Dubtes baixa per maternitat

Salut, dubtes i preparatius.
Luthien
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: dg. jul. 26, 2015 7:36 am

Dubtes baixa per maternitat

EntradaAutor: Luthien » dt. ago. 18, 2015 9:35 am

Bon dia!

No sé si aquest és el millor fòrum on escriure, però és l'estat en el que em trobo (embarassada), o sigui que... Tinc un dubte sobre la baixa per maternitat, a veure si me'l podeu resoldre. Sé que la baixa és de 16 setmanes, essent 6 setmanes obligatòriament després del part. Així doncs, si hagués d'agafar, per exemple, les últimes 4 setmanes de baixa (per no trobar-me prou bé per fer els viatges diaris, per exemple), després del part només em quedarien 12 setmanes?

Jo entenc que és així, però no ho acabo de veure clar. Tampoc ho trobo just, ja que les 16 setmanes no només són per descans de la mare, si no que serà l'únic període en què podré donar pit, per exemple... hauré d'estar al peu del canó fins al part per tenir tota la baixa després de tenir el nen/a?

Bé, és molt d'hora per plantejar-me tot això, però és un tema al que li dono moltes voltes. Gràcies!
San78
:: rateta
:: rateta
Entrades: 196
Membre des de: dt. set. 27, 2011 3:13 pm

Re: Dubtes baixa per maternitat

EntradaAutor: San78 » dt. ago. 18, 2015 9:51 am

Hola Luthien!
La baixa que t'agafis abans de tenir al nen, sigui pel que sigui, és independent de la baixa maternal, és a dir, que aquestes 16 setmanes les tindràs sí o sí, independentment de si has treballat fins a l'últim dia d'embaràs o fins un o dos mesos abans del part. Vaja, segons tinc entés i ha estat el meu cas...
misuga
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dv. maig 10, 2013 8:18 pm

EntradaAutor: misuga » dt. ago. 18, 2015 9:59 am

Bon dia Luthien,
Si estàs treballant, lo més habitual és que abans del part t'agafis la baixa laboral, amb més o menys temps d'antelació segons el tipus de feina. Quan creus que ja no estàs en condicions per treballar vas al metge de capçalera i en principi no posa problemes en donar-te la baixa. Com diu la San78, no te res a veure amb la baixa maternal. En el meu cas per exemple, a la setmana 37 em vaig agafar la baixa laboral per mal d'esquena i quan vaig tenir el meu fill vaig tenir 16 setmanes de baixa maternal + compactació de hores de lactància + vacances pendents (en total vaig fer 5 mesos de baixa).
Que vagi tot molt bé!
neus10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

EntradaAutor: neus10 » dt. ago. 18, 2015 11:46 am

Hola! Tal i com et diuen faràs 16 setmanes mínim de baixa maternal més compactacions de lactància (si vols) més vacances pendents (si en tens). Sobretot, si a falta d'X dies/mesos pel part agafes la baixa que et posin que és baixa laboral/malaltia comuna!
Bon embaràs i bon part!!
Imatge

Imatge
Nuty
:: peixet
:: peixet
Entrades: 266
Membre des de: dt. des. 07, 2010 2:33 pm

EntradaAutor: Nuty » dt. ago. 18, 2015 2:23 pm

Deixeu-me fer d'advocat del diable:
Afegir que amb la baixa abans del part (malaltia comuna) et descompten un tant % de la nomina. No es cobra la totalitat.
I lo de la compactació de lactancia i vacances, es pot fer sempre hi quan hi hagi mutu acord amb l'empresa. En el meu cas no m'ho van deixar fer, i plegava mitja hora abans, i les vacances les vaig haver de fer 3 mesos despres de reincorporar-me.

Que hi hagi sort!!
08-03-12: Vas neixer a les 5:45 del matí, amb 3,600 i 49,5 cm.
la_rodri
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dt. ago. 18, 2015 3:35 pm

Efectivament, abans de parir et fan una baixa per enfermetat (generalment lumbalgia...) en la que cobres el 60% de la nómina, te la dona el metge del CAP. Si tens una feina de risc per l'embaraç, tot i no tenir cap malaltia, et fan agafar baixa laboral cobrant el 100%. Aquesta la gestiona la mutua de la feina.
El dia del part, et donen d'alta a data deç dia abans, i comences a consumir baixa maternal cobrant la prestació per maternitat firectament de la SS.
A part lactancia, q es mitja hora al dia fins als 9 mesos. Hi ha empreses que permeten comoactar-la i es tradueix en 14 dies laborables més despres de la baixa.
I les vacances que ringuis pendents.
Pel tema lactancia pots fer-te banc de llet per fonar-li mentre tu treballes, i després pots seguir fent pit! No ho has de deixar...
Luthien

EntradaAutor: Luthien » dt. ago. 18, 2015 4:29 pm

Moltes gràcies per les vostres respostes! M'han ajudat molt! De fet, quan torni a la feina ho podria preguntar a alguna companya que ja hagi parit estant a l'empresa, però encara esperaré una mica a dir-ho, jeje!

M'heu deixat més tranquil·la. Respecte a compactar la lactància, ja preguntaré per allà si altres companyes ho han pogut fer... En el meu cas, crec que aniria de conya, ja que (si els càlculs són correctes i tot va com està previst, cosa tirant a complicat), acabaria la baixa uns 15 dies abans d'agost, que és quan tenim vacances. O sigui que podria allargar fins a més de 5 mesets... Creuo dits!

No acabo de veure gaire clar lo de fer banc de llet... em passo mitja vida fora de casa (visc lluny de la feina), i no em veig traient llet tota la nit per tenir-ne durant el dia (ni molt menys a la feina!). Bé, són temes dels que ja em preocuparé més endevant! De moment només estic de 10+3, i encara queda moooooooooolt!!!! Però el meu caparronet ja s'amoïna per l'ara i per l'endemà! :-o00m

Gràcies per l'ajuda!
MIMOSETA
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

EntradaAutor: MIMOSETA » dc. ago. 19, 2015 8:05 am

En el meu cas, em passa vom a tu; ni de conya podré treure'm llet a la feina. I ni parlar-ne de compactar la lactància (de fet, ni del permís de lactància). En grans empreses, suposo que no hi ha problema; en les mini empreses, ni de conya. Encara que conec a una noia que treballa en una multinacional i ni es va atrevir a insinuar el permís de lactancia. Cada cas és un món.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

EntradaAutor: gusiluz » dc. ago. 19, 2015 12:08 pm

Potser no pots fer banc de llet, pero tampoc cal deixar la lactancia. Pots donarli quan hi ets, i quan no que li donin bibero...
Sumsi
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

EntradaAutor: Sumsi » dc. ago. 19, 2015 8:01 pm

Tema compactar lactància o tenir 1h o mitha hora (ara no recordo) per donar pit fins que el nadó tingui 9 mesos, no cal que treballis en una empresa gran o mutinacional. En una empresa petita es pot fer, vaja jo mateixa en la meva empresa ho vaig comentar com anava, era la primera que em quedava embarassada i els hi vaig explicar i cap problema, també depèn de com siguin els jefes.

Lo del banc de llet també es pot anar fent a casa durant la baixa maternal si no et veus en cor de treure-ho a la feina i així li poden donar bibe de la teva llet, però són coses que t'aniràs trobant però està molt bé està informada jeje.

I lo de la baixa comuna a mi em van treure un % de la nòmina, depén com sigui l'empresa si et cobreix tot o no, només vaig estar de baixa 15 abans de parir.
Imatge
MIMOSETA
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. ago. 20, 2015 7:36 am

Guapes! Ja sé que el tema lactancia és un dret independentment d'on treballis, però a la pràctica és difícil exercir-lo depèn on. Trist però real.
Luthien

EntradaAutor: Luthien » dj. ago. 20, 2015 8:53 am

El tema lactància és complicat, però suposo que hi ha mil casos diferents. Per començar, seré mare novata, o sigui que tota idea preconcebuda que ara tingui pot anar-se'n a orris amb l'experiència. La meva idea és donar pit fins que pugui, o sigui, fins que hagi de tornar a treballar (però qui sap si hi ha cap problema i he de tirar de biberó des del principi? Espero que no, però no ho sé).

És un tema al que ja li donava voltes abans de l'embaràs, però la meva situació és la que és, i poc hi puc fer: treballo molt lluny de casa, a hora i mitja de viatge amb tren + caminar. Em llevo a les 6 am per arribar altre cop a casa a les 19h. Fins i tot fent banc de llet, i donant pit per la nit... voleu dir que, després de més de 13 h sense haver donat de mamar, no tindria els pits inflats com un globus i a punt de rebentar? Ja dic que, de treure'm a la feina, ni parlar-ne (a part que hauria d'anar amb una nevereta en el tren... i a l'hivern, posen la calefacció MOLT forta!).

És una llàstima, però si aconsegueixo allargar una mica compactant les hores d'alletament, i ajuntant les vacances, ja donaré salts d'alegria! Per la resta, el que importa és que tot continuï bé! Que repeteixo... encara és molt d'hora!! Encara només saben la notícia els més propers! :love:
Lilians
Entrades: 36
Membre des de: dv. jul. 31, 2015 7:45 pm
Ubicació: Olesa de Montserrat

EntradaAutor: Lilians » dj. ago. 20, 2015 3:28 pm

Bona tarda, ja que heu tret el tema, algú de vosaltres sap si quan agafes la baixa, ja sigui la de maternitat, o bé la de malatia comuna, es cobra el % que toqui de la nomina sensera, o bé del salari base de la nomina?
Ho pregunto per que jo tinc un salari base molt petit, i després hi van sumant diferents plus i conceptes, que fan que el meu sou sigui més digne...

Em podeu ajudar? Per que si només es del salari base ja puc començar a fer guardiola... :-:)
Gràcies!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::