mastitis i lactància materna

Tria el pit o el biberó.

DRACO
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

mastitis i lactància materna

EntradaAutor: DRACO » ds. maig 04, 2013 2:49 am

Fa 4 dies que va neixer el meu segon fill. Vam iniciar LM sense problemes. Pero desde ahir tinc els pits que m'estallen. Avui he anat al cap I a urgencies I m'ho han confifmat, mastitis bilateral. La solució es buidarlos. A l'hospital m'han ensenyat a fer-ho pero a l'arribar a casa ja no em sortia res. Amb el tirallets m'han recomanat que no Ho faci.

Estic vivint un infern. Nomes vull que aquesyt mal marxi. Com ho vaig per deixar la Lm? Hi ha pastilles per fer-ho? I si ni ha, qui me les ha de receptar? A urgencies?

Ése dedició presa donant-li voltes.a.tots. es moment de gaudir dels meus peques. Ara no ho estic.

Gracies
llunàtica
:: gosset
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 7:12 pm

Re: mastitis i lactància materna

EntradaAutor: llunàtica » ds. maig 04, 2013 4:49 am

hola Dracco,
Ostres, em sap molt greu el que dius. Realment la mastitis fa molt mal, t'ho dic jo que n'he passat dues (una en cada fill i per motius ben diferents).
Només tu saps el mal que et fan i realment quan veus les estrelles ho engegaries tot a la m***, però pensa que els antibiòtics fan el seu efecte i en menys de 48h ja t'hi hauries de nota molt. Jo, el que faria amb la decisió de deixar el pit és prendre-la fredament, quan ja no et faci tan mal, perquè potser un cop superat te'n pots penedir. Amb això no intento influenciar-te ni res, en aquesta vida tothom ha de prendre les decisions que més li convenen i lo més important és que estigueu tots feliços gaudint del nou membre de la família.
Si, hi ha pastilles per fer-te parar la llet, pregunta-ho al cap, fan efecte en pocs dies. Ara, et repeteixo, deixar la lactància és una decisió important i jo la prendria en fred. Les mastitis marxen i d'aquí a 1 any ni te'n recordaras.
molta sorti i espero que el dolor et passi ben aviat!
ImatgeImatge
ImatgeImatge
kabbisa
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » ds. maig 04, 2013 12:07 pm

Draco, mira d'anar-te "munyint" cada poc. Si surt poquet, més motiu per fer-ho sovint.
Ofereix-li el pit al teu bebe, ell també ajudarà a buidar.
Una cosa que em va anar molt be saber era que el calor humit ajuda a que surti la llet, i el fred a parar la producció.
Per tant, abans de donar el pit o de munyir-te, passat una tovallola humida amb aigua calenta pels pits, i quan acabi, una tovallola freda. Així ajudaràs a que surti la llet sense produir-ne massa més.

Pensa que et fan mal de plens, i per molt que et prenguis la pastilla, estaran plens igual.

Com t'han dit, en un parell de dies, el mal ha passat.

Ah! Hi ha uns sobres: Casein Biotic, que ajuden a restablir la flora de l'organisme (intestins, pits,..) que ajuden a evitar i a curar les mastitis. Això si, no a totes les farmàcies en venen.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Bacilos
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

EntradaAutor: Bacilos » ds. maig 04, 2013 3:00 pm

Doncs jo sí que utilitzaria el "sacaleches" i la congelaria.
Ànims!!! :-()-)
Londonbaby
Entrades: 1074
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 11:13 am

EntradaAutor: Londonbaby » ds. maig 04, 2013 4:31 pm

A veure si fas 4 dies que has parit el que tens es una pujada bestial ( pletora) no mastitis!!!!
Aleix 22-12-2009 Cesària innecessària
Martina 2-2-2013 PVDC a casa
Londonbaby

EntradaAutor: Londonbaby » ds. maig 04, 2013 4:38 pm

si has dit que has iniciat la LM sense problemes, es que no entenc el teu missatge
Posa't fulles del col entre el sostenidors i el pit amb els nervis trencats fent.li rodar x sobre una ampolla d vidre o rodet, baixara la inflamacio. No cal que et buidis tota pq no es mastitis, però si cal que et treguis per tal que el bebe es pugui enganxar, per deixar.los una mica tous. Ho pots fer perfectamnt amb llevallets sino saps manualment ( quina tonteria t han dit a l hospital d no fer. ho amb maquina).
Per prevenit si pots pendre probiotic aquilea intimus 2 vegades al dia.

Si realmnt vols deixar LM, has d anar buidant sino si sabras el que es una mastitis o abces
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » ds. maig 04, 2013 4:39 pm

Ah! tambe diuen que les fulles de col alivien molt el mal de pits!
No està de més provar-ho si tan de mal et fa!

Bacilos, quan vaig tenir la mastitis, el sacaleches, senzillament no treia ni gota! Manualment treia molt més...

Londonbaby

EntradaAutor: Londonbaby » ds. maig 04, 2013 4:43 pm

Per cert, amb la pletora o pits durs per la pujada no s ha de posar escalfor abans de les tomes ni fred despres. La calor podria fer que es vascules i s inflames mes i el fred provocar isquemies als mugrons( deixar sense sang, i aixo fot un mal de coll...)
kabbisa

EntradaAutor: kabbisa » ds. maig 04, 2013 6:03 pm

Clar, si no es una mastitis, llavors ni idea...

winnymas
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

EntradaAutor: winnymas » dg. maig 05, 2013 10:49 am

Hola,

jo quan feia lactancia (ara ja fa més de tres anys), vaig agafar 2 mastitis i sempre em donaven antibiòtic... però això afectava a la meva filla i li canviaba la i ella estava una mica diferent. Em vaig passar a la homeopatia... i oli en un llum!! Quan notava els simptomes em prenia els boletes i la llet es tornava moooooolt més liquida (jo en tenia mooolta i moooolt densa). La meva recomanació, demana consell a un metge homeòpata i que et digui quines boletes són i la dosi.
Imatge
Londonbaby

EntradaAutor: Londonbaby » dt. maig 07, 2013 2:30 pm

Draco, com estàs?
trudis
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 88
Membre des de: ds. nov. 17, 2012 11:39 am

EntradaAutor: trudis » dt. maig 07, 2013 2:45 pm

Hola Bacilos!

A mi em va anar molt bé la fulla de col per la pujada de la llet.

Ahir a la nit (fa un mes que ha nascut el meu petitó) se'm va tornar a posar un pit com una pedra, em feia un mal horrorós. Vaig posar-me el treurellets i em va sortir poca llet. Estava desesperada. Vaig recordar que anava bé posar-te calent i em vaig posar calent al pit. Vaig seguir intentant treure llet amb el treure llets. Se'm va buidar d'un costat però de l'altre encara el tenia dur. Llavors al despertar-se el petitó el vaig posar al pit en una posició que em mamés bé aquell costat i ho vaig aconseguir!!! em va acabar de buidar!!! ara torno a estar perfecte! No desesperis! t'entenc quan parles del dolor!
DRACO
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

EntradaAutor: DRACO » dv. ago. 16, 2013 10:07 am

Hola noies!
Primer de tot us dono les gràcies a totes pel vostre suport i consells.
Segon demanar-vos perdó per haver demanat ajuda i no explicar com vaig acabar.

us explico:
Quan vaig escriure acabava d'arribar d'urgències m'havien fet un massatge per buidar una mica els pits. a l'arribar hem vaig dutxar per intentar buidar més però no sortia res. El nen no podia agafar-se i jo tenia un mal que no podia ni respirar. A les 3 hores vaig marxar a un altre hospital. No podia suportar el mal que tenia a tot el cos, aixelles, esquena.. hem van tractar molt bé. Van explicar-me que m'intentarien buidar amb un tirallets doble que tenien de maternitat i després decidís si volia pendre'm el doxtinex o no. Vaig estar dues hores, en les que no sabia que fer. vaig estar plorant sense parar, rumiant com 4 dies despres de parir estava decidida a posar fi a la lactància. Hem vaig extreure molt poca quantitat i com que estava tant desesperada amb el dolor vaig decidir per acabar amb la lactància. Hem van embenar tant que després no podia ni conduir. vaig marxant pensant que el prroblema estaba resolt. Amb l'antibiotic en uns dies estaria millor.Però quan vaig posar un peu a casa vaig veure que no estava bé. Vaig passar-me el dia al llit, sense moure'm i plorant, sentia que li havia fallat al petit, no havia sigut capaç de fer el que fan les mares. Hem sentia que ja no era la persona més important pel meu fill, perquè el biberó li donava el papa. durant 3 dies vaig estar fatal, sense aixecar-me quan plorava i no fentt ni cas al gran, crec que estava entrant en una depre. La infermera de pediatria va trucar a casa per sapiguer com estava (es va quedar tant impresionada quan va veure com estava d'inflada i es maquíssima) i hem va donar ànims. Dimarts hem va trucar la llevadora, al cap li havien explicat el meu cas. Vaig tenir visita a la tarda. Només entrar ja va agafar els mocadors perquè entrava plorant. Em va explorar i després de mirar els pitsva veure que encara sortia una mica de llet. Si voliem podia probar a fer una relactació. Vaig sentir molta por de fracassar i sentir-me pitjor del que ja hem sentia. Crec que vaig prendre la opció més difícil i en aquell moment me'l vaig posar al pit. no puc descriure el que vaig sentir quan l'Iván es va enganxar i va estar mamant després de 4 dies sense fer-ho. Amb les emocions a tope vam parlar molta estona de com tornar a la lactància materna. Ho fariem poc a poc.

Al principi feiem pit i després bibi. Cada cop necessitava menys suplement. Fins que va arribar un dia que no li vaig donar. Fa dos mesos que fem LME. Estic molt orgullosa del que hem aconseguit.
L'Iván menja a una velocitat flipant.

No he de justificar de les decisions que vaig prendre en cada moment, però crec que va ser un cúmul de coses (el segon fill, la preocupació de com ho portaria el primer, el rebombori emocional...) però el mal que sentia era real. Cada cop que tenim revisió la infermera hem felicita i em recorda els inicis tant durs que vam tenir i el que gaudim ara (li posen la banderilla mentre està enganxat al pit, fins i tot li dono a la picina a dintre de l'aigua). Hem dona igual qui hagi al costat que sempre que el nen tingui gana o necessiti el contacte destapo la teta i apa, barra lliure >.-<: >.-<:
De moment ens queden uns mesos fins que comenci a treballar i continuarem amb pit en exclusiva.

De nou moltes gràcies a totes. No us podeu imaginar com soc de feliç

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::