DOLOR DE PART, ES PER TANT??
- carlotayeric
- :: pantera

- Entrades: 893
- Membre des de: dc. març 13, 2013 12:53 pm
Re: DOLOR DE PART, ES PER TANT??
yo tuve a marcos con parto natural y lp volvería a repetir encantada
solo me dolio un poco cuando salio la cabeza
es nuy muy soporatble
solo me dolio un poco cuando salio la cabeza
es nuy muy soporatble
- kabbisa
- :: zebra

- Entrades: 1397
- Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
- Ubicació: Barcelona / Cabrils
Beneïda Oxitocina!! 
Si! Aquesta substància tan temuda! Tant si és natural com quimica, l'oxitocina, fa que les mares "oblidem" el dolor que vam patir en el part. Fa que el recordem amb certa tendresa i un àura fabulós.
Un dels motius és per evitar rebuigs a un segon embaras.
Per tant, sí que fa mal, però després ho relativitzem molt! És el pare el que ens recorda coses com "se't desencaixava la cara", o "vas demanar a crits l'anestessista" o d'altres de similars

Si! Aquesta substància tan temuda! Tant si és natural com quimica, l'oxitocina, fa que les mares "oblidem" el dolor que vam patir en el part. Fa que el recordem amb certa tendresa i un àura fabulós.
Per tant, sí que fa mal, però després ho relativitzem molt! És el pare el que ens recorda coses com "se't desencaixava la cara", o "vas demanar a crits l'anestessista" o d'altres de similars
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR
"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
kabbisa ha escrit:Beneïda Oxitocina!!
No estic en absolut d'acord. El meu primer part va ser respectat i natural, molt maco, però amb molt dolor. Tant dolor, que aquest segon part m'he plantejat l'epidural, i tot i que tornaré a fer-ho natural (per evitar complicacions), no vaig tan tranquil·la ni despreocupada com vaig anar el primer cop.
Enhorabona a les que no heu patit dolor o l'heu viscut com un dolor suportable. No sempre és així i crec que tota "primeriza" té dret a saber que en ocasions, el dolor és molt molt molt intens i l'experiència és dura.
Crec que es parla molt dels perills de la medicalització, i hi estic d'acord. Però a les webs de part natural es pinta el part com una experiència massa fàcil o massa romàntica. I crec que això desinforma a les futures mares. A mi em va passar. I no va ser culpa de la medicalització (que no n'hi havia), ni del personal (només 2 persones, respectuoses), ni de l'ambient (hi havia poca llum i silenci), ni del pare (implicat i carinyós)... i malgrat això, feia molt de mal.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
Tens raó rateta2013, un cop hem passat el moment dur del part, l'idealitzem massa...ens oblidem de lo dulent que hem passat i ens quedem amb lo bo. Si no fos així, suposu que les que hem patit durant el part, no tindríem més fills jeje
Torno a repetir que fa mal... jo recordo que quan tenia les contraccions...li deia a la meva parella que aquesta sería la nostra única filla! Que no volia tornar a passar aquests dolors. Així que.... mal en fa! Admiro a totes les que tenen part natural...jo no podria... L'epidural ajuda a portar-ho tot molt millor. I tampoc s'ha d'idealitzar l'epidural! jo vaig patir molt quan me la van posar... van estar 1 hora ... i em van fer 10 punxades! Tot perquè tinc una mica de lordosis i no hi havia manera de curbar-me bé.
Ara ja han passat uns 8 mesos del part...i recordo que feia un mal insoportable...i recordo la hora de l'epidural i les 10 punxades... i entre punxada i punxada contraccions.... però vull tenir un altre fill
Torno a repetir que fa mal... jo recordo que quan tenia les contraccions...li deia a la meva parella que aquesta sería la nostra única filla! Que no volia tornar a passar aquests dolors. Així que.... mal en fa! Admiro a totes les que tenen part natural...jo no podria... L'epidural ajuda a portar-ho tot molt millor. I tampoc s'ha d'idealitzar l'epidural! jo vaig patir molt quan me la van posar... van estar 1 hora ... i em van fer 10 punxades! Tot perquè tinc una mica de lordosis i no hi havia manera de curbar-me bé.
Ara ja han passat uns 8 mesos del part...i recordo que feia un mal insoportable...i recordo la hora de l'epidural i les 10 punxades... i entre punxada i punxada contraccions.... però vull tenir un altre fill

- kabbisa

rateta, no es tracta d'estar d'acord o no, és una qüestió científica: l'oxitocina ens ajuda a "relativitzar" el dolor del part.
font. http://www.xatakaciencia.com/biologia/l ... n-el-parto
font. http://www.elpartoesnuestro.es/informac ... s-hormonas
Que sigui inhibidora dels records dolents no vol dir que els anuli. Vol dir que, de no existir aquesta hormona, el nostre record del part seria molt més semblant al record que te la nostra parella que ara.
---
el que està clar és que cada una de nosaltres té un llindar del dolor diferent, i això ho veiem en el dia a dia amb dolors de queixals o provocats per talls o cops, per exemple.
De fet, no es pot medir el dolor! Sí que es pot medir la intensitat, però no la sensibilitat a aquesta intensitat que té cada una de nosaltres. La sensibilitat a la intensitat és el que nosaltres patim com a dolor.
Tu ho has dit molt be: en webs com la de elpartoesnuestro un part natural sembla molt romàtic, molt potent, amb molta energia.
(igual que ho semblen totes les mamis que passegen amb els bebes pel carrer quan estàs esperant. Després veus que no tot és taaan maco: et passes un mes entre caques i pipis i refluxes i no dorms més de dues hores seguides i...).
En el meu primer post ja ho deia: jo recordo el mal que em feien les contraccions després del viatge amb cotxe. Feien molt mal, i mooolt més quan em van trencar la bossa... uffff... aquell tros fins a l'epidural va ser horrorós... També et dic que el treball de dilatació el vaig portar de fàbula -feia mal, clar, prou com perquè em despertés i saltés a la pilota en menys de 2segons-)
Amb tot, recordo el part amb tendresa.
Recordo com vaig demanar-li a la comadrona que vingués l'anestessista: havent près una decisió tranquila, avaluant que seria impossible re-conectar i parir sense epidural. El pare em diu que de tranquila res... que estava morta de dolor i que gairebé vaig implorar que vingués i que vingués ràpid
Pero el efecto más interesante que produce la oxitocina es una suerte de amnesia en la madre. Una pérdida parcial de la memoria que hace olvidar a la mujer los momentos difíciles y los inconvenientes que conlleva el parto. Por eso, a pesar de lo traumático que es parir, a pesar de que parece un castigo divino, a las pocas semanas de parir una mujer ya puede pensar en la idea de tener otro bebé.
font. http://www.xatakaciencia.com/biologia/l ... n-el-parto
La oxitocina disminuye la actividad del sistema nervioso simpático y del eje hipotalámico-hipofisario-suprarrenal, lo que aumenta los niveles endógenos de opiáceos e induce efectos anti-estrés, como: baja tensión arterial, ritmo cardiaco y hormonas del estrés, bienestar y relajación, además de una óptima termorregulación.
Es considerada también un gran mediador y controlador de las emociones y comportamientos sociales como el amor, la memoria, la rabia, la agresión y el establecimiento de correlaciones entre experiencias pasadas y presentes, promueve un aumento del umbral del dolor y un descenso de los niveles de ansiedad, disminuye el miedo e incrementa la confianza, la empatía y la generosidad.
font. http://www.elpartoesnuestro.es/informac ... s-hormonas
Que sigui inhibidora dels records dolents no vol dir que els anuli. Vol dir que, de no existir aquesta hormona, el nostre record del part seria molt més semblant al record que te la nostra parella que ara.
---
el que està clar és que cada una de nosaltres té un llindar del dolor diferent, i això ho veiem en el dia a dia amb dolors de queixals o provocats per talls o cops, per exemple.
De fet, no es pot medir el dolor! Sí que es pot medir la intensitat, però no la sensibilitat a aquesta intensitat que té cada una de nosaltres. La sensibilitat a la intensitat és el que nosaltres patim com a dolor.
Tu ho has dit molt be: en webs com la de elpartoesnuestro un part natural sembla molt romàtic, molt potent, amb molta energia.
(igual que ho semblen totes les mamis que passegen amb els bebes pel carrer quan estàs esperant. Després veus que no tot és taaan maco: et passes un mes entre caques i pipis i refluxes i no dorms més de dues hores seguides i...).
En el meu primer post ja ho deia: jo recordo el mal que em feien les contraccions després del viatge amb cotxe. Feien molt mal, i mooolt més quan em van trencar la bossa... uffff... aquell tros fins a l'epidural va ser horrorós... També et dic que el treball de dilatació el vaig portar de fàbula -feia mal, clar, prou com perquè em despertés i saltés a la pilota en menys de 2segons-)
Amb tot, recordo el part amb tendresa.
Recordo com vaig demanar-li a la comadrona que vingués l'anestessista: havent près una decisió tranquila, avaluant que seria impossible re-conectar i parir sense epidural. El pare em diu que de tranquila res... que estava morta de dolor i que gairebé vaig implorar que vingués i que vingués ràpid

- kabbisa

només un detall. Fixem-nos que sempre diem que les "contraccions eren cada cop més doloroses, però aguantables" i no "les contraccions eren cada cop més molestes, però aguantables".
això ja ens dona una referència, no?
això ja ens dona una referència, no?

Hola noies, una pregunta us veu fer els massatges del perine?
Yo voldria part natural pero avui he començat a fer el massatge i no he pogut hem feia molt de mal i ara estic adolorida i penso que si no puc amb aixo xom aguantare teeure un cap de nen, es imposible i me vingut abaix. Ara penso k no podre, nose parlare amb la llevadora pero estic molt desanimada.
Yo voldria part natural pero avui he començat a fer el massatge i no he pogut hem feia molt de mal i ara estic adolorida i penso que si no puc amb aixo xom aguantare teeure un cap de nen, es imposible i me vingut abaix. Ara penso k no podre, nose parlare amb la llevadora pero estic molt desanimada.
Laurita jo estic fwnt massatge perineal des de la setmana 32 aprox i el primer dia vaig pensar exactament el mateix i em vaig desanimar moltisim. Pero quan portis un parell de dies mes fent-lo (jo el faig a diari abans de dormir) de seguida notes q cada cop es menys molest i q la zona esta cada cop mes elastica aixi q continua fwnt-lo q poc q poc notaras resultat
kabbisa ha escrit:Si! Aquesta substància tan temuda! Tant si és natural com quimica, l'oxitocina, fa que les mares "oblidem" el dolor que vam patir en el part. Fa que el recordem amb certa tendresa i un àura fabulós.
L'oxitocina sintética no travessa la barrera hematoencefálica, per tant no té aquest efecte de fer que oblidem. Actua només sobre l'úter.
El llibre Parto Seguro, parla molt clarament del dolor al part, per mi el llibre més recomanable del món. t'ho pinta tal com és però després et dona confiança en la teva capacitat d'enfrontar-te a aquest dolor.
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Sabeu algun lloc on pugui veure exactament com es fa el massatge perineal?
Sonia a youtube hi ha un parell de videos on ho expliquen amb vagines de plastic.. Bastnt grafic
sonia789 ha escrit:Sabeu algun lloc on pugui veure exactament com es fa el massatge perineal?
Més que veure bé com es fa, jo et recomano q vagis un dia a un fisioterapeuta de sòl pèlvic, t'ensenyarà com fer-lo i et dirà com està el teu periné i què pots fer per millorar de cara al part. Per exemple, a mi em va dir q no fes gaires kegels perquè el tenia bastant tonificat i que em calia elastificar-lo.
Si algú et fa el massatge bé una vegada sabràs quina sensació has de notar al fer-te'l
Només deixar anar una frase que vaig sentir fa poc d'una llevadora de molta confiança (per mi): la millor preparació del periné és una vida sexual activa 

damir ha escrit:sonia789 ha escrit:Sabeu algun lloc on pugui veure exactament com es fa el massatge perineal?
Més que veure bé com es fa, jo et recomano q vagis un dia a un fisioterapeuta de sòl pèlvic, t'ensenyarà com fer-lo i et dirà com està el teu periné i què pots fer per millorar de cara al part. Per exemple, a mi em va dir q no fes gaires kegels perquè el tenia bastant tonificat i que em calia elastificar-lo.
Si algú et fa el massatge bé una vegada sabràs quina sensació has de notar al fer-te'l
mira aquest video es bastant explicatiu
https://www.youtube.com/watch?v=UpeWop7eaEE
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Sabeu que és el que em fa més respecte a mi? L'epidural! El tema aquest de que et punxin a l'esquena i que no deixa de ser una anestèsia de vegades penso que no se si val més aguantar el dolor per que no em possin l'epidural o que...
Maria85, a mi també em fa por l'epidural! Més que la punxada, no sé, el no sentir les cames, i el fet de l'anestèsia en sí. Però per donar-me ànims sempre penso que, en el moment que la demani, el mal serà molt superior a la por, i serà un alleujament (un consol ben estrany, suposo
).
).Re: DOLOR DE PART, ES PER TANT??
Penseu que la epidural té efectes secundàris que moltes vegades no s'expliquen gaire bé o s'omiteixen deliveradament a les classes pre-part de molts CAPs, on sempre es dona per suposat que una dona quan arribarà a l'hospital, es posarà la epidural. (baixada de pressió, aturada de les contraccions,... i si no es posa bé... mal de cap, tremolors,...)
A part de tot aixó, posar-se la epidural té avantatges (no sentireu el dolor de les contraccions) però també té coses molt negatives pel meu punt de vista: parts dirigits, oxcitocina sintètica per avivar les contraccions, més instrumentalització, esponderaments dirigits, poca autonomia de la mare,...
La decisió és vostra, però pregunteu i informeu-vos bé sobre la epidural.
A part de tot aixó, posar-se la epidural té avantatges (no sentireu el dolor de les contraccions) però també té coses molt negatives pel meu punt de vista: parts dirigits, oxcitocina sintètica per avivar les contraccions, més instrumentalització, esponderaments dirigits, poca autonomia de la mare,...
La decisió és vostra, però pregunteu i informeu-vos bé sobre la epidural.
Si que fa una mica de iuiu lepidural pq cada cos és diferent i pot reaccionar de manera diferent. A mi tmb em feia cosa...però va poder més el dolor de les contraccions... I em van punxar l'esquena 10 vegades...però ni menrecordo ja! Les contraccions eren pitjors. I un cop posada lepidural... Que bé! Era una sensació rara pq em notava les cames però estaven com adormides (com quan tassentes sobre una de les teves cames i et queda com adormida. Exactament així les sentia).
Això si, com diu la neuetes, a mi mai em van explicar els efectes secundaris. Jo vaig tenir tremolors molt bèsties, febre i aturada de les contraccions...q va fer que el part senlentís.
Això si, com diu la neuetes, a mi mai em van explicar els efectes secundaris. Jo vaig tenir tremolors molt bèsties, febre i aturada de les contraccions...q va fer que el part senlentís.
- kabbisa

Però no sempre epidural vol dir aturada de les contraccions ni oxitocina ni instrumental·lització del part.
En el meu, sí, va haver epidural, però res més.
Ep, que estic d'acord en que s'hauria d'explicar millor, perquè moltes vegades només et diuen lo positiu, però això també passa amb la tira de medicaments. O bé sabem tots els efectes secundaris de tot el qie tenim al "botiquin"?
En el meu, sí, va haver epidural, però res més.
Ep, que estic d'acord en que s'hauria d'explicar millor, perquè moltes vegades només et diuen lo positiu, però això també passa amb la tira de medicaments. O bé sabem tots els efectes secundaris de tot el qie tenim al "botiquin"?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: Baidu [Spider] i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |