oxicitina...

Experiències i pors del moment més desitjat.

cuqueta
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

Re: oxicitina...

EntradaAutor: cuqueta » dt. ago. 18, 2009 2:01 pm

Gemma l'article aquest que has penjat es una mica bèstia per dir-ho d'alguna manera. En el camp de la ciència i la recerca hi han revistes i revistes i si de veritat tot el que diu aquest senyor fós cert no estaria en una "Mi Bebé" sino en alguna altra de molt més prestigi i amb uns controls estrictes abans de publicar-se.
Es bo estar informat, llegir d'aquí i d'allà...ara tampoc cal alarmar-se i creure's amb els ulls clucs tooooooot el que es publica i es diu avui en dia.
Personalment NO CREC el que diu de que la oxitocina sintètica administrada via intravenosa quan el part ja s'ha desencadenat no arribi a fer res i a més anul·li la producció d'oxitocina del cos, vamos hombre i com s'explica que quan t'administren l'oxitocina sintètica i tens contraccions aquestes augmenten de forma exponencial??
No sé, esta clar que el millor es deixar-ho tot a la natura pero pensa que gràcies a aquests avenços hi ha moltes dones que avui en dia tenen embarassos, parts i fills perquè a veure no són també artificials totes les hormones que a vegades em de prendre per quedar-nos embarassades?? i algu es planteja no prendre-les?
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
gemma2009
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dt. ago. 18, 2009 9:49 pm

En cap moment l'article diu que l'oxitocina sintètica no fa res... només diu que anul·la la producció de la natural (cosa totalment lògica) i que els efectes que té no son els mateixos que la natural (cosa que et pot explicar qualsevol llevadora, o qualsevol dona que hagi parit amb oxitocina sintètica i sense). No hi ha massa marge per creure o no creure fins aquí!

Ja sé que "mi bebe y yo" no és una revista científica... també n'he buscat d'estudis científics, son bastant més difícils de comprendre perquè utilitzen un llenguatge molt més tècnic, però tot i així algun m'he llegit: sobretot estadístiques que comparen en uns tipus de parts amb uns altres coses com els tests d'Apgar dels nounats, la instrumentalització d'uns i altres, les cesàries... Si t'interessen de veritat els torno a buscar i els penjo!

També pots mirar el que diu la OMS (Organització Mundial de la Salut) al respecte: diu que en qualsevol país no més d'un 10% dels parts haurien de ser induits. Només et cal navegar pel fòrum per fer-te una idea del percentatge de parts induïts que tenim a Espanya, i més concretament a Catalunya. És evident que se'n fan molts més dels que caldria. Segur que n'hi ha que salven vides, però molts simplement compliquen un procés que hauria de transcorrer amb total normalitat i sense cap complicació. Jo consireo la OMS un organisme prou seriós com per creure-me'ls!!!!

També pots trobar aquesta informació en molts llibres que parlen sobre parts fisiològics: "parto seguro", "la revolución del nacimiento", etc. Son llibres divulgatius i de fàcil lectura escrits per professionals d'aquest mundillo (llevadores, obstetres, etc) però on podràs trobar moltes referències a estudis científics tant seriosos com vulguis.

Qualsevol administració de qualsevol medicament comporta uns riscos per petits que siguin que cadascú ha de valorar, i per poder valorar-ho s'ha d'estar informat. Per això les farmacèutiques estan obligades a posar en qualsevol medicament els riscos i contraindicacions dels medicament que venen. Però en els parts no se'ns informa de res, molt sovint no se'ns explica res. Ningú t'explica que una inducció no justificada comporta molts més riscos que un part normal: un 50% acaben en cesària, perquè simplement la inducció no avança o perquè es produeix patiment fetal.

Estic totalment d'acord amb que la medicina salva vides, l'article només es qüestiona les induccions indiscriminades, però també diu que hi ha casos en que està demostrat que son beneficioses (és a dir, els riscos de no induir el part superen els d'induir-lo). Igual que les cesàries o qualsevol altre tipus d'ajuda externa: els mètodes o els medicaments no són ni bons ni dolents en si, lo que pot ser bo o dolent és la manera com s'apliquen. Jo el he entès d'aquest article és que se n'abusa i es fa en molts casos sense justificació mèdica, i això és evident.

A mi m'ha costat lo meu quedar-me embarassada (20 mesos, un avortament i una intervenció quirúrgica)... per sort em vaig lliurar de la IA a l'ultim moment!!! Abans de sotmetre a un tractament que és molt dur i agressiu per la dona et fan mil proves per descartar qualsevol problema. I si no fós pels metges a hores d'ara encara buscaria segurament!!! Però oi que no recepten aquestes hormones a TOTES les dones que busquen per anar més ràpid? A cas es proposa fer tractaments de reproducció assistida a totes les dones que volen tenir fills??? Més aviat al contrari!!! S'ho miren molt abans de sotmetre una dona a un tractament d'aquests! Perquè son tractaments durs, perquè hormonar artificalmet una persona és delicat i té efectes secundaris!! Doncs perquè administren oxitocina a totes les dones que van de part?

Estic cansada de veure noies embarassades que a les 40 setmanes o inclús menys es proposa induir el part, a vegades amb raons totalment surrealistes (com que el bebè sigui massa gran, perquè s'estima que pesa 3,5 KG, o que es massa petit perque no arriba a 3!), i a vegades sense cap raó... i accepten cegament perquè és el seu metge qui els ho proposa. Em sembla una barbaritat. Si aquest article, o simplement el fet que parlem del tema, evita una sola d'aquestes induccions, doncs benvingut sigui l'article per molt xocant que us sembli a moltes persones.

M'ha semblat que el post on es parlava de l'oxitocina era el lloc adequat per penjar-lo, ja que se suposa que qui miri aquest post està interessat en conèixer els efectes que té l'oxitocina. Si algú llegeix aquest post amb la idea de trobar només opinions del tipus "tranquila que no és res, que a mi m'ho van posar i tot va anar fantàstic" doncs em sap greu però sempre he pensat que un fòrum és el lloc ideal per intercanviar opinions, punts de vista i informació. No aniré pas a algú a qui hagin programat una inducció a explicar-li tot això, però considero que si aquesta persona vol informar-se de veritat doncs ha de poder accedir a tota la informació que hi hagi sobre el tema.
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dt. ago. 18, 2009 10:11 pm

http://www.vademecum.es/principios_acti ... ction=open
Aqui hi ha una bona llista de possibles reaccions adverses... el vademecum a mi em mereix total confiança i fiabilitat! :r)
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dc. ago. 19, 2009 10:15 am

Gemma sento molt si t'ha sentat malament la meva opinió.
Evidentment estic totalment en contra dels parts induïts innecessaris, el que ha de valorar en cada cas si s'ha de fer o no és el ginecòleg amb el vist-i-plau de la pacient. El problema, crec jo, es que no tots els ginecòlegs estan prou qualificats per fer la feina que fan i que ens hauriem d'informar molt i moltíssim sobre la manera que té d'actuar el nostre ginecòleg abans de triar-lo, perquè un senyor que té un alt percentatge de parts induïts a l'any ens esta indicant alguna cosa no??
Només dic que no s'ha de creure a "pies juntillas" tot el que posa en aquest article, primer perquè com ja t'he dit és de divulgació, no científic, i segon perquè la ciència és això, el que ara és blanc després sera negre.
Reaccions secundaries en tenen toooooooots els medicaments, no només l'oxitocina sintètica, el que cal es estar informat, NO ESPANTAR A NINGÚ. O creus que no hi han articles explicant que passa si no s'actua "artificialment" davant d'un part que de manera natural no progressa?
A mi em van administrar oxitocina sintètica i amb 5 hores des del trencament d'aigües de manera natural a casa meva, ja tenia al meu petit entre els braços, no vaig tenir cap mena de problema, em van administrar la epidural perquè així ho volia i tinc en tinc un record maquíssim, només et desitjo que el teu part et vaig taaaant bé com a mi em va anar el meu (independentment de com sigui que tu vulguis que sigui) :ok:
Imatge
Imatge
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dc. ago. 19, 2009 10:22 am

gemma2009 ha escrit:Doncs perquè administren oxitocina a totes les dones que van de part?

Veus això es el que et deia, a mi durant el curs de preparació al part el meu ginecòleg ens va informar dels pros i contres de la oxitocina, la epidural, del part natural, del part a casa...i lliurement ens va deixar triar, només vam haver de signar un full en funció del part que voliem i ja esta. A mi em van administrar oxitocina quan vaig arribar d'urgències i estava dilatada ja de 4 cm i perquè jo així ho vaig voler i t'he de dir una cosa, no tinc caaaaaap remordiment al respecte, va ser la decisió del meu home i meva, que hagués pogut parir sense "res"?? potser sí, pero no va ser la meva elecció. Això si, sobretot, INFORMACIÓ NEUTRAL.
Imatge
Imatge
Imatge
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. ago. 19, 2009 12:57 pm

ei, no m'ha pas sentat malament, i ara!!!! Però com deies que el que diu l'article es poc fiable, doncs m'ha semblat adient donar més informació i més referències. Yatá, cap problema! :ok: En la pàgina anterior l'Ayrs ha copiat les recomanacions de la OMS sobre el tema també, vull dir que fonts fiables que no faltin!!!!

De veritat que jo tampoc em crec tot el que llegeixo, però és que sobre tot això he llegit molt, he contrastat diferents opinions, i m'he format la meva propia! Lo de l'autisme per exemple m'entra per una orella i em surt per l'altra, perquè no està demostrat ni massa estudiat, o sigui que simplement filtro i no en faig cas (si fos veritat o prou important hi hauria un munt d'autistes, perque quasi tots els parts es fan aixi!). Em quedo amb les parts de l'article que "quadren" amb tota la resta d'informació que he trobat, que és la resta de l'article vaja.

L'únic que dic és que la decisió de com ha de ser el nostre part (si no hi ha complicacions) ha de ser nostra, i que per prendre aquesta decisió s'ha d'estar informat dels pros i els contres de tot!!!! Ja sé que un embaràs prolongat també comporta riscos, però això ho sap tothom, no et deixen passar de la 42 enlloc en aquest país!!! (en altres països com Anglaterra els marges que deixen son diferents). El que la majoria de gent no sap es que provocar-lo abans d'hora també comporta riscos, i per això és la part que crec que s'ha d'explicar més.

M'alegro que hagis tingut un ginecòleg respectuós que t'hagi informat i deixat triar! malauradament no sempre és així, i per això considero important que les que hem de parir ens informem de tot el que puguem. :ok:
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dc. ago. 19, 2009 1:09 pm

gemma2009 ha escrit:M'alegro que hagis tingut un ginecòleg respectuós que t'hagi informat i deixat triar! malauradament no sempre és així, i per això considero important que les que hem de parir ens informem de tot el que puguem. :ok:

totalment d'acord :ok: :ok:

I lo dit, que tinguis un bon part, que veig que avui ja surts de comptes ;-)
Imatge
Imatge
Imatge
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. ago. 19, 2009 1:46 pm

Sí, però aquest bandarra es troba de conya aquí dins, cap simptoma de res!!! Ja em fa por el tema perque em veig a la 42 amb un part induit!!! :-D
martinica
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

EntradaAutor: martinica » dc. ago. 19, 2009 4:35 pm

Vagi per endavant que no estic a favor dels parts medicalitzats, pero a vegades son necesaris i salven la vida de la mare i del nadó, la evidencia es que els index de supervivencia natal han augmentat gairebè al 99% en el primer mon en les ultimes decades.

Digueu-me "simple" ( que no ximple, ehhhh :content: :content: :content: :content: ) pero simplificant algun post anterior, una mare amb part induit i que no pugui , o no vulgui alletar, no estimara el seu fill. Mentres que per el contrari les dones que han parit soles a casa i despres abandonen el seu nado tot i que estan enamorades del seu fill degut a la descarrega de oxitocina, no? :-(( :-((
Noies que la virtud està en el terme mig, ni totes les induccions son dolentes o innecesaries, ni tots els parts "naturals" son la panacea ;-)
Imatge

Imatge

Imatge
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. ago. 19, 2009 6:21 pm

No pretenia obrir un debat rotllo part natural vs part medicalitzat. Simplement era un post sobre oxitocina i vaig voler posar-hi informació sobre el tema. En cap moment he intentat convèncer ningú de que tingui un part natural, només he donat informació que per mi ha sigut útil. A partir d'aquí que cadascú faci el que vulguiiiiiii!!!! :content:

Una dada interessant, posats a simplifcar: A Holanda els parts de baix risc s'atenen a casa; només s'atenen als hospitals els parts de risc, els que es compliquen o els que la mare prefereix parir a l'hospital (tot i que en aquest darrer cas si no em falla la memòria la Seguretat Social no ho cubreix). Mai s'ha arribat a medicalitzar tant el part com aquí, i la mortalitat materno-fetal a Holanda és una de les més baixes del món. Hi ha una molt bona coordinació entre llevadores i hospitals, i quan fa falta s'intervenen els parts però quan no fa falta no. De xifres n'hi ha moltes, i es poden interpretar de moltes maneres, i quedar-se només amb la dada de que la mortalitat ha disminuit en els ultims anys és no voler profunditzar més.

Tot i que no a tots els paisos s'ha arribat a intervervenir el part tant com aquí, crec que l'hospitalització universal ha sigut un avanç molt important que efectivamnt ha salvat moltes vides (un cop resolts certs problemes d'higiene que generaven infeccions que que van disparar els index de mortalitat als núvols). Però això no vol dir que no hi hagi coses molt millorables avui en dia :ok:

martinica ha escrit:Noies que la virtud està en el terme mig, ni totes les induccions son dolentes o innecesaries, ni tots els parts "naturals" son la panacea ;-)

Noia ningú ho ha dit això!!!! He repetit mil vegades que hi ha casos en que son bones, i casos en que son innecessàries. Jo ja no sé com explicar les coses perquè se m'entengui! Precisament estic dient que en aquest país no estem "al terme mig", que n'hi ha moltes més d'innecessàries que de necessàries. Però no ho dic jo, ho diu la OMS!!! I no és una opnió personal, és un fet!
martinica
Entrades: 529
Membre des de: dl. feb. 23, 2009 7:13 pm

EntradaAutor: martinica » dc. ago. 19, 2009 7:22 pm

upssss¡ anar depresa es el que té, que a vegades per escrit no pots arribar a expressar el mateix que diries cara a cara, Gemma en cap moment em referia a tu i sento que t'hagis pres el meu post com un atac :-:) :-:)
Imatge

Imatge

Imatge
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dc. ago. 19, 2009 7:39 pm

Ok!!! pensava que era una resposta als meus posts... :-:) :-:) :-:)
Perdona doncs! :ok:
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dc. ago. 19, 2009 10:09 pm

Però de veritat que hi veieu xixa per fer un debat d'aquest article?? De veritat que no som ja conscients de que és veritat el que hi diu??? Però si només s'ha de mirar per aquí al forum per veure que a la gran majoria els han fer cesària i totes han anat a una clínica privada.

gemma2009 ha escrit:Sí, però aquest bandarra es troba de conya aquí dins, cap simptoma de res!!! Ja em fa por el tema perque em veig a la 42 amb un part induit!!! :-D

No dona no, tingues fe!!! Jo també m'ho pensava i mira, al final va ser que no!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dj. ago. 20, 2009 8:28 am

De l'article em quedo amb això:

La decisión de provocar el parto es pues algo que no se debe valorar a la ligera. Sin embargo, si los beneficios sobrepasan a los riesgos, se debe hacer y en muchos casos puede ir muy bien y sin ninguna complicación.

Cada cas és diferent, no a les induccions per sistema, sí a les induccions justificades i amb consentiment.
I sempre sempre informant-nos del que se'ns està subministrant (punxant) i els motius.
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. ago. 20, 2009 8:59 am

Pepeta ha escrit:De l'article em quedo amb això:

La decisión de provocar el parto es pues algo que no se debe valorar a la ligera. Sin embargo, si los beneficios sobrepasan a los riesgos, se debe hacer y en muchos casos puede ir muy bien y sin ninguna complicación.

Cada cas és diferent, no a les induccions per sistema, sí a les induccions justificades i amb consentiment.
I sempre sempre informant-nos del que se'ns està subministrant (punxant) i els motius.

Totalment d'acord :ok: :ok: :ok:
Que cadascú s'informi i conseqüentment trii (si pot) el millor pla de part.

Gemma això es que el cuides mooolt bé!!! jejejje és nen??
Imatge
Imatge
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. ago. 20, 2009 9:15 am

[quote="Pukeko"]Però de veritat que hi veieu xixa per fer un debat d'aquest article?? De veritat que no som ja conscients de que és veritat el que hi diu??? Però si només s'ha de mirar per aquí al forum per veure que a la gran majoria els han fer cesària i totes han anat a una clínica privada.

Pukeko reina, no tooooooootes les noies que els han fet cesària han anat a una clínica privada, per favor, no generalitzem.
Mira que cadascú faci el que vulgui i trii lliurement. Jo penso que tu vas fer molt ben fet d'anar a la SS, va ser la teva decisió i ja es veu que vas quedar molt contenta, pero jo estic igual de contenta i satisfeta i vaig anar a una privada i segurament al igual que tu, si he de repetir l'experiència repetiré ginecòleg i clínica. A tot arreu "cuecen habas" que diuen, a més, si jo hagués pogut anar a un hospital de la SS que em mereixés confiança hi hagués anat pero l'Arnau de Vilanova de Lleida precisament no es cap lloc on els parts vagin bé, hi ha de tot, com a tot arreu, pero la majoria de noies que conec han tingut parts mooolt llargs, de 20, 24 hores...i que han acabat o bé amb desgarros o episios kilomètriques pq han utilitzat espàtules o demés o bé amb cessària després d'un munt d'hores de patiment, o sigui que tampoc penso que totes les que anem a privada som unes fletxes parint i les que aneu a la SS més lentes, cada cas, cada professional que tries (o et toca), cada centre hospitalari,...és diferent i no podem generalitzar.
El més important, que tot vagi bé tant per la mare com pel nadó, no estas d'acord??
Imatge
Imatge
Imatge
Pepeta
Entrades: 4109
Membre des de: dl. feb. 26, 2007 3:15 pm

EntradaAutor: Pepeta » dj. ago. 20, 2009 10:24 am

Sí, la Gemma porta un nen i sortia de comptes... AHIR !!!! :-eh_:: :-eh_:: Ostres, com passa el temps! :db:

He mirat al post d'agost i al sócpetitons 2009 però no se'n sap res...
15.06.2008
Imatge

27.01.2012
Imatge
cuqueta
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. ago. 20, 2009 10:35 am

Pepeta ha escrit:Sí, la Gemma porta un nen i sortia de comptes... AHIR !!!! :-eh_:: :-eh_:: Ostres, com passa el temps! :db:

He mirat al post d'agost i al sócpetitons 2009 però no se'n sap res...

Aiaiaiiiiiiiiiiiiiiii que potser esta experimentant in-situ l'oxitocina, jjjejeje ;-)
Imatge
Imatge
Imatge
gemma2009

EntradaAutor: gemma2009 » dj. ago. 20, 2009 4:45 pm

aquí l'unic que experimentem jo i el nen es la P*** calor que faaaaaaaaaa!!!! :-D :-D :-D
Segueixo per aqui guapes meves, amb l'alien ben apalancat!
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dj. ago. 20, 2009 10:11 pm

cuqueta ha escrit:
Pukeko ha escrit:Però de veritat que hi veieu xixa per fer un debat d'aquest article?? De veritat que no som ja conscients de que és veritat el que hi diu??? Però si només s'ha de mirar per aquí al forum per veure que a la gran majoria els han fer cesària i totes han anat a una clínica privada.

Pukeko reina, no tooooooootes les noies que els han fet cesària han anat a una clínica privada, per favor, no generalitzem.
Mira que cadascú faci el que vulgui i trii lliurement. Jo penso que tu vas fer molt ben fet d'anar a la SS, va ser la teva decisió i ja es veu que vas quedar molt contenta, pero jo estic igual de contenta i satisfeta i vaig anar a una privada i segurament al igual que tu, si he de repetir l'experiència repetiré ginecòleg i clínica. A tot arreu "cuecen habas" que diuen, a més, si jo hagués pogut anar a un hospital de la SS que em mereixés confiança hi hagués anat pero l'Arnau de Vilanova de Lleida precisament no es cap lloc on els parts vagin bé, hi ha de tot, com a tot arreu, pero la majoria de noies que conec han tingut parts mooolt llargs, de 20, 24 hores...i que han acabat o bé amb desgarros o episios kilomètriques pq han utilitzat espàtules o demés o bé amb cessària després d'un munt d'hores de patiment, o sigui que tampoc penso que totes les que anem a privada som unes fletxes parint i les que aneu a la SS més lentes, cada cas, cada professional que tries (o et toca), cada centre hospitalari,...és diferent i no podem generalitzar.
El més important, que tot vagi bé tant per la mare com pel nadó, no estas d'acord??

I dale amb la mania d'agafar-se els comentaris com a atacs personals!!!! Cansa una mica ja eh?? ?-) ?-) ?-) ?-)

A veure, per començar estic totalment d'acord amb el comentari de la Pepeta, vagi per endavant.
Jo només em refereixo al fet de la pila de cesàries que hi ha explicades per aquí al forum i que la gran majoria (així millor?? :ok: ) són practicades a clíniques privades, exagerat tal i com diu a l'article. No generalitzo res, em remeto als fets. Clar que fan cesàries a la pública, però això, aquí al forum no es veu. N'estic seguríssima que a mi a la privada m'haurien fet una cesària, com que la meva nena era tan grossa.....

Tu mateixa també estàs generalitzant dient que a "l'Arnau de Vilanova de Lleida precisament no es cap lloc on els parts vagin bé"

Gemma, aguantaaaa que ja falta poc. Ara, ja t'ho dic ara, si ara sues, quan donis el pit fliparàs!!! >.-<: >.-<: >.-<:

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::