Baixa per risc embaràs (necessito assessorament)

Salut, dubtes i preparatius.
arfo
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 1:33 pm

Baixa per risc embaràs (necessito assessorament)

EntradaAutor: arfo » dt. abr. 07, 2015 12:36 pm

Hola noies,

la meva filla és més petita del què tocaria i m'han donat la baixa laboral per risc d'embaràs però amb malaltia comuna en el comunicat mèdic. Ara he vist que no cobraré el 100% sinó que serà entre el 60%!!!! I jo no en sabia res!!! Clar, encara em queden dos mesos per tenir la nena i això és molt de temps.
Sabeu què puc fer? Qui ho ha de comunicar l'empresa? La Mútua de l'empresa? El metge de capçalera? No sé què fer i a la feina no m'ajuden. Ni m'havien dit que no cobraria el 100%!!!

Estic molt enfadada! Algú em pot ajudar?

Gràcies
Imatge
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Baixa per risc embaràs (necessito assessorament)

EntradaAutor: neuetes » dt. abr. 07, 2015 3:05 pm

Busca pel forum que hi ha varis
posts oberts que parlen sobre la prestació d'embaràs per risc laboral.

La prestació d'embaràs per risc laboral la gestiona la mútua de l'empresa on treballis i va en funció de la feina que fas, no dels problemes que sorgeixin durant l'embaràs. Depèn de si agafes molt de pes o treballes amb zones químiques o canvis de temperatura, t'hi podràs agafar en una setmana o una altra. En canvi, si fas feines d'oficina no te l'ha pots agafar fins a la 38. Però sempre i quan la teva feina certifiqui que no hi ha cap lloc alternatiu per tu, fins al final de l'embaràs.
De fet, si estàs de baixa de malaltia comuna per algún problema d'embaràs o si el teu embaràs es considera de risc alt ja no hi pots accedir, ja que primer demanen un certificat mèdic de la SS que certifiqui que el teu embaràs és de baix risc i que no hi ha cap complicació.

Pregunta-ho a la mútua de la teva empresa, ells et diràn si t'hi pots agafar o no i els passos que has de seguir. Si al final t'hi pots agafar, et faràn agafar l'alta d'aquesta baixa de malaltia comuna, si o si.

Molta sort!
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dt. abr. 07, 2015 4:04 pm

La prestació per risc laboral la donen a embarassades sanes, sense cap problema en l'embaràs amb l'objectiu d'evitar que en passi cap segons el tipus de feina que fas. En el teu cas, com que es tracta d'un problema relacionat amb l'embaràs és una baixa normal.

En qualsevol cas jo ho consultaria amb la Mutua per si ho pots "disfressar" d'alguna manera... Molta sort i ànims!!
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

EntradaAutor: princesa_ballarina » dt. abr. 07, 2015 4:18 pm

Hola Arfo,

Jo he tingut dues baixes:
- Una per risc d'avortament (en aquest cas el codi que em posaven era aquest).
- L'altre, a la setmana 18 perquè ja no podía més (duc bessonada) i l'aniré renovant fins que doni a llum. Em va posar alguna cosa com lumbalgia.

En ambdos casos, vaig adjuntar a la meva "jefa" (directora del sentre qui és qui fa els tàmits) un escrit del metge conforme estic embarassada. En el teu cas, també és una baixa per risc en l'embaras, per tant, jo entenc que hauries de fer el posible per cobrar el 100%.
Això si, jo tinc Muface, no sé com funciona per SS.
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/

Imatge
Imatge
interrogant
:: papallona
Entrades: 145
Membre des de: dg. set. 15, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: interrogant » dt. abr. 07, 2015 5:16 pm

hola Arfo,

com bé han dit les companyes, una baixa per risc laboral és quan l'embaràs va perfecte, sense cap problema i la teva feina no la pots desenvolupar perque comporta un risc laboral.

ara bé, si hi ha un problema en l'embaràs és baixa comuna, i pel fet de ser uan baixa relacionada amb l'embaràs es cobra el 100%. El metge de capçalera ha de fer l'informe on hi consti el problema i que la baixa està relacionada amb l'embaras, aixi segur que cobraràs el 100%.

espero haver-te ajudat.

Petons
Muminlove
Entrades: 131
Membre des de: dj. ago. 21, 2014 10:32 pm

EntradaAutor: Muminlove » dt. abr. 07, 2015 6:19 pm

Hola Arfo,
En primer lloc felicitats per l'embaràs. Entenc que t'han donat la baixa pq tens un retras de creixement intrauterí. És a dir estàs de baixa per un problema relacionat amb l'embaràs en curs. Com t'ha dit nineta 22 el permis per risc en embaràs que concedeix la mutua laboral, tan sols es dóna en embarassades amb gestacions SENSE cap complicació, i que pel lloc de treball que ocupen ppdria suposar un risc per l'embaràs. Per entendre les reponedores del súper k agafen pesos normalment la mutua els concedeix el permis a setmana 20 (sempre i quan lembaras cursi amb normalitat), però a una administrativa normalment la mútua no cobreix cap permis per risc pq se suposa que la feina no té pq complicar l'embaràs.
En el teu cas doncs, la baixa ha de ser per malaltia comuna, no pot ser un permís per risc en embaràs. Ara bé, hi ha empreses que tenen firmat un conveni i contemplen que si la treballadora està de baixa x malaltia comuna i a més està embarassada, aquesta cobrarà el 100% (la empresa paga el que falta del 60% que es cobraria al 100%). Si la teva empresa no té aquest conveni, em sap greu però et correspon cobrar el 60% com qualsevol treballadora d baixa per malaltia comuna. Informat doncs a lempresa de di hi ha un conveni pel fet destar embarassada. Sort!
Asseguda tranquilament sense fer res arriba la primavera i l'herba creix per si sola
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

EntradaAutor: Alehop » dt. abr. 07, 2015 7:17 pm

Guapa, felicitats pel teu embaràs. Com t'han dit les noies, la baixa és laboral per malaltia comuna i només algunes empreses (lliurement) decideixen complementar el % del teu salari fins arribar al 100%.

Tot i així, a partir del dia 22 de la teva baixa (pel conveni d'oficines, si t'aplica) l'empresa esta obligada a complementar fins el 100%

Anims i enhorabona!!
Mirela
Entrades: 115
Membre des de: dv. nov. 02, 2012 12:48 pm

EntradaAutor: Mirela » dc. abr. 08, 2015 5:14 pm

Hola Arfo!Com t'han dit les companyes la baixa per risc laboral es dóna si per la teva feina hi ha algun risc per l'embaràs.Jo sí que miraria a través de gestor,delegat sindical,si el teu conveni recull el 100% del sou estant de baixa per embaràs.Hi ha convenis que ho tenen,espero que així sigui,que vagi molt be!!
arfo
Entrades: 78
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 1:33 pm

EntradaAutor: arfo » dv. abr. 10, 2015 10:37 am

Hola a totes i moltes gràcies!

Sembla ser que amb el paper de baixa ja ho podrà solucionar la persona d'administració. La nostra represetant sindical està de baixa i la substituta no ho sap! Si no ho solucionen ja miraré què faig!

El tema és que la meva filla té un possible CIR i per això he d'estar a casa fent repòs. Això no és risc d'embaràs?

Gràcies de nou!
Imatge
Imatge
Imatge
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. abr. 10, 2015 2:48 pm

No, és un problema del mateix embaràs, no te l'ha provocat la feina.
Mirela
Entrades: 115
Membre des de: dv. nov. 02, 2012 12:48 pm

EntradaAutor: Mirela » dv. abr. 10, 2015 3:00 pm

Exacte,és el que et comenta la Neutes.Per exemple si seria motiu i em corregiu si no és així si per exemple treballesis amb productes químics o feines on es requereix un gran esforç físic i no et puguin recol.locar en un altre tasca mentre duri l'embaràs.Molta sort i ànims amb el repòs!!
neuetes

EntradaAutor: neuetes » dv. abr. 10, 2015 3:19 pm

Mirela ha escrit:Exacte,és el que et comenta la Neutes.Per exemple si seria motiu i em corregiu si no és així si per exemple treballesis amb productes químics o feines on es requereix un gran esforç físic i no et puguin recol.locar en un altre tasca mentre duri l'embaràs.Molta sort i ànims amb el repòs!!

Si, exacte. En el meu cas, em podia acollir a la prestació a partir de la setmana 26 perquè aixeco pesos cada dia i canvis bruscos de temperatura, sobretot de fred, treballant durant molta estona amb temperatures de 0 graus en càmares frigorífiques. I en el meu cas, el meu embaràs era normal, de baix risc, tot evolucionava correctament. El primer que em van demanar és un certificat del metge de capçalera de la SS, certificant les setmanes de gestació i l'evolució del meu embaràs. I una cosa molt important, si tu demanes acollir-te a la prestació i l'empresa diu que té un lloc per tu alternatiu on desaparegui el perill, no m'hi podia acollir. Per exemple, si l'empresa m'hagués recol.locat a fer feines administratives, no m'hi hagués pogut acollir fins a la setmana 38, sempre i quan el meu embaràs hagués continuat amb normalitat.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::