Part natural a Manresa

Experiències i pors del moment més desitjat.

albajc
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dj. ago. 13, 2009 8:23 pm

Part natural a Manresa

EntradaAutor: albajc » dj. ago. 13, 2009 8:32 pm

Hola noies!
Estic de 7 mesos, i encara no m'he decidit a on vull parir. Com que vaig pel privat hauria d'anar a la clinica Sant Josep, pero vull parir natural. Vaig anar a una xarrada a Sant Joan de Deu, i em va semblar que alla estaven super preparats. I en canvi a la clinica Sant Josep, no ho tinc tant clar.
Algu hi ha fet un part natural a la Clinica Sant Josep o a Sant Joan de Deu? M'expliqueu les experiencies?
Moltes gracies!!!
amca
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: ds. des. 20, 2008 10:06 pm

Re: Part natural a Manresa

EntradaAutor: amca » dj. ago. 13, 2009 10:43 pm

Hola albajc,

Jo he tingut les meves dues filles (una de 3 anys i mig i una de sis mesos) a l'Hospital General de Manresa (Sant Joan de Deu). La meva segona filla va néixer de part natural. La veritat és que em feia gràcia tenir un part natural, però no era un objectiu prioritari per a mi ja que tenia clar que depenia molt de com es desenvolupés el part. Vaig tenir la gran sort de que em toqués una llevadora fantàstica que va respectar molt el que nosaltres volíem i també que el procés va anar com una seda. La llevadora em va demanar en entrar quina mena de part volia i li vaig dir que intentaria un part natural, però que si no aguantava demanaria l'epidural. Ella ho va entendre perfectament i vam quedar que sobre la marxa ja decidiríem. Vaig dilatar molt ràpidament (que fos el segon part hi va ajudar) i recordo que la llevadora em va dir en un determinat moment del procés de dilatació que, si ho volia, em podien posar l'epidural ja. Com que les contraccions no eren massa doloroses li vaig dir que preferia esperar, a veure si aguantava. Ella em va advertir que potser el procés s'acceleraria i ja no hi seríem a temps. Jo vaig dir que d'acord, tracte fet. I quan les contraccions es van fer molt doloroses sí que vaig arribar a demanar l'epidural, però ja estava dilatada de 10 cm i la meva nena va sortir en un no res. Van ser 20 minuts molt intensos i els recordo com un dels moments més emocionants de la meva vida. Sí que em feia mal, cridava i tot, però és un mal especial i ho tornaria a repetir. La veritat és que vaig quedar molt contenta de la llevadora, de tot el personal i fins i tot de les instal·lacions. Va ser tant diferent del meu primer part, que va haver de ser induït amb oxitocina i va durar 12 hores! Tinc molt clar que en aquestes condicions no hauria aguantat un part natural perquè les contraccions induïdes amb oxitocina fan més mal i perquè 12 hores són moltes hores. Per això crec que cal deixar-se anar una mica, veure com va tot i decidir sobre la marxa. I és important trobar una llevadora o ginecòleg que entengui el que vols. Jo vaig estar molt de sort, la veritat.

Ui! Quin rollo que he escrit! No acostumo a escriure massa, però avui m'he deixat anar... Que et vagi tot molt bé i ja ens explicaràs com va tot!
Helia
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dv. ago. 14, 2009 9:07 am

Hola, albajc!
Mira, precisament ahir vaig veure aquesta notícia.

Jo no he parit, ni estic embarassada encara, però m'he informat força sobre els dos llocs, pel mateix que tu. Quan arribi el moment, m'agradaria tenir un part respectat, en què em deixin anar fent al meu ritme... Fins i tot vaig escollir ginecòleg tenint en compte aquesta opció... Al final em vaig decantar per anar a Vic (era una de les meves tres opcions juntament amb les dues de Manresa).

Conec algunes noies que han parit a l'hospital amb part natural, i que estan la mar de contentes, però no conec cap part natural a la clínica (tot i que tothom que hi pareix n'està encantat. Mira aquí: viewtopic.php?f=12&t=10800)
Però si vols part natural, jo em decantaria per l'hospital...

El que sí que faria segur, és preparar un pla de part i presentar-lo als dos llocs, a veure com responen... Amb el pla de part t'assegures que el personal sanitari llegeix i entén les teves inquietuts, i que no els agafa per sorpresa quan arribi el moment... El Departament de Salut en té un model: http://www.gencat.cat/salut/depsalut/pd ... rt2007.pdf

Espero haver-te ajudat, i que el teu part sigui com el desitges! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
albajc
Entrades: 104
Membre des de: dj. ago. 13, 2009 8:23 pm

EntradaAutor: albajc » dv. ago. 14, 2009 10:40 am

Moltissimes gracies noies! Ja us anire explicant. ;)
maredelpau
:: gosset
:: gosset
Entrades: 414
Membre des de: dg. abr. 19, 2009 7:14 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: maredelpau » dv. ago. 14, 2009 11:04 am

Hola!
Just t'anava a penjar la notícia del 3.24.
A l'hospital general van fer una reforma de les instal.lacions del paritori per adaptar-se a parts naturals i flexibilitzar tot el procés, cosa que ha generat molta satisfacció. Penso que el personal que hi treballa ho té bastant clar, i si presentes un pla de part com t'han recomanat, pots gaudir d'un part el màxim respectat sempre i quan no sorgeixi algun problema que obligués a canviar de plans.
A la Clínica no té res a veure, està molt bé i tot el que vulguis, però no esperis el mateix perquè no ho tindràs.

Jo si volgués un part natural i hagués de ser a Manresa, ho tindria molt clar.
Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Nam
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm

EntradaAutor: Nam » dv. ago. 28, 2009 10:47 am

Hola!!!
La meva experiència em porta a recomanar-te al 100% (o al 200%) l'hospital General, el Sant Joan de tota la vida, vaja. Jo vaig tenir la meva filla allà el juliol de l'any passat, primer part que va ser part natural, i MOLT BÉ. Com comenta amca, la llevadora una passada de bona i competent, i tot el personal també molt bé, molt pacient i comprenssiu. Et donen molta força i et fan sentir vàlida a tope per al part.
Jo no he parit al Sant Josep, o sigui que la meva opinió és totalment personal, pero pel què he vist les experiències del Sant Josep són molt diferents, jo conec unes quantes noies que hi han tingut els seus fills i no té comparació.Però també atenen bé eh. I hi ha un índex elevat de que el part acabi en cessària pel què he anat veient. Són parts molt mecanitzats diria jo. A part que si hi ha la mínima complicació et deriven d'urgència a l'hospital general.
De tota manera jo crec que això va a caràcters i els gustos personals són molt diferents. Hi ha noies que per la raó que sigui pensen encara que anar pagant és sinònim de part bo i millor atenció, jo penso que potser depèn quines zones sí, però al bages estem de sort que és millor anar per la SS que pagant. Jo mateixa fins l'últim dia vaig haver d'aguantar a la meva mare que em deia que anés pagant que era millor!!! I això és per desconeixement, res més.

Una altra cosa és que penso que si realment es vol un part natural s'ha d'anar mentalitzada. Jo hi anava molt, a part de que sóc molt tossuda, i crec que hi va influïr positivament també!

Uff quin rotllo he fotut, espero haver-me expressat bé amenys!!!
Resumint però et diria que no tingus cap por ni res d'anar en el moment del part a l'hospital general!!!
Imatge
Imatge
loski
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 9:26 am

EntradaAutor: loski » dj. gen. 14, 2010 11:15 am

Hola noies!!!,

Jo com a St.Joan de Déu res!!! tot i el que vaig passar...Ara us ho explico:

Mireu jo estic de 16 setmanes i ja estic pensant en el part, doncs la meva primera experiència de part va ser una mica, bé molt dolenta.
Vaig tenir la gran mala sort que em posessin l'epidural malament (risc que assumeixes, quan vols que te la posin), i vaig estar 16 dies ingressada totalment immòbil pels afectes de la punxada.
La veritat és que vaig rebre un tracte per part del personal sanitari immillorable, em van cuidar a mi, a la meva filla i al meu marit d'una manera molt humana i professional.
Ara però la meva intenció, és tenir un part natural, doncs tot i lo cagadeta que estic l'epidural em fa molt respecte. Jo m'informaré, i la meva intenció és intentar-ho, sé que com a última opció puc demanar l'epidural...No sé si ho podré resisitir...QUIN CAGUE!!!
Apa abraçades a totes
Nam

EntradaAutor: Nam » dl. gen. 18, 2010 12:11 pm

carai Loski... gràcies per compartir això de l'epidural, hi ha molta desinformació i sí que passen aquestes coses, no a tothom li va bé! tu tranquila, que si vas passar aquest tràngol parir ara sense epidural t'anirà de conya (i és segon part, o sigui que mig camí ja està fet!).
I sí, el tracte és molt bo! espero que et vagui el part de conya!!!
Imatge
Imatge
loski

EntradaAutor: loski » dt. gen. 19, 2010 10:43 am

Ei Nam, moltes gràcies pels teus ànims, la veritat és que estic ben cagadeta!!!
Però haig de pensar que sóc valenta per això i molt més.
Apa una abraçada!!!
caterina
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 333
Membre des de: ds. oct. 24, 2009 9:01 am

EntradaAutor: caterina » dj. gen. 21, 2010 9:24 pm

Loski, ostres no sabia que podia passar això!! Jo de moment vull que me la posin però ara ja em fas dubtar!!!
Això si que ho pots fer, demanar natural i si veus que no aguantes que te la posin!! També el tindràs a Sant joan de deu???

Un petonet guapa!!
Imatge

Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » dv. gen. 22, 2010 5:24 pm

Al mes d'agost vaig escriure en aquest post, uns missatges més amunt...
Finalment, si tot va bé, jo també pariré a St Joan de Déu de Manresa... Buscava algun lloc que fossin pro-part natural, i vaig pensar que Vic era un bon lloc... però per històries que no venen al cas, al final serà a Manresa! Dues llevadores ja m'han dit que si vull part natural, a Manresa m'anirà la mar de bé, o sigui que cada dia n'estic més convençuda!

Nina Chan
, jo crec que no has de patir... he arribat a la conclusió que el que té de bo St Joan de Déu de Manresa és que et respecten el part, i si tu tens clar que vols l'epidural, doncs no crec que tinguis cap problema perquè te la posin!! De fet conec dues noies que hi han parit fa poc, i totes dues van acabar amb epidural (tot i que una sí que volia part natural en principi), i supercontentes del seu part! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
loski

EntradaAutor: loski » dv. gen. 22, 2010 5:33 pm

Ei Nina Chan no has de patir, quan tu estiguis apurada, si veuen que ja estàs a punt per posar l'epidural te la posaran sense cap problema.
A les que us he angoixat amb el tema de l'epidural, em sap molt de greu, però sabeu que passa?..., que conec una amiga que li van posar malament i no li van dir, al cap de dos dies la van enviar cap a casa i tenia un mal de cap que es moria..., li deia a la seva mare: si em moro es de mal de cap, no podia estar gens per la criatura, si s'aixecava queia..., jo per això ho comento. No m'agradaria que mai ningí es trobes amb això, més val saber a que ens exposem, i això no tu explica ningú. Crec que haurien d'explicar, el risc que hi ha..., ara jo si veig que no puc aguantar de mal me la torno a posar. No seré tan gafe oi?
Apa petons i ànims a totes!!!
klara
Entrades: 570
Membre des de: dj. març 18, 2010 2:28 pm

EntradaAutor: klara » ds. maig 08, 2010 5:50 am

Hola noies! Tinc un dubte sobre el part a Sant Joan de Déu. Jo el mes que ve si tot va igual de bé, pariré a Sant Joan de Déu i m'agradaria que les que i heu anat em diguéssiu si posen enemes de forma sistemàtica, et posen el gota a gota només entrar i aquestes coses. I si les que veu aconseguir tenir un part sense epidural us van haver de fer la episiotomia.
Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » ds. maig 08, 2010 10:05 am

Hola Klara,
Jo, si tot va bé, pariré al juliol a St Joan de Déu... i també estic molt interessada en el tema del part natural!
Miraré de respondre't, segons el que m'ha dit la llevadora... Tu, si vols part natural, ho has de comunicar... no sé si quan arribes de part (també estaria bé que ho sapigués el/la teva gine)... I et deixen molt al teu aire: això vol dir que et deixen a la sala de dilatació/part amb el teu home, i només entren de tant en tant... El que sí que fan és obrir-te una via, i deixar-te-la posada, per si de cas s'hagués d'administrar alguna cosa d'urgència, però no la connecten a cap goter, perquè tu tinguis llibertat total per moure't per l'habitació, estar a la pilota, etc... Per monitoritzar, tenen uns aparells petitons que es posen lligats com un cinturó a la panxa i que controlen el batec fetal, i que et permeten fins i tot dutxar-te amb ells, perquè són impermeables.
No posen enemes de forma rutinària. I finalment, l'expulsiu pot ser en la posició que et vingui més de gust (tenen cadira de parts).
Ara bé, també em va dir que hi ha llevadores de tot, moltes estan molt conscienciades amb el tema part natural, t'ajudaran i animaran amb tot el que puguin, però sempre n'hi pot haver alguna que sigui més reticent...

També crec que és molt i molt important, aguantar al màxim de dilatació a casa, per si de cas, per evitar estar mil hores a l'hospital i que acabin enxufant-te alguna cosa per accelerar el procés...

Una altra cosa... el primer divendres de cada mes hi ha una xerrada al 2n pis de l'hospital on les llevadores fan una xerrada sobre el protocol del part natural, i els pots preguntar aquestes coses... El divendres passat tocava, en teoria, però em van trucar per dir que seria divendres que ve... però has d'estar apuntada... Si t'interessa, podries trucar a ginecologia i demanar si hi ha places lliures, i si no, pots anar a la del juny (si hi arribes! ;-) ). Jo igualment divendres que ve escriuré en aquest post per explicar com ha anat la reunió :ok:

Quin rotllo que porto, no? :content:
ImatgeImatge
Imatge
klara

EntradaAutor: klara » ds. maig 08, 2010 11:10 am

Que bé Helia! això de les xerrades està molt bé. Ja trucaré a veure si hi ha places lliures i si no a la de juny, com em toca a finals de juny, no crec que s'adelanti tant.I si no em la teva crònica ja estarà bé.

Moltes gràcies Helia, a veure si aconseguim tenir el part que volem. Cuida't!
Imatge
Nam

EntradaAutor: Nam » dt. maig 18, 2010 10:47 am

Hola noies!
Us escric per confirmar (amb la meva experiència, jejeje) que és tal i com ha dit l'Hèlia (ho has explicat tot mooolt bé!).
Sobre les llevadores jo en guardo un record meravellós, sempre he pensat que si mai repeteixo m'encantaria que fóssin les mateixes persones (cosa que crec impossible, però bueno...). I dit per les mateixes llevadores que totes són molt respectuoses amb el part natural, excepte alguna que s'està a punt de jubilar ( o sigui que si veieu que és madureta ja sabreu de què va...). I potser del 2008 fins ara ja s'han jubilat i tot!!!
Que us vagui molt bé!!!
Imatge
Imatge
klara

EntradaAutor: klara » dt. juny 08, 2010 5:13 am

HELIA com va anar la xerrada a l'hospital???
Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » dt. juny 08, 2010 7:52 am

Ei! Me n'havia oblidat d'escriure en aquest post! :-:)

Doncs molt bé, la xerrada!! a mi em va agradar molt, i em va donar confiança! :ok:

Aquí va el rotllo!! :content:
Ens va fer la xerrada una llevadora molt maca... ens va passar un pla de part (l'adjunto), on diu que moltes coses també les fan amb els parts normals (amb epidural), perquè ells no ho conceben d'altra manera... tipus... no enemes (lavatives), no rasurat, no ruptura de membranes sense consentiment... bé, res sense consentiment... una de les màximes que tenen és que la dona sàpiga en tot moment què li està passant, en quina fase està, i tot això... Es fa el pell amb pell sempre (a no ser que hi hagi alguna complicació), i quan la mare ho decideix, se l'emporten a rentar i vestir...

Les particularitats del part natural estan totes especificades al pla de naixement... és un pla estàndar, que recull la gran majoria de coses que sempre reclamem... però el que té de bo és que no l'hem hagut de fer nosaltres, per demanar que l'hospital ens ho respecti, sinó que són les mateixes llevadores de l'hospital que el van anar redactant, i convencent a gines i pediatres, amb lo qual, ho tenen molt per la mà... En el pla de part, es pot modificar el que vulguis, però clar, és millor parlar-ho amb un gine/llevadora per si és possible que t'atenguin la petició... (també es pot eliminar algun punt, si es creu necessari).

En un part natural, si tot va bé, no veus al gine... tan sols la teva llevadora, i a vegades una resident en pràctiques...
Tenen aparell de música a totes les sales de parts, i que pots portar els CDs que vulguis... és més, t'ho recomanen... i ara ve lo bo... tenen un cistell amb fragàncies, per treure la olor d'hospital, i pots triar la que t'agradi més, i de tant en tant passen a fer quatre flush-flush... jajaja... he flipat quan ho explicava...
Què més... que et pots dutxar/banyar (tenen una banyera, però és normal, no és la rodona...) quan vulguis, que s'amotllen a qualsevol posició de la mare, per a l'expulsiu... que et deixen menjar i beure... que les llevadores estan fent cursets a tope, de teràpies alternatives, i que depèn com (si estan lliures) poden fer-te reflexologia podal, donar-te flors de bach...

Ah!!! Una cosa important que em deixava... si trenques aigües, i són netes, pots esperar tranquilament a casa unes quantes hores, si estàs tranquil·la... ells administren NOMÉS antibiòtic a les 18 hores d'estar la bossa trencada, per evitar infeccions... però no occitocina! El que passa és que la majoria de vegades, si no hi ha contraccions, és la mare la que es posa nerviosa i acaba demanant que li enxufin algo per accelerar-ho... a més, que si després de 24 hores no ha començat el part, doncs és que és evident que algo no funciona "normal", i s'hauria de valorar què fer...

El que no em va agradar tant, però ja sabia, és el tema de la cessària. Va dir que sabien perfectament que era una deficiència, i que els hi sabia molt de greu no poder-hi fer més... però el tema és que si et fan cessària, normalment és perquè és urgència, i van ràpid, i no deixen entrar el pare per qüestions d'asepsis... A més, com que es tipifica com a "operació" (de fet, ho és), et passen a la sala de rehabilitació general (amb tots els que han operat recentment, sigui del genoll, o del cor), i donen la criatura al pare, que pot estar a la sala de neonats amb les infermeres i la criatura als braços tota l'estona fins que porten a la mare a l'habitació, dues hores més tard... Diu que hi estan treballant per poder anar canviant aquestes coses, però que és més lent perquè és més competència de metges, i no tant de llevadores...

A més, ara estan ampliant l'hospital, i hi ha d'anar ginecologia... i hi estan fen sales de dilatació més còmodes i relaxants, i totes tindran banyera de dilatació/part... Ok!!

Mmm.... doncs això! A la visita pre-part està bé portar el pla de part, i comentar amb el gine que vols seguir el protocol de part natural, així ja queda registrat a l'informe...

Si teniu algun dubte, demaneu, que potser ho vam comentar i no ho he escrit... ;-)

Jo avui tinc visita i eco... però hi ha vaga!!! :-(( ai mare... a veure com va la cosa...!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
ImatgeImatge
Imatge
klara

EntradaAutor: klara » dc. juny 09, 2010 10:30 am

MOLTES GRÀCIES HELIA!! molt interessant, a mi ja em queda poquet.L'altre dia vaig tenir la visita prepart i em van dir que pintava bé per tenir un part natural ja que no he tingut embaraç de risc i esta ben col·locat. Ja vaig dir que la meva idea és aguantar el dolor fins que pugui.
La eco i visita bé??
Imatge
Helia

EntradaAutor: Helia » dc. juny 09, 2010 11:16 am

Ei! T'acabo d'escriure al post de juny!! :content: jeje...Sí sí!! la visita, molt bé! no feien vaga... jeje... això sí, la meva hora i mitja d'espera no me la va treure ningú... :-:)
La peque pesa 2,600 kg, i la tinc la mar de ben posada... :ok: i tots els meus controls, perfectes! :aplausos:
ImatgeImatge
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::