest: http://www.crianzanatural.com/prod/prod480.html
- sandrajuli

L'Aleix el va deixar per "voluntat pròpia". Ara amb la calor suposo que li devia fer nosa i un dia es va llevar creuat que no volia que li posessim i no li vam posar. Ha anat tot rodat! 
- sandrajuli

momo, i ja li veies intencions abans o no? vull dir que si quan tenia pipí o caca ho deia o res de res?
No! Si no parla gairebé res...
Si li posavem de tant en tant... quan en teniem ganes tots i hi pensavem, en feia a la gibrelleta. Al cole els hi posaven des de feia uns 4-5 mesos després d'esmorzar i després de berenar, no en feia sempre però...
La qüestió és que ha aprés a demanar-ho un cop ja no en portava.

Si li posavem de tant en tant... quan en teniem ganes tots i hi pensavem, en feia a la gibrelleta. Al cole els hi posaven des de feia uns 4-5 mesos després d'esmorzar i després de berenar, no en feia sempre però...
La qüestió és que ha aprés a demanar-ho un cop ja no en portava.

- sandrajuli

ah, ok... és que el nostre no va a cole, i clar la seva única referència és veure'ns a nosaltres anar al wc... per això em fa l'efecte que tardarà molt a captar la idea.
Ja tinc demanat a la biblio el llibre que va dir la julyet: "Ir al vàter, sin lágrimas", a veure si arriba aviat i em dòna alguna idea, ja us explicaré.
Ja tinc demanat a la biblio el llibre que va dir la julyet: "Ir al vàter, sin lágrimas", a veure si arriba aviat i em dòna alguna idea, ja us explicaré.
sandrajuli ha escrit:ah, ok... és que el nostre no va a cole, i clar la seva única referència és veure'ns a nosaltres anar al wc... per això em fa l'efecte que tardarà molt a captar la idea.
La Joana tampoc va a l'escola i l'ha deixat ella per voluntat pròpia... no crec q això hi tingui res a veure.
Hi estic d'acord Noe, la nostra, molt abans que al cole comencessin a treure bolquers a la seva classe, ja ens veia a nosaltres, i teníem un orinal corrent pel bany i de tant en tant s'hi asseia. Moltes tardes m'he passat posant i traient-li el bolquer per que volia provar...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |