A quina edat comencen a pronunciar la R i la LL ?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
UXIA
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2040
Membre des de: dg. ago. 26, 2007 2:07 pm

EntradaAutor: UXIA » dv. juny 20, 2008 5:58 pm

no hi ha una edat establerta en la qual els crios comencen a pronunciar certs fonemes....l'únic que puc dir-te és que dels meus alumnes de 6 anys n'hi ha uns quants que confonen algun fonema. Dona, en tinc un que no sap pronunciar la R i va a un logopeda però crec que en el cas de la teva filla és molt d'hora per treure conclusions.
Imatge
pucpuc
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dv. juny 20, 2008 6:07 pm

tinc una amiga logopeda que hem comenta que l'ultima lletra que aprenen a pronunciar amb total corrcció és la r.
monic75
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dc. feb. 13, 2008 9:22 pm
Ubicació: Esplugues
Contacta:

EntradaAutor: monic75 » dv. juny 20, 2008 10:00 pm

La Xènia aquest any ha anat a fer terapia de la r perquè no la feia bé però sempre ens deien que fins als 6 anys era normal perquè és l´ultim fonema que s´apren. Ara ja la diu correctament, en 10 sessions i molta feïna a casa (uns exercicis que ens va donar la logopeda i que havíem de fer cada dia) ho vam aconseguir.
Imatge
Imatge
IreneN
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dj. juny 12, 2008 8:02 pm

EntradaAutor: IreneN » dg. juny 29, 2008 5:35 pm

La R és un fonema molt difícil, tant difícil com generalitzar a quina edat correspón fer-lo be...jo tinc nens de 6, 7 i fins i tot adolescents que no el fan correctament, però com ja han dit per aquí amb unes quantes sessions de logopèdia i treball a casa, es supera...

De la LL...doncs el mateix...

Un consell...als 3 anys no t'amoïnis, als 5, 6 o 7 anys vigila i si encara comet el mateix error consulta amb la logopeda. :love:
Bertha
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dc. jul. 02, 2008 9:33 pm
Ubicació: Torelló

EntradaAutor: Bertha » dv. jul. 04, 2008 12:23 pm

La Naia fa cosa de 2 o 3 mesos que ha après a dir la R, i ho ha fet perquè va veure que la seva germana de 2 anys la sabia dir. O sigui que ja veus!!! La petita ho diu tot amb la R, jajaja!!! Quan diu perquè fa: Perrrrrrrrrrquè??? jajajaaja :r) :r)

La LL no la sap pronunciar massa bé, la fa com una I. La professora de la Naia em va comentar que a la classe (ha fet P4) hi havia bastants nens que encara no la sabien dir i que era normal.

No sé quina deu ser l'edat límit per considerar que el nen té un petit problema o no, però jo no m'hi amoïnaria massa.
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge
djiluga
Entrades: 1913
Membre des de: dt. abr. 22, 2008 9:34 am
Ubicació: El Maresme
Contacta:

EntradaAutor: djiluga » dt. jul. 29, 2008 8:44 pm

Hola Cosma-Shiva,
Com t'han dit, la fonètica evoluciona fins als 5-6 anys i el so "R" és el més difícil d'aprendre. Així doncs, ara per ara, no t'hi amoïnis.
El que sí pots fer són exercicis per treballar la musculatura de la boca (això mai està de més): fer ganyotes, treure la llengua (mirant-se al mirall), fer tot tipus de moviments amb la llengua i amb els llavis (fer petons), fer el moviment de mastegar, de bufar (bufar paperets, intentar inflar globus, xiulets, etc). Són coses lúdiques que fetes sistemàticament, tot jugant ajuden a la pronunciació. De totes maneres, la teva filla està fent el seu procés a nivell fonètic, i en principi dirà aquests sons espontàniament abans de començar la primària.
ImatgeImatgeImatge
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: A quina edat comencen a pronunciar la R i la LL ?

EntradaAutor: sugar » dj. gen. 15, 2009 10:09 am

hola, estava llegint els temes antics i he descobert aquest.

L'Emma acaba de fer els 6 anys i no sap pronunciar la R, jo la veritat és que no li he donat molta importància (de fet jo fins als 10 anys i cansada de les burles del col·le no en vaig apendre, vaig estar una setmana cantant cada nit el arre borriquito, fins que em va sortir), però ara al llegir-vos no sé si hauria de portar-la a un logopeda.

Que penseu?
sugar
raqrodser
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

EntradaAutor: raqrodser » dj. feb. 12, 2009 8:15 pm

Jo sóc logopeda, a més de mestra.
Com heu dit, la RR és l'ultim fonema que s'aprén i fins els 6 anys, està dins de la normalitat.
Si un nen de 6 anys encara no la pronuncia correctament, també pot influir, de vegades, la "deixadesa" (manca d'esforç) d'alguns nens quan parlen. Una bona pràctica (per descartar que calgui fer rehabilitació) és dir-li que repeteixi paraules com "RODA" (que té la erra al principi) i "CARRO" (la té al mig). Primer li donem el model i a continuació que el nen digui la paraula. Si la diu correctament no us heu de preocupar. Això si, si sabem que el nen sap dir el fonema, quan parla "malament" l'hem de corregir, sense renyar-lo, animar-li a repetir-ho, dient "què has dit?", "volies dir la paraula _______?", o coses semblants.

La LL ja depèn del que el nen hagi sentit a casa, a l'escola... En families castellanoparlants és normal que els costi aprendre a pronunciar-la, i si el nen viu en un entorn de parla catalana de vegades també és difícil perquè no tothom la pronuncia correctament (jo, per exemple, he de pensar-la abans de dir-la) perquè la influència del castellà és molt forta.

Espero que us hagi ajudat... i si hi ha algun logopeda que no estigui d'acord, que em corregeixi, please.
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Marta_fp
Entrades: 1663
Membre des de: ds. set. 29, 2007 7:19 pm
Ubicació: Berlín, Alemanya (de Terrassa)
Contacta:

EntradaAutor: Marta_fp » dg. gen. 24, 2010 7:05 pm

Hola,

acabo de veure aquest post.

La Mariona està a punt de fer els tres i encara estem lluny que digui la R. Tot just l'altre dia li vaig ensenyar a dir la C/K posant-li el dit a la zona velar (ep! que vaig aprofitar que m'acabava de rentar les mans!).

Les L i les LL les fa bé, però tot i així de tant en tant té alguna confusió. Té u pingüí que es diu Eduard (Elular) i un dia dient els noms dels dits... polze. índex, mig, anul·lar... va dir: "mama! un altre Elular! I això que la D la diu bé (si s'hi fixa).
vicesa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dt. set. 15, 2009 10:33 pm
Ubicació: manresa

EntradaAutor: vicesa » dl. gen. 25, 2010 12:13 am

hola bonica el mmeu nen te 5 anys acabats de fer i li pasaba el mateix amb el tema de la R vaig parlar amb la mestra i em va dir que es normal la R es la que mes els i costa pronunciar als peques jejeje el meu ja la esta comensan a pronunciar força be no et preucupis el problema es de com posan la llengua per pronunciar, hi ha nens que u aprenen mes rapids que d'altres no et preocupis putser seria preucupant cuant el nen tingui ja 6 anyets

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::