Part vaginal després de cessària

Experiències i pors del moment més desitjat.

Nelly2010
:: zebra
Entrades: 1055
Membre des de: dj. jul. 01, 2010 6:40 pm

Re: Part vaginal després de cessària

EntradaAutor: Nelly2010 » dj. març 20, 2014 3:28 pm

Hola noies, estic molt ratllada pel part, jo vinc de cesarea previa i ahir em va donar els consentiments q he de signar per PVDC (part vaginal despres de cesarea) i fa molta por de signar, parla q m'han ofert cesarea programada pero q prefereixo vaginal, q m'han explicat el risc de ruptura uterina i q assumeixo i accepto la mort fetal, l'extirpació d'uter, les transfusions, la infertilitat i no se quantes coses més. I clar ara m'he asustat i jo el q no vull s possar en perill la vida del nen perq vulgui part vaginal, ara estic cagada i jo q estava segura del q volia :( m'han fet dubtar i aixo q la gine em va dir q veia molt be q optes per vaginal
laureta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. juny 18, 2007 9:24 am

EntradaAutor: laureta » dj. març 20, 2014 3:53 pm

Hola,

una cesària electiva per tenir cesària prèvia també té un munt de riscos (de fet en té més, per això la OMS recomana l'intent de part vaginal en dones amb una o dues cesàries anteriors). Et faran també signar un consentiment informat si et programen una cesària que també està ple de situacions terribles que poden passar en una proporció infinitessimal. Està clar que no és fàcil signar un document així, però si busques informació veuràs que les xifres canten en quant als riscos d'una opció i l'altra.
Salut i ànims,

L.
Dues princeses del pèsol!
laureta

EntradaAutor: laureta » dv. març 21, 2014 9:26 am

Més info i alguns detalls sobre la xerrada de PVDC de fa una setmana:

http://donallum.org/la-cesaria-una-gran-desconeguda/
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dv. març 21, 2014 1:46 pm

Nelly2010 ha escrit:Hola noies, estic molt ratllada pel part, jo vinc de cesarea previa i ahir em va donar els consentiments q he de signar per PVDC (part vaginal despres de cesarea) i fa molta por de signar, parla q m'han ofert cesarea programada pero q prefereixo vaginal, q m'han explicat el risc de ruptura uterina i q assumeixo i accepto la mort fetal, l'extirpació d'uter, les transfusions, la infertilitat i no se quantes coses més. I clar ara m'he asustat i jo el q no vull s possar en perill la vida del nen perq vulgui part vaginal, ara estic cagada i jo q estava segura del q volia :( m'han fet dubtar i aixo q la gine em va dir q veia molt be q optes per vaginal

Nelly, tens temps per rumiar-ho. Saps que pots fer? Demanar el consentiment per cesària, a veure que et diu. També hi ha el risc de trencament a una cesària programada, així que molts d'aquests riscos també hi seran, a vegades ens trobem en situacions on no hi ha opció 100% segura. De fet cap part ho és. I alguns sí es veritat que tenen més riscos que un part normal, però això no implica que en tinguin més que una cesària. Et recomano el forum Apoyocesareas http://lists.elpartoesnuestro.es/mailma ... yocesareas on trobaràs dones amb la mateixa situació que tú i molta info sobre PVDC.

"Todos los estudios científicos[7] que han comparado los resultados obstétricos del intento de parto con cesárea previa frente a programar una cesárea concluyen que los riesgos asociados a la cesárea son muy graves (mayor mortalidad materna, mayor morbilidad neonatal, mayores complicaciones en la salud reproductiva futura de la mujer). Intentar el parto vaginal conlleva una serie de beneficios para la madre y el bebé que compensan el riesgo de una improbable rotura de útero, especialmente cuando el parto se cuida de manera que se intenten reducir al máximo los factores que inciden en un mayor riesgo de rotura. "
http://www.elpartoesnuestro.es/informac ... sarea-pvdc

Guapa, pensa que si et miressis el prospecte d'un paracetamol, que probablement te l'has pres més d'una vegada sense gaire preocupació, també et trobaries una llista de possibles conseqüències que t'espantarien.

T'animo a que t'escoltis, ho treballis, ho rumiïs i triïs aquella opció que et sembli realment la millor. Escull amb el cap i el cor, no amb la por.

Hola Laureta :-()-)
ImatgeImatge
Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dv. març 21, 2014 5:13 pm

Hola entro per explicar com ha anat finalment, vaig trencar aigues a les 5 del mati dormint placidament sense tenir contraccions. Al arribar a la clinica van veure que el coll no estava esborrat del tot i 0 dilatacio. A les 9 i veient que continuavem sense contraccions ni treball de part teniem 2 opcions, induir el part desde 0 o fer cessaria. Vam optar per cessaria.

I res que despres de donarli tantes voltes les coses van com van.
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » dv. març 21, 2014 8:10 pm

En 4 hores desde la bossa trencada, inducció o cesària???? Era a una clínica privada, no?
ImatgeImatge
Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » ds. març 22, 2014 9:38 am

Nelly2010 ha escrit:Hola noies, estic molt ratllada pel part, jo vinc de cesarea previa i ahir em va donar els consentiments q he de signar per PVDC (part vaginal despres de cesarea) i fa molta por de signar, parla q m'han ofert cesarea programada pero q prefereixo vaginal, q m'han explicat el risc de ruptura uterina i q assumeixo i accepto la mort fetal, l'extirpació d'uter, les transfusions, la infertilitat i no se quantes coses més. I clar ara m'he asustat i jo el q no vull s possar en perill la vida del nen perq vulgui part vaginal, ara estic cagada i jo q estava segura del q volia :( m'han fet dubtar i aixo q la gine em va dir q veia molt be q optes per vaginal

Nelly, guapa, ostres, no sabia que tornaves a estar embarassada!!! Enhorabona!!!
Jo també vaig haver de signar aquest document, però com t'han dit, n'hauries de signar un també en cas contrari. Tenia clar que, si era possible, volia intentar part vaginal i més, quan el gine em va dir que, si no hi havia complicacions al darrer moment, era possible. El nen no té perquè patir; si finalment no és possible part vaginal, serà cesària.
Molts ànims!
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » ds. març 22, 2014 11:10 am

Ayrs ha escrit:En 4 hores desde la bossa trencada, inducció o cesària???? Era a una clínica privada, no?

Ayrs, he entrat per explicar la meva experiencia per si algu li serveix, no tinc perque donar mes explicacions.
DALMI
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:04 am

EntradaAutor: DALMI » ds. març 22, 2014 11:15 am

Jo vaig tenir un part natural preciós després d'una cesàrea.
També vaig trencar bossa (a les 3 de la matinada) sense contraccions i vaig arribar a l'hospital dilatada de 0. A les 5 vaig començar a tenir contraccions. Em van pujar a les 6 a l'habitació i em van advertir que la cosa podia anar per llarg. A les 11:45h naixia el meu petit!!!! En cap moment em van parlar d'inducció o cesàrea i no em van fer signar cap document i això que estava de 36 setmanes justa.

Cal dir que jo quan vaig arribar ja els hi vaig dir que volia part natural. Va ser a l'hospital de Mataró.
G. 07/06/2007
A. 30/03/2010
M. 17/04/2014
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » ds. març 22, 2014 7:21 pm

charito ha escrit:
Ayrs ha escrit:En 4 hores desde la bossa trencada, inducció o cesària???? Era a una clínica privada, no?

Ayrs, he entrat per explicar la meva experiencia per si algu li serveix, no tinc perque donar mes explicacions.

No, no, només has d'explicar fins on vulguis, faltaria més!! Normalment a la gent no li sap greu respondre a aquestes coses, per això pregunto.
Segur que a més d'una li servirà.
ImatgeImatge
Imatge
Ayrs

EntradaAutor: Ayrs » ds. abr. 05, 2014 8:36 am

http://donallum.org/histories-de-poder/

Un video preciós sobre PVDC
ImatgeImatge
Imatge
NyiNyi
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

EntradaAutor: NyiNyi » ds. abr. 05, 2014 1:21 pm

Bones noies!
Fa dies que us llegeixo. Jo vaig tenir la meva primera filla x cessaria, ja que venia de natges. Encara no estic embarassada, però comencem a tenir ganes d'1 segon i això fa que pensi molt en el part. Tinc moltes ganes de parir! El meu voltant hi ha molta gent que no m'enten, però jo ho sento així. No vaig patir ni una contractació, ni perdre el tap.. Res! I tinc moltes ganes de notar tot el procés de part. Us aniré seguint!
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
ciriante
Entrades: 1040
Membre des de: dc. jul. 14, 2010 1:46 pm

EntradaAutor: ciriante » ds. abr. 05, 2014 7:14 pm

Perque no ens entendran? A mi tampoc m'entenen, nomes ho parlo amb la meva parella i es possa dels nervis, diu que soc egoista, que nomes penso amb mi.
Que li donc masses voltes, i mil coses mes per l'estil.
I els demes donen per sentat que sí tinc un altre será per cessarea, menys mal que us puc lleguir i animar-me.
Lo meu va ser un part provocat a les 42 setmanes. Mes de 12 hores i desproporció fotopelvica..
3IAs, 1FIV (2 transfers), molt patiment i esforç = +

Imatge
laureta

EntradaAutor: laureta » ds. abr. 05, 2014 7:38 pm

Sento dir-ho tant a sac però qui no us entén i a més creu que sou egoiistes no en té ni idea dels riscos d'una cesària.
Salut i ànims,

Laura
Pd: no sé si ho coneixeu ja, però a El Parto es Nuestro hi ha una llista que es diu "Apoyocesareas" on hi ha un munt d'informació i testimonis de dones que han parit vaginalment després d'una primera cesària o més.
grill
:: formigueta
Entrades: 91
Membre des de: dj. nov. 01, 2012 9:16 pm

EntradaAutor: grill » ds. abr. 05, 2014 10:38 pm

Com ho fan per controlar les cicatrius?
grill
Entrades: 91
Membre des de: dj. nov. 01, 2012 9:16 pm

EntradaAutor: grill » ds. abr. 05, 2014 10:40 pm

[quote="Nenita"]

i em van dir que si que es pot i que vigilen molt bé les cicatrius de la cessària

Com vigilen les cicatrius??
cuca1985
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dj. jul. 28, 2011 2:16 am

EntradaAutor: cuca1985 » dt. abr. 15, 2014 1:18 am

noies una mica d'estadistiques.... a veure si potser us ajuda a triar hospi o a decidirvos per una altra cosa

http://donallum.org/wp-content/uploads/ ... ES2012.pdf

la veritat q m'han semblat numeros bastant alts :(
Imatge

Imatge

Imatge
Martina32
Entrades: 2135
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 11:26 am

EntradaAutor: Martina32 » dg. abr. 27, 2014 7:40 am

La meva filla també va néixer per cessària, ara crec que innecessària si haguessim fet les coses d'una altre manera, però aquest és un altre tema. El cas és que ens hem decidit a buscar un germanet@ i m'agradaria intentar un part vaginal. A mi també em fa por la ruptura uterina però també em fa por una segona cessària així que por per por...La idea és buscar un hospital on em deixin intentar un pvdc però, tenint en compte que la cosa podria acabar de nou en cessària, també voldria que fos un lloc on deixessin entrar el pare a quiròfan i no em separessin del bebé. Difícil, no? El que pitjor vaig portar va ser la separació mare/filla i trobar-me tan sola...
malvasia
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. maig 20, 2014 11:17 am

EntradaAutor: malvasia » dv. maig 23, 2014 8:06 am

Bones,

doncs en el meu cas, el primer part va ser una cessària programada, setmana 39+5, la nena venia de cul i va anar fantàstic, vaig estar tres dies ingressada i em vaig recuperar en un no res

I ara, tot i que estic embarassada de molt poc, tinc molt clar que no m'importaria que tornés a venir per cessària, al cap i a la fi es tracta de protegir a la criatura, i no cal patir tant, ni ella ni jo.. no se, suposo que és una cosa molt personal, i les opinions de cadascú són respectables..

Bon divendres a totes!! :***:
prati
Entrades: 2363
Membre des de: dc. maig 13, 2009 9:52 am
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: prati » dv. maig 23, 2014 7:53 pm

Hola noies,
Doncs si que cada part es una loteria, pero depen molt del gine q et porti! Mireu jo tinc dos nens i dos cessaries, aixo q a la ultima vaig suplicar q em deixessin provar, pero totes les meves supliques no van servir de res..... Ells anaven a obris treure i cosir!! Aixi que estic totalment encontra tb dels Gines........
Vam anar a parlar amb Inma Marcos, i la veritat q es un 10 de persona. Si mai anem a pel tercer crec q ella formara part del nostre embaraç!!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::