fins quina edat el collit?
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
fins quina edat el collit?
Noies!
jo fa 2 anys que faig collit i em va perfecte pq el meu peque encara fa teta, i he pogut dormir bé sempre des que va nèixer... a part que penso que és bó per ell i a nosaltres ens encanta, clar!
però algun cop m'ha vingut al cap la pregunta: fins quan voldrà dormir amb nosaltres? i perquè voldrà marxar?
Us volia preguntar la vostra experiència... ja sé que cada casa és un món, però tinc curiositat per saber els motius perquè han anat a dormir al seu llit, si els hi heu facturat vosaltres, si han decidit ells marxar, etc... i a quina edat.
vaaaa, expliqueu!
jo fa 2 anys que faig collit i em va perfecte pq el meu peque encara fa teta, i he pogut dormir bé sempre des que va nèixer... a part que penso que és bó per ell i a nosaltres ens encanta, clar!
però algun cop m'ha vingut al cap la pregunta: fins quan voldrà dormir amb nosaltres? i perquè voldrà marxar?
Us volia preguntar la vostra experiència... ja sé que cada casa és un món, però tinc curiositat per saber els motius perquè han anat a dormir al seu llit, si els hi heu facturat vosaltres, si han decidit ells marxar, etc... i a quina edat.
vaaaa, expliqueu!

Re: fins quina edat el collit?
A mi també m'interessa molt aquest tema...
La meva filla té sis mesos i fem collit des del primcipi. Ens agrada molt i penso que és una de les millors experiències de la maternitat. Però fins quan???
Onavis
http://aprenentasermare.blogspot.com/
La meva filla té sis mesos i fem collit des del primcipi. Ens agrada molt i penso que és una de les millors experiències de la maternitat. Però fins quan???
Onavis
- Naylacris
- :: dinosaure
- Entrades: 12234
- Membre des de: dc. jul. 25, 2007 9:09 am
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
No afecta en las relaciones de pareja para nada sino mirame a mi, que estoy esperando el segundo bebe.
- Naylacris
- Contacta:
Mira te pondré otro ejemplo para que veas que no afecta, mis cuñados, hacen colecho 6 en dos camas de matrimonio, ellos dos y sus cuatro hijos, ahora las niñas ya se han ido a su habitación pero para que veas que no afecta han tenido 4 hijos, 2 niñas y 2 niños o sea imagina, a parte para tener intimidad no hace falta tenerla en la cama...
- Naylacris
- Contacta:
Como dice Carlos González, respecto a las críticas al colecho: Tu marido no es suficiente mayor para dormir solo? Porque duermes con el entonces? jejeje.
Nosotros empezamos hacerlo a los 6 meses y desde entonces cada noche, ella duerme bien y nosotros genial.
Nosotros empezamos hacerlo a los 6 meses y desde entonces cada noche, ella duerme bien y nosotros genial.
Jo conec una parella que el seu fill de 12 anys, fill únic, encara dorm amb ells. Tots 3 n'estan encantats. Vist des de fora sembla una mica fort però si ells hi estan tant bé. El nen n'està molt dels pares. La mare sempre diu que passarà de dormir amb ells a dormir amb la nòvia
Al pediata ja fa anys que li van dir que dormia a la seva habitació perquè sempre els hi preguntava a cada revisió i els hi deia que seria poc autònom, dependent, insegur.... i davant de tot això van optar per amagar-ho. Els nens de la classe tampoc ho saben.
Jo les vegades que ho he provat no m'ha anat bé ja que tots ens movem molt i era un caos. Però reconec que ha de ser molt còmode sobretot per donar el pit.
Al pediata ja fa anys que li van dir que dormia a la seva habitació perquè sempre els hi preguntava a cada revisió i els hi deia que seria poc autònom, dependent, insegur.... i davant de tot això van optar per amagar-ho. Els nens de la classe tampoc ho saben.
Jo les vegades que ho he provat no m'ha anat bé ja que tots ens movem molt i era un caos. Però reconec que ha de ser molt còmode sobretot per donar el pit.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
home, per nosaltres és comodíssim, i a més ho fem per tot el que n'hem llegit a favor... i això de que tothom et diu la seva, i normalment coses en contra, ja tens raó nina chan! però també me n'he adonat que qui em diu això ho diu sense criteri, vull dir que tampoc s'ho ha estudiat gaire abans de dir-m'ho... solen ser els mateixos que em diuen que si amb 2 anys encara li donc pit, també es tornarà no sé pas com! però estem molt convençuts de tot el que fem amb el tema del nen, i per això ho fem!
i lo de les relacions de parella... no era el nostre lloc de costum ja abans de tenir-lo... hi ha 1500 llocs i moments més!
i lo de les relacions de parella... no era el nostre lloc de costum ja abans de tenir-lo... hi ha 1500 llocs i moments més!
La meva experiència, després de sis mesos fent collit, és que no afecta a la relació de parella.
Fa unes setmanes que la deixem la primera part de la nit al bressol i així tenim un moment per estar abraçats els meu home i jo.
I per lo altre, doncs... hem tornat una altra vegada a l'adolscència on no sempre ho havíem de fer de nit i al llit... Té el seu encant.
Bé, al tenir un fill tot canvia i fent collit encara més, però s'ha d'anar trobarnt solucions. I també tinc els meus dubtes, no us penseu!
Onavis
Fa unes setmanes que la deixem la primera part de la nit al bressol i així tenim un moment per estar abraçats els meu home i jo.
I per lo altre, doncs... hem tornat una altra vegada a l'adolscència on no sempre ho havíem de fer de nit i al llit... Té el seu encant.
Bé, al tenir un fill tot canvia i fent collit encara més, però s'ha d'anar trobarnt solucions. I també tinc els meus dubtes, no us penseu!
Onavis
Naylacris ha escrit:No afecta en las relaciones de pareja para nada sino mirame a mi, que estoy esperando el segundo bebe.
Claro que sí!Nina jo algunes vegades ja he contestat a aquesta pregunta per aquí l'SP, i sempre dic que les relacions de parella no han de ser sempre a la nit, al llit i a les fosques!!! Suposo que depén de la parella...en el nostre cas, home, sería més fàcil no haver de buscar alternatives i tenir disponibilitat del llit, però no ha suposat un problema. Tots tres dormim molt bé, desde que la nena tenía 15 dies. Ara feia un temps que la primera part de la nit la dormía al seu bressol a la nostra habitació, perque em feia por que es despertés quan nosaltres encara èrem al menjador i es tirés del llit de matrimoni....però ho hem deixat estar perque la nena prefereix el llit gran, digue-li tonta!!
Sandrajuli jo també em plantejo això, de moment estem bé, però no em puc imaginar com s'acabarà el collit. Em dóna la sensació que la nena no voldrà marxar mai, oi? I jo tampoc no em veig obligant-la a marxar....no sé. Jo he llegit alguna noia de per aquí que el seu fill, cap als 3 anyets o 4, havia volgut marxar al seu cuarto de forma voluntària. Aviam....
- Naylacris
- Contacta:
Ya habeis leido lo que he puesto de mis cuñados, y ella es pediatra y las dos niñas una con 6 años y la otra con 4 este año han decidido irse a su cuarto ellas solitas o sea que yo creo que llega un momento que ellos mismos ya lo piden y sino pues ya se verá cuando se van, yo la verdad que no tengo prisa porque Ana se vaya de nuestra cama; y sobre todo iba bien para eso para cuando les das el pecho, y lo mismo Ana ha dejado el pecho sola a los 22 meses, no sé si por mi embarazo o porque ya ella no ha querido más, pero lo mejor que hecho es darle el pecho a mi hija hasta que ella ha querido, y seguiremos durmiendo los tres juntos y en unos meses os cuatro juntos hasta no se cuando pero tampoco lo pienso ni me lo pregunto.
pititta ha escrit:Jo conec una parella que el seu fill de 12 anys, fill únic, encara dorm amb ells.
osti!!deunido, no?a veure jo crec que ni tan ni tan poc, és a dir, tenir al fill de 12 anys dormint al llit amb els pares crec que ja és una exageració i potser aquí sí que hi ha algun problema, ei!és la meva opinió i cadascú a casa fa el que creu millor, però m'ha sobtat molt llegir-ho perquè sempre he suposat que tots els nens fan la seva evolució,uns més d'hora i d'altres més tard, però 12 anys!!no m'imagino als meus alumnes de 6è de primària dormint amb els seus pares, bé ni ells ho voldrien, mare meva!!!!
Apart d'aquest exemple, jo he fet collit amb el meu fill des dels 4 mesos, bé sempre el posava al bressol a dormir (20.00)i al primer cop que es despertava (22.00 o 23.00) el posava al nostre llit. S'ha de dir que vaig començar perquè no podia estar llevant-me cada 2 hores (dormia fatal)i d'aquesta manera vaig trobar un solució "relativament" bona, tot i que em despertava, al passar-lo al meu llit jo no em desvetllava tant i ell agafant-me la mà o prenent pit es calmava, i així amb tots els seus despertars nocturns....
L'experiència m'ha encantat, la veritat, però ja fa dos mesos (ara en té 19)que ja dorm tota la nit seguida, llavors ja no fa falta que el porti al nostre llit, tot i així, si algun dia esporàdic s'ha despertat doncs tornem-hi tots 3 junts!!
T'haig de dir que això que es malacostumen no crec que sigui una cosa generalitzada, pensa que molts nens necessiten més temps per la maduració de la seva son i quan ho fan i aprenen a enllaçar les diferents fases del son, ja no tenen la necessitat de dormir amb els pares, doncs descansen perfectament al seu bressol tota la nit.
Pel tema de les relacions de parella doncs com t'han dit les companyes és qüestió de pensar altres llocs o moments, que sempre va bé per no caure en la rutina!!!!!!
- Naylacris
- Contacta:
Yo también lo encuentro exagerado y creo que a parte de a esa edad ser un problema del niño es un problema de los padres, bueno también habria que ver el porque está así con los padres, no sé, quizás tengan sus motivos.
Jo de moment no tinc cap pressa perque surti del nostre llit, de fet soc jo la que la necessito al costat, m'agrada sentir-la respirar, sentir els seus peuets... però m'agradaria imaginar que ella més endavant ja vulgui dormir al seu llit, encara que la trobi a faltar.... però també ho trobo fort que un nen de 12 anys encara dormi amb els seus pares. Llavors no deu anar de colonies ni res no? crec que això també li deu privar de certa independencia si actua així.... però està clar que cada familia es com es i els seus motius tindran 
Bona nit noies!!!!!
Deixant a banda el tema del nen de 12 anys...... (alguna explicacio ha d'haver), nosaltres fem collit selectiu. Explico: en Jorge s'ha llençat varies vegades a "las profundidades" del terra, aixi que dorm gairebe sempre al bressol, excepte: quan anem al camping (no m'en refio de deixar-lo a l'altre llit (ja s'ha tirat una vegada), quan esta malalt o no pot dormir be. No ens importa que dormi amb nosaltres, pero tampoc te problemes de dormir sol. Sempre ha estat un nen que s'ha adaptat molt be a tot. Dic aixo perque feiem pit (fins que va dir prou, que el menjar es mes bo), li havia donat bibe (amb la meva llet) i xumet i tampoc no tenia problemes (sempre millor triar a la mama). Crec que depen molt de vosaltres i d'ells, que quan ho necessiten ho demanen, i quan no ho demanen......... es que ja no ho necessiten.
Deixant a banda el tema del nen de 12 anys...... (alguna explicacio ha d'haver), nosaltres fem collit selectiu. Explico: en Jorge s'ha llençat varies vegades a "las profundidades" del terra, aixi que dorm gairebe sempre al bressol, excepte: quan anem al camping (no m'en refio de deixar-lo a l'altre llit (ja s'ha tirat una vegada), quan esta malalt o no pot dormir be. No ens importa que dormi amb nosaltres, pero tampoc te problemes de dormir sol. Sempre ha estat un nen que s'ha adaptat molt be a tot. Dic aixo perque feiem pit (fins que va dir prou, que el menjar es mes bo), li havia donat bibe (amb la meva llet) i xumet i tampoc no tenia problemes (sempre millor triar a la mama). Crec que depen molt de vosaltres i d'ells, que quan ho necessiten ho demanen, i quan no ho demanen......... es que ja no ho necessiten.

Ja, ja!
Jo també vaig quedar una mica esgarrifada. El nen, encara és molt nen, és a dir que encara no ha entrat a l'adolescència. És el típic bon nen estudiós i amb amics com ell, més aviat infantils i que encara veuen les nenes com a extaterrestres.
De petitet va dormir una temporada solet però tenia terrors nocturns i tots ho passaven fatal i va tornar al llit dels pares. I fins avui, jo suposo que si hi hagués hagut més fills potser la cosa hauria estat diferent però sincerament, i des de fora, està una mica sobreprotegit.
Evidentement és un cas aïllat suposo...
Jo també vaig quedar una mica esgarrifada. El nen, encara és molt nen, és a dir que encara no ha entrat a l'adolescència. És el típic bon nen estudiós i amb amics com ell, més aviat infantils i que encara veuen les nenes com a extaterrestres.
De petitet va dormir una temporada solet però tenia terrors nocturns i tots ho passaven fatal i va tornar al llit dels pares. I fins avui, jo suposo que si hi hagués hagut més fills potser la cosa hauria estat diferent però sincerament, i des de fora, està una mica sobreprotegit.
Evidentement és un cas aïllat suposo...
- Naylacris
- Contacta:
Entonces supongo que tu lo hubieras llevado al Estivill y no a Rosa Jové.
El meu peke te transtorns nocturns (terrors) i el metge ens ha donat un xarop que es molt natural i que fa que es relaxi. Dorm al seu llit i quan a mi em dona la gana o veig que el peke no esta be, el fico al meu llit. No ha tingut mai cap problema per dormir-se sol al seu bressol, el problema es quan esta adormit i somia, li haviem de rentar la cara amb aigua freda perque es despertes i deixes de cridar i plorar. Una vegada estava despert, no li passava res, es mes, ens mirava com dient......... "es pot sapiguer que faig aqui i perque no em deixeu dormi?". I no hem fet ni estivill ni jove, paciencia i prou, ni plorar, ni braços ni res. Tambe a l'hora de la migdiada m'agrada dormir-lo en braços i amb l'excusa......... m'estiro amb ell!!!!!!!! Pero si el dorm la meva mare ho fa al cotxet o al sofa, ja us vaig comentar que no tenia problema per adaptar-se!!!!!

Tema terrors nocturns, Nina, penso que si no ens hi trobem no sabem pas què fariem. Potser aquesta familia té realment un problema amb els terrors nocturns, i no tot se soluciona amb professionals. No sé...els seus motius tindran, està clar que és una excepció un nen de 12 anys que dormi amb els pares, però jo penso que deuen tenir bons motius per fer-ho, i que en sí, tampoc és una cosa dolenta. Hi ha taaants països, una gran part de població mundial, que dormen tots plegats a una sola habitació, que no trobo que sigui dolent, sino que no hi estem acostumats. A la Xina deuen flipar com aquí un nadó d'un mes dorm sol a una habitació, no?
Nayla el Estivill lo solucionaría seguro, tenga el niño un año o 12, él lo arregla todo igual!
Nayla el Estivill lo solucionaría seguro, tenga el niño un año o 12, él lo arregla todo igual!
- Naylacris
- Contacta:
Esta claro que es como todo, cada niño es diferente.
Si claro Estivill lo arregla todo igual, a mi no me gusta, habrá gente que le haya funcionado pero la verdad que yo su método nunca lo utilizaria, me regalaron el libro y la verdad no sé que hacer con el.
Si claro Estivill lo arregla todo igual, a mi no me gusta, habrá gente que le haya funcionado pero la verdad que yo su método nunca lo utilizaria, me regalaron el libro y la verdad no sé que hacer con el.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |