Part a Santa Caterina de Salt

Experiències i pors del moment més desitjat.

cigronetmeu
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: ds. feb. 28, 2009 11:00 am

Part a Santa Caterina de Salt

EntradaAutor: cigronetmeu » ds. feb. 28, 2009 11:05 am

Hola Noies

Estic pensant entre tenir el meu cigronet a casa o a l'hospital. El meu hospital de referència és el de Santa Caterina de Salt i he sentit coses bones sobre els parts respectats i el més natural possible. M'agradaria que em donessiu informació i les vostres experiències sobre aquest hospital i si realment realitzen parts respectats. Quantes sales tenen? Que passa un cop et pugen a planta? L'alletament? Bueno i tot el que considereu que em pot ajudar

Moltes gràcies a totes per la vostra col.laboració

Ester. Embarassada de 9 setmanes
Imatge
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Part a Santa Caterina de Salt

EntradaAutor: lila » ds. feb. 28, 2009 8:23 pm

Jo tinc una amiga que ha parit dos cops allà i n'ha quedat molt contenta, tot i que li va passar el següent:

Amb el primer va poder parir en una sala ella sola amb el seu marit i la llevadora, part natural totalment respectat, amb piscina, pilota, corda, cadira... la postura que ella va triar... tot perfecte!

Però amb el segon tenien overbooking, és a dir, hi havia a tope de dones parint en aquell moment i no va poder utilitzar aquella sala... va notar molt de canvi, però igualment va quedar encantada amb els professionals!

Certament, aquest hospital té molt bones referències! :-)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
cigronetmeu

EntradaAutor: cigronetmeu » dg. març 01, 2009 8:31 am

Moltes gràcies per la resposta.
Només m'ha quedat un dubte. Si l'hospital tenia overbooking va poder fer igualment un part natural en un altre sala o va ser un part medicalitzat i invassiu. És a dir va haber de patir oxitocina química, episotomia, raspat, postura estirada cap amunt, etc?

Gràcies de nou per l'ajuda. Tot això m'ajudarà a decidir-me
Ester
Imatge
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dg. març 01, 2009 10:09 pm

Hola cigronetmeu (m'agrada molt el teu nick!)

El segon part sí que va ser medicalitzat (en el seu cas, epidural i tres punts d'episio), però perquè ella ho va voler així... el primer part natural li va encantar però, segons ella, amb un en va tenir prou... és que va ser un part força llarg i doloros, sobretot li feia molt de mal els ronyons... (no pretenc desanimar-te, eh, com ella diu: "no ens podem enganyar: parir fa mal, tot i que quan tens el nen en braços tot s'oblida!")

Però si ho hagués volgut, hagués pogut ser de nou un part natural-natural, però en una sala menys preparada...
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
casyopea
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dg. març 30, 2008 8:06 pm

EntradaAutor: casyopea » dj. març 05, 2009 1:15 pm

Hola guapa!!! jo estic apunt de sortir de comptes... de fet a finals de mes, però entre el pes del nen, que ja tinc l'úter esborrat, amb amenaça de part prematur des de les 26 setmanes i tot plegat, segurament, s'avançarà....

Cada mes fan una xerrada informativa on tu pots anar-hi, mira de fet va ser aquest dilluns la del mes de març, ara en faran una altre a l'abril per si t'interessa, però ja et diré de primera mà quan hagi tingut en Yago.... la veritat es que vaig molt tranquila perqué els professionals et donen molta confiança. Hi ha una llevadora especialitzada en parts a l'aigua, una altra que assisteix parts a casa que he sentit parlar meravelles.... i en fi... tot són coses bones....

Jo si tot va bé, si tinc un segon embaràs possiblement em plantejaré tenir-lo a casa.... encara que hauria de convencer el marit, jejeje!! però si ja l'he convençut d'altres coses.... apart primer vull intentar tenir un part natural a l'hopital i després valorar si el podria tenir a casa el proper,....
Llibrería online especialitzada en temes relacionats amb la maternitat i la infància.
http://www.mundotueris.es
http://blog.mundotueris.es
cigronetmeu

EntradaAutor: cigronetmeu » dj. març 05, 2009 10:19 pm

Hola reina

Avui he anat a Marenostrum per informar-me del part a casa. Bueno no m'han dit res que no sabes i que ja hagués sentit o llegit abans però també estic contenta perquè al preguntar-lis sobre el Santa Caterina m'han comentat que junt amb el del Vendrell és l'hospital que més respecta el part poc o gens medicalitzat. Si soc sincera tenir el fill a casa amb elles em tira molt i penso que tenir-ho en la tranquil.litat de la casa no és el mateix que fer-ho a l'hospital.
Aquesta setmana també he trucat al Santa Caterina per informar-me de les xerrades i ja tinc pensat anar per el primer dilluns del mes d'abril. La llevadora que em va atendre va ser molt amable i la veritat que vaig aprofitar per preguntar-li els meus dubtes. De fet la meva gran por és que si arribo a l'hospital i està col.lapsat m'enviaran al Trueta i això no em fa gaire gràcia. Bé ella m'ha dit que és raro que es col.lapsin, que potser passa un cop cada dos mesos però que no és l'habitual.
Mira ara m'haig d'acabar de decidir i per això m'he donat dues o tres setmanes per decidir-me. M'agradaria anar a la xerrada del Santa Caterina abans de fer-ho. Així que ara toca pensar

Espero que tu tinguis un part meravellos i que vagi tot bé. Ja m'explicaràs com t'ha anat val?
Una abraçada i felicitats per el teu cigronet.

Ester
Imatge
yoneni
:: gosset
Entrades: 452
Membre des de: dv. ago. 21, 2009 5:16 pm
Ubicació: Alemanya

EntradaAutor: yoneni » ds. ago. 22, 2009 8:59 pm

El meu nen va néixer al Santa Caterina i el dia que en tinguem un altre també vull que neixi allà.
Nosaltres som de la Bisbal i ens tocava per referència l’hospital de Palamós, tot i que jo volia el Santa Caterina (la meva sogra hi ha parit 3 vegades, l’últim part ja al nou) i n’estava molt contenta.
Total, que per coses del destí vaig trencar aigües quan estava de 37+2 a l'Espai Gironès!
Amb els nervis de ser el primer i no saber ben bé el que m’esperava, vam anar de dret al Santa Caterina, ni parlar-ne d’anar a Palamós...
Eren les 18:45h de la tarda. Primer em van portar a observació a urgències i em van posar les corretges, com que el bebé dormia em van donar un suc perquè amb el dolç es despertés.
Allà vaig estar tota sola, eren cortines i només deixaven entrar a dones que compartíem sala (tot i no veure’ns) com un box. Mentrestant la meva parella se’n va anar amb el meu cunyat (non teníem cotxe) a la Bisbal a buscar la bossa que justament havia preparat el dia abans, sort!
A mi em va venir a revisar la llevadora i ja estava de 4cm. Com que encara no teníem els resultats de la proba del bastonet, em van posar la primera dosi d’antibiòtic mentre contactaven amb Palamós. Al final va donar negatiu.
Tenia contraccions però jo n’hi me n’enterava. Em van portar a l’habitació i em van portar el sopar.
Cap quarts de 12h de la nit, començava a notar les contraccions, cada vegada més fortes. A les 12h vaig cridar a la infermera per l'epidural perquè del dolor tenia ganes de vomitar.
Em van portar altra vegada als monitors i ja estava de 8cm. Allà ja si que vaig començar a vomitar i em van portar a la sala de parts.

Com us l’imagineu??
Tenia una llum tènue, musiqueta de fons, cortines de colors, la pilota, coixins, lavabo amb dutxa.... res a veure amb una sala de parts convencional amb llums i instrumentària.
Amb aquell dolor, no volia ni pilota ni res jeje em vaig estirar al llit fins que de seguida va venir l’anestesista. Em va punxar (que no vaig notar res) i de seguida em va fer efecte. Allò era una altra cosa!
Em va posar la dosis justeta perquè pogués notar les ganes d'emputxar però no em fes mal.
Ja cap a les 3 de la matinada, notava ganes d’empènyer (és la mateixa sensació que com quan has d’anar de ventre) i li vaig dir a la llevadora. Ella no estava a la sala amb nosaltres, ens deixava l'intimitat del moment i venia de tant en tant (a part i havia més dones).
Em va dir que quan ho notés, apretés perquè el bebè acabés de baixar.
Quan ja estava coronat, li va dir al meu home si el volia veure. Li va costar fer el pas per impressió, però un cop el va veure es va quedar en primer pla tota l’estona. A mi em van posar un mirall a la paret perquè no em perdés el naixement del nen.
De seguida va voler sortir, vaig notar molta pressió allà baix però gens de dolor. La llevadora va treure el cap i els bracets i em va donar l’oportunitat d’acabar d’estirar-lo jo. Va ser la sensació més intensa que he viscut mai, sentir com el teu fill surt, veure-li la cara per primera vegada i posar-te’l sobre el pit... tant petitó, llefiscós però preciós (idèntic al seu pare). Eren les 3:30h
Li van fer les primeres revisions sobre meu (neteja de mucoses, posar-li unes gotes...) i ell per instint, de seguida va buscar el pit per mamar. Després el pare va tallar el cordó i va acabar de sortir la placenta. Per sort no em van fer episiotomia ni vaig necessitar cap punt perquè tampoc em vaig d’esgarrar. El van vestir i me’l van tornar a donar.
Ah! Que el nen va néixer el mateix dia que el seu pare!

L'estada a l'hospital, magnifica, com en un hotel. Cada estona venia alguna infermera per si necessitàvem res. No ens van separar ni un moment, només 10 minuts per a la consulta del pediatra. Inclús a l’hora de banyar-lo em convidaven a anar-hi per ensenyar-me com agafar-lo, com curar-li el melic...

Si esteu pensant en el Santa Caterina, no ho dubteu. És un dels pocs hospitals capdavanters en parts naturals i respectant a la mare i al nadó. Jo tinc clar que hi tornaré.

Un petó que ja us he fotut prou rotllo... ja fa 22 mesos però ho recordo com si fos ahir.
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dl. ago. 31, 2009 7:05 pm

Felicitats Yoneni, quin part més macu!!!!!! :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
Imatge
pompa
:: tigre
Entrades: 788
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 4:32 pm
Ubicació: L'Empordà

EntradaAutor: pompa » dj. set. 24, 2009 8:08 am

noies, que vau portar al Santa Caterina de robeta pel petito i per vosaltres??????????? :camio: :camio:
ImatgeImatge
lupitafriend
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

EntradaAutor: lupitafriend » dt. set. 29, 2009 9:51 am

pompa! que pariràs al Santa??????? jo em sembla q ho faré al trueta al final, encara m'ho estic pensant.
la llista de cosetes t'ho diuen a les classes prepart crec! ;)
Imatge

Imatge

Imatge
pompa
Entrades: 788
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 4:32 pm
Ubicació: L'Empordà

EntradaAutor: pompa » dt. set. 29, 2009 8:40 pm

Lupitafriend, per poc que pugui si. Me toca a Palamós, però l'altre dia vaig anar a fer una visita, i no me va converçer la llevadora (se que n'hi han dos més de mes dolçes) però la que ens va ensenyar les habitacions semblava un sergent i se nota que els canvis no els ha portat ella perquè tot li semblava 'absurd' la pilota, la robeta que nos portem (perquè allà ja en donen!!!) bé i unes quantes coses mes. Total no me va agradar i a part altres coses que per poc que pugui jo vull en el part del meu fill. I m'han parlat molt be del Santa Caterina (del Trueta també), axis que el 5 vaig a la reunió a Salt a veure.
ImatgeImatge
Flama
:: lleona
:: lleona
Entrades: 998
Membre des de: dc. set. 17, 2008 12:13 pm

EntradaAutor: Flama » dv. nov. 27, 2009 10:39 am

Jo vaig parir al Santa Caterina i molt contenta! Ben atesa, respectada i satisfeta! Ho recomano al 500% :pandi:
towanda
Entrades: 1381
Membre des de: dt. març 31, 2009 9:08 am
Ubicació: girona

EntradaAutor: towanda » dg. nov. 29, 2009 7:31 am

Hola guapes, he vist que voleu saber com es un part al Santa caterina , bé jo experiència no tinc perque les meves nenas les vaig tenir en el Trueta , peró tinc moltes amigues que han tingut els seus fills al SantaCaterina i m´han parlat molt bé , peró com sempre dic val més na imatge que mil paraules i aqui us penjo un reportatge que van fer sobre el part respectat i surt un part al SantaCaterina , espero que us agradi:
http://www.granangular.cat/fitxadocu.php?ID=484
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: kine » dg. nov. 29, 2009 11:05 am

Gràcies pel video towanda,

he plorat al veure'l, jo només estic de 6 setmanes però ja t'emociona i et preocupa a la vegada el tema de parir!!!
towanda

EntradaAutor: towanda » dg. nov. 29, 2009 3:06 pm

kine ha escrit:Gràcies pel video towanda,

he plorat al veure'l, jo només estic de 6 setmanes però ja t'emociona i et preocupa a la vegada el tema de parir!!!

Jo també hem vaig emocionar quan el vaig veure , si jo tornés a parir ,vull un part com aquest, també amb la incognita de saber el que és fins el final
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
yoneni
Entrades: 452
Membre des de: dv. ago. 21, 2009 5:16 pm
Ubicació: Alemanya

EntradaAutor: yoneni » dg. nov. 29, 2009 9:26 pm

Buf! quin video! Se m'han escapat les llàgrimes... quins records...
Era la mateixa sala on vaig parir jo i la llevadora és la que em va atendre a mi quan vaig arribar, després van fer canvi de torn. M'ha sorprès, però, la cantitat d'infermeres que hi havia... amb mi només hi havia una llevadora i després a l'expulsiu va venir una infermera (la morena que surt al vide que surt un ratet sola amb la mare)

Sabeu? en 15 dies ens mudem de casa a Caldes de Malavella i l'hospital que em toca és el Santa Caterina!! Sort!
Perquè l'altra vegada em va venir rodó per parir allà, pero aquesta vegada ja patia per si havia d'anar a Palamós.

Gràcies pel video!
carlaa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 165
Membre des de: ds. feb. 10, 2007 3:55 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: carlaa » dc. des. 02, 2009 11:08 pm

si pogues, jo a casa! pero si es hospital, salt o vendrell.llastima q per cessaries son com la resta...
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. març 25, 2010 3:09 pm

jo vaig parir a la banyera del santa caterina... la que surt al video!!
va ser genial, estic moooolt i mooolt agraïda a les llevadores de salt, que van fer que el meu part fos això: meu!
genial, i mira que fa mooooolt i moooolt de mal, però et sents com una campiona al final!
la millor experiència!
Imatge
towanda

EntradaAutor: towanda » dv. març 26, 2010 10:55 am

Ja ho he explicat en un altre post, peró crec que és una cosa a tenir en compte , la meva cunyada anava a parir al Santa Caterina , i es va presentar quan va trencar aigües i quatre centimetres de dilatació , peró com tenien ple l'hi van dir clarament que marxés cap al Trueta que allá no la podíen atendre , el que va fer ella fianalment va ser anar a la Clinica Girona , perque tenia mutua, i en menys d'una hora va tenir el nen, sort que era el primer , perque si fos el segon podria haber tingut el nen pel camí , i pel que he sentit és una cosa que fan sovint , que si tenen moltes dones les deriven al Trueta vinguin com vinguin , perque ja em direu que la meva cunyada tal com estaba ja de part part i me la envien a un altre hospital , o sigui que les que teniu pensament de parir al Santa Caterina , poseu una espelma perque no estigui ple , i per si acas millor tenir un pla B :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
sandrajuli
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

EntradaAutor: sandrajuli » dj. abr. 01, 2010 9:32 am

home, però depèn de com... potser és millor que l'enviessin al trueta si és que allà no la podien atendre, no? a més, si hagués estat un segon fill no s'hauria esperat tant a anar a l'hospital, que ja et diuen que hi has d'anar més aviat, per tant, hauria arribat també a l'altre hospital.
Home, ja sé que deu ser un merder quan et penses que has arribat a lloc, que et diguin, no, ara has d'anar cap al trueta, però potser seria pitjor que et deixessin quedar i haguessis de parir al passadís i potser en el moment crucial no hi ha cap comadrona lliure... no?
De males experiències a tots els hospitals n'hi deu haver hagut, però almenys la meva, al santa caterina, va ser immillorable. No vaig saber que hi havia més gent (o "pacients") a l'hospital fins que al cap de molta estona d'haver nascut el meu fill, ens van portar a l'habitació. Va ser servei personalitzat, però sense invadir la nostra intimitat en cap moment. Van ser súper respectuosos en tot moment!
Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::