Ajuda amb les papilles!!!!

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Pil'ar
:: rateta
Entrades: 150
Membre des de: dl. ago. 04, 2008 12:47 pm
Ubicació: Terrassa

Ajuda amb les papilles!!!!

EntradaAutor: Pil'ar » dj. maig 14, 2009 11:05 pm

Hola!
A veure si em podeu ajudar,si us plau. Estic feta un lio amb el tema de les papilles. Amb la LM no les hem introduït fins ara (té sis mesos) i clar tot de cop i no sé si i dono suficient o no.L'infermer em va comentar que el primer que havia de menjar era pit i si després feia una cullerada o dues de papilla que ja n'hi havia prou, que poc a poc aniria menjant més, però clar jo veig que les meves amigues (totes fan LA) fan bibi de 180 amb cereals i mengen un bol gaire bé sencer de papilla de verdures i de fruita i el meu petit ni de lluny!!

Quina quantitat prenen els vostres? I la fruita!! amb una peça que mengi n'hi ha prou (una pera o una poma o un plàtan)???
Bufff amb lo senzill i maco que és la LM,oi !!!!!
Gràcies !!!
Sócfeliç.cat
marta_mum
:: girafa
Entrades: 2129
Membre des de: dt. feb. 24, 2009 8:32 pm
Ubicació: Sant Boi

Re: Ajuda amb les papilles!!!!

EntradaAutor: marta_mum » dv. maig 15, 2009 7:45 am

Hola Pil'ar!

Jo vaig fer LM 4 mesos, o sigui que quan vam introduïr papilles ja feiem LA. Vam començar als 6 mesos amb la de fruita (1/2 poma, 1/2 pera i 1/2 plàtan) i el tema va costar banstant, però uns quinze dies després ja menjava la meitat de la papilla. El pediatra ens deia de posar-li mitja taronja també però la taronja va ser mes difícil, li vaig anar posant cada dia unes gotetes mes fins als 7 mesos que ja va decidir que la fruita li agradava i s'ho menjava tot i amb el suc de 1/2 taronja també.

El tema cereals li vam introduïr molt a poc a poc, vam començar a fegint-ne una culleradeta al bibe del sopar al 5è mes, al 6è 1 culleradeta al de l'esmorzar i 2 al del sopar, una mica anant veient si es quedava amb gana o deixava molt bibe, i cap al mes 9 i fins el mes 11, 3 culleradetes amb l'esmorzar i 5 amb el sopar, però és el que ella ha demanat, el pediatra ens ha deixat llibertat. El que no he volgut fer mai és donar-li papilla de cereals per sopar, perque pobreta el bibe el disfrutava tant! I ara amb els 11 mesos ja li vaig donant el peixet per sopar(fins ara li donava 2 cops/setmana per dinar), i ara estem amb mitja papilla i mig bibe per sopar.
El tema de les papilles de verdura vam començar el sisè mes i el pediatra que em diu 250gr, au, i jo que pesant-ho tot i la nena va estar vora 4 mesos menjant cada dia una 50-60 gr, i mira que la marteta no és primeta (grasseta tampoc) però el seu cos ja en tenia prou, i cap als 10 mesos doncs va començar a voler-ne mes i ara menja 200gr i un yogur.
Ara, al principi menjava lenta com una tortuga, igual estàvem 45 minuts pels 50 gramets, però com que jo tenia temps doncs m'ho prenia amb calma i provant de fer monades, provant de no fe-ne...i mooooolta paciència!

espero haver-te servit d'ajuda!
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. maig 15, 2009 8:37 am

Pilar naltres tb vam fer LME fins als 6 mesos.
La primera setmana vam introduir la fruita per berenar: una taronja sencera (no només suc), un plàtan i una poma (o pera, anem alternant) tot triturat, de la barreja li dono 150 ml i ahir va ser el primer dia que s'ho va acabar tot (portem des del 16 abril).
Després d'una setmana de fruita, vam introduir els cereals per sopar, 150 ml de la meva llet + 4 cullerades soperes de cereals sense gluten, i dp li ofereixo pit (jo ho faig del revès de com et va dir l'infermer) i en vol un de sencer.
La tercera setmana vam introduir la verdura: mongeta tendra, pastanaga, patata i fulles d'enciam tot junt uns 250gr, al vapor, i triturat amb una cullerada sopera d'oli d'oliva. Ahir va ser el primer dia que se la va acabar tota, i demà introduirem el pollastre, 25 gr, i la setmana que ve la vedella, tb 25 gr, a veure com anirà...
Per esmorzar i la toma de la nit (encara es desperta una vegada durant la nit), pit sol.
Espero haver-te ajudat.
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5515
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dv. maig 15, 2009 8:39 am

Hola Pil'ar!
nosaltres vam fer LM fins als 6 mesos i llavors vam començar amb la fruita, primer molt poquet, com tu dius, fèiem pit i després li oferia una mica de pera o una mica de poma....(només una peça perquè feia un parell de cullerades i prou i perquè ens agradava que pogués descobrir els sabors de les coses per separat) vam anar augmentant quantitats quan ell en va voler més i amb la verdura, cereals... igual, primer poquet i anar augmentant però no ho vam introduir tot a la vegada, si no mica en mica (una setmana cada cosa) :ok:

no et preocupis perquè amb el pit ell ja menja suficient i poc a poc ja anirà provant més coses i sobretot, no comparis el teu cas amb les amigues que fan LA perquè és diferent! ara no sé si la llet artificial té moltes calories però la materna en té moltíssimes!!! o sigui que li cobreix perfectament les seves necessitats, la introducció de l'alimentació complementària és això, un "extra" que li dones només perquè comenci a provar altres gustos, textures... que sàpiga què és una cullera :r) ....és com un petit entrenament gradual per quan comenci a menjar de veritat!! :trona:
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dv. maig 15, 2009 8:45 am

Hola guapa, el meu va fer LME fins els 6 mesos i hem començat la introducció dels aliments molt a poc a poc, de fet menja llegums només des de fa un parell de setmanes.

Sobre tot no t'atabalis que fins el primer any el nen és bàsicament un lactant, la resta d'aliments només són complements. El que et comenten que comencis amb les papilles un cop ja li hagis donat pit i que els primers dies no passa res si només menja un parell de cullerades és cert. Pensa que fins aleshores l'aliment del bebè ha estat el pit de la mare que és calentet, suau, i que a més de menjar dóna molt d'amor. Ara de sobte els fiquem una cullera a la boca, el menjar pot estar fred (com la fruita) i costa molt d'empassar!!

La papilla de cereals jo sempre li he donat en bibi (que em perdonin els pediatres) i he anat provant tetines de diferents formes i materials fins trobar els que li agraden. Li dono 210 de llet amb 4 de cereals.

Per la papilla de fruites jo provava de fer-li només al principi com si fos en compota. Talles la fruita (jo prefereixo posar una o dues peces senceres que tres meitats de les mateixes fruites cada dia, però això va a gustos), la poses en un cassó amb molt poqueta aigua i la deixes bullir a foc molt lent fins que s'estovi (sense sucre). Després la passes per el turmix amb l'aigua que és on hauran quedat totes les vitamines i li dones. Estarà dolça de forma natural, amb una textura molt agradable i calenteta!! Si veus que no li agrada, els primers dies li pots afegir una cullerada de llet en pols.

La verdura li donem uns 200cc i quan li vam afegir la carn eren uns 50 gr. aprox. Quan va tocar peix la mateixa quantitat i quan va arribar l'ou vam començar amb mig rovell.

No t'atabalis amb les quantitats, si el nen té gana que mengi i sinó no. A part cada nen és un món, la meva gran no és de menjar i em faig creus del poc que necessita per passar el dia i està d'alçada i pes normal. El petit menja com una llima i tot i estar gran i fort el més passat no es va engreixar ni un gram.

Disfruta de tot aquest procés, no hauria d'estar fet per crear angoixes sinó per disfrutar de cada nou descobriment que el petit fa amb el menjar, com va assolint nous reptes... Ja sé que costa i que els metges no ajuden gaire però l'experiència em diu que ens hauríem de deixar guiar per l'amor i l'instint. Hem de recuperar la confiança en nosaltres mateixes com a mares i encara que la societat s'entesti en envoltar-nos de normes, de corves de creixement, de mides i pesos, els nostres fills són únics i a part de sans han de ser FELIÇOS!!!
Imatge

Imatge
Pil'ar
Entrades: 150
Membre des de: dl. ago. 04, 2008 12:47 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Pil'ar » dg. maig 17, 2009 10:13 pm

Moltes gràcies a totes, de veritat !!!!
Quina sort poder plantejar dubtes i escoltar consells d'altres mares. Sou de gran ajuda!!
Em quedo molt més tanqui-la.
Gràcies i petons !!!!! :content:
Sócfeliç.cat

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::