Molèsties al pit - vol mamar molt sovint

Tria el pit o el biberó.

jaruma
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Molèsties al pit - vol mamar molt sovint

EntradaAutor: jaruma » dg. juny 29, 2014 6:30 pm

Hola,

el meu nen té 16 dies, i des del principi hem fet LM. Els primers dies em van sortir clivelles perquè no sabia col·locar-me'l bé, però en quant vaig aprendre les molèsties van passar i, deixant de banda el fet de no poder dormir més d'una hora seguida a la nit, l'experiència era agradable.

De cop i volta porta uns dies que acaba de mamar i ja plora perquè vol tornar-hi. Jo el poso, però em noto els pits mig buits sempre, no com abans, que se'm posaven ben plens de llet entre presa i presa. Apart d'això, se'm posen els mugrons com blancs de mamar tan seguit, i ahir em van sortir clivelles altre cop. Jo no tinc la sensació que s'estigui enganxant malament, i penso que és per la freqüència, però no n'estic segura.

Una altra cosa és que els pits de tant en tant em fan mal sense que ell estigui mamant, em fan com punxades a dins. I bé, és esgotador perquè a la nit és un mamar constant, ja no puc dormir ni una hora seguida.

Sabeu a què pot ser degut? Teniu cap consell? Al CAP de la meva població fan cursos post-part on orienten sobre la LM, però encara m'estic recuperant dels punts del part i no m'hi veig amb forces per anar-hi.
primerenca34
:: peixet
:: peixet
Entrades: 289
Membre des de: dg. jul. 10, 2011 9:38 pm

Re: Molèsties al pit - vol mamar molt sovint

EntradaAutor: primerenca34 » dg. juny 29, 2014 7:52 pm

Hola Jaruma!
Abans de res, felicitats pel teu petitó.
Pel que expliques, jo aniria al CAP i que et mirin no sigui que tinguis muguet, un fong força habitual i molest. Això de tenir els mugrons blancs i les punxades, podria ser-ho. Però no sóc metge, eh!! I no t'espantis que si ho fos, no és res greu ni perillós pel petitó, però sí que fa mal als pits.
Ànims i que vagi molt bé!!
Imatge
Imatge
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

EntradaAutor: gusiluz » dg. juny 29, 2014 8:37 pm

Hola i felicitats,

Com diu la primerenca, lo del pit convé que t'ho mirin, amb la lactància poden sortir moltes coses però tranquila que res greu. Jo vaig tenir una perla de llet que es veu com un punt blanc, això també fa punxades.

Sobre lo de mamar sovint, crec que podria ser la primera crisi de creixement. Jo aquesta no la recordo, però sembla que n'hi ha una al voltant dels 15 dies. Els nens mamem més per augmentar la producció de llet, és ben normal, tu posa'l al pit sempre que t'ho demani i ja veuràs com en uns dies tot torna a la normalitat. Sé que pot ser molt agobiant, però no pateixis que és normal.

Et deixo un enllaç on ho explica.

http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... ecimiento/

Ànims i que vagi molt bé! :-o00m
macasi
Entrades: 4
Membre des de: dl. juny 30, 2014 9:22 am

EntradaAutor: macasi » dl. juny 30, 2014 9:29 am

Moltes felicitats Jaruma!!

Primer de tot molts ànims... que en aquests moments totes sempre dubtem de si ho estem fent prou bé, i segur que si!
Pel que comentes que mama molt sovint, pot ser una crisi de creixement com bé et diuen... jo recordo amb la meva que van ser uns dies que se'ls passava tot el dia enganxada, i és clar et deixava els pits ben buits. Sort que en tenim dos i anava alternant.

Pel que comentes del dolor i que se't posa blanc, com bé et diuen les companyes consulta a la comadrona/metge, també a un grup de lactancia perquè poden ser moltes coses.. a mi m'ha recordat a l'experiència que una amiga meva va tenir i era sindrome de Raynaud. T'enllaço el facebook del Centre del Carlos Gonzalez que hi ha un post sobre el tema, hi ha un video i tot... https://www.facebook.com/pages/GAVA-SAL ... 39?fref=ts

Sort!!
jaruma
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dt. jul. 01, 2014 5:17 pm

Gràcies per les vostres respostes! Havia sentit a parlar de les crisis de lactància, però no sabia que començaven tan aviat! Vaig llegir informació i sembla ser el cas del meu nen. Però avui he anat a la pediatra per revisió, i m'ha dit tot el contrari: que no li doni el pit tan sovint perquè em fa servir de xumet, i que l'intenti obligar a esperar-se 2 hores entre presa i presa. No li faré cas de moment, però sí que intentaré que no s'adormi tan aviat.

Sobre el mal als mugrons, se m'ha passat força, però aquest divendres em veu la llevadora, a veure què diu.

Gràcies altre cop!
elektrica
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 98
Membre des de: dl. oct. 17, 2011 9:35 am

EntradaAutor: elektrica » dc. jul. 02, 2014 8:06 am

Hola Jaruma, moltes felicitats!!

A mi em va passar el mateix als 15 dies aprox de tenir la nena, però per sort ens vam adaptar ràpidament a la nova situació i no em van sortir clivelles.

Tot i que comentes que et fan mal els punts, perquè no truques al grup dl'Alba que tinguis més a prop de casa i que t'aconsellin què pots fer? Telefònicament també t'atenen.

A nosaltres ens va anar moolt bé, i quan hi puguis anar, t'ajudaràn amb les postures i dubtes que puguis tenir.

Igualment, dir-te que els consells dels pediatres que teta cada 2 hores, doncs no sé... Si el bebe té gana, set o vol carinyo... Se li ha de donar. Que té 15 dies!!

Ànims guapa, que ho estàs fent molt bé!!!!
Sempre endavant!!
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. jul. 02, 2014 12:43 pm

jaruma ha escrit:Gràcies per les vostres respostes! Havia sentit a parlar de les crisis de lactància, però no sabia que començaven tan aviat! Vaig llegir informació i sembla ser el cas del meu nen. Però avui he anat a la pediatra per revisió, i m'ha dit tot el contrari: que no li doni el pit tan sovint perquè em fa servir de xumet, i que l'intenti obligar a esperar-se 2 hores entre presa i presa. No li faré cas de moment, però sí que intentaré que no s'adormi tan aviat.

Sobre el mal als mugrons, se m'ha passat força, però aquest divendres em veu la llevadora, a veure què diu.

Gràcies altre cop!

Sento dir-te que el teu pediatra no sap res de lactància i et posarà molts "pals a les rodes".

Si vols continuar amb el pit, o no li fagis cas o busca un pediatra pro-lactància.

A demanda vol dir quan vulgui el bebé, hagin passat 5 minuts com 2 hores. Les crisis de creixement són així per que a més succió, més producció de llet. I tant important és la succió nutritiva com la no nutritiva. El put no només és aliment ;-)

A veure que et diu la llevadora :ok:
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::