Un cop de mà, siusplau...
Un cop de mà, siusplau...
Hola noies!
Mireu, us explico... tinc una amiga a la k li han fet el dimarts passat, o sigui, el dia 9, una inseminacio artificial; el cas es k la pobra esta ben espantada, ja k a mes, es mama en solitari, sense parella; te un munt de dubtes i jo no els hi se resoldre, ja k soc mama pel metode tradicional, diriem. Us volia fer unes quantes preguntes per veure si entre totes la podem ajudar una miketa... em tireu un cable?¿?¿
1. Ella te visita ginecologica d'aki a dues setmanes... es pot fer un test d'embaraç abans del dia? o el resultat sera erroni i es millor k esperi a la visita?
2. Algun simptoma notori despres de l'inseminacio k et faci saber si ha anat b o no?
3. Suposant k ha anat be... desde quan es comença a contar les setmanes d'embaras? des k et fan l'inseminacio o des k es va fer l'unio de l'ovul i els espermatozous?
4. Li han pogut posar nomes un ovul pq els altres eren de baixa qualitat; te mes possibilitats de k si surt b sigui un sol bebe o potser k igualment siguin bessons?
5. Es troba un pel xafadota... es normal, oi? suposo k despres de l'extraccio d'ovuls i la inseminacio el cos deu estar demanant a crits repos...
Be, de momemt es tot. Moltes gracies mamis i futures!!!
I moooooooooolta sort en akesta aventura de buscar un petit!!!
Mireu, us explico... tinc una amiga a la k li han fet el dimarts passat, o sigui, el dia 9, una inseminacio artificial; el cas es k la pobra esta ben espantada, ja k a mes, es mama en solitari, sense parella; te un munt de dubtes i jo no els hi se resoldre, ja k soc mama pel metode tradicional, diriem. Us volia fer unes quantes preguntes per veure si entre totes la podem ajudar una miketa... em tireu un cable?¿?¿
1. Ella te visita ginecologica d'aki a dues setmanes... es pot fer un test d'embaraç abans del dia? o el resultat sera erroni i es millor k esperi a la visita?
2. Algun simptoma notori despres de l'inseminacio k et faci saber si ha anat b o no?
3. Suposant k ha anat be... desde quan es comença a contar les setmanes d'embaras? des k et fan l'inseminacio o des k es va fer l'unio de l'ovul i els espermatozous?
4. Li han pogut posar nomes un ovul pq els altres eren de baixa qualitat; te mes possibilitats de k si surt b sigui un sol bebe o potser k igualment siguin bessons?
5. Es troba un pel xafadota... es normal, oi? suposo k despres de l'extraccio d'ovuls i la inseminacio el cos deu estar demanant a crits repos...
Re: Un cop de mà, siusplau...
Annita ha escrit:Hola noies!
Mireu, us explico... tinc una amiga a la k li han fet el dimarts passat, o sigui, el dia 9, una inseminacio artificial; el cas es k la pobra esta ben espantada, ja k a mes, es mama en solitari, sense parella; te un munt de dubtes i jo no els hi se resoldre, ja k soc mama pel metode tradicional, diriem. Us volia fer unes quantes preguntes per veure si entre totes la podem ajudar una miketa... em tireu un cable?¿?¿![]()
Hola Annita,
primer de tot dir-li a la teva amiga que és molt valenta, el fet de fer-ho sola i tirar-ho endavant. Felicita-la de part meva! Ah, i no li deuen haver fet pas inseminació, segurament ha sigut FIV-ICSI: punció + tranferència embrionària, etc...
Després a veure si et puc resoldre uns quants dubtes:
1.- Fer un test d'embaràs abans d'hora no serveix de res més que per desanimar. Els gines fan la beta al cap de 15 dies de la inseminació, que seria el temps just perquè l'embrió que s'ha agafat comenci a generar l'hormona de l'embaràs. Aquesta hormona la genera l'embrió, i és per això que a vegades quan la beta surt molt molt alta hi pot haver bessons, perquè són dos a generar l'hormona. En la meva última FIV em vaig fer un pipitest abans d'hora i va sortir super-negatiu. I després la beta em va sortir mega-positiva.
2.- Cap símptoma. El problema en aquest tipus de processos és que ho sabem des del primer-primer dia. hi ha noies que han tingut mal de pits i després res, i noies que n'han tingut i després positiu. La majoria de coses són psicosímptomes. El mal de pits pot ser de la progesterona vaginal que es posa, que augmenta els símptomes. Que no s'amoïni... estem massa pendents del nostre cos i qualsevol cosa ens pot semblar bona o dolenta, però cada dona i cada embaràs és diferent...
3.- Es comença a comptar l'embaràs igual que un embaràs normal, des de la última regla. Com que al fer FIV normalment no es fan cicles de 28 dies, el ginecòleg li dirà la data de la última regla "corregida". Per exemple, la meva última regla va ser el 10/11, però comptem el 16/11, i són 15 dies fins la transferència embrionària.
4.- Mira, un blastòcit sol també es pot dividir i tenir bessonada. Ja no hi entenc, però clar, es pot dividir com tots els embarassos normals.
5.- Aixafada?? i tant que és normal!! Super dosi d'hormones, més la tensió, més la punció, més la transfer, més els nervis... ufff... és important el repòs els 2-3 dies després de la transfer que és quan s'enganxa l'embrió. Si no s'enganxa en aquestes primeres 72 hores, ja no s'enganxa.
mira, si ha arribat fins aquí és normal que ara tingui totes aquestes angoixes, hi posem moltes il·lusions en aquests processos, són cars i dolorosos. El que li passa ens ha passat a totes. Cal no perdre l'esperança fins l'últim moment. A més com que, si va bé, hem patit tot el procés des d'abans del primer dia, es fa molt llarg (has de pensar que les dones que es queden embarassades de forma natural no ho saben fins al cap de 10 o 15 dies de la primera falta, però nosaltres estem pendents des del moment de l'ovulació i abans i tot).
Espero haver-te ajudat una mica... si puc escriure aquests post tan llargs és que estic de baixa perquè tinc pèrdues i m'haig d'estar al llit, i mira, escriure també em distreu, i si a més, puc ajudar, doncs millor.
Un
per ella i un
per tu!ànims!
Hola Annita,
vaig a intentar respondre't les preguntes, intento fer-ho de forma clara peruqè m'entenguis....
Primer de tot pel que expliques crec que no es tracta d'una Inseminació artificial, sinó d'una fecunfació en Vitro, no?? FIV.
Vaja, si li van extreure els òvuls.... es FIV.
El test d'embaràs no es pot fer fins que haguin passat 15 dies de la transferència. Ja que per molt que el facis abans... surtiria negatiu.
Uff.... amb la medicació i els psicosímptomes jo crec que és difícil de diferenciar. Tot i així, les temperatures sembla ser que són força fiables...
L'embaràs comença a contar des del primer dia de la última regla... com si fos embaràs normal.
Si sols li han posat un òvul, és difícil que hi hagi bessons, però clar també podria ser que aquest òvul estigués fecundat per dos espermes...
Doncs oi tant que és normal!! Entre la remenada, els nervis, .... i la espera... uff
Jo et diria que li pot anar molt bé entrar al post de la RA, ja que parlar amb gent que passa el mateix que tu va molt i molt bé... vaja a mi m'hi va anar mooolt bé!!
Apa espero haver-vos ajudat
Una abraçada per les dues
vaig a intentar respondre't les preguntes, intento fer-ho de forma clara peruqè m'entenguis....
Primer de tot pel que expliques crec que no es tracta d'una Inseminació artificial, sinó d'una fecunfació en Vitro, no?? FIV.
Vaja, si li van extreure els òvuls.... es FIV.
El test d'embaràs no es pot fer fins que haguin passat 15 dies de la transferència. Ja que per molt que el facis abans... surtiria negatiu.
Uff.... amb la medicació i els psicosímptomes jo crec que és difícil de diferenciar. Tot i així, les temperatures sembla ser que són força fiables...
L'embaràs comença a contar des del primer dia de la última regla... com si fos embaràs normal.
Si sols li han posat un òvul, és difícil que hi hagi bessons, però clar també podria ser que aquest òvul estigués fecundat per dos espermes...
Doncs oi tant que és normal!! Entre la remenada, els nervis, .... i la espera... uff
Jo et diria que li pot anar molt bé entrar al post de la RA, ja que parlar amb gent que passa el mateix que tu va molt i molt bé... vaja a mi m'hi va anar mooolt bé!!
Apa espero haver-vos ajudat
Una abraçada per les dues
- Elidé
- :: dofí

- Entrades: 3386
- Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Completament d'acord amb tot el que t'han explicat la Betti i la Dreilha! Puntualitzaria només que jo em vaig fer un Clearblue 10 dies després de la transfer i ja em va sortir positiu, però era un embaràs múltiple i tenia més hormona. Això del test va a gustos, jo personalment preferia fer-me'l abans i anar preparada pel que pogués ser.
Sort!
Sort!
Moltes gracies noies!!!
I si, el k li han fet era una fecundacio in vitro... es nota k vaig super peix en el tema, oi???
Moltes gracies per les vostres respostes... dema pasare a veure k tal esta i li explicare el k m0heu dit; segur k es kedara mes trankila!!! Sou uns soletes!
I respecte a lo d'entrar... crec k de moment no podra ser; no te internet a casa (ni ordinador, vaja!) i amb els gastos de tot el proces i el k se li ve a sobre no crec k sigui bon moment per internetitzar-se!!! de totes maneres, quan es posi una miketa en forma i es trobi millor me la portare a casa meva per k pugui satisfer les seves curiositats amb les socpetitones expertes!!!!
De nou, merci de pert de les dues, i un altre peto beeen gros per a totes!!!
I si, el k li han fet era una fecundacio in vitro... es nota k vaig super peix en el tema, oi???
Moltes gracies per les vostres respostes... dema pasare a veure k tal esta i li explicare el k m0heu dit; segur k es kedara mes trankila!!! Sou uns soletes!
I respecte a lo d'entrar... crec k de moment no podra ser; no te internet a casa (ni ordinador, vaja!) i amb els gastos de tot el proces i el k se li ve a sobre no crec k sigui bon moment per internetitzar-se!!! de totes maneres, quan es posi una miketa en forma i es trobi millor me la portare a casa meva per k pugui satisfer les seves curiositats amb les socpetitones expertes!!!!
De nou, merci de pert de les dues, i un altre peto beeen gros per a totes!!!
Hola, Annita!
Felicita la teva amiga de part meva i li dius que benvinguda al club
Jo tampoc tinc parella i estic en tractament de RA.
Que no es desanimi i que ha de donar temps al temps
M'afegeixo a tot al que han dit les companyes
Ara ha d'estar tranquil·la i cuidar-se molt, per dos
Si tot va bé i ho aconsegueix
(i espero que jo també
) , ha de pensar que no es trobarà sola. Existeix una associació de families monoparentals i entre elles s'ajuden moltíssim.
Per tant, ara a seguir el tractament amb tranquilitat i a estimar-se molt ella mateixa
Segur que tot anirà bé
Petonets per totes
Felicita la teva amiga de part meva i li dius que benvinguda al club
Jo tampoc tinc parella i estic en tractament de RA.
Que no es desanimi i que ha de donar temps al temps
M'afegeixo a tot al que han dit les companyes
Ara ha d'estar tranquil·la i cuidar-se molt, per dos
Si tot va bé i ho aconsegueix
(i espero que jo també
) , ha de pensar que no es trobarà sola. Existeix una associació de families monoparentals i entre elles s'ajuden moltíssim.
Per tant, ara a seguir el tractament amb tranquilitat i a estimar-se molt ella mateixa
Segur que tot anirà bé
Petonets per totes

La vida ens es donada i la mereixem donant-la (R. Tagore)
Persegueix la teva felicitat i l'univers obrirà portes on abans només hi havia murs (J. Campbell)
10/06/2011: Transfer - Beta positiva!
15/09/2011: Amniocentesi - Cariotip ok - És una nena!!!
04/02/2012: Ja ha arribat el sol de la meva vida!!!
Persegueix la teva felicitat i l'univers obrirà portes on abans només hi havia murs (J. Campbell)
10/06/2011: Transfer - Beta positiva!
15/09/2011: Amniocentesi - Cariotip ok - És una nena!!!
04/02/2012: Ja ha arribat el sol de la meva vida!!!
Torna a “Reproducció assistida”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |