Consulta al gine abans de buscar l'embaràs
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Consulta al gine abans de buscar l'embaràs
Hola noies,
Fa un temps vaig llegir un article on explicava que era important anar al gine abans de començar a buscar l'embaràs i que et fan un seguit de proves i anàlisis per confirmar que tot sigui correcte. Jo hi vaig anar i només em va fer una visita convencional i una ecografia, però cap anàlisi de sang. A vosaltres us els han fet aquests anàlisis?
Fa un temps vaig llegir un article on explicava que era important anar al gine abans de començar a buscar l'embaràs i que et fan un seguit de proves i anàlisis per confirmar que tot sigui correcte. Jo hi vaig anar i només em va fer una visita convencional i una ecografia, però cap anàlisi de sang. A vosaltres us els han fet aquests anàlisis?
Re: Consulta al gine abans de buscar l'embaràs
ei Sonia,
a mi res... tenia una analítica general bé de l'any passat i ja em va dir que ok. I la eco igual. O sigui que no em va mirar res!
L'únic, l'àcid fòlic, que la majoria de metges recomanen prendre'l ja durant la cerca. Te n'ha dit alguna cosa?
a mi res... tenia una analítica general bé de l'any passat i ja em va dir que ok. I la eco igual. O sigui que no em va mirar res!

L'únic, l'àcid fòlic, que la majoria de metges recomanen prendre'l ja durant la cerca. Te n'ha dit alguna cosa?
a mi just, dos mesos abans de ficar-nos a buscar em van fer una citologia i tot correcte! per altra banda per una operació que em van fer, porto control d'analitiques, hi hem prenc les vitamines o el q em falta, o vaig comentar amb la gine i tot correcte. Igual que la mel, només àcid fòlic
A mi a part de receptar-me l'àcid fòlic també em va demanar un anal.lisi complet (amb toxoplasma, snicosos de varicel.la, grup sanguini + rh, etc). Va anar bé, ja que un cop el test va ser positiu es va acabar el pernil i el fuet, ja que ja sania que no habia agafat la toxoplasmosi i no tenia anticosos!!!
- patufeta75
- :: peixet

- Entrades: 286
- Membre des de: dv. ago. 23, 2013 12:33 am
- Ubicació: Figueres
En el meu cas va coincidir que tenia cita amb la ginecóloga al final del primer cicle, així que li vaig dir que estavem buscant panxu, va fer citologia i revisió de l'úter i em va receptar l'àcid fólic. Sobre el Rh, ja sé que sóc 0-, i em falta saber el RH d'en patufet, per avisar a la llevadora i que em pugui posar les vacunes corresponents. I sobre la toxoplasmosis, no menjo cap embutit curat, perquè només m'agrada el pernil dolç, i fa anys que no tinc gats a casa, així que estic ben tranquila.
TE +: 12/10/13. Ecos: 17/10, no es veu res - 31/10, el cor comença a bategar - 18/11, el cor s'ha parat, mai t'oblidarem.
TE +: 10/03/14. Ecos: 18/03, hi ha un saquet!!! - 07/04, aturat amb 6mm. Comencem proves per avortaments de repetició.
TE +: 18/09/14, tractament amb heparina
Eco: 29/09, hi ha un saquet molt petit - 03/10, començo a tacar.
TE +: 10/03/14. Ecos: 18/03, hi ha un saquet!!! - 07/04, aturat amb 6mm. Comencem proves per avortaments de repetició.
TE +: 18/09/14, tractament amb heparina
Eco: 29/09, hi ha un saquet molt petit - 03/10, començo a tacar.
A mi cada any, quan em faig la citología, em demana els análisis complets (colesterol, coagulació per les pastis,...) i em va dir que em prenguès l'àcid folic i com no soc de menjar molt peix, que intentés menjar una mica més de peix o sal yodada (tant el meu marit com jo) perque el yode és superimportant.
I com als meus analisi va sortir que em faltava una micona de res de ferro per estar dintre dels valors normals de les dones (no dels generals, perque dels generals estic be), menjar una mica més de carn vermella.
I com als meus analisi va sortir que em faltava una micona de res de ferro per estar dintre dels valors normals de les dones (no dels generals, perque dels generals estic be), menjar una mica més de carn vermella.
Doncs a mi em va fer la citologia que em tocava, em va preguntar pel meu estil de vida (que si dieta variada, que si exercici, etc), em va receptar àcid fòlic i avall! La meva última ànalisi de sang és de fa un parell d'anys (res a veure amb la gine, però), com que llavors tot estava en ordre i em trobo la mar de bé, de moment vaig tranquil·la.
A mi em va fer eco i receptar àcid fòlic i avall!!
Jo també sóc 0- i no van voler mirar en ximhu (que també ho és per lo que no hi hauria problemes d'incompatibilitat) em van posar les vacunes de totes maneres, li vaig dir que ell també és negatiu i em va dir, jo no se qui és el pare...
patufeta75 ha escrit:En el meu cas va coincidir que tenia cita amb la ginecóloga al final del primer cicle, així que li vaig dir que estavem buscant panxu, va fer citologia i revisió de l'úter i em va receptar l'àcid fólic. Sobre el Rh, ja sé que sóc 0-, i em falta saber el RH d'en patufet, per avisar a la llevadora i que em pugui posar les vacunes corresponents. I sobre la toxoplasmosis, no menjo cap embutit curat, perquè només m'agrada el pernil dolç, i fa anys que no tinc gats a casa, així que estic ben tranquila.
Jo també sóc 0- i no van voler mirar en ximhu (que també ho és per lo que no hi hauria problemes d'incompatibilitat) em van posar les vacunes de totes maneres, li vaig dir que ell també és negatiu i em va dir, jo no se qui és el pare...
A mi doncs el matix que la majoria, em va fer la citologia anual i em va receptar acid fòlic. I també em va dir que si en un any no em quedava embarassada, llavors ja faríem altres proves.
- llunalluneta
- :: gosset

- Entrades: 463
- Membre des de: dv. set. 27, 2013 11:18 am
Vaja, llavors veig que és la pràctica habitual. Gràcies a totes!
No pateixis, a la SS no et fan cap mena de prova, únicament has de tenir la citologia feta (i si no fa més de 3 anys, no te la tornaran a fer a no ser que et trobes un gine o llevadora molt enrotllat). I com ja t'han dit, et recomanen que et comencis a prendre àcid fòlic des de d'abans (jo no ho sabia i vaig començar després de la primera visita). Un cop tinguis el positiu ja et faran un munt d'anàlisis per veure que tot rutlla (i també dependrà dels antecedents familiars que tinguis, te'n poden fer més o menys).
Espero que tinguis una cerca curta i feliç!
Espero que tinguis una cerca curta i feliç!
Hola noies!!Tinc un nen de 20 mesos i el 2014 estem pensant anar a buscar el germanet. Les marones que heu tingut el segon, heu pres la mateixa marca d'àcid folic que el primer embaras? o heu anat al ginecoleg i ella us ha receptat un de nou? moltes gràcies!!! 

A mi em va dir a lultima revisio (març) q quan volges començar fora pastilles i endavant! De totes maneres akesta setmana tinc metge de capçalera i li comentare q volem buscar viam si em pot fer una analitica complerta...
Hola!
A mi en la visita "pre" també em va recomanar l'àcid fòlic. Malauradament, a la setmana 8 d'embaràs vam veure que no tirava endavant i després del legrado i comprobar que tot estava ok, em va canviar l'àcid fòlic per un complex vitamínic més complet per omplir reserves una mica de tot, mentre esperavem i ja em va dir que podia continuar, quan em tornés a quedar, durant tot l'embaràs amb ell, es veu molt complet, jeje, ara em posaré en forma.
A mi en la visita "pre" també em va recomanar l'àcid fòlic. Malauradament, a la setmana 8 d'embaràs vam veure que no tirava endavant i després del legrado i comprobar que tot estava ok, em va canviar l'àcid fòlic per un complex vitamínic més complet per omplir reserves una mica de tot, mentre esperavem i ja em va dir que podia continuar, quan em tornés a quedar, durant tot l'embaràs amb ell, es veu molt complet, jeje, ara em posaré en forma.

Tutty, nosaltres ara també ens hem posat a buscar el segon i jo em vaig comprar les mateixes pastilles d'acid fòlic que em va receptar el gine pel primer embaràs: Yodocefol.
Llavors recordo qeu a partir del 2n trimestre me les va canviar, però això ja vindrà més endavant...
Llavors recordo qeu a partir del 2n trimestre me les va canviar, però això ja vindrà més endavant...
Gracies bertian!!
Tinc un nen de 20 mesos i l'any vinent estem pensant anar pel segon, jo prenia el YODOCEFOL, i ma sorgit un dubte: qui me la de receptar?, el metge o la ginecologa? el primer embaras me'l va receptar la ginecologa perque vaig anar a fer-me control per saber que tot estava be, pero en el swgon no pensava anar-hi. :)
Tutty!!! no cal recepta pel Yodocefol. Jo me l'he comprat pel meu compte des del moment en què vam decidir començar a buscar.
Quan vaig anar a la visita amb el ginecòleg li vaig comentar que ja me l'estava prenent i em va dir que OK.
Així que, quan vulguis ja te'l podràs anar a comprar a la farmàcia sense recepta ni res!
Quan vaig anar a la visita amb el ginecòleg li vaig comentar que ja me l'estava prenent i em va dir que OK.
Així que, quan vulguis ja te'l podràs anar a comprar a la farmàcia sense recepta ni res!
Gracies Bertian!!M'agradaria tenir la recepta perque surt una mica més baratet.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |