dubte sobre la donació de cordó umbilical

Experiències i pors del moment més desitjat.

Avatar de l’usuari
CUSCUS
:: poltre
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

dubte sobre la donació de cordó umbilical

EntradaAutor: CUSCUS » dj. jul. 24, 2008 2:08 pm

Se'm va acostant el moment i soposo que com a totes em començo a questionar coses. :-:) :-:) Voldría fer donació del cordó però tinc dubtes perquè m'han arribat informacions confuses. Es veritat que si dones el cordo, el pinçament d'aquest es fa abans, i que això pot portar a problemes d'anèmia per el nostre fill? És problemàtic el tema?

M'agradaria que algú que ja l'hagués donat m'expliqués com li va anar i quines intevencions hi ha de més que en un post-part normal.
La veritat és que m'agradaria fer la donació però sempre i quan això no comporti el més mínim risc per la meva filla!


Gràcies guapes!
Imatge
Avatar de l’usuari
txellchen
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

EntradaAutor: txellchen » dj. jul. 24, 2008 2:41 pm

Crec que si que pincen el cordó abans per poder extreu-re la sang. Però això del pinçament em penso que a molts llocs ho fan per sistema.

Jo anava a donar la sang del cordó, però em vaig descuidar l'autorització a casa i al final no vaig poder. I, la veritat, no recordo si es van esperar a que el cordó deixés de batgar abans de tallar-ho (ara ho penso i hi ha coses que no recordo del meu part... :-:) :-:) :-:)). Són moltes emocions a la vegada i ni mi vaig fixar!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
rapunzel1977
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dt. feb. 05, 2008 4:53 pm
Ubicació: Begues

e

EntradaAutor: rapunzel1977 » dj. jul. 24, 2008 3:51 pm

Per poder donar la sang és necessari pinçar el cordó abans que deixi de bategar. Això vol dir que al nounat li arribaran uns quants glòbuls vermells menys, però això no vol dir que hagi de patir anèmia... Si fos així, la majoria dels nounats tindrien anèmia, perquè en quasi tots els casos el cordó es talla molt aviat després de ponçar-lo
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
eli75
:: poltre
:: poltre
Entrades: 685
Membre des de: ds. gen. 13, 2007 7:16 pm

EntradaAutor: eli75 » dj. jul. 24, 2008 5:04 pm

hola noies!

crec que és molt positiu fer la donació del cordó umbilical i jo personalment penso fer-ho.

Ara bé, mira la llista d'Hospitals on ho fan i si vols, posa-t'hi en contacte perque et diguin quins passos has de fer abans, tema autorització, etc.

Per dubtes, mira a la web de la Fundació Josep Carreras on tenen un apartat sobre la donació de cordó umbilical amb un llistat dels hospitals catalans on es fa.

Informació a la web de Fundació Josep Carreras

https://www.fcarreras.org/donacion_sangre_cordon.php?s=50

Què cal fer per ser donant?

Comprovar que no hi hagi antecedents familiars de malalties potencialment transmissibles.

Descartar, mitjançant una anàlisi de sang a la mare, la presència de malalties infeccioses potencialment transmissibles.

Comprovar que el nadó no ha patit cap malaltia important durant els primers mesos de vida.

Omplir i signar el consentiment adjunt després de rebre tota la informació desitjada.


Què farem amb la sang de cordó?

La sang de cordó serà utilitzada per a qualsevol malalt que la necessiti, d'acord amb les indicacions mèdiques i el grau de compatibilitat i adequació als requeriments cel·lulars.

No hi haurà cap discriminació per motius de raça, nacionalitat, religió o situació econòmica. La donació serà altruista i anònima.

La sang de cordó podrà ser utilitzada amb finalitats de recerca, quan no sigui adequada per a ús terapèutic.



SÍ pot donar sang de cordó

Qualsevol mare sana sense antecedents de malalties potencialment transmissibles a través de la sang.

Si té la informació necessària i és conscient que la donació pot significar la curació de malalties molt greus, especialment en nens, i sap que no hi ha cap risc per a ella ni per al nadó.

Si té la voluntat de fer aquest acte altruista i generós a canvi de la petita molèstia d'unes anàlisis addicionals.

NO pot donar sang de cordó:

Si té SIDA o està infectada pel virus.

Si té hepatitis B o C o ha estat infectada pels virus corresponents.

Si s'ha injectat drogues.

Si ha mantingut relacions sexuals amb alguna persona que es trobi en les situacions esmentades, durant els darrers 12 mesos.

Si ha mantingut relacions sexuals amb diferents persones en els darrers 12 mesos.

Si ha rebut transfusions en els darrers 12 mesos.

Declaració de donació de sang de cordó
A l'hospital que faci la recollida de la sang de cordó umbilical li donaran a signar un consentiment informat.
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dj. jul. 24, 2008 5:52 pm

Hola noies!!

Jo vaig fer donació privada de la sang del cordó umbilical, i heu de tenir en compte vàries coses.

Tal com heu dit no tots els hospitals poden dur a terme aquest procés. També és cert que tallen el cordó abans que deixi de bategar i que en aquest cas deixen d'arribar uns quants mil.ligrams de ferro al bebé, però només en casos de bebés molt petits pot tenir conseqüències en la seva salut i per descomptat no provoca anèmia automàticament.

A Espanya la legislació és molt estricta i només permet la donació anònima i pública, o sigui que tu no saps on ha anat a parar la sang del cordó del teu bebé, i qualsevol que ho necessiti pot tenir accés a ella. Fins i tot en el cas que ho donis a un banc privat, si està ubicat a Espanya encara que tu sàpigues on és i puguis accedir a ell en cas de necessitat, també entra a formar part del banc nacional i si algu ho necessita i és compatible estàs obligat a donar-li.

Per això hi ha empreses que tenen sucursals a Espanya però els bancs a l'estranger (alemanya, etc.) i en quan prenen la mostra l'envien a l'estranger. En aquest cas la sang et pertany només a tu i ningú altre la pot fer servir. S'ha de tenir en compte que aquesta sang pot servir tant al fill que l'ha donat com a altres germans per temes de compatibilitat.

En el cas de la donació privada contactes amb una d'aquestes empreses, pagues un import inicial que cobreix el kit d'extracció que t'arriba a casa per missatger junt amb tots els qüestionaris que has d'omplir. Quan vagis de part a l'hospital has de portar el kit amb tu i l'has de donar al personal sanitari. Quan neixen fan l'extracció i et tornen el kit. Després ve algú de l'empresa a recollir-ho i ho porten en avió al país de destí. Aquell mateix dia queda congelat i se't cobra la resta de l'import, així com se't lliura tota la documentació necessària.

Per últim i com a anècdota us diré que és asombrós la quantitat de sang que es pot treure d'un cordó!!

Que us vagi tot molt bé, espero haver-vos ajudat!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
CUSCUS
:: poltre
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

EntradaAutor: CUSCUS » dj. jul. 24, 2008 6:20 pm

Moltes gràcies noies! Si l'única diferència és això del batec del cordó si que seré donant! Potser la Martina pot salvar la vida a algú només de neixer!
Imatge
Avatar de l’usuari
creueta
:: dinosaure
Entrades: 5793
Membre des de: dl. juny 04, 2007 12:52 pm

EntradaAutor: creueta » dv. jul. 25, 2008 7:46 am

cuscus, ahir ens ho van explicar a classes de prepart.
ens ho van exposar de la següent manera:

abans,i també ara en molts casos, es tallava el cordó abans que deixés de bategar. això impedia que li arribés al nadó un extra de sang que pot ajudar a evitar anèmies infantils...

si dónes la sang de cordó (que no és possible en tots els casos, de vegades el cordó és curt o algun altre cas que ens va dir que ara no recordo), el nadó no rep aquesta sang extra, però efectivament estàs fent una donació solidària, altruista.

segons ens ho va explicar la llevadora, i ho vaig trobar una mica fort, era qüestió de triar entre aquesta "reserva extra" per al teu fill, o una donació altruista... (que, d'altra banda i "déu" no ho vulgui, algun dia també podrien necessitar els nostres propis fills... :-:))

clar, mirant-ho així, moltes de les presents pensàvem "d'escombrar cap a casa" i ajudar ARA el nostre fill a estar el màxim de preparat per enfrontar-se al món...
i no sé si no ens haurien d'haver explicat EXACTAMENT si realment estem "perjudicant" el nostre fill si no li donem aquesta sang extra...

és un pèl complicat; alguna experta ens ho pot aclarir?
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
CUSCUS
:: poltre
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

EntradaAutor: CUSCUS » dv. jul. 25, 2008 1:19 pm

Ahhhh Creueta...ja m'ho pensava que anava per aqui...gràcies! Estaria bé que algú ens ho expliqués sincerament amb tots els pros i els contres, no? Que almenys si decidim donar sigui amb TOTA la informació, no!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » ds. jul. 26, 2008 1:03 pm

Jo tenia clar que preferia que li bategués i rebés aquest extra, que segons alguns estudis es la millor forma de previndre anèmies els primers 6 mesos de vida (si no recordo malament).

Tindria anèmia el vostre fill si no ho féssiu? És una possibilitat, diria que més probable que el fet que algun dia tingui una malaltia que no es pugui curar sense cèl·lules del cordó. Ara, qui diu que no tindrà anèmia però sí una malaltia així?? Ningú ho pot saber.
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mandarina
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: mandarina » ds. jul. 26, 2008 3:22 pm

Doncs jo ni una cosa ni l'altra, perquè la Laia portava una volta de cordó que no li passava pel seu peazo cap, així que van haver de pinçar i tallar el cordó al moment per a que pogués sortir la resta del cos... i estava ben blaveta!
Avatar de l’usuari
CUSCUS
:: poltre
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

EntradaAutor: CUSCUS » dt. jul. 29, 2008 6:23 pm

Ostres Mandarina! Quina mala sort! Així en el teu cas no ho va aprofitar ni la Laia ni ningú! I que guapa que t'ha sortit la Laia sense l'aportació extra de sang!

Felicitats!
Imatge
Avatar de l’usuari
CUSCUS
:: poltre
:: poltre
Entrades: 693
Membre des de: dv. abr. 04, 2008 3:42 pm
Contacta:

EntradaAutor: CUSCUS » dt. jul. 29, 2008 6:37 pm

Ayrs, representa que si dones el cordó no ho fas per si de cas el teu fill el necessita en un futur, sinó que ho fas altruistament per ajudar a un altre nen que ho pugui necessitar en aquest moment.
Imatge
Avatar de l’usuari
UXIA
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2040
Membre des de: dg. ago. 26, 2007 2:07 pm

EntradaAutor: UXIA » dt. jul. 29, 2008 7:41 pm

però voleu donar la sang o pagar perquè la congelin per si més endavant és necessari pel vostre fill o filla?
Imatge
Avatar de l’usuari
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dj. ago. 07, 2008 1:26 pm

A mi el gine m'ho va explicar aquesta setmana, pariré a la Teknon i ell esta a favor de la donació del cordó umbilical. Ens va dir que:

- els nadons neixen amb sang extra i que això de l'anèmia és una tonteria.

- que si donèssim un milió de cordons a l'any es garantiria que tothom en té un de compatible en cas de necessitar-lo

- a més si el que voleu es conservar-lo pel vostre propi fill ens va dir que si desenvolupa una malaltia com ara una leucèmia no esta demostrat que les cèl·lules mare del seu propi cordó fossin bones per curar-lo pq en ppi són les que han originat la leucèmia i per tant es sospita que no són bones un 100%.

Nosaltres estem bastant convençuts de donar-lo.
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dj. ago. 07, 2008 8:47 pm

Estudis científics sobre el pinçament tardà de cordó

1) Es beneficioso en general
Late vs early clamping of the umbilical cord in full-term neonates: systematic review and meta-analysis of controlled trials
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... s=17374818

2) Aumenta el volumen sanguíneo, especialmente en parto vaginal
Infants' Blood Volume in a Controlled Trial of Placental Transfusion at Preterm Delivery
http://pediatrics.aappublications.org/c ... l/117/1/93

3) Aumenta los niveles de hierro incluso 6 meses después del nacimiento
Effect of timing of umbilical cord clamping on iron status in Mexican infants: a randomised controlled trial
http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 7e869d4a96

4) Mejora la oxigenación cerebral
The influence of the timing of cord clamping on postnatal cerebral oxygenation in preterm neonates: a randomized, controlled trialhttp://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/abstract/119/3/455

5) Reduce la incidencia de hemorragias intraventriculares y sepsis en bebés pretérmino
Delayed cord clamping in very preterm infants reduces the incidence of intraventricular hemorrhage and late-onset sepsis: a randomized, controlled trial
http://pediatrics.aappublications.org/c ... 117/4/1235

6) Disminuye el riesgo de anemia
Early versus delayed umbilical cord clamping in preterm infants
http://www.mrw.interscience.wiley.com/c ... frame.html

7) Aumentan los niveles de hematocrito
The Effect of Timing of Cord Clamping on Neonatal Venous Hematocrit Values and Clinical Outcome at Term: A Randomized, Controlled Trial
http://pediatrics.aappublications.org/c ... 117/4/e779

8) En bebés nacidos entre las semanas 24 y 32 mejora la presión arterial
Immediate and delayed cord clamping in infants born between 24 and 32 weeks: a pilot randomized controlled trial
http://www.nature.com/jp/journal/v23/n6 ... CD4803823C
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

EntradaAutor: cuqueta » dv. ago. 08, 2008 12:35 pm

Ayrs tu vas fer donació?? t'ho va aconsellar el teu gine??
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. ago. 08, 2008 5:17 pm

No, ningú m'ho va aconsellar i a més ho tenia molt clar, que desitjava que rebés la major quantitat de sang possible. La Carme Guasch a més ja ho fa, d'esperar una estoneta.
ImatgeImatge
Imatge
NGM
:: pantera
:: pantera
Entrades: 892
Membre des de: dv. ago. 25, 2006 11:31 am

EntradaAutor: NGM » dv. ago. 08, 2008 5:53 pm

jo, com l'ayrs tb vaig preferir que el cordó deixes de bategar i li arribés la sang extra al nen.

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::