Cops al cap

Alèrgies, otitis, problemes..

novella
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Cops al cap

EntradaAutor: novella » ds. abr. 12, 2014 1:08 pm

Noies, sé que és normal que els nens caiguin i es facin cops, però m'espanten molt els cops al cap! Fa 2 dies el meu xic estava assegut al sofà. Va intentar baixar com els grans (ell sap baixar de cul,però va intentar baixar de cara) amb tanta mala sort que es va tombar endavant i va caure de cap a terra!es va fer un nyanyo al front i un morat al nas. Però des d'aquell dia no paro de pensar, com sé si el cop és greu o no??? Cal que vagi a urgències cada vegada que es dóna un cop al cap? Què feu vosaltres? A més, avui, dos dies després s'ha llevat amb ull una mica botit i morat? Pot ser de la caiguda? Tot i que ahir es va donar un cop amb un bastonet..i ara no sé què pensar? Sóc una mare histèrica? Jeje
Imatge
Imatge
atlanta
:: granota
:: granota
Entrades: 215
Membre des de: dc. set. 01, 2010 7:50 am

Re: Cops al cap

EntradaAutor: atlanta » ds. abr. 12, 2014 3:08 pm

A mi tb em preocupaven els cops al cap i q s'ennuegues i vaig fer un curset de primers auxilis. Pel tema de l'ofec ja no recordo gaire el q van dir, pero ho dels cops si q ho vaig fer servir. Ens van dir q els cops al cap preocupants son els q es donen a la part del darrera del cap...i jo una de les coses q feia i ens van comentar, era q quan es donava un cop li passava la llum d'un lot per les pupiles. Si aquestes reaccionen (es fan grans-petites) es q no ens hem de preocupar.
Imatge
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » ds. abr. 12, 2014 7:15 pm

Això t'ho respondria millor alguna noia que hi entengui més, però vaja, patim molt pels cops al cap i la veritat és que han de ser cops forts o des d'alçada perquè siguin perillosos,...una vegada una infermera em va dir, els petits encara tenen el crani flexible, per tant toleren molt millor els cops que nosaltres, els adults. Ara, quan un nen es dona un cop fort contra algun objecte, o cau d'una alçada de més d'1 metre, recomanen observar-lo durant 24h i si no es veu clar, dur-lo a urgències...!
Lo de les pupil·les és ben cert, però si realment no es contrauen amb la llum,....molt mal senyal,....!
A mi els cops al cap també em fan por però!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » ds. abr. 12, 2014 8:37 pm

Mira't aquest enllaç, L'article! Es titula:

Que ens ha de preocupar d'un nen que ha patit un traumetisme craneoencefálic?

http://faros.hsjdbcn.org/ca/articulo/en ... oencefalic
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

EntradaAutor: Susana82 » dg. abr. 13, 2014 2:00 pm

Hola novella
Poca broma amb els cops al cap...
lo millor q va es quan se donen un cop al cap de seguida abans d q li surtin un ñyañyo ( un bultet vull dir), es posar-hi oli d'oliva.
Si no es tornen a queixar d mal d cap no es greu, però si veus q al cap d'una estona se queixa d mal d cap jo recomano anar d'urgències.
Tatti
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 3:35 pm

EntradaAutor: Tatti » dg. abr. 13, 2014 9:51 pm

Hola novella, jo també diria que si tens dubtes cap a urgències, allà el valoren en pocs minuts i si ha dubte s.ho miren molt bé.
Us comparteixo la nostra pitjor experiència, per si pot ajudar a algú, a mi em va caure el nen amb 15 mesos, enrere i de poqueta alçada, va plorar i quan es va calmar va mamar, fins aqui tot bé, una gardela més.... peeroo als pocs minuts s.adormia i ja vaig intuir, no ho sé, sabia que no era ell! I ja trucava a emergències. La gent opinava... deixa.l...dorm de cansament d.haver plorat tant...però no..jo ja havia activat l.alerta..sabia que passava alguna cosa...
Us estalvio el relat pq és molt engoixant pero us puc dir que avui és un nen sa, fort i guapissim :-) per sort de moment i espero que per sempre sense seqüeles.
Es va adormir pq entrava en coma, el seu cos es va anant desconectant com si fos una màquina, per fases i per la seva fortalesa, l.actuacio de tot l.equip sanitari, hospital, les meves cançonetes, un miracle i
lo rapid que es va actuar i atendre va tornar a conectar. Per tant ja veus, de molts i molts cops que es fa la canalla ens va tocar el que va ser un mal cop. Aixi que d.histerica res :-))
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dl. abr. 14, 2014 6:59 am

Ostres tatti...m'has fet posar la pell de gallina...! Sempre val més anar a urgències si no es veu clar, amb els cops al cap i amb qualsevol cosa que no veiem clar dels petits.
Quin ensurt,......!uf....déu ni do el que deurieu passar,......
novella
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dl. abr. 14, 2014 10:49 am

Ostres tatti, quina por!! ja han passat 4 dies, el xic està perfecte i gairebé ja no se li veu ni el nyanyo! La veritat és que és la primera vegada que es dóna un cop així. És un nen molt prudent! Mai ha caigut del llit ni res, va aprendre a baixar de cul de ben petit i és àgil, però crec que no serà l'últim cop al cap que em farà patir, o sigui que està bé tenir bona informació sobre el tema!!
Gràcies a totes!!
Imatge
Imatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::