Padrins i celebració (no religiosa)

Més qüestions.
pardaleta
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: ds. des. 29, 2012 4:09 pm

Padrins i celebració (no religiosa)

EntradaAutor: pardaleta » dt. maig 28, 2013 5:33 pm

Hola,

La meva petita farà un any aviat, i amb el pare hem pensat de fer padrí un molt bon amic meu, però on la batejarem. Algú ho ha fet?
Avui li he dit al meu amic i està encantat. Li he proposat que per celebrar-ho, el dia de cumple de la peque, el convidarem a dinar a ell i la seva dona. Voldria anar a un lloc agradable, mentre dinem la petita estarà a la trona, però m'agradaria que hi hagués gespa per deixar-la correr (bé, gatejar i divertir-se).
Alguna recomanació de lloc? Si pot ser prop de Barcelona o sino per la costa Brava.
Heu fet alguna cerimonia? Com ho heu ritualitzat?
Heu fet padrí i no padrina? Al contrari? Dos padrins? Quina és la vostra experiencia?
Gracies!!!

Pardaleta
annatp
:: conillet
:: conillet
Entrades: 365
Membre des de: dc. maig 23, 2012 7:48 am

Re: Padrins i celebració (no religiosa)

EntradaAutor: annatp » dt. maig 28, 2013 6:01 pm

nosaltres tampoc l' hem batejat i hem nomenat a ma germana i al seu marit padrins. En realitat ens feia gracia pel fet de que se sentissin una mica "mes importants" envers la nena i poder celebrar la mona plegats. (palma no en necesitem)
se que hi ha ajuntaments que fan batejos civils pero tampoc ho farem
Imatge
Imatge
karruxina
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am
Ubicació: Vic

EntradaAutor: karruxina » dt. maig 28, 2013 7:05 pm

Holaaa, nosaltres tb vam triar una parella q son amics nostres. Vam imprimir una foto on sortien ells amb la nena i els hi vam possar un escrit sobre el tema, i un dia la nena els hi va donar. Els va fer molta ilu. Ara q tenim un altre nena, el q si ens plantejem es anar al notari a fer papers, ja q no es sap mai el q pot passar...
Un lloc molt xulu es el restaurant-hotel El Montanyà, te molta zona verda i amb gronxadors, podeu dinar allà i passar una bona estona a la zona de gespa.
Ja diràs q fas!
KaRRuXiNa
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dt. maig 28, 2013 9:12 pm

No entenc massa bé que demanes... vols nomenar padrins a la nena però no vols fer bateig religiós...
La figura del padrí de bateig en el catolicisme és que sigui una persona que guiï a la criatura en la fe catòlica. En el caire civil, l'única cosa que s'assembla al que demanes (i conec) és la figura del tutor legal en cas de mort dels progenitors i aixó s'oficialitza amb un testament. Nosaltres ho hem per estar previnguts per si mai passa res i hem nomenat als nostres respectius germans.

Ara, si només és algo simbólic per tenir una excusa per quedar amb aquests amics, doncs pots fer el que vulguis, però legalment les coses seguiràn igual que abans del dinar que vols organitzar.
pardaleta
Entrades: 138
Membre des de: ds. des. 29, 2012 4:09 pm

EntradaAutor: pardaleta » dt. maig 28, 2013 11:03 pm

Hola,
Gracies per les idees i el lloc, m ho miro!
Neuetes, es mes que res simbolic, pero m has fet pensar i potser si que val la pena fer algo legal per la nena, perque es veritat... si ens passes algo als dos, Deu no ho vulgui, qui es fara carrec de la nena? Bufff..... m'ho he d rumiar bé. No vull ni ma germana ni la familia de la meva parella, i la meva mare es gran. Quin dilema
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. maig 29, 2013 8:23 am

viewtopic.php?t=26624

Mira't aquest post.

Legalment parlant, fer aixó que vols fer i no fer res és el mateix. Perquè si us passa res, un jutje no mirarà vincles d'amistat dels pares sino vincles familiars i normalment els tutors legals acaben sent els avis o els tiets dels nens. A més, hi ha molta confusió amb el que significa ser el "padrí", sobretot si es treu la vessant religiosa de la figura. Perquè tot i que si un nen està batejat i té uns padrins catòlics assignats, dubto molt que el jutje vagi a buscar la fe de baptisme, mirarà primer si hi ha un testament dels pares per saber si han nombrat tutors legals i si no, ho assignarà entre els familiars del nen. Pensa que nombrar tutors legals no només és qui se'n farà càrrec dels nens fins a la majoria d'edat, sino que també serà qui administrar tots els bens que el teu fill hereti de vosaltres (casa/pis/comptes corrents/seguros de vida/deutes/...) i que com a menor no ho pot tocar fins que no cumpleixi 18 anys. El tutor legal és qui cuidarà, criarà, educarà i representarà els interessos del teu fill fins a la majoria d'edat.

És un tema molt més delicat del que plantejes.
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dj. maig 30, 2013 10:18 am

Nosaltres vam batejar el notre patufet el 19 de maig i els padrins son la meva germana i el pare del meu marit.

Torna a “Altres temes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::