Utero septo, algú li ha passat?

Tractaments, clíniques, medicaments..
estrella del nord
:: gosset
Entrades: 496
Membre des de: dv. feb. 08, 2008 1:21 pm

Utero septo, algú li ha passat?

EntradaAutor: estrella del nord » dv. maig 08, 2009 4:00 pm

Hola,

Us explico el meu cas per veure si algú em pot donar informació.

Fa 4 anys vaig quedar-me embarassada i el vaig perdre de 7 setmanes, després no vam tornar a quedar-nos fins que vam decidir fer-nos proves d'infertilitat. El meu company va tenir un diagnòstic de semiograma "astenozoospermia leve", així que vam fer 3 inseminacions infructuoses i finalment una FIV amb resultat d'embaràs. Per desgracia el vaig perdre de 6 setmanes. Aqui vam començar noves proves genètiques i d'autoinmunitat que van sotir bé. Ahir però em van fer una histeroscòpia i van veure que tenia utero septo. Dilluns em fan una eco 3D per veure si hi ha tabic i si és així l'haurien de treure.

Algú ha passat per això i l'han operat?

Gràcies!
Gasteiztik
:: zebra
Entrades: 1275
Membre des de: dc. oct. 11, 2006 3:39 pm

Re: Utero septo, algú li ha passat?

EntradaAutor: Gasteiztik » dv. maig 08, 2009 5:39 pm

Estrellla,
A mi em van operar fa un any i mig de septo uterino. Jo havia tingut un avort diferit a les 11 setmanes. van veure que tenia el septe i em van operar. Es veu que si l´embrió " s´enganxa" al septe no prolifera, perquè no hi ha irrigació. Això és el que em van explicar, o jo vaig entendre.
L´operació és senzilla, a mi me la van fer per histeroscopia, amb làser, a l´Ivi Bilbao,i tot molt bé. Em van demanar una resonància per a veure-ho tot més bé, i prendre anticonceptives, perquè segons la doc, fan mes tou l´endometri i va millor per operar...
La recuperació és força ràpida. Em van operar al migdia i a les 5 agafava un avió.
Ara tinc una filla de 3 mesos. Així que molts ànims, que tot anirà molt bé. Qualsevol cosa que et pugui ajudar, pregunta´m!!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge
karkinyoli
:: lleona
Entrades: 982
Membre des de: dv. feb. 08, 2008 3:17 pm

EntradaAutor: karkinyoli » dv. maig 08, 2009 6:50 pm

Estrella del Nord a mi l'any passat em van fer una histeroscòpia quirúrgica per treure'm un septe que m'anava de dalt a baix de l'úter fins on comença el coll. Portava 10 anys anant al ginecòleg i fent-me ecos cada any i mai m'ho va veure.
Al principi em vaig espantar molt, perquè em va dir que era tal el problema que no sabia ni si es podia operar i que potser no tindria fills, etc, etc, etc....Total que em vaig canviar de metge i em va dir que no hi havia cap problema en operar. I així ho vaig fer. En el meu cas m'ho van fer tot "per abaix" i al dia següent ja vaig poder marxar a casa (si em vaig quedar una nit va ser perquè m'ho van fer per la tarda).
El que et puc dir és que no t'espantis, que en realitat és un problema molt freqüent, però com passa amb moltes altres coses, no se'n parla obertament. El ginecòleg amb qui vaig ara em va dir que cada setmana opera noies amb malformacions a la matriu...
Sigui com sigui, pensa que és per una bona causa, i que val la pena arreglar-ho i no tornar a passar per un avortament.
Un petó i et dic el mateix que la Gasteiztik, que qualsevol cosa que vulguis preguntar, tu mateixa!
estrella del nord

EntradaAutor: estrella del nord » dv. maig 08, 2009 8:12 pm

Ostres gràcies a les dues! M'heu tranquilitzat. Una pregunteta més, vosaltres esteu a alguna mutua? és que nosaltres no i clar la seguretat social i les lliestes d'espera per operar no vegis....és que ja aviat faig els 36 i m'amoïna si per tot plegat ara em d'esperar molt.

Sabeu quan costaria per privat la intervenció?Jo estic a l'Institut Marquès que és on em van fer les IA i la InvitroM'heu tranquil.litzat
Gasteiztik
Entrades: 1275
Membre des de: dc. oct. 11, 2006 3:39 pm

EntradaAutor: Gasteiztik » dv. maig 08, 2009 8:52 pm

Estrella, t´ho dic de memòria però em penso que ens va costar uns 1800 euros, i en el nostre cas, també va ser per abaix, però jo no em vaig quedar a dormir, va ser ambulatoria.Som de mutua, però l´Ivi no entrava i jo preferia que m´operés qui desprésd em faria el tractament.
A mi també m´havien dit que l´úter el tenia més petit, amb forma de cor, i que si em quedava embarassada l´úter no m´aguantaria, que seria prematur, etc, i la doc em va tranquilitzat. L´Eider va nèixer a les 39 setmanes i amb 3,700 kilos, així que no passa res!!!!
Més de 1800 euros em penso que no. Bé, la resonància la vaig fer pel privat també i em va costar uns 300 euros. Per la resonància vaig trigar tres setmanes (els hi vaig suplicar mooolt)i per l´operació, un cop va tenir la doc la reso, una setmaneta.
El més curiós és que jo em vaig fer la reso pagant jo al mateix lloc que les fan les de la SS, però al pagar a l´empresa subcontractada, em van trobar el forat en tres setmanes, en canvi a la SS, essent la mateixa màquina, m´havia d´esperar bastants mesos. En fi...
ImatgeImatge

ImatgeImatge
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dv. maig 08, 2009 8:57 pm

Hola Estrella del Nord

em sap greu pel que estàs passant, per sort t'han trobat el què era, m'alegro que tingui solució.
Si et serveix d'ajuda,no sé si t'han dit quan temps d'espera hi ha ara, però una amiga s'ho va fer per la SS i van trigar uns 2 mesos.

Diria que per mútua, en algunes t'entra aquesta operació. Per privat, em sembla recordar que costava uns 1.700 € però suposo que depèn de la clínica,també.

un petó, maca xxkiss::
Carla
Entrades: 465
Membre des de: dt. des. 12, 2006 5:45 pm

EntradaAutor: Carla » ds. maig 09, 2009 12:13 am

Jo tinc l'úter en forma de cor i el que em va dir el gine és que al no haver-hi una "paret" que anés de dalt a baix quan em quedés embarassada i l'úter s'anés fent gran, ja s'aniria arrodonint. No sé si m'explico però si t'imagines un globus en forma de cor i com es va inflant pots visualitzar que el septe es va "eliminant".
En el meu cas ha estat així en els dos embarassos i no m'han hagut d'operar, suposo que hi ha septes i septes, el meu no deu ser molt acusat o he tingut sort. A saber!
Una abraçada!
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
aierim2
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dj. juny 19, 2008 7:17 pm

EntradaAutor: aierim2 » ds. maig 09, 2009 10:02 am

Hola,

Us explico la meva experiència per donar ànims a les que es trobin en un cas similar.
A mi em van veure que tinc úter septo a la primer ecografia q em van fer fa 6 o 7 anys. La meva gine em va dir q quan volgués tenir fills hauríem de fer una histero per veure com era el tabic i si s' havia de treure. Per les ecos es veu que divideix la matriu totalment fins el coll. Em va parlar del risc més alt d' avortament i de part prematur.
L' any passat li vaig comentar q tenia ganes de tenir fills i ella em va preparar la petició per l' histero. Doncs no me la vaig poder fer pq em vaig quedar embarassada abans...
La gine em va tranquilitzar dient-me q molts embarassos amb úter septo arriben a terme sense cap problema. Tot i així estadísticament el risc d' avortament i part prematur són més alts. Tb em va dir que era molt probable que nasqués per cessarea, ja que al haver-hi menys espai no estaria còmode en la posició cefàlica.
El 5 de febrer (8 dies abans de la DPP) em van haver de provocar el part pq l' Ona no creixia prou segurament per la falta d' espai. La nena ja feia temps q estava encaixada i no va caldre cessarea. El part va anar molt bé i l' Ona va poder sortir tot i el tabic, que després de dilatar havia quedat allà al mig, és a dir 5 cm a banda i banda.

Molts ànims !
estrella del nord

EntradaAutor: estrella del nord » ds. maig 09, 2009 10:24 am

La veritat que moltes gràcies a totes!! Llegir les vostres experiències em tranquil.litzen molt!!!

Molts petons a totes!!
estrella del nord

EntradaAutor: estrella del nord » dt. maig 12, 2009 12:35 pm

Hola!

Doncs ahir em van fer la eco 3D i la sopresa: tot bé, ni septo, ni bicorne ni res......només que el tinc lateralitzat a l'esquerra i en anteflexión però que no es considera aptologia així que a esperar el resultat de la biopsia d'endometri d'aqui a una setmaneta.

Buscant per internet (així són els nervis i la impaciència) he vist que potser hi ha alguna relació entre endometri i toxoplasmosis? És que jo l'he passat i pensava que només afecta si la tens quan estàs en estat....espero que no deixi secueles....

Bé paciència!!

petons
Carla
Entrades: 465
Membre des de: dt. des. 12, 2006 5:45 pm

EntradaAutor: Carla » dt. maig 12, 2009 2:50 pm

Que bé!! Me n'alegro!
Per cert, jo he passat la toxoplasmosi en algún moment i m'ho van veure quan em van fer els análisis pel primer embaràs o sigui que en el meu cas no hi ha hagut cap secuela entre haver passat la toxo i poder-me quedar embarassada.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Kora
:: pantera
:: pantera
Entrades: 882
Membre des de: dl. oct. 06, 2008 4:20 pm

EntradaAutor: Kora » dt. maig 12, 2009 5:03 pm

M'alegro molt, que estigui tot bé!!!

Una abraçada!
RA. Oct 06-37anys
4IAs, 3a FIV (-)
1aOvod (+), abortament 5setmanes
2aOvod (+) ja tenim als nostres petits!!!!! 2015
Qda parat (Camí a l'adopció..... Som idonis!! En llista d'espera des de Maig 2013, esperem al nostre petit/a de entre 0-3anyets)
karkinyoli
Entrades: 982
Membre des de: dv. feb. 08, 2008 3:17 pm

EntradaAutor: karkinyoli » dt. maig 12, 2009 7:09 pm

OSTRES QUE BÉ!!!!!!!!Una cosa menys Estrella del Nord! Me n'alegro molt per tu! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::