Que fan les vostres cangurs?

Més qüestions.
sunny
:: formigueta
Entrades: 56
Membre des de: dg. març 29, 2009 11:18 am

Que fan les vostres cangurs?

EntradaAutor: sunny » dl. set. 09, 2013 11:06 pm

Bona nit, no sé si alguna de vosaltres té alguna cangur pel seu fill@,m´agradaria saber si fan alguna cosa més apart d´estar amb el nen. Us explico el meu cas: la meva filla té set mesos, tinc una persona 8 hores cada dia, li pago 700 eur més SS, i a casa no em fa res, tot i que quan vam parlar, em va donar a entendre que m´ajudaria.
Li fa el dinar a a la nena, pero de la roba per exemple, res, com a molt posa una rentadora l´estén i la recull, però de planxar res (ni lo de la nena).
Tothom em diu que hauria de fer algo més, que 8 hores són moltes hores...les vostres fan alguna cosa més? Entencque no faci vidres, la cuina, però pasar l´escombra o treure la pols, potser sí que podria fer-ho...que en penseu?
petitaemma
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Que fan les vostres cangurs?

EntradaAutor: petitaemma » dl. set. 09, 2013 11:40 pm

Nosaltres en tenim només 2 tardes, li paguem 7€/hora i no espero que faci més que estar per elles, són bessones, i com a molt recollir lo que embruten al berenar...
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
aseret
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

EntradaAutor: aseret » dt. set. 10, 2013 1:29 am

Hol sunny, no tenim cangur, pero quan estic sola amb la nena no tinc temps de .fer masa cosa d casa... nose si sera el teu cas pero la meva peque nodorm masa i requereix atencio continuada...
Imatge
Imatge
elir
:: tigre
:: tigre
Entrades: 776
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 7:57 pm

EntradaAutor: elir » dt. set. 10, 2013 6:59 am

Sunny tot depèn de quan la vas contractar com vas quedar amb ella de quines eren les seves tasques. Si dius cangur doncs això, estar per la nena i si de cas doncs donar-li el dinar o berenar sengons toqui per horari però el que comentes també implica ser la dona de fer feines en part. És cert que son moltes hores però si la vas contractar com a cangur i no veu expecificar tasques ella està fent això de cangur de la peque.
Sobretot tot s'ha de deixar molt clar al principi i així t'estalvies això perque ara com li dius que creus que ha de fer més coses. Potser et surt amb això que ella és la cangur... Aix no se
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dt. set. 10, 2013 9:36 am

Això es tenir sort... a mi la noia que cuidava al nen pel mateix preu que tu pagues, quan el nen dormia feia tot lo de la casa, netejar, rentadores, planxar, passar l’aspiradora, verdura del nen... i algun dia si tenia tems p em guardava alguna amanideta per sopar. Hi havia setmanes que més i que menys per que el nen a vegades dormia poqueta migdiada o res i feia menys.
Però el que et dic, es segons qui ho faci i la voluntat que tingui. Vaig tenir una cangur que em recollia el nen li donava dinar, el posava a fer la migdiada (de dues hores) i les dues horetes estava asseguda al sofà... no s’aixecava ni per plegar la roba que tenia eixuta al estenedor...
Jo diria que normalment les jovenetes van a jugar amb els nens i les dones per sobre dels 40 i les estrangeres troben feina, no cal que li diguis... sense descuidar la criatura... la meva sogra ja li dic que no faci res i quan ve a cuidar el nen, cuina, plega i planxa roba...
Imatge
Imatge
karruxina
:: papallona
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dt. set. 10, 2013 9:43 am

Holaaa, jo tb crec q va en funció del q vau quedar en el seu dia. Li pots comentar, rollo... si tens temps em podries fer... I cada dia una cosa i ella al final serà la q decidirà si li interesa o no. Perque amb 700€ ja et dona per portar la nena a la guarde i possar una dona de fer feina. No tens previst portarla a la guarde?
La meva tb te 7 mesos i dijous ja hi comença. La gran q te 4 anys va anar-hi desde els 4 mesos i li va anar molt be, agafant molta rutina i aixo es molt bo, a veure com li va la peke...
KaRRuXiNa
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » dt. set. 10, 2013 1:49 pm

Hola Sunny,

Crec com la majoria que ho hauríeu d'haver deixat ben clar al començament, tot i que ara, si a tu et convé molt, li ho podries plantejar i que decideixi si ho pot fer o no. També estic molt d'acord amb l'Aseret: segons com sigui la criatura, la cangur pot no tindre marge per fer gran cosa més que dedicar-se a ella. Jo penso en els meus dos fills, que els he tingut a casa amb mi, però no han sigut mai dormidors de dia ni de molt petitons, i per tant jo vaig haver de deixar de fer molta de la feina de casa, i esperar que arribés el pare al vespre per fer el més imprescindible. Vull dir que segons com són els petits, no pots exigir gaire que la cangur et faci també les feines de la casa perquè materialment no ho podrà fer.
sunny

EntradaAutor: sunny » dt. set. 10, 2013 1:50 pm

Gracies a totes per contestar... A veure, vam decidir agafar una persona el primer any, perque amb oa gran, que va anar a la llar desde els 9 mesos, va ser un continu de virus i estava mes a casa que a l' escola. Quan la vam contractar, vqm quedar que m' ajudaris, que ho trobaria tot recollit, i que m' ajudaria amb la roba, ordenar les joguines, etc. Ara em trobo que arribo a casa i tinc papilla enganxada a la taula, sorra dek parc al terra , i la roba pkegada com per guardar, pero rabregada com una mala cosa, que dic jo que alguna cosa es planxa, no? A mes, marxa a les 11 i torna a les 14.00, ara mes d' hora perque li vaig dir que volia que la nena dines abans... I es que esta passejant pel carrer una hora i mitja! Despres va al parc... No se com s' ho fa, pq amb mi la nena no aguanta ni cinc minuts al cotxet, que ja plora. No se que fer, ja que li vaig garantir feina fins setembre vinent... Pero no estic contenta, i em sap greu dir res.... Gracies per escoltar-me
jambina
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dt. set. 10, 2013 2:05 pm

Aviam si ho he entès bé... aquesta cangur fa 8 hores 5 dies a la setmana? És a dir, una jornada laboral de 40 hores?
Si és així, estàs pagant 4 euros l'hora, trobo que és molt molt poc.
E tot cas, si no t'agrada què fa li expliques. També li posaria una llista de feines concretades, perquè jo per exemple no planxo mai, per tant, si vols que et planxi la roba abans de plegar-la cal explicar-ho.
Si no ho vas concretar al contractar-la, t'asseus ara i ho parles...
sunny

EntradaAutor: sunny » dt. set. 10, 2013 3:14 pm

Ja m' agradaria pagar mes, pero llavors gairebe hauria d' afegir al que jo guanyo. De totes formes, em vaig informar abans i hi ha bastanta gent que esta pagant 600 eur i sense SS, es a dir, ni paga doble ni vacances..ah, i esmor¢a i dina a casa meva, aixo tb son diners.. Pero bueno, aquesy no era el tema. El q esta clar es que desde el principi ho hayria d' haver deixat ben clar tot.Gracies a tothom pels consells!!
Valença
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. juny 25, 2013 4:34 pm

EntradaAutor: Valença » dt. set. 10, 2013 4:11 pm

Hola Sunny!
El meu fill gran no ha tingut mai cangur a casa, o sigui, el duia jo a casa d'una senyora que li feia de cangur o me'l recollia a la sortida del cole i jo en plegar passava per casa d'ella a buscar-lo, però el que et puc dir és que una cosina meva (té 18 anys) fa de cangur tots els caps de setmana i algunes setmanes de vacances a una família amb 2 nens i ella només es cuida de la canalla, o sigui, els dóna de menjar, juga amb ells, els distreu, els hi fa fer activitats...i netejar només neteja el que embruten els nens. Per exemple, si els fa el dinar, després neteja la cuina o pels matins, quan hi va, els endreça l'habitació i els hi fa els llitets, o si els banya, després deixa el lavabo net i endreçat també...però feina de casa com a tal, no en fa (potseeer alguna vegada de forma excepcional posa una rentadora o l'estèn, però més com a favor que no pas com a feina...). A ella si mal no recordo li paguen cap a 6 o 7€ l'hora.

No sé si m'he sabut explicat o si et pot servir d'ajuda, però bé! sempre et pot donar una idea. I la clau és parlar amb la teva cangur, perquè si en el fons tracta bé la teva filla, però el que tu necessites és que a més et faci la feina, potser és qüestió d'arribar a un acord (el problema seria si no t'agradés com tracta la teva nena...). Parla-ho, que parlant la gent s'entén, oi? ;)
nius
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

EntradaAutor: nius » dg. set. 15, 2013 12:25 am

La cosa més important: si no estas contenta, AIRE!!!! Que estas parlant de la teva filla, i no de qualsevol altre cosa. Si no t'agrada el que fa, per molt que li diguéssis que tindria feina fins setembre'14, el primordial es q estiguis tranquila.

Pel que fa a les feines de casa, jo vaig ser cangur de jove, cada dia a la tarda, tot el dia a l'estiu, i no feia res. A veure, preparar els seus menjars, recollir el que s'embrutava, fer-los el llit i endreçar les seves coses, però a part d'això ja res. Jo era CANGUR i prou. S creus q vau acordar fer més, parla-ho amb ella.
Imatge

Imatge
clreios
Entrades: 86
Membre des de: dg. març 09, 2008 6:39 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: clreios » dj. set. 19, 2013 11:31 pm

Hola bonica, jo li comentaria que si et pot ajudar a fer això. Deixali clar abans de res, potser s'ho pren bé i ja esta. Jo faig d cangur 3 dies la setmana i encara que nomès haig de fer d cangur si veig que el rentavaixelles pita que s'ha acabat li trec, li faig els llits als nens, si embruten escombro o frego aquell troç. I si tinguès roba estesa i em digues que li recollis no m'importaria perquè mentre la nena dorm puc fer-ho. Jo ho trobo be els 700€ i la SS. penso que tampoco cal deixar-se tot el sou en cangurs, sino deixes de treballar i et quedes tu a casa.
sunny

EntradaAutor: sunny » dj. set. 19, 2013 11:54 pm

Gracies per les vostres respostes! Crec que li anire demanant que em faci cosetes,com endre¢ar joguines, netejar joguines del bany,... Pq si no li dic res, tot i que ho vam acordar al principi, es fara la boja.
A veure si tinc exit..

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::