dubte preinscripció a p3

Canvia el seu entorn: professores i amics.

catalanna
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

dubte preinscripció a p3

EntradaAutor: catalanna » dj. març 05, 2015 6:36 pm

Hola noies, a veure si algú em pot ajudar! Com moltes de vosaltres estic vivint el maldecap de la preinscripció a p3.... :-o00m :-o00m
us explico el meu cas:
jo vull posar en primera opció una escola on tinc 20 punts. És una escola concertada, que està al barri on treballo i que té una línia pedagògica molt particular que fa que em valgui la pena tant pagar com dur el meu fill a una escola lluny de casa. Si no entro en aquesta escola, però, vull una escola pública al meu barri. Ja sé que poc podré triar si no entro a la primera opció, per tant compto que si no entro on vull aniré directament a sorteig. Aquí és on tinc dubtes:
-m'assignaran escola al barri on visc o al barri de la primera opció?
-com que la primera opció és concertada, poden obligar-me a portar el meu fill a una altra escola concertada?
Gràcies per l'ajuda!!!! :***:
misspegotty
:: formigueta
Entrades: 74
Membre des de: dl. maig 20, 2013 9:45 pm

Re: dubte preinscripció a p3

EntradaAutor: misspegotty » dv. març 06, 2015 6:52 am

Recorda que pots posar més d'una opció. I si no entres a la primera, passes a concursar a la segona, i així anar fent. Si no poses una segona opció, crec que se t'assigna d'ofici. Però no sé si a l'àrea d'influència del domicili o de l'esocla on has demanat. Probablement, la teva.

Per altra banda, no oblidem que les escoles concertades no s'han de pagar. Bé, de fet ja les paguem amb els nostres impostos. Les escoles concertades ofereixen un servei públic pel qual cobren de la generalitat. Els usuaris no estem obligats a pagar res. Ho podeu llegir al gencat, a l'apartat taxes. http://tramits.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramits/PerTemes/detall/Preinscripcio-i-matricula-a-leducacio-infantil-educacio-primaria-i-educacio-secundaria-obligatoria?category=74447ed8-a82c-11e3-a972-000c29052e2c&moda=1
Si voleu seguir les nostres aventures familiars a https://elfredolic.wordpress.com

DPP= 21 juny
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

EntradaAutor: tacai » dv. març 06, 2015 7:59 am

Misspegoty, ho he llegit, què vol dir que no s'ha de pagar la concertada? totes diuen que s'ha de pagar un tant per formació,.... no entenc <:-) <:-) <:-)
sansa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

EntradaAutor: sansa » dv. març 06, 2015 8:10 am

Hola,
en l'escola concertada el que pagues es la sisena hora. Ja que les escoles públiques fan 5 hores lectives i les concertades 6.
El que no sé, que passa es si dius que només vols fer 5 hores, suposo que l'has de recollir abans... però no sé com va i si es pot fer. Ara tinc el dubte???
Imatge

Imatge
Vesnà
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

EntradaAutor: Vesnà » dv. març 06, 2015 8:53 am

Hola!
Jo tinc entès que no paguen els nens que havien escollit pública i que, per qüestió de places, han d'anar a la concertada.
Ara em pica la curiositat... Teniu dades del que cobren les concertades? Jo tinc entès, per exemple, que a la nostra concertada el lloguer del centre i el manteniment corren a càrrec de l'escola. Pot ser que la generalitat pagui només els sous dels professors? Ni idea.
No és per no pagar, eh? Només és per saber com funciona!
http://www.fertilityfriend.com/home/332210
Imatge
... i tres foradets a l'ànima.
A la quarta va la vençuda!
Imatge
misspegotty

EntradaAutor: misspegotty » dv. març 06, 2015 12:30 pm

Jo tampoc ho sabia i fa uns anys ho vaig llegir a La Vanguardia! Vaig al·lucinar.
Ara he fet una cerca al google i he trobat això al sindicat USTEC (un dels majoritaris dins l'ensenyament).http://www.sindicat.net/n.php?n=5839

Jo el que entenc és que si el portes a la sisena hora, es queda al menjador, i altres coses opcionals, tot això s'ha de pagar. En alguns centres, part d'aquest pagament inclou una part de donació a la fundació, per la qual us haurien de donar un rebut o alguna cosa, ja que les donacions desgrabables. D'altres, enganyen més directament i et demanen una matrícula. Això està totalment prohibit!

Si teniu dubtes pregunteu al servei territorial d'ensenyament corresponent o al Consorci d'educació si sou de Barcelona. Allà us haurien d'informar de la normativa i de què us poden cobrar i què no.

insisteixo amb el tema que les escoles concertades són centres privats que ofereixen un servei públic (com molts hospitals i centres d'atenció primària) i que, per tant, aquest servei no us el poden fer pagar, ja que la generalitat ja els paga per això. I no té res a veure si és la primera opció o la darrera de la llista de la teva sol·licitud.
Si voleu seguir les nostres aventures familiars a https://elfredolic.wordpress.com

DPP= 21 juny
melela
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: melela » dv. març 06, 2015 2:02 pm

No és correcte que a les escoles concertades no s'ha de pagar res: la Generalitat paga la quota establerta del conveni, però hi ha moltes més coses que no estan cobertes. No parlo del menjador, que no és obligatori i s'ha de pagar a les públiques també; em refereixo a tots els serveis que estan inclosos per ex. a l'escola dels meus fills: la sisena hora, l'acollida del matí i de la tarda, les excursions, el curs de natació en horari escolar, i un llarg etcètera. Nosaltres paguem la quota mensual i no ens demanen ni un cèntim més durant tot el curs, per res de res. Evidentment, la qüestió pot ser diferent amb d'altres concertades, jo us comento la que conec.

La nostra val 364 euros al més, n'hi de més barates i de més cares.
Imatge
Imatge
melela

EntradaAutor: melela » dv. març 06, 2015 2:05 pm

Catalanna, si no entres a cap de les teves opcions et poden assignar plaça a QUALSEVOL escola: pública o concertada, en el teu barri o en el barri on treballes o en un altre barri, religiosa o laica. Si no t'agrada l'opció que et toca, pots reclamar, però no sempre les reclamacions tenen èxit.

Has preguntat a l'escola que t'interessa si normalment s'entra amb 20 punts o si van a sorteig els de 30? Sort!
Imatge
Imatge
arfo
Entrades: 78
Membre des de: dl. nov. 19, 2012 1:33 pm

EntradaAutor: arfo » dv. març 06, 2015 4:14 pm

Hola!

Jo també estic en la preinscripció! Quin mal de cap!

Si tu optes per una escola on només tens 20 punts parla amb el centre i que et diguin si tens opcions reals d'entrar-hi. Pots posar fins a 10 escoles, així que pots posar una del teu barri o del barri on treballes que sigui més fàcil entrar-hi. Però alerta! Si la primera opció només tens 20 punts i en canvi la segona opció és al teu barri o a algun altre lloc, la puntuació no canvia, per tant, si queden places a la segona opció amb tots els nens i nenes que ho havien demanat en primera opció passaran per davant teu els que havien triat com a primera opció una que els donés 30 punts.

Pel què fa a donar-te concertada, és així, si a la teva llista només hi ha pública i no entres a cap de les opcions, estan obligats a donar-te plaça en una pública, però si poses una concertada et poden donar plaça en un concertada del teu municipi que hi hagin places. Suposo que passaria per davant teu algú que només ha posat públiques.

Espero que s'hagi entés, és una mica complicat!
Imatge
Imatge
Imatge
melela

EntradaAutor: melela » dv. març 06, 2015 9:37 pm

En principi és com diu l'Arfo, però ojo, hi ha llocs on les públiques omplen en primera opció, llavors sí que pot passar que assignin plaça a una concertada a famílies que havien posat només públiques...
Imatge
Imatge
misspegotty

EntradaAutor: misspegotty » dv. març 06, 2015 9:53 pm

[quote="melela"]No és correcte que a les escoles concertades no s'ha de pagar res: la Generalitat paga la quota establerta del conveni, però hi ha moltes més coses que no estan cobertes. No parlo del menjador, que no és obligatori i s'ha de pagar a les públiques també; em refereixo a tots els serveis que estan inclosos per ex. a l'escola dels meus fills: la sisena hora, l'acollida del matí i de la tarda, les excursions, el curs de natació en horari escolar, i un llarg etcètera. Nosaltres paguem la quota mensual i no ens demanen ni un cèntim més durant tot el curs, per res de res. Evidentment, la qüestió pot ser diferent amb d'altres concertades, jo us comento la que conec.

La nostra val 364 euros al més, n'hi de més barates i de més cares.[/quote

]melela, això q comentes són acivitats extres que no estàs obligat a fer ni a pagar. A banda q a les públiques l'acollida tb s'ha de pagar, igual q les excursions i tot el q comentes. Com he dit al meu primer comentari, podeu mirar-ho a la pàgina del gencat, us hi he deixat l'enllaç. És al final de tot, on parla de les taxes. Hi diu això:
Els centres públics o privats concertats no poden en cap cas percebre quantitats de les famílies per rebre els ensenyaments de caràcter gratuït ni imposar l’obligació de fer aportacions a fundacions o associacions o establir serveis obligatoris (associats als ensenyaments) que requereixin aportació econòmica per part de les famílies dels alumnes. S’exclouen d’aquesta categoria les activitats extraescolars, les complementàries, i els serveis escolars, que, en tot cas, tenen caràcter voluntari.

DPP= 21 juny
melela

EntradaAutor: melela » ds. març 07, 2015 2:44 pm

Clar misspegotty, potser no m'he explicat bé perquè estem dient la mateixa cosa: el conveni de la Generalitat subvenciona l'ensenyament obligatori, la resta que es paga a part son tots els serveis extres i no obligatoris que ofereixen les escoles concertades. Em sembla molt bé que facis aquesta distinció perquè quedi clar.

Però, pensant a nivell pràctic a la integració dels nens a la classe, de veritat algú es plantejaria excloure el seu fill/a de totes les activitats escolars (repeteixo, escolars, no extraescolars) d'una escola concertada com ara menjador, piscina en horari escolar, pati del migdia, excursions, sisena hora etc, per no pagar quotes extres? Això no ho acabaria d'entendre, pel propi bé dels nens, però és la meva opinió personal i respecto qui ho vegi d'una altra manera.
Imatge
Imatge
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

EntradaAutor: sugar » dl. març 09, 2015 9:20 am

Melela, és que tot el que tu dius també es paga a la pública (excepte la sisena hora).

No trobo que no deixar als nens al menjador sigui excloure'l, per exemple. La piscina si a mi m'agrada una altre perquè l'haig de dur a la de l'escola? el pati del migdia, vols dir el del menjador, no? que ja entra en el preu del menjador, les excursions es paguen igualment a la pública.

La meva opinió personal és que les escoles concertades no deixen de ser un negoci i, com tots els negocis, busquen el benefici econòmic o sigui que et cobraran de més per aconseguir-ho, que això no treu que puguin ser bones escoles, eh?
sugar

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::