JAPONÈS O SUAHILI???
JAPONÈS O SUAHILI???
Doncs això, ara que la meva trasteta comença a dir les primeres paraules, em peto de riure i penso que seria divertit compartir el seu idioma (encara ric de l'arbre "d'anar a dalt" de la Mariona!!!
)
A veure si us animeu i anem fent un diccionari...
iogurt - gugut
ki-yà - Qui hi ha???
yatà - Ja està
Pou! - prou
ki-tà - Aquí està!
oya! - Hola!
aia - Aigua
Acant- aixecant (quan cantem la canço dels petits titelles, aixeca el dit i diu acant!
)
Dó - Dos (tenim un joc de cubs que té números, i com que jo compto, ella també fa un intent... sols diu dó i cata
)
Ostres, ara no en recordo més... (endevé! Mala madre!
)
) A veure si us animeu i anem fent un diccionari...
iogurt - gugut
ki-yà - Qui hi ha???
yatà - Ja està
Pou! - prou
ki-tà - Aquí està!
oya! - Hola!
aia - Aigua
Acant- aixecant (quan cantem la canço dels petits titelles, aixeca el dit i diu acant!
)Dó - Dos (tenim un joc de cubs que té números, i com que jo compto, ella també fa un intent... sols diu dó i cata
)Ostres, ara no en recordo més... (endevé! Mala madre!
)Re: JAPONÈS O SUAHILI???
La meva nena encara no diu paraules concretes (té 11 mesos) però tè les seves xarrameques particulars. Quan l'escolto sembla que parli rus o rumanés. Fa una gràcia!!!
Re: JAPONÈS O SUAHILI???
ja,ja,..jo sempre dic que a casa parlem català i eriquès!!!
és bonissim com aprenent!!! ara té un piman a les mans,..o sea, un spiderman!!!!

és bonissim com aprenent!!! ara té un piman a les mans,..o sea, un spiderman!!!!

Gemma25 ha escrit:cocolulo - cocodrilo (sempre li dic: Digues cocodrilo, i em peto quan ho diu!!!![]()
![]()
I ell es queda amb aquesta cara:
)
que bo!!!! 
Helena ha escrit:ja,ja,..jo sempre dic que a casa parlem català i eriquès!!!
és bonissim com aprenent!!! ara té un piman a les mans,..o sea, un spiderman!!!!![]()
Juasjuasjuas!!! Un piman!!!
Per cert, Helena... TRENTA SETMANEEEEEEEEEEEEEEEES!!! que FUEEEEEEEEERRRRRTEEEEEEEEEE!!!

El meu nen té 2 anys acabats de fer i en diu moltes però la que em fa més gràcia és la de
S'ha cantat! ------- que vol dir "s'ha trencat"
però m'adono que jo li responc no "s'ha cantat", "ho has cantat"...
Vaja, que jo també acabo parlant en una llengua ben curiosa!
S'ha cantat! ------- que vol dir "s'ha trencat"
però m'adono que jo li responc no "s'ha cantat", "ho has cantat"...
Vaja, que jo també acabo parlant en una llengua ben curiosa!
Trastu ha escrit:Per cert, Helena... TRENTA SETMANEEEEEEEEEEEEEEEES!!! que FUEEEEEEEEERRRRRTEEEEEEEEEE!!!![]()
![]()
ai, si trastu,..comencem el compte enrera,..9,8,7,....uff!!!
i lo que es bonissim quant diuen jo que es tu i tu que es jo...es pan la pixa un lio!!!!

- Marta_fp
- :: zebra

- Entrades: 1663
- Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
- Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
- Contacta:
Quina gràcia fer el tafaner per aquest post i veure que es parlava de la Mariona
Doncs sí, la Mariona quan li senyalàvem un arbre de Nadal es posava a senyalar amunt. Ens va costar una mica entendre que ella entenia "Anar a dalt". Com aquesta en té moltes. Un dia li vaig donar sobrassada i quan li vaig preguntar si li agradava, es va posar a fer abraçades. És clar, sobrassada s'assembla a abraçada.
Més de confusió:
Sol i mussol (quan li dius que ha sortit el sol, es posa a fer el mussol).
Cor i corb (li dius "corb" i comença a imitar els batecs del cor).
Coses que deia i diu:
Ava per avi.
papa per papa, pipa, pipi i Pepi (la iaia).
La seva nina Júlia era la iaia (i la iaia també era la iaia).
Ara la Júlia és la iuia.
Gràcies: tata
Thank you: tetu.
Ketchup: també tetu
La nina Dora era la Lala i ara és la Lola.
El Diego és el ieio.
Salmó: mo
Tovalló (és molt fina): lo
Gribrella: ieia
Stop: pat
Cop: també pat
Parc: també pat (sort que tot ho acompanya amb gestos!)
Pèsols: ieuls
Dormir: mi
També canviava el "tu" pel "jo" i el "jo" pel "tu" i ara fa "té" quan vol dir "dóna'm".
I en general parla arrossegant les primers síl·labes d'una paraula amb un "mmmmmmmm" més una aproximació a l'última síl·laba d'una paraula:
mmmmmtat: està amagat
mmmmmmut: he caigut
mmmmmmit: és de nit
mmmmmma: remenar
Doncs sí, la Mariona quan li senyalàvem un arbre de Nadal es posava a senyalar amunt. Ens va costar una mica entendre que ella entenia "Anar a dalt". Com aquesta en té moltes. Un dia li vaig donar sobrassada i quan li vaig preguntar si li agradava, es va posar a fer abraçades. És clar, sobrassada s'assembla a abraçada.
Més de confusió:
Sol i mussol (quan li dius que ha sortit el sol, es posa a fer el mussol).
Cor i corb (li dius "corb" i comença a imitar els batecs del cor).
Coses que deia i diu:
Ava per avi.
papa per papa, pipa, pipi i Pepi (la iaia).
La seva nina Júlia era la iaia (i la iaia també era la iaia).
Ara la Júlia és la iuia.
Gràcies: tata
Thank you: tetu.
Ketchup: també tetu
La nina Dora era la Lala i ara és la Lola.
El Diego és el ieio.
Salmó: mo
Tovalló (és molt fina): lo
Gribrella: ieia
Stop: pat
Cop: també pat
Parc: també pat (sort que tot ho acompanya amb gestos!)
Pèsols: ieuls
Dormir: mi
També canviava el "tu" pel "jo" i el "jo" pel "tu" i ara fa "té" quan vol dir "dóna'm".
I en general parla arrossegant les primers síl·labes d'una paraula amb un "mmmmmmmm" més una aproximació a l'última síl·laba d'una paraula:
mmmmmtat: està amagat
mmmmmmut: he caigut
mmmmmmit: és de nit
mmmmmma: remenar
és boníssim!!! juasjuasjuas!!! pinas!!! Mollosh!!! Tetu!!!
ja me les imagino...
Ara, la trasteta es dedica a cantar tot el dia (fa pixar de riure!!! per que hi posa tota l'emoció que calgui aixecant les celles o arrugant el front segons convingui...
). Doncs resulta, sabeu la cançó de "Beggin"??? Sabeu que sona tot el dia a la tele per tal de posar-te-la com a to del mòbil??? Doncs ella, a la mínima que veu aquell negritu que apareix a la pantalla, ja es posa tota contenta dient "buuuuuuuuuu"!!! L'ajuda a cantaaaaaaaaaar!!!

Neneeeeeeees!!! TEnim noves adquisiciooooooooons!!! juasjuasjuas!!!
Fú i mnà!!! Fú vol dir telèfon!!! juasjuasjuas!!! I mnà, seguint les recomanacions de la Marta_fp, un dia li vem posar el vídeo que hi ha al youtube del Manah Manah (jo ric cada vegada k'el veig...
i el que més m'agrada és la "conversa" dels dos iaios del final!!! juasjuasjuas!!! toi mú malamente...
). Total, que ara, cada vegada k el vol veure, senyala l'ordinador i diu Mnà!!! juasjuasjaus!!! I salta i tot!!! juasjausjaus!!! ÉS boníssima...

Fú i mnà!!! Fú vol dir telèfon!!! juasjuasjuas!!! I mnà, seguint les recomanacions de la Marta_fp, un dia li vem posar el vídeo que hi ha al youtube del Manah Manah (jo ric cada vegada k'el veig...
i el que més m'agrada és la "conversa" dels dos iaios del final!!! juasjuasjuas!!! toi mú malamente...
). Total, que ara, cada vegada k el vol veure, senyala l'ordinador i diu Mnà!!! juasjuasjaus!!! I salta i tot!!! juasjausjaus!!! ÉS boníssima...

per cert, ahir, a la guarde van celebrar l'aniversari d'una de les mestres i van posar-ho tot decorat i ple de globus... i va i li dic a la meva filla: "miraaaaaaaaa!!! Han posat mollosh!!!"
Poseso! K'estic fatal...
Poseso! K'estic fatal...

- Marta_fp

- Contacta:
A mi m'encanta quan la Mariona diu "ai?" amb molta entonació, que vol dir "has vist?" i també quan diu "uuuut" que vol dir "quin ensurt!"
I com que amb ma mare sempre ens acomiadem "fins demà" la Mariona quan sent la paraula "adéu" tot seguit diu "emà". Ja sigui ma mare, com el parc el supermercat o una pedra que li ha fet gràcia.
- Marta_fp

- Contacta:
Per cert, això del Manah, manah era una idea de l'Helena que es va anar escampant pel SP. Els dos vells són molt bons.
aqui les perles ligüistiques d'en Medir:
papapapajar -- pasejar
lucutru ---"cucudrilu" (aixó ho deia de més petit)
toqueca--- biblioteca
també es fa un bon embolic conjugant verbs... quan m'en digui una de bona me'l apuntarè i ja us la dirè.
papapapajar -- pasejar
lucutru ---"cucudrilu" (aixó ho deia de més petit)
toqueca--- biblioteca
també es fa un bon embolic conjugant verbs... quan m'en digui una de bona me'l apuntarè i ja us la dirè.
- Blanca07
- :: poltre

- Entrades: 647
- Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
- Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa
Quina gracia m'ha fet aquest post:
poso paraules que diu la meva nena. (li parlem en castellà)
pii: pitet
gur: yogurt
pinsa: pinza ( d'estendre la roba)
caggggo: carro (el cotxet)
bisi: bici (cleta)
tete: chumet
míiiiti: Mickey mouse
mimi: mini
nanu: lunnis
cuuo: cubos (cubs que té per apilar)
xeta: cuixeta
sïïïa: silla
po-oyó: pocoyó
xuxi: gós
tito: gatito
edito pq em fa molta gracia lo dels mollosh, la meva diu bobos i ara tots li diem bobos (globus)
i així infinitats de coses... m'agrada molt aquesta edat ja que només les entens tu i has d'anar a la gent traduint el que diuen... i a més a més, sempre acabes contestant de la manera que et parla el teu fill...
poso paraules que diu la meva nena. (li parlem en castellà)
pii: pitet
gur: yogurt
pinsa: pinza ( d'estendre la roba)
caggggo: carro (el cotxet)
bisi: bici (cleta)
tete: chumet
míiiiti: Mickey mouse
mimi: mini
nanu: lunnis
cuuo: cubos (cubs que té per apilar)
xeta: cuixeta
sïïïa: silla
po-oyó: pocoyó
xuxi: gós
tito: gatito
edito pq em fa molta gracia lo dels mollosh, la meva diu bobos i ara tots li diem bobos (globus)
i així infinitats de coses... m'agrada molt aquesta edat ja que només les entens tu i has d'anar a la gent traduint el que diuen... i a més a més, sempre acabes contestant de la manera que et parla el teu fill...
Nova adquisicióoooooooooo!!!
Aquesta us farà gràcia a les lleidatanes... aquests dies que ha estat fotudeta, no tenia gane i només li venia de gust menjar sopeta calentona... resultat, senyalava la nevera i deia "popa"!!! més mona...
en tres dies sols va menjar "popa" i popa! juasjausjuas (sopa i teta!)
Ara, tambe quan tira alguna cosa a terra fa "pumba"! I quan dóna un cop de cap a alguna cosa (expressament! Serà petarda!!!???) diu "toto!" (a la guarderia, quan cauen o es donen un cop els diuen que s'han donat un "tonyo"...
També assenayala una cadireta petita que tenim per a ella i diu "egua" (seure)... a mi em cau la baba!!! Llavors, com que quan baixem de la cadira jo li dic "àpali!" ella diu "api!"
K ME LA MENJOOOOOOOOOOOO!!!
N'hi ha més però ara no em surten... aix... m'encanta això de l'idioma...
Aquesta us farà gràcia a les lleidatanes... aquests dies que ha estat fotudeta, no tenia gane i només li venia de gust menjar sopeta calentona... resultat, senyalava la nevera i deia "popa"!!! més mona...
en tres dies sols va menjar "popa" i popa! juasjausjuas (sopa i teta!)
Ara, tambe quan tira alguna cosa a terra fa "pumba"! I quan dóna un cop de cap a alguna cosa (expressament! Serà petarda!!!???) diu "toto!" (a la guarderia, quan cauen o es donen un cop els diuen que s'han donat un "tonyo"...
També assenayala una cadireta petita que tenim per a ella i diu "egua" (seure)... a mi em cau la baba!!! Llavors, com que quan baixem de la cadira jo li dic "àpali!" ella diu "api!"
K ME LA MENJOOOOOOOOOOOO!!!
N'hi ha més però ara no em surten... aix... m'encanta això de l'idioma...

Gemma25 ha escrit:[Però quan arriba a casa i veu a la seva princeseta, buenu allò és....
![]()
![]()
(Aaahh!! La princeseta és la Gina, la mamic queda en segon pla!!
![]()
![]()
buenu jo m'espero a la nit...
![]()
![]()
).
Gemma25 ha escrit:Les novetats del Bielet són:
Bobus
Titís
Ninán (és l'Adrián, un nen de la seva classe). Si li preguntes: Com es diuen els teus amiguets? Diu: Ninán i Teta (i dius: serà podrit, com li agrada la teta al tiu!! Ninfòman!!! i no, resulta que és la Berta![]()
![]()
![]()
)
Cuidauuuuuuu (no sé si us ho havia dit, però quan algu és cau deiu: Cuidauuuu, com el vídeo aquell de l'APM!!!!![]()
![]()
és k el Mauro també ho diu...
![]()
)
culó mamell (color vermell![]()
)
és un crac akest Bieeeeeeeeeeel!!! M'ha encantat això del cuidaaaaaaauuuuuuuuuuu!!!
Casa vostra ha de ser un show...
I m'he pixat de riure amb això del Ninán i la Tetaaaaaaaaa!!!
Ninfòman me li diuuuuuuuuu!!! juasjuasjuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaas!!!

juasjuasjuas!!! Que bona k'ets GEmmaaaaaaaaaaaa!!!
Sempre em tronxo de riure amb els teus missatges...
Sempre em tronxo de riure amb els teus missatges...

Ostres quin post més divertit!!!
L'Aleix encara no diu res dient res. Vull dir que fa sorolls i vocalitza però no crec que ho relacioni a res...
De moment diu:
Ia: Iaia
Ei!: mira'm
Tututuy: No sabem que vol dir, però és la paraula del moment
zzzzzzi: quan es concentra agafant algo que li dones des de lluny
Papa i mama ho va dir fa uns mesos, li va durar una setmana cada una, però no hi ha tornat.
Ja n'aniré posant més...
Per cert. m'ha fet molta gràcia el títol del post perquè l'altre dia precisament, va fer un discurs super convençut el tio i el papi va dir: caram ja parla japonès! Si encara no ha vist res de Manga!!!
L'Aleix encara no diu res dient res. Vull dir que fa sorolls i vocalitza però no crec que ho relacioni a res...
De moment diu:
Papa i mama ho va dir fa uns mesos, li va durar una setmana cada una, però no hi ha tornat.
Ja n'aniré posant més...
Per cert. m'ha fet molta gràcia el títol del post perquè l'altre dia precisament, va fer un discurs super convençut el tio i el papi va dir: caram ja parla japonès! Si encara no ha vist res de Manga!!!
Momo ha escrit:Ostres quin post més divertit!!!
De moment diu:
Papa i mama ho va dir fa uns mesos, li va durar una setmana cada una, però no hi ha tornat.![]()
![]()
Ja n'aniré posant més...
que bo!!! Per cert, m'ha encantat el tututuy!!!
Nosaltres també tenim noves adquisicions!!!
Ingui: Ingrid, la seva mestra
El Pocoyó, ja no es diu copoyó, ni puyó... ara, no sé ben bé per que però es diu P*ta...
Perdó però no és una paraulota a casa meva!!! Ja no!
juasjuasjaus!!!Pata: Plàtan
També fem servir la paraul TÉ tant per donar una cosa com per demanar-la...
Ah! I quan té gana diu MENJAR!!! K fort!!! Això ho vem descobrir aquest dissabte i ens vem quedar a quadros...

aaaaaaaaaaaaaaah!!!! Me n'oblidavaaaaaaaaaaaa!!!
Ara ha aprés a fer "guapa" a la gent mentres els fa un "mimito" a la cara... és taaaaaaaaaaan monaaaaaaaaaaaaaaa!!! Et toca la careta i et diu "baaaaaaaaaaapaaaaaaaaaa!"
El més graciós és que als homes també els diu baaaaaaapaaaaaaaaaa!!!

Ara ha aprés a fer "guapa" a la gent mentres els fa un "mimito" a la cara... és taaaaaaaaaaan monaaaaaaaaaaaaaaa!!! Et toca la careta i et diu "baaaaaaaaaaapaaaaaaaaaa!"
El més graciós és que als homes també els diu baaaaaaapaaaaaaaaaa!!!

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, buenu allò és....