Totalment perduda amb el pit

Tria el pit o el biberó.

Marga33
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Totalment perduda amb el pit

EntradaAutor: Marga33 » dj. gen. 15, 2015 11:35 am

Noies, escric en plan desfogar-me total...
Ja no se k fer...
El meu nen em rebutja un pit, i va menguant la producció.. Tot va començar fa unes 3 setmanes, despres de nadal. No he tingut suport, tothom feia festa.. I tot i q he conseguit augmentar la llet amb extracció poderosa i q ara ja sé q el bebé no li fa mal res (li molestava un braç i ara ja no), penso q ell ha associat aquest pit amb algo negatiu i entre aixó i q surt menys llet, no el vol..
Ja no se k mes fer.., insistir, canviar de lloc, postures.. Nits sense dormir..
I a sobre al Cap avui em diuen k va molt just de pes... En fi... I cada un em diu k faci una cosa diferent.. Ja no sé a qui fer cas...
sandra77
:: granota
:: granota
Entrades: 221
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 11:40 am
Ubicació: Barcelona

Re: Totalment perduda amb el pit

EntradaAutor: sandra77 » dj. gen. 15, 2015 12:45 pm

I si busques un grup de suport de lactancia?jo conec mltes mares que els hi ha ajudat i molt.d'on ets? A Teià hi ha in boníssim que es reuneix els dimecres, a Mataró tb...segur q en pots trobar un que et quedi a prop i t,ajudin!molts ànims!!!
Airin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 687
Membre des de: dc. març 30, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: Airin » dj. gen. 15, 2015 1:19 pm

Hola Marga,

Et recomano que contactis amb Alba lactància materna i que t'ho miri alguna de les expertes. Molta sort i espero que el teu petitó vagi agafant pes i pogueu disfrutar de la LM.

http://albalactanciamaterna.org/contactar/
Imatge

Imatge

Imatge
tristantao
:: gosset
Entrades: 438
Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am

EntradaAutor: tristantao » dj. gen. 15, 2015 1:30 pm

Hola!
Fes el q t'hqn dit les companyes, però no et capfiquis gaire. La meva nena petita porta 25 mesos de lantància d'un sol pit. Cap al sis mesos ella va deixa clar q com q al dret no rajava tanta llet q d'aquest no el volia!
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 15, 2015 1:49 pm

Hola Marga,
quants mesos té el teu fill?
has sentit a parlar de les crisis de creixement? són moments d'agitació en els que sembla que els nadons rebutgen el pit, s'enfaden quan mamen... i també canvia la manera de produir, la producció es regula i no notem els pits tant plens. Per això moltes dones es pensen que els baixa la producció però no és així.
Et deixo aquest enllaç que parla de les crisis de lactància per si et veus identificada amb la vostra situació.
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... ecimiento/

I jo també t'animo a anar a algun grup de lactància, no només perquè hi ha assessores que et poden resoldre molts dubtes sinó perquè hi ha altres mars lactants i sovint va bé sentir-se "entre iguals" i poder compartir experiències, pors, desfogar-se...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dj. gen. 15, 2015 6:33 pm

Hola guapes,
Gracies pels vostres consells..
Aquest mati he anat al grup de LM de Mollet, de la S.S
Aquest grup era el q no es reunia desde nadal..
Ja vaig trucar a Alba, m'aconsellaven donar nomes 1pit directament.
La osteopata infantil (especialitzada en nadons) i diverses llevadores i el pediatra em diuen q no, q abans intenti donar dels 2.
Uns diuen q primer doni el q rebutja fins q s'enfadi, el q aguanti, i despres l'altre fins q faci de xumet. Llavors canviarlo i q faci el xumet amb el pit 'dolent' per entendre'ns.
El pediatra m'ha dit: 10 min.de cada pit sempre dels 2...
Al grup de LM q sempre del mateix fins q surti la llet del final, q si no el buida no ofereixi l'altre, ja sigui el bo o el dolent, hago passat mitja o dues hores.
Tambe m'ha dit una llevadora de la SS q extraigui del pit q no vol amb tirallets tanta estona com s'hi estigui al pit bo i li doni amb la tetina calma fins q s'iguali la produccio i el men anar acostumant-lo al pit mica a mica.
I jo ja no se a qui fer cas..
El tema es q em paso dia i nit amb la teta fora i estaria emcantada si aixo servis per fer creixer al meu fill.. Pero a sobre no esta servint.. Ell esta molt irritable, dorm poc de dia i poc de nit.. I a mi a estones em venen ganes de tirarme per la finestra...
mar2012
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dj. gen. 15, 2015 6:52 pm

Marga..primer d tot molts anims i et fdiria q intentis relaxar.te i fer el q tu creguis q has d fer. Jo crec qq aixo de posar minuts a cada pit eesta molt obsolet.. Cada nen mama al seu ritme i un potser triga 3 minuts i ja ha acabat i un altre en necessita vint.. Crec q el millor es q el teu nen decideixi quin pit vol i quan temps vol. A vegades tenen mes sed i volen mes llet del principi i a vegades mes gana i bolen la llet mes greixosa del final.. En qualsevol cas no t agobiis si solament vol un pit... Amb un sol pit poden creixer sense problemes.. Jo li aniria oferint l altre tb pero si no el vol mai l has de forçar.. A mi tb em passa una mica i es pq d un pit em surt la llet a raig i s ennuega.. No se si pot ser x aixo o potser x la postura o el gust d la llet... Jo no em treuria llet x tenir mes produccio pq ells mamen el q necessiten. I pel pes tb cada nen creix al seu ritme. Si t has d quedar mes tranquil.la pots demanar hora amb el carlos gonzalez a gavå. Et resoldra molts dubtes. Ja ens expliques pero t entrada calma i intenta relaxar.te.
mar2012
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dj. gen. 15, 2015 6:54 pm

Perdoneu les faltes pq escric amb el mobil..
tristantao
Entrades: 438
Membre des de: dt. juny 14, 2011 9:47 am

EntradaAutor: tristantao » dj. gen. 15, 2015 7:58 pm

Marga33, jo el que feia és que li oferia primer el pit qie rebutjava i després de l'altre, i així l'anava estimulant per no quedar-me sense llet en aquell pit.
Però ja et dic, porte'm 25 mesos de lantància d'un sol pit i ella ha crescut normalment i hem fet LME fins al 6 mesos i LM com aliment principal fins a l'any.
Fes el que el teu instint et dicti, intenta estar tranquila i ja veuràs com poc a poc tot es regula.
Que vagi bé!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dv. gen. 16, 2015 4:01 am

Hola guapes,
Aqui desperta donant...el pit dolent!! Insistint.. Costa molt..
El q més m'alucina es q una cosa de la q depen la nostra supervivencia i q fan les dones fa segles.. I q no hi hagi un criteri comú de com s'ha de fer..
Us faré cas i seguiré el meu instint.. Demà compraré la tetina calma i em treuré l'exces de llet del pit q tinc amb molta produccio q esta de nou ingurgitat, no tant com al principi del problema ara fa 3setmanes, pero ingurgitat...
I seguiré insistint per que mami dels 2.
La única cosa comuna q m'han dit tots és q hauria d'arribar a la llet del final sino no agafen pes. I mai arriba, es cansa de mamar, i li he d'insistir tambe en el pit bo, encara q es mes fãcil..
Merci a totes pel vostre interes i pels anims...
I perdoneu les faltes..
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dv. gen. 16, 2015 4:07 am

Ponioleta perdona, té 2mesos casi. Ha crescut 4cms en un mes i ha guanyat 13grs. diaris de mitja, esta en 4kg. ara
Desde el naixement q no ha guanyat mai molt de pes, mai ha perdut però sempre ha estat baixet
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dv. gen. 16, 2015 11:34 am

Marga, podria ser que tinguès intolerancia a la lactosa o alèrgia a la proteïna de la llet de vaca...
Si tu prens làctics li poden arribar aquests components a través de la teva llet i a ell li sentin malament i, per tant, rebutja, està neguitòs, augmenta poc de pes...
T'ho dic perquè a nosaltres ens va passar així.
Perquè no proves uns dies a treure de la dieta TOTS els productes làctics: llet, iogurts, formatges, mantega, nata i aliments que continguin llet (croquetes amb beixamel, carbonaras, gelats, galetes, brioixeria...)
Prova-ho.
Però no esperis que hi hagi resultats immediats. Ho hauràs de provar MINIM una setmana. SI passat aquest temps veus millora amb el nen pel que fa a les presses i la irritabilitat, doncs potser és intolerant o alèrgic i tindràs un argument de pes per parlar amb el teu pediatre
Si no notes millora passat una setmana o 10 dies bons, ja podràs descartar-ho

Prova-ho. No hi perds res (be, perds no menjar làctics si t'agraden molt, però tot sigui això... jo estic a dieta exenta de làctics, derivats i traces des de fa mesos...)
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dv. gen. 16, 2015 12:11 pm

Hola Cayena,
Jo tb vaig eliminar els làctics... El primer mes per tema côlics.
Ja et dic k tot va començar per un braç k li feia mal en la postura contrària a la del pit bo.
Ara el tema és q la producció ha baixat i ara no el vol pq no treu el q vol fàcilment, a més q és un pit més gran i li costa més.
El meu neguit és com fer q la cosa torni a fluir.. I cadascu et diu una cosa diferent..
Cayena
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dv. gen. 16, 2015 12:34 pm

ok Marga
Llavors no se aportar res que no t'hagin dit... Què complicat... I si proves a oferir-li el pit que no li agrada a la nit, que estaria mig adormidet? potser "cola"... Per dir algo eh? El meu nen quan era més grandet que no volia mamar perquè estava més interessat en el mon (és una fase que també passarà el teu) feia les presses més bones a la nit, perecissament perquè estava mig adormidet i no tenia res "interessant" per mirar al seu voltant...
Ponioleta
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 16, 2015 1:02 pm

Pel tema llet del final, has sentit a parlar de la compressió mamària? es tracta d'apretar-se el pit mentre el nadó está mamant, quan veus que para (allò que fan que es queden amb el pit a la boca però no succionen) o si s'adorm amb la teta. Surt més llet, ajudes a buidar el pit, a que prengui la llet del final...

http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... del-pecho/

I per cert, perdona perquè ara que et llegeixo crec que ahir et vaig llegir massa ràpid i em va passar per alt això que deies de que rebutja un pit : lasito :

Sobre pes, ara no tinc les gràfiques al davant i no et sabria dir. Si va agafant pes, encara que sigui poquet, ja és bo. Que estigui als percentils baixos de la gràfica no és un problema si el nadó va creixent i engreixant-se. No tots els nens són grans, si hi ha percentil 3, o 7 o 10 és perquè hi ha nadons d'aquests tamanys.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dv. gen. 16, 2015 9:19 pm

Hola
Si, potser lo de la compressió mamaria no ho faig bé..
No sé.. Avui més o menys ha anat fent les presses.. M'he anat treient amb tirallet el q el bebé no treia i li hem donar ara fa un rato amb la tetina calma.
Despres ha començat a barallar-se molt, com una crisi de creixement peró només del pit q rebutjaba. L'altre no.. No sé q pensar.. Encara q estimuli, sino buida el pit no fem res, oi?
No sé...ja m'estic mentalitzant en alletar nomes d'un, peró aquest matí m'he llevat amb un pit engurgitat, q era brutal: de la pujada tan bêstia m'han sortit estries. Tot per fer cas de l'assessora del grup de lactancia q deia q buidés el pit sempre, q insistís amb els dos molt perque sino no s'engreixen..
Espero q si finalment s'em retira la llet del pit esquerre no sigui així constatment..
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dv. gen. 16, 2015 9:56 pm

Marga, la llet va espessint-se gradualment, així q encara que no buidi un pit, sí que ha près algo dels greixos , si ha estat prou estona.

((Si t'amoïna el pès, fes una toma directament del pit bo, tota l'estona. Així no es "cabrejarà" ni "cansarà" i potser menja més?))

I lo del criteri comú, pensa que és complicat fer estudis amb aquestes coses, tenir nens que mamin d'una manera específica i un grup de control per comparar. A part que cada nen és un mon! Per això el criteri comú es basa molt en experiències i en dites i en provatures.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
inger_0
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » ds. gen. 17, 2015 3:31 pm

Hola,
Amb tots els diferents consells que t'han donat, que si metges, llevadora, etc. no m'estranya que estiguis confosa i a més frustrada perque sembla que res acaba de funcionar...
Jo no soc experta en lactància però porto més de 2 anys donant el pit i les hem passat de tots colors... Només et vull comentar dues coses:
- deixa que la natura faci el seu curs i que sigui el teu fill qui et vagi graduant la producció, encara és molt petit i crec que la lactància no està instaurada del tot i que hi haurà més canvis. Dóna-li el pit que vulgui tanta estona com vulgui, oferint sempre el pit dolent.
- si et notes un pit ple i et fa mal, treu-te llet manualment i no utilitzis màquina per res. La llet que et treguis congela-la, de moment no li donis fins que s'hagi regulat la lactància (vull dir que per ara només hauria de prendre pit).
Crec que deixant que les coses flueixin de manera natural, tot es regularà, l'única cosa en que has d'insistir és en oferir el pit dolent, per poder seguir amb els 2 pits.
Ànims!
Marga33

EntradaAutor: Marga33 » dl. gen. 19, 2015 1:16 pm

Noies,
Moltes gràcies per totes les aportacions.
Finalment la cosa va més fluida.., menys mal perque ja estava desquiciada...
Us he de dir que m'ha ajudat molt la llevadora que em va acompanyar en el part, em va renyar una mica... i em va fer reaccionar: he de relaxar-me, estar tranquil·la per no fer la bola més grossa.
No hi ha un problema de producció, sinó de que el bebé no succionava, per tant, buscar la manera de que ell estigui tranquil i tingui "ganes" d'estar en aquell pit i estimular una mica amb tirallets perque li surti més llet, fer-li "atractiu" el pit, per entendre'ns.
Així ho he fet, a partir de dissabte vaig notar un canvi. I a dia d'avui el nen mama dels dos pits, tot i que un produeix una mica menys..
La veritat és que em sento una mica estúpida per fer un drama d'un problema que té sol·lució i la qual és tan senzilla com estar tranquil·la, serenarme, tenir paciència i no enfadar-me amb el meu cos ni amb el meu petit...
inger_0
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » dt. gen. 20, 2015 9:53 am

Ei, me n'alegro molt que ja vagi millor! Sí, a vegades ens posem molt nervis... però és que ens sentim soles en això i l'entorn no ajuda...

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::