Nàusees: Algun llibre d'autoajuda?
- petitacuca
- :: cèrvol

- Entrades: 574
- Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am
Nàusees: Algun llibre d'autoajuda?
Hola noies,
Estic a la 7a setmana d'embaràs, fins dilluns no tinc hora amb la ginecòloga. Fa 15 dies que vaig començar amb les nàusees, després d'enviar un mail a la ginecòloga, em vaig començar a pendre el Cariban, i tot i passar-m'ho malament, ho he anat tolerant. Me'n prenc una al matí, una al migdia i una a la nit.
Fa dos dies però que estic fatal, no sé si és perquè coincideixen amb els dies que tindria la regla si no hagués tingut cap falta, i tinc les hormones com una bomba de rellotgeria. Estic bastant desesperada... A banda que haig d'anar a treballar, perquè hi ha feina, voldria anar a casa, però sé que a casa tampoc solucionaria gran cosa.. perquè enlloc estic bé, només quan dormo perquè deixo de ser conscient del mal estar.
Hi ha gent que diu que les nàusees i mareig té una part psicològica, i per això m'agradaria trobar alguna eina que m'ajudi a portar-ho millor. Algú em pot ajudar?
Gràcies
Estic a la 7a setmana d'embaràs, fins dilluns no tinc hora amb la ginecòloga. Fa 15 dies que vaig començar amb les nàusees, després d'enviar un mail a la ginecòloga, em vaig començar a pendre el Cariban, i tot i passar-m'ho malament, ho he anat tolerant. Me'n prenc una al matí, una al migdia i una a la nit.
Fa dos dies però que estic fatal, no sé si és perquè coincideixen amb els dies que tindria la regla si no hagués tingut cap falta, i tinc les hormones com una bomba de rellotgeria. Estic bastant desesperada... A banda que haig d'anar a treballar, perquè hi ha feina, voldria anar a casa, però sé que a casa tampoc solucionaria gran cosa.. perquè enlloc estic bé, només quan dormo perquè deixo de ser conscient del mal estar.
Hi ha gent que diu que les nàusees i mareig té una part psicològica, i per això m'agradaria trobar alguna eina que m'ajudi a portar-ho millor. Algú em pot ajudar?
Gràcies
- rateta2013
- :: peixet

- Entrades: 298
- Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm
Re: Nàusees: Algun llibre d'autoajuda?
Psicològic? no, en absolut. De fet moltes dones en tenen en alguns embarassos sí, en altres no, sense relació amb el nivell d'estrés ni de cansament ni d'estat de salut.
És hormonal, no hi donis més voltes. Els primers mesos pots tenir nàusees, estrenyiment, marejos... no s'hi pot fer res, excepte petits remeis casolans (menjar poc i sovint, menjar hidrats de carboni, evitar certs aliments...).
Si penses que és psicològic, tendiràs a pensar que pots evitar-ho i que, si no ho evites, estàs fracassant en alguna cosa. És molt dur pensar això, perquè és un tema purament físic.
És hormonal, no hi donis més voltes. Els primers mesos pots tenir nàusees, estrenyiment, marejos... no s'hi pot fer res, excepte petits remeis casolans (menjar poc i sovint, menjar hidrats de carboni, evitar certs aliments...).
Si penses que és psicològic, tendiràs a pensar que pots evitar-ho i que, si no ho evites, estàs fracassant en alguna cosa. És molt dur pensar això, perquè és un tema purament físic.
Eduard 2005
Arnau 2014
Arnau 2014
- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Jo opino igual, no és psicològic. En el meu segon embaràs que ni vaig buscar ni esperava ni realment volia, me'n vaig enterar per tot el malestar, principalment les nàusees i vòmits, que no van passar fins els 4 mesos. Per tant era impossible q fós psicológic, jo pensava q tenia anèmia o alguna altra carència 

- girasol...
- :: papallona

- Entrades: 140
- Membre des de: ds. març 01, 2014 10:27 am
Felicitats per l'embaràs!!
Les nàusees i els vòmits formen part de la reacció del cos a l'hormona de l'embaràs, és un procés fisiològic i no psicològic. El que sí que és cert és que la manera com vivim les coses fa que se'ns facin més grosses o petites, com tot a la vida!!
No conec cap llibre, però sí un blog sobre parentalitat, maternitat, embaràs i família molt xulo, portat per dues psicòlogues: brucsalut.wordpress.com
Segur que llegir t'ajuda, i si tens cap dubte pots enviar un mail!!
Ànims, que ja millorarà!!
Les nàusees i els vòmits formen part de la reacció del cos a l'hormona de l'embaràs, és un procés fisiològic i no psicològic. El que sí que és cert és que la manera com vivim les coses fa que se'ns facin més grosses o petites, com tot a la vida!!
No conec cap llibre, però sí un blog sobre parentalitat, maternitat, embaràs i família molt xulo, portat per dues psicòlogues: brucsalut.wordpress.com
Segur que llegir t'ajuda, i si tens cap dubte pots enviar un mail!!
Ànims, que ja millorarà!!
- petitacuca
- :: cèrvol

- Entrades: 574
- Membre des de: dv. nov. 08, 2013 8:29 am
Moltes gràcies noies!
Per fi avui hem pogut anar a fer la visita amb la gine, i m'ha donat alguns consells, i m'ha reforçat el medicament.
girasol... no dubtis que me'l miraré!
Merciii
Per fi avui hem pogut anar a fer la visita amb la gine, i m'ha donat alguns consells, i m'ha reforçat el medicament.
girasol... no dubtis que me'l miraré!
Merciii
A mi m'ajudava menjar, encara que sembli mentida. Quan tenia l'estómac buit era quan més nàusees tenia, així que encara que no em vingués de gust, menjava alguna coseta i em trobava millor. També l'aigua amb una miqueta de suc de llimona.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |