Test O'sullivan cada trimestre!!

Salut, dubtes i preparatius.
petitajo
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Test O'sullivan cada trimestre!!

EntradaAutor: petitajo » dc. des. 17, 2014 2:49 pm

Rossinyola ha escrit:
petitajo ha escrit:Els protocols varíen en funcio si el seguiment de l'embaras el fas per ss o per mutua. Per mutua tan sols es una vegada en tot l'embaras a no ser q surti alterats

No hi té rès a veure, t'ho fan fer 3 vegades a tot arreu si entres en grup de risc. I grup de risc és tenir més de 35 anys, antecedents familiars diabètics, obesitat i/o haver patit diabètis gestacional en embarassos anteriors.

Hola Rossinyola,
Al maig vaig parir, en tinc 36 amb avi diabetic i tan sols m'ho van fer una vegada. Hi anava per mutua i aixi m'ho van explicar.
Imatge

Imatge
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dc. des. 17, 2014 3:53 pm

doncs jo vaig parir a l'agost per segon cop, llavors en tenia 35 i feia doble seguiment per mútua i ss, i a tot arreu m'ho van voler fer a cada trimestre. Crec que cada "maestrillo tiene su librillo", com se sol dir però no pas que siguin protocols diferents segons si vas per mútua o per ss : lasito :
Imatge

Imatge

Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dj. des. 18, 2014 8:35 am

Rossinyola ha escrit:doncs jo vaig parir a l'agost per segon cop, llavors en tenia 35 i feia doble seguiment per mútua i ss, i a tot arreu m'ho van voler fer a cada trimestre. Crec que cada "maestrillo tiene su librillo", com se sol dir però no pas que siguin protocols diferents segons si vas per mútua o per ss : lasito :

potser els "mestrillos" de la meva mutua ho fan aixi  :globus:

En fi, jo soc de la opinio q es millor fer el q et mana un profesional expert en la materia.
Imatge

Imatge
Catilina
:: papallona
Entrades: 140
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

EntradaAutor: Catilina » dj. des. 18, 2014 7:29 pm

Estic d´acord amb la petitajo, no fer-ho pot ser pitjor i es pel bé dels nostres petits. Mara 17 té un problema en concret, però per la resta trobo q no n´hi ha per tant. Jo hi vaig anar sense saber tot això i només son dues analitiques normals i corrents amb un gotet d´una mena de "redoxon" pel mig. Soc més gran q vosaltres i el resultat va sortir correcte, no faig cap dieta ni res, si m´ho fan repetir al segon trimestre a repetir-ho i punt. :-())
Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » dj. des. 18, 2014 9:49 pm

Catilina, és totalment lícit fer exactament el q et diu el metge, però tb ho és plantejar-se el perquè de les proves que et fan, i buscar alternatives més saludables si ho creiem convenient. Amb aquest test hi ha molta controvèrsia, hi ha països que l'han retirat dels protocols habituals, i segons vaig llegir no fa massa, a espanya tb s'està debatint, justament per això hi ha dones que es plantegen fer-lo o no. La llàstima és q l'alternativa hi és, no es tracta de no voler saber si patim o no diabetis gestacional, sinó de saber-ho d'altres maneres més saludables justament per nosaltres i els nostres fills. Ara bé, et pots topar amb professionals com la llevadora de la Novella, immobilistes que et diran q no i punt. Ma mare és infermera i fa 20 anys ella es va fer el control amb glicèmies capil.lars pq vomitava el preparat de sucre sempre que se'l prenia, la seva gine ho va veure bé, va sortir tot correcte i tots contents. Peró clar, resulta més fàcil (i lucratiu per algú segurament) fer-te beure una ampolleta d sucre.
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dv. des. 19, 2014 12:29 am

És que jo crec que aquí ningú no se la vol fer i punt. Sinó que busquem alternatives, no? Vaja, és el meu cas i he entès que també el de les companyes! Alternatives que existeixen i que en altres països són pràctica habitual! Jo no ho sabria explicar però hi ha un altre post on explica per què és bo o no és bo fer aquesta prova i queda molt clar. :ok:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Catilina
Entrades: 140
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

EntradaAutor: Catilina » dg. des. 21, 2014 7:47 pm

Jo no he dit q ningú no se la vulgui fer i punt. Trobo perfecte fer-se altres proves si tenen l´oportunitat. Jo el q pretenia era tranquilitzar a qualsevol q s´hagi de fer la prova demà pq jo m´hauria espantat força. Com he dit, jo hi vaig anar tranquil·lament pq no havia sentit parlar mai d´aquest test ni d´aquesta polèmica i literalment només em van dir q tal dia em tocava "una analítica". I amb les 12 hores en dejú q portava, saber com seria, q m´hi passaria una hora etc, també estaria bé. A més, donava al raó a les persones q sabent del cert q tenen una intolerància a aquesta prova i q tindran problemes, se´ls doni una alternativa.
Imatge
petitajo

EntradaAutor: petitajo » dl. des. 22, 2014 12:07 pm

Realment no crec q sigui tan nociu beures 50 gr de glucosa en deju i ser punxat una hora despres, a vegades treiem les coses de lloc. Si ho fecim cada dia ja seria un altre cosa pero per una vegada o com a molt tres vegades puntuals en 9 mesos......
Imatge

Imatge
gisa
:: lleona
Entrades: 914
Membre des de: dj. març 28, 2013 8:13 am

EntradaAutor: gisa » ds. des. 27, 2014 9:21 am

Doncs què voleu que us digui noies... jo me la faré, perquè la gent que em porta (llevadora SS, gine SS d'alt risc i també gine de la privada amb qui he fet un parell de visites fins que no arribi l'esperada eco de les 12 set. de la SS), m'han dit que amb tots els antecedents que tinc així ho he de fer, i no m'han donat altra alternativa tot i proposar-los fer glicèmies capil.lars.
Ara bé, a mi NO em sembla bé fer-ho havent-hi altres alternatives. Jo sempre tinc el sucre baix, i precisament pels antecedents familiars (molts diabètics tant per part de mare com de pare) procuro cuidar al màxim la meva dieta i no ingerir sucres. Llavors, a mi em fa por no tolerar bé aquest xute. És com si et diguessin: "potser tens el cor malament, i per comprovar-ho et fumes uns quants paquets de ducados, menges cada dia al macdonalds i et fots un carajillo per esmorzar. Si petes, el tenies malament". Pot semblar exagerat, però ho veig així.
Imatge Imatge Imatge
Rossinyola

EntradaAutor: Rossinyola » ds. des. 27, 2014 1:04 pm

Exactament Gisa, no és exagerat, és així. Es tracta d'esbrinar si hi ha diabetis i per això es dóna un xute de glucosa, a veure si el cos pot o no pot amb ell, quan justament si pateixes diabetis els sucres ni veure'ls! Hi ha a qui li pot semblar q no n'hi ha per tant, però 50g de sucre pur no és poca cosa. Sap greu que alguns professionals no ofereixin alternatives quan sí q hi són.
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » ds. des. 27, 2014 2:25 pm

I el més gros és que ara no et miren ni la basal! Com a mínim al meu cap t'enxufen la glucosa directament i et punxen una hora després! Tenen els protocols amb les diferents proves penjats.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
suadmi
:: girafa
Entrades: 2168
Membre des de: dg. juny 14, 2009 2:44 pm

EntradaAutor: suadmi » dc. des. 31, 2014 1:58 pm

Hola chicas a mi en los dos embarazos me lo han echo en los dos primero trimestres!! Pero no por la edad si no por el sobrepeso!! En este segundo embarazo he tenido la mala suerte que me salió justa la prueba y me han tenido que hacer la larga dos veces!!!
Martina32
Entrades: 2135
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 11:26 am

EntradaAutor: Martina32 » dj. gen. 01, 2015 11:59 am

Jo el que no entenc són els protocols diferents. Jo tinc 37 anys i no me l'han fet pas a cada trimestre. Em va sortir be i el meu gine de la mutua no m'ha marejat mes.
Ayrs
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dj. gen. 01, 2015 8:53 pm

Fa anys que al protocols de la gene de seguiment d'embaràs diuen que les embarassades no s'han de fer analítiques en dejú, tampoc en el cas de l'O'Sullivan, només en el cas de la glucèmia basal:

No existeix cap indicació perquè I’analítica de la gesta- ció es realitzi en dejú, excepte si el que sol·licitem és una glucèmia basal. Els altres paràmetres no s’al- teren massa per la ingesta.
L’administració dels 50 g de glucosa, quan està indicat en el protocol de realització del test d’O’Sullivan, especialment si s’ingereixen amb I’estómac buit, poden desencadenar el vòmit. S’ha de tenir en compte que aquest test no requereix el dejú previ, atès que el seu resultat no es veu alterat per la ingesta d’aliment previ a I’extracció de sang. També s’ha de tenir present que, si es realitza el test d’O’Sullivan, no està indicada la determinació de glucèmia basal. Per això, per tal d’evitar vòmits en les embarassades, hem de recomanar el següent:
- Que no vagin a realitzar I’analítica en dejú sinó després d’haver esmorzat.
- Se’ls ha d’administrar els 50 g de glucosa abans de realitzar cap extracció.
- Se’ls ha de realitzar una única extracció als 60’ per a la realització del test d’O’Sullivan, hemo- grama, serologies, test de Coombs, i qualsevol altra determinació indicada.

pag 60 http://www20.gencat.cat/docs/canalsalut/Home%20Canal%20Salut/Professionals/Recursos/Protocols_i_recomanacions/17_salut_de_la_mare_i_de_linfant/documents/protocolseguimentembaras.pdf
ImatgeImatge
Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dj. gen. 01, 2015 10:34 pm

És cert! Jo no ho havia comentat aquí, però a mi la llevadora sí que em va dir que millor mengés algiuna cosa perquè toleraria millor el preparat de glucosa. També em va dir que si em sortia alterada i havia de fer la corba llarga i de nou sortia alterada, ja no m'ho farien fer més, sinó que dieta i control amb glicèmies capil.lars la resta de l'embaràs i llestos. Amb l'anterior embaràs, no vaig fer l'o sullivan fins el tercer trimestre, però no va sortir bé, la corba llarga tampoc, i cada tres setmanes em feien repetir la llarga (2 cops), fins que l'endocrí va dir que ja n'hi havia prou!
Imatge Imatge Imatge
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dv. gen. 02, 2015 9:14 am

Ayrs ha escrit:Fa anys que al protocols de la gene de seguiment d'embaràs diuen que les embarassades no s'han de fer analítiques en dejú, tampoc en el cas de l'O'Sullivan, només en el cas de la glucèmia basal:

No existeix cap indicació perquè I’analítica de la gesta- ció es realitzi en dejú, excepte si el que sol·licitem és una glucèmia basal. Els altres paràmetres no s’al- teren massa per la ingesta.
L’administració dels 50 g de glucosa, quan està indicat en el protocol de realització del test d’O’Sullivan, especialment si s’ingereixen amb I’estómac buit, poden desencadenar el vòmit. S’ha de tenir en compte que aquest test no requereix el dejú previ, atès que el seu resultat no es veu alterat per la ingesta d’aliment previ a I’extracció de sang. També s’ha de tenir present que, si es realitza el test d’O’Sullivan, no està indicada la determinació de glucèmia basal. Per això, per tal d’evitar vòmits en les embarassades, hem de recomanar el següent:
- Que no vagin a realitzar I’analítica en dejú sinó després d’haver esmorzat.
- Se’ls ha d’administrar els 50 g de glucosa abans de realitzar cap extracció.
- Se’ls ha de realitzar una única extracció als 60’ per a la realització del test d’O’Sullivan, hemo- grama, serologies, test de Coombs, i qualsevol altra determinació indicada.

pag 60 http://www20.gencat.cat/docs/canalsalut/Home%20Canal%20Salut/Professionals/Recursos/Protocols_i_recomanacions/17_salut_de_la_mare_i_de_linfant/documents/protocolseguimentembaras.pdf

Ayrs, està molt bé aquesta informació, perquè el tema dels vòmits em fa patir. Estic patint molts vòmits i nausèes aquest primer trimestre, i la prova aquesta em fa patir. El dia 12 m'ho fan tot, analítica 1r trimestre , prova sucre i eco. Per l'analítica ja em van dir que anés amb dejú, que per mi ja és una putada perquè al matí em va bé menjar una mica per no tenir tanta nausea. Però espero que abans del test del sucre em deixin menjar peqruè si no ho passaré fatal. En l'altre embaràs, quan em van fer la prova ja no era el primer trimestre i em trobava bé, i tot i així, em va fer molt fàstic!!!
Imatge
Imatge
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. gen. 02, 2015 2:51 pm

Novella, ja tens la informació, ets tu qui ha de decidir. Només has d'anar en dejú si t'han de fer la glucèmia basal. La pregunta no és si et deixen o no anar en dejú, sino si t'han de fer aquesta prova en concret o no. si la resposta és que no, no veig cap motiu per a que vagis en dejú si no et va bé, et diguin el que et diguin.
ImatgeImatge
Imatge
Mara17

EntradaAutor: Mara17 » dv. gen. 02, 2015 3:15 pm

I com et poden fer prendre 50 de glucosa sense mirar abans la basal? I si ja la tens malament? No ho entenc, m'ho podeu explicar?
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
gisa

EntradaAutor: gisa » dv. gen. 02, 2015 7:52 pm

Sí, jo també em vaig quedar amb aquest interrogant.... en fi! :-:)
Imatge Imatge Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::