Em podeu orientar si us plau?
Em podeu orientar si us plau?
El meu nen té 2.5 any i no sé si faig bé o no, però vull retirar-li el xumet ( per por que li perjudiqui a les dents) perquè crec que cada vegada està més enganxat. De fet l'utilitza sobretot per les nits i quan està a casa a vegades també ho vol encara que no estigui dormit , però no sé com fer-ho . Vosaltres com ho vau fer? A quina edat li vau retirar? Els primers dies de la retirada del xumet amb què ho vau substituir, sobretot alhora de dormir? (el meu nen ho necessitsa per dormir-se i no se que donar-li a canvi).
Moltes gràcies.
Moltes gràcies.
- canyelladecolors
- :: rateta

- Entrades: 184
- Membre des de: dc. nov. 07, 2012 3:58 pm
Re: Em podeu orientar si us plau?
La meva nena encara es petita i porta xumet, no obstant treballo a una escola i molts pares m'han comentat que li van donar a un patxe reual, o al reis! no falla
Hola,
La meva el va deixar als tres anys, un mes abans de començar P3.
Primer intenta reduir hores (només per dormir i moments crírics) i feu-li entendre que ja és un nen gran.
La meva ho va deixar d'un dia per l'altre i realment quan ella ho va decidir, i mira que en tenia vici. Una nit en anar a dormir li vam oferir i va dir que no, que ja no el volia. El vam deixar a casa els avis i mai més.
La meva el va deixar als tres anys, un mes abans de començar P3.
Primer intenta reduir hores (només per dormir i moments crírics) i feu-li entendre que ja és un nen gran.
La meva ho va deixar d'un dia per l'altre i realment quan ella ho va decidir, i mira que en tenia vici. Una nit en anar a dormir li vam oferir i va dir que no, que ja no el volia. El vam deixar a casa els avis i mai més.
Es molt tipic donarlo als reis, a P2 ens ho van proposar i com li donen al patge amb la carta fa molt de nen gran. He vist cavalcades que tenen la carrossa dels xumets per recollirlos. El quim ho va fer de bon grat previa explicacio i preparacio i mai mes l'ha tornat a demanar. Aixo si li va costar mes dormirse unes setmanes.
Moltes gràcies a tothom. Això dels reis li vaig proposar de fer-ho ì la seva resposta va ser un "NO rotund", li vaig dir fa qüestió d'un parell de dies per tal de què es vagi fent la idea i de moment potser encara és molt precepitat però ho té molt clar de què no els hi donarà.
SONIC ha escrit:Moltes gràcies a tothom. Això dels reis li vaig proposar de fer-ho ì la seva resposta va ser un "NO rotund", li vaig dir fa qüestió d'un parell de dies per tal de què es vagi fent la idea i de moment potser encara és molt precepitat però ho té molt clar de què no els hi donarà.
el meu fill el va donar als reis a canvi d'una bici, i li va costar molt però mica en mica ho va asimilar, pot ser li has de vendre primer el regal (buscar una cosa que li faci molta ilusió) i desprès dir-li que els reis li portaran a canvi del xumet.
sort i anims! costa una mica però has de ser valenta per que és pel seu be!
- ginko biloba
- :: rateta

- Entrades: 192
- Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm
Moltes vegades, els nostres nens ens sorprenen gratament. El pitjor que recordo de quan li vam treure la pipa al meu fill gran, és les setmanes abans de fer-ho, perquè com tu, em preocupava molt que alterés el son del meu nen. Ell es un nen que sempre ha dormit molt bé, que s’adormia solet, i pensava que potser tot això canviaria al treure-li la pipa.
Però no va ser així. Primer li vam treure durant el dia. Uns mesos abans de fer 3 anys. No podia sortir del bressol fins que deixes la pipa, que li explicàvem que era per dormir. La primera nit que va dormir sense pipa, em vaig quedar 5 minuts amb ell cantant-li una cançó, la segona també, i la tercera em va dir que marxes, que si cantava no el deixava dormir! Je,je...
Nosaltres li vam treure la pipa el dia que va fer 3 anys. Li vam explicar que ja era gran per dormir amb pipa, però que també ja era gran per tenir una bicicleta. Evidentment, volia conservar la seva pipa, però també volia ser gran per anar amb bicicleta, i finalment, es va decidir per la bicicleta.
El que si que és molt important és que, encara que sapiguem que la trobarà a faltar, ell ha de ser el que digui que si, que vol deixar el xumet. Pots provar-ho ara per reis, amb temps, anant-li explicant... o bé, per l’aniversari, o bé, el primer dia de piscina de l’estiu, el dia que vagi al zoo a portar-lii la pipa als dofins... el dia que us marqueu, ell ha d’estar convençut de fer-ho. Sino, segur que no anirà bé.
Però no va ser així. Primer li vam treure durant el dia. Uns mesos abans de fer 3 anys. No podia sortir del bressol fins que deixes la pipa, que li explicàvem que era per dormir. La primera nit que va dormir sense pipa, em vaig quedar 5 minuts amb ell cantant-li una cançó, la segona també, i la tercera em va dir que marxes, que si cantava no el deixava dormir! Je,je...
Nosaltres li vam treure la pipa el dia que va fer 3 anys. Li vam explicar que ja era gran per dormir amb pipa, però que també ja era gran per tenir una bicicleta. Evidentment, volia conservar la seva pipa, però també volia ser gran per anar amb bicicleta, i finalment, es va decidir per la bicicleta.
El que si que és molt important és que, encara que sapiguem que la trobarà a faltar, ell ha de ser el que digui que si, que vol deixar el xumet. Pots provar-ho ara per reis, amb temps, anant-li explicant... o bé, per l’aniversari, o bé, el primer dia de piscina de l’estiu, el dia que vagi al zoo a portar-lii la pipa als dofins... el dia que us marqueu, ell ha d’estar convençut de fer-ho. Sino, segur que no anirà bé.
Moltes gràcies pels nous comentaris, tinc esperança que en aquests dies em digui que si li donarà als reis, però ho veig una mica cru.
Sonic, fa un any que li dèiem al meu fill que hauria de donar la pipa als Reis, perquè estava a punt de fer 3 anys i ja era gran, però ell deia que no la volia donar, ho tenia claríssim. Ell la feia servir per dormir i en moments molt puntuals, quan estava molt cansat. Van passar els Reis i res, no la va donar. Passats uns dies teníem la revisió dels 3 anys i vaig aprofitar per a dir-li a la Pediatra que encara no havia deixat la pipa i que no l'havia volgut donar als Reis. La Pedi li va dir: Ostres, és que ja ets gran, eh? i, saps què passarà si no deixes la pipa? que les dents se't posaran malament, etc. El meu fill posava cara de preocupació i la Pedi li deia: Saps què podem fer? Ara trucaré als Reis perquè passin per casa teva a recollir la pipa i quan arribis a casa, ja no estarà. Així seguiràs tenint les dents tan maques que tens ara. Total, que el meu fill va acceptar. Quan vam arribar a casa, vaig anar de seguida a amagar la pipa. A la nit, va demanar-la, però li vaig recordar que se l'havien endut els Reis i fins avui! Només les dues primeres nits es va despertar cridant-me perquè la volia i vaig anar al seu llit per a tranquilitzar-lo i dormir amb ell. A la tercera nit ja no la va demanar i va dormir molt bé.
T'explico això, perquè si no veus factible que la vulgui donar als Reis, sempre podeu provar això, que a nosaltres almenys ens va anar molt bé
T'explico això, perquè si no veus factible que la vulgui donar als Reis, sempre podeu provar això, que a nosaltres almenys ens va anar molt bé
Jo crec que ells també han d'estar mentalitzats a deixar la pipa!!!!
La meva nena va fer 3 anys a l'octubre i jo li deia la deixaras als reis, i ella deia no a la soca...doncs a la soca, després cambiava d'opinio i deia que als gegants...total jo veia que no la volia deixar....de totes formes li anava dient..amb la pipa les dents es fan lletges, i ja ets gran i els nens de la classe ja no porten pipa fa p3 i aixi passavem els dies...
El dia de la castanyada va sortir de l'escola dient que ella ja era gran i que no volia la pipa i que li volia donar a la seva cosineta d'1 any...i aixi ho va fer...va ficar totes les pipes dins d'una bossa i a la tarda li va portar a la cosineta (les tinc jo guardades) i aixi es va acabar la historia de la pipa!!!!
p.d.- una amiga que es mestra em va dir...que preguntes a la seva srta de p3 si havien parlat de la pipa!! aquell mateix dia vaig parlar amb la srta de la meva nena i li vaig preguntar..que has dit algo de les pipes? diu sí, hem fet una fitxa i els he dit als nens que encerclin amb lo que dormen...quan vaig veure tantes pipes els hi vaig dir que les pipes son pels nens petits i que ells ja eren grans, i que l'havien de donar o bé als reis, o amb algun nen més petit!!!!! Aquell dia vaig veure el poder que tenen les srtes i com se les escolten!!!!!!
La meva nena va fer 3 anys a l'octubre i jo li deia la deixaras als reis, i ella deia no a la soca...doncs a la soca, després cambiava d'opinio i deia que als gegants...total jo veia que no la volia deixar....de totes formes li anava dient..amb la pipa les dents es fan lletges, i ja ets gran i els nens de la classe ja no porten pipa fa p3 i aixi passavem els dies...
El dia de la castanyada va sortir de l'escola dient que ella ja era gran i que no volia la pipa i que li volia donar a la seva cosineta d'1 any...i aixi ho va fer...va ficar totes les pipes dins d'una bossa i a la tarda li va portar a la cosineta (les tinc jo guardades) i aixi es va acabar la historia de la pipa!!!!
p.d.- una amiga que es mestra em va dir...que preguntes a la seva srta de p3 si havien parlat de la pipa!! aquell mateix dia vaig parlar amb la srta de la meva nena i li vaig preguntar..que has dit algo de les pipes? diu sí, hem fet una fitxa i els he dit als nens que encerclin amb lo que dormen...quan vaig veure tantes pipes els hi vaig dir que les pipes son pels nens petits i que ells ja eren grans, i que l'havien de donar o bé als reis, o amb algun nen més petit!!!!! Aquell dia vaig veure el poder que tenen les srtes i com se les escolten!!!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |