Test O'sullivan cada trimestre!!
Test O'sullivan cada trimestre!!
Noies, estic embarassada de 8 setmanes i la llevadora m'ha dit que, com que ja tinc 35 anys m'han de fer la prova cada trimestre!! No ho havia sentit mai i em fa un pal!! No només per la incomoditat de la prova, també pq crec que són 3 "xutes" brutals de sucre pel meu cos i el meu nadó. és inevitable??
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Re: Test O'sullivan cada trimestre!!
Sí és inevitable, però malauradament és possible que t'hi hagis de discutir....
Jo em trobo igual. A mi el sucre em fa mal, tinc taquicàrdies i tot si en prenc massa, i les ampolletes de glucosa em van deixar arreglada l'embaràs anterior (no parlo de mareig o tal, que això, mira, ho puc aguantar, tot i que també). De fet, jo ni prenc sucre, ni res que en porti, ni pasta, ni pràcticament pa, ni patates... I el dia que se'm podia acudir fer un extra amb dolç refinat (perquè ara ja no ho faig ni de conya), veia pampallugues i tot. I no, no sóc diabètica.
M'han dit que de vegades et fan l'analítica basal, et deixen esmorzar i llavors sense caminar ni res et tornen a punxar. Però no sé gaires alternatives fiables, al tema, però a mi no m'agradaria haver-me de ficar tanta glucosa al cos (perquè a més les corbes curtes em van sortir malament i vaig haver de fer les llargues). Esclar que tampoc vull passar de tot i fer una diabetis gestacional i no saber-ho. A veure si surten alternatives més saludables!
M'han dit que de vegades et fan l'analítica basal, et deixen esmorzar i llavors sense caminar ni res et tornen a punxar. Però no sé gaires alternatives fiables, al tema, però a mi no m'agradaria haver-me de ficar tanta glucosa al cos (perquè a més les corbes curtes em van sortir malament i vaig haver de fer les llargues). Esclar que tampoc vull passar de tot i fer una diabetis gestacional i no saber-ho. A veure si surten alternatives més saludables!
- Rossinyola

Perdoneu q ahir no vaig poder seguir escrivint! Primer de tot, t'hi pots negar, i segon, L'alternativa és fer-te un perfil de sucre amb glicèmies capil.lars, mesurant el teu nivell de sucre amb un glicòmetre com els diabètics durant uns 10dies si no recordo malament. Us passo aq fil en que en vam parlar i hi ha molta informació viewtopic.php?nomobile=1&f=11&t=42835&start=20
Aquí una altra de les afortunades. A mi ni se m'ha acudit negar-m'hi, l'únic que em consola és que em punxen una sola vegada, una hora després de beure el suc. Però com diuen per aquí tens alternatives, una altra cosa és que et trobis personal sanitari que rspecti la decisió.
Hola,
doncs a mi amb 39 anys no m'han fet pas la prova cada trimestre, només al segon trimestre i punt. I la meva ginecòloga és de les que està al dia... quina cosa més rara... jo crec que amb un sol cop tens prou. No evitis fer-la un cop, però et pots negar. I a més, segur que hi ha d'haver una fórmula menys agressiva pel cos.
doncs a mi amb 39 anys no m'han fet pas la prova cada trimestre, només al segon trimestre i punt. I la meva ginecòloga és de les que està al dia... quina cosa més rara... jo crec que amb un sol cop tens prou. No evitis fer-la un cop, però et pots negar. I a més, segur que hi ha d'haver una fórmula menys agressiva pel cos.
No havia sentit mai!!! A mi amb 35 i després amb 38 només em van fer la prova al segon trimestre!!!
- albufereta
- :: puça

- Entrades: 20
- Membre des de: dc. oct. 08, 2014 12:02 pm
Hola!
Al primer embaràs, amb 38 anys, només una vegada me la van fer (no recorde si al primer o al segon trimestre).Però alsegon embaràs, que ja en tenia 40, me la van fer els tres trimestres. Em van dir que a partir dels 40 era obligatori a tots els trimestres.
Al primer embaràs, amb 38 anys, només una vegada me la van fer (no recorde si al primer o al segon trimestre).Però alsegon embaràs, que ja en tenia 40, me la van fer els tres trimestres. Em van dir que a partir dels 40 era obligatori a tots els trimestres.
Hola noies, jo no hi entenc, però de vosaltres m´informaria bé.
No us poden obligar a fer-vos cap prova si assumiu i accepteu el risc de no fer-la.
No us poden obligar a fer-vos cap prova si assumiu i accepteu el risc de no fer-la.
Jo no és que no me la vulgui fer, és que vull una alternativa més saludable. Ja he dit que a mi el sucre em fa taquicàrdia i veure pampallugues. L'última xocolata desfeta convencional que vaig fer (sucre refinat) vaig acabar al sofà amb tremolins. I m'ho he mirat i no tinc problemes de sucre ni insulina ni res.
Noies, a mi també em toca cada trimestre però per antecedents familiars (la meitat de la meva família tant per part de mare com per part de pare és diabètica). En el primer embaràs no vaig anar a la SS i només ho vaig fer al tercer trimestre, em va sortir malament i després va tocar corba llarga 3 cops, ja que em sortia alterada però no prou per considerar que era diabetis gestacional, fins que el gine em va dir que passés, que total ja estava a punt de parir i la nena no venia massa gran ni jo m'havia engreixat massa ni res.
Aquest cop, a la SS, la llevadora ja em va dir que cada trimestre. Jo li vaig proposar fer les glicèmies amb l'aparell punxant al dit i em va dir que no, que per protocol havia de fer això.
És a dir, jo ja vaig proposar una alternativa, però si ella em diu que no, què li dic jo???? A mi no m'agrada anar d'"entesa" amb els professionals, i tampoc vull passar de fer-me-la i després tenir conseqüències... Per cert, jo també tinc el sucre molt eliminat de la meva dieta.
Aquest cop, a la SS, la llevadora ja em va dir que cada trimestre. Jo li vaig proposar fer les glicèmies amb l'aparell punxant al dit i em va dir que no, que per protocol havia de fer això.
Ni idea, jo tinc l'analítica abans que la següent visita amb la llevadora. Si puc m'hi escapo aquesta setmana i a veure si ho puc arreglar. És que sembla mentida i tot havent-hi altres possibilitats!
A mi me l'han fet al primer i al segón trimestre però em sembla que ja no m'hen faran al tercer…Ara em feu dubtar!! Espero que no m'hen demanin mes perquè es desagradable i avorrit. I francament no crec que sigui molt bo per els bebés aquests chutes de sucre!
Gràcies noies! Jo no és que n'hi vulgui negar perquè si...és que ho trobo molt poc sa, però ho vaig tornar a demanar i llevadora em diu que ho he de fer, que s'ha de controlar possibilitat de diabetis gestacional, etc...clar, el que jo no vull és posar en risc al meu nadó! També vaig proposar alternativa que comenteu i em va dir que no, que cal seguir protocol... Aisss
jo també sóc de les afortunades que per qüestió d'edat et fal la proba del sucre cada trimestre, jo normalment tinc el sucre molt baix i no hi he tingut problemes, però amb la llevadora li he comentat i m'ha dit el mateix, que es protocol i que no hi ha res a fer; l'he feta i ara només em queda la del 3r trimestre que ja serà res. Això si, t'hi pots negar com a qualsevol procediment mèdic, només faltaria. El què passa és que segons quin professional et trobes a davant t'hauràs de sentir ves a saber què.
El meu pare és diabètic i per això m'ho fan fer cada trimestre. Demà em toca el del 1r trim. Noies s'ha d'anar en dejú? Potser és millor pq així no pugi tant el sucre no? I és molta quantitat el que s'ha de beure? A mi a les 8 no m'entra ni l'aigua jaja
S'ha de fer en dejú perquè han de mirar el valor basal (si surt malament ja no es fa la prova). Crec recordar que si et fan la curta són 50 ml i si és la llarga, 100. Pot ser? Algú ho pot confirmar?
Si!! Per ara la curta, la llarga deu ser per morir-se més liquid d'aquest jaja.
M'ho acabo de prendre, no és tan fastigós però tanta quantitat aquestes hores del matí... Ara una horeta i a treure'm sang!
M'ho acabo de prendre, no és tan fastigós però tanta quantitat aquestes hores del matí... Ara una horeta i a treure'm sang!
Els protocols varíen en funcio si el seguiment de l'embaras el fas per ss o per mutua. Per mutua tan sols es una vegada en tot l'embaras a no ser q surti alterada.
La prova s'ha de realitzar en deju. En el primer test, el test O'sullivan, has d'ingerir 50 gr de glucosa diluida en una sol.lucio de 200 ml i tornar a punxar passada una hora, si aquesta surt alterada la seguent prova (corva llarga) la quantitat a ingerir es de 100 gr de glucosa, en aquest cas es fan 4 punxades (basal, 60, 120 i 180 min) i esperar tota l'estona en repos (el cul a la cadira).
Es un pal pero sempre es millor controlar-ho per evitar posibles complicacions als nostres petits
La prova s'ha de realitzar en deju. En el primer test, el test O'sullivan, has d'ingerir 50 gr de glucosa diluida en una sol.lucio de 200 ml i tornar a punxar passada una hora, si aquesta surt alterada la seguent prova (corva llarga) la quantitat a ingerir es de 100 gr de glucosa, en aquest cas es fan 4 punxades (basal, 60, 120 i 180 min) i esperar tota l'estona en repos (el cul a la cadira).
Es un pal pero sempre es millor controlar-ho per evitar posibles complicacions als nostres petits
- Rossinyola

petitajo ha escrit:Els protocols varíen en funcio si el seguiment de l'embaras el fas per ss o per mutua. Per mutua tan sols es una vegada en tot l'embaras a no ser q surti alterats
No hi té rès a veure, t'ho fan fer 3 vegades a tot arreu si entres en grup de risc. I grup de risc és tenir més de 35 anys, antecedents familiars diabètics, obesitat i/o haver patit diabètis gestacional en embarassos anteriors.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

, montsekit