Pastilles per NO tenir llet i bibes a l'hospital. DUBTE

Experiències i pors del moment més desitjat.

Ganga
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Pastilles per NO tenir llet i bibes a l'hospital. DUBTE

EntradaAutor: Ganga » dv. feb. 22, 2013 3:00 pm

Bones!
D'aquí a poc tindré el segon fill i per varis motius potser m'acabo decantant per la LA... vaig preguntar a la llevadora com ho feien perquè no em fes la puja i em va dir que després del part em donaven una pastilla.
Volia experiències sobre aquest tema ja que tinc dubtes:
- haig d'anar ja amb la idea feta si dóno el pit o no o ho puc decidir allà mateix?
- la pastilla és parir i prendre-la?
- n'hi ha una o més d'una per prendre? té efectes secundaris? (això em fa por)
- he sentit gent que la pres i li ha fet la puja igual, és cert?
- hi ha marxa enrrere si la prenc? (és a dir, si a casa m'arrepenteixo i vull probar el pit i m'el poso...tinria llet?)
- els bibes suposo que els dónen a l'hospital, tenen horaris per donar-te'ls o el nen pot menjar a demanda?
Perdoneu però sóc un mar de dubtes...
Gràcies!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Corda
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dj. oct. 12, 2006 9:35 pm

Re: Pastilles per NO tenir llet i bibes a l'hospital. DUBTE

EntradaAutor: Corda » dv. feb. 22, 2013 3:40 pm

Hola!!

Jo amb els dos nens vaig fer LA. Quan vaig arribar a l'hospital, li vaig dir a la llevadora perquè ho tinguessin en compte. Un cop ja ets a l'habitació et porten la pastilla perquè no et pugi la llet. No obstant, mira d'apuntar-te com es diu, perquè a mi las dues vegades, quan ja vaig ser a casa em va pujar la llet, i vaig haver d'anar a la farmàcia a buscar-ne una altra. Un cop me la vaig tornar a prendre ja no vaig tenir cap més problema.

Els bibes a l'hospital, te'n deixaran a l'habitació, uns que ja venen preparats, per tant podràs fer com ha tu et convingui. Quan vegis que te'n queda un, li dius a l'infermera i te'n deixarà més per anar tirant.

Espero haver-te ajudat!
estil
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 534
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 10:05 am

EntradaAutor: estil » dv. feb. 22, 2013 8:43 pm

Hola Ganga.
Ja se que es ficar-me a on no em demanen però perquè no vols fer LM?
Jo provaria primer a donar pit i després sempre estas a tems a fer LA.
Més que rés que lo més important es que el teu bebe s'agafi només neixe al pit i que no hi haguin interferencies de tetines ni xumets perquè llavors és quan hi han problemes "de agarre" perquè el bebe pot tenir confusió i les tetines i xumets no s'agafen igual al pit.
Si tens qualsevol dubte amb la LM hi han grups de soport a la lactancia que t'ajudaran.
fins aviat.
Xellota
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: ds. juny 16, 2012 11:23 pm

EntradaAutor: Xellota » dv. feb. 22, 2013 8:46 pm

A mi no em va pujar per problemes al part, així que sobre la pastilla no te puc ajudar.

Sobre els bibis al hospital : al de Mataró te portaven un bibi de 30 cada tres hores, ni abans ni després. Feien la ronda a tots els bebès amb LA a la mateixa hora: a les tres, a les sis, a les nou, a les dotze..etc...
I no anava pas malament.

Ara, a casa jo ja ho vaig fer a demanda.
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dv. feb. 22, 2013 10:19 pm

hola ganga,
jo potser tb em fico on no em demanen, pero pel q llegeixo em sembla q encara no ho tens clar. i si proves de fer-ho al reves? donar-li el pit i si llavors no vols seguir q et donin les pastilles. d'aqueta manera, almenys li passaries el calostre i si despres no ho veus clar sempre hi ets a temps. fa pic vaig penjar un enllaç del bloc de l'alba padro amb indicacions per les mares q no volen donar el pit. crec q estava en un pidt a l'apartat la llet de bebes de 0 a 12 mesos.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » ds. feb. 23, 2013 7:39 am

Llegeix això:
http://criatures.ara.cat/somlallet/2010 ... a-no-vull/

De totes maneres, davant del dubte (que veig que sí que tens), provaria LM ja que sempre ets a temps a passar a LA. En canvi el pas de la LA a la LM és molt complicat (però no impossible si se'n té ganes)
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

EntradaAutor: nb_30 » ds. feb. 23, 2013 9:49 am

Jo tambe provaria primer LM i sempre estàs a temps de LA.jo tenia molta por de tenir problemes i no volia q la nena passes gana, pero em va sorprendre lo rapid que es va enganxar al pit i lo be que van anar els primers dies. I mira, hem arribat als 6 mesos fent LME. Tu prova-ho i si no ho veus clar sempre et pots passar a LA.
Lluna_petita
Entrades: 157
Membre des de: dv. ago. 12, 2011 9:00 pm

EntradaAutor: Lluna_petita » ds. feb. 23, 2013 10:15 am

Jo també t'animaria a començar fent LM. Pel que veig ja tens un altre fill, si no és molt preguntar, què vas fer amb ell? Vas tenir algun problema amb el pit?
Com ja t'han dit, hi ha molts grups de suport a la lactància materna, i entre ells els de la Lliga de la Llet, que jo recomano al 100%, on hi ha mares que en saben un munt i et poden ajudar si tens algun problema.
Bé, espero haver-te ajudat, ànims amb el que et queda d'embaràs i amb la criatura!!!
Imatge

Imatge

Imatge
el mes de novembre al Club de lectura del Socpetit llegim "Llama a la comadrona" de Jennifer Worth! T'apuntes?

Vesnà
:: lleona
:: lleona
Entrades: 931
Membre des de: dv. març 26, 2010 10:25 am

EntradaAutor: Vesnà » ds. feb. 23, 2013 12:44 pm

Hola!

A mi m'ho van demanar a la sala de parts mateix, tot i que al full de pla de part que havia entregat també ho havia marcat. Jo vaig dir que volia LM, però no va anar bé.
Com t'han dit, els biberons d'un sol ús me'ls donaven allà mateix.
Pel que fa a la pastilla, jo m'havia pres temporades de Dostinex (i diria que donen aquesta). Em feia molta son i una mica de mal de cap. Però, vaja, com que de son en tindràs igualment, potser...

Escullis el que escullis, espero que et vagi molt bé!

Per cert, em sona que havíem parlat en un altre post, pq t'havien diagnosticat una brida. Oi que eres tu? Esteu bé?
http://www.fertilityfriend.com/home/332210
Imatge
... i tres foradets a l'ànima.
A la quarta va la vençuda!
Imatge
Ganga

EntradaAutor: Ganga » ds. feb. 23, 2013 2:37 pm

Bones!
moltes gràcies per les respostes noies!
Sí la de la brida sóc jo, per sort vaig anar a vàries ecos de control pel privat i al segon trimestre d'embaràs el nen ja es va girar avall i la va "xafar" amb el cap, cosa que em van dir que segurament es va petar o va cedir per la seva pressió amb el cap. Així que la cosa va quedar amb un susto gros per mi i prou...!
Respecte l'alletament, no encara no he pres una desició final, però potser l'hauré de prendre perquè em queden 4 setmanes i poc i clar...
Amb el primer nen , per les que pregunteu l'alletament el recordo com un infern, tal qual us dic, les 2 nits plorant a l'hospital sense ningú saber el perquè (era gana), un cop a casa el nen enganxat al pit més de 2 hores a cada presa amb les conseqüèns clivelles i plorant com un condenat, ell i jo...als 3 dies de l'alta corrents cap a urgències perquè el nen no es despertava per mamar i al pesar-lo havia perdut mig quilo a més del que va perdre del nèixer...i tenint en compte els comentaris i parte mèdic de l'hospital, que hi deia algo com: que el nen havia passat gana per culpa del mal desenvolupament dels meus mugrons i la lluita amb la infermera perquè jo volia donar pit...la meva moral pel terra, incapaç d'alletar al meu fill etc etc..vam marxar amb biberons.
No obstant vam anar a un grup de lactància en la única reunió d'agost (amb això ja portavem 3 setm. de bibes) i van detectar el frenillo del meu fill sublingual enganxat a un nivell important...la setmana següent li tallaven i els esforços per treure'm llet i donar-li amb cullera, xeringa....i que mamés van ser inútils ja que m'apartava i es posava literalment com una fera quan veia el pit....en fi i més plors per part dels dos...finalment resignada vaig preferir que mengés biberó a sentir-lo plorar i rebutjar-me d'aquella manera..pufff NO vull tornar a reviure res d'allò...ja sé que no ha de ser el mateix però ho tinc molt recent (18 mesos) i si tornés a fracasar encara cauria de més alt... :ufs:
En fi noies, no us atabalo més i gràcies de nou!. :ok:
La patufa quasi 3!
Chambrina
:: poltre
:: poltre
Entrades: 665
Membre des de: dg. feb. 07, 2010 12:51 pm

EntradaAutor: Chambrina » dg. feb. 24, 2013 7:44 am

Hola Ganga!
Que tal? m'he quedat impactada amb el teu relat! ostres! que malament! nomes volia dir-te que decideixis lo que decideixis no seràs ni millor ni pitjor mare.

Jo vaig fer LA, i ara amb el segon vull fer-ho també. Sincerament, estic cansada de sentir com tothom dona consells de lo marevellos de la LM a les que fem LA. Sigui com sigui, cada persona escolleix lo que creu millor pel seu fill i per ella.

Respecte al tema de la pastilla, després de parir, quan ja et pugen a l'habitació, al cap d'una estona una infermera et puja la pastilla pq la prenguis. A mi no em va pujar llet en cap moment i no vaig tenir efectes secundaris, pero bueno, cada persona es un mon.
Todo empezó aquel día gris
en que dejaste de decir orgullosa:
"YO SOY"

Imatge
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dg. nov. 25, 2012 8:16 pm

EntradaAutor: avatar » dg. feb. 24, 2013 8:47 am

Hola ganga!
Jo no parlo per experiencia perque encara no he sigut mare, pero sempre he tingut clar que l'alletament ha de ser una bona experiencia tant per la mare com pel fill.No crec que es pugui valorar si una es bona o mala mare en funcio del tipus d'alletament que trii o hagi de fer. aixi que passa del que et diguin i escolta't a tu, nomes tu saps que sents i el que necessites tuni el teu baby.
Jo estuc esperant bessons, i i tentare fer lm pero si veig que em torno loca fare lai jasta.
Anims !
paris
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. maig 20, 2012 12:49 pm

EntradaAutor: paris » dg. feb. 24, 2013 9:22 am

Hola!!

jo tinc dos fills i ara espero el tercer, amb tots 2 vaig fer lactància artificial i amb aquest últim també ho faré.

La pastilla te la donen un cop estàs a l'habitació i per mi no va tenir cap efecte secundari, el tema biberons a la clínica me'ls portaven cada tres hores i a casa vaig continuar amb el mateix horari.

jo crec que has de fer allò que et faci sentir més còmode i menys agobiada.
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: soclamarga » dg. feb. 24, 2013 11:52 am

Hola Ganga,

no volia posar-m'hi, però ara que has explicat el problema que vas tenir amb el primer nen, entenc la por que tens de cara al segon que et pugui passar algo semblant.

I volia explicar-te el cas de ma germana: amb el seu primer nen a tenir mooooolts problemes amb la lactància (entre altres coses, ella tenia els mugrons invertits, va fer servir mugroneres, va tenir infecció creuada de fongs i bacteris als pits, i ho va passar fataaaaal) (el nen també tenia el tel a la llengua i no li havia vist cap de les infermeres ni metges que li van mirar a l'hospital... un desastre!), i al final, alternant LM i LA va passar a la LA als 7 mesos o així. Va aguantar moltíssim més del que qualsevol del voltant pensàvem que era "raonable", però ella en tenia moltíssimes ganes que la cosa anés be. El cas és que pel segon nen, va donar-li el pit fins passats els 2 anys, i no va tenir cap problema (amb la LM). El segon no tenia tel, i a part ho van mirar des del principi per assegurar-se que tot estava bé.

Vull dir, que si provessis LM en aquest segon i no anés bé, potser et sentiries malament però com a mínim ho hauries intentat. Però si anés bé, potser et treuria l'espineta que se't debia quedar amb el primer i segurament en gaudiries molt (a part dels problemes que puguin sortir, clar). Evidentment que és una decisió molt personal i que no demanaves opinió en aquest post, però crec que si a hores d'ara encara no ho tens clar, jo també faria com t'han dit algunes, de provar la LM i si no va bé, passar a la LA que sempre serà més fàcil que fer-ho a l'inrevés.

Pel que deies de la pastilla, conec a una noia que li van donar al néixer el nen, però li va acabar pujant igualment la llet. Ara, no recordo què va haver de fer, però crec que li van donar antiinflamatoris, i no sé què més...

Molta sort facis el que facis!
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dg. feb. 24, 2013 12:59 pm

Moltes gràcies noies per les opinions i informacions que m'heu donat.
Sí que és veritat que una bona mare no es medeix ni molt menys per donar pit o no..nomès faltaria però són les pressions i llindars que una es posa molt sovint amb això de la maternitat, vull dir amb tots els aspectes no nomès amb l'alimentació i que quan no surt bé...doncs et sents frustrada...bé doncs gràcies de nou! :ok:
Pel que veig aquestes pastilles fan pujar la llet a moltes dones igualment.. :ufs:
La patufa quasi 3!
Ayrs
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

EntradaAutor: Ayrs » dl. feb. 25, 2013 9:41 pm

Mare meva, Ganga, menuda experiència...
No sé si et servirà de consol, però veig força clar que no vas ser tú qui va fallar (ni el teu nadó). Em sap greu que no puguessis gaudir de la lactància com t'hagués agradat.
ImatgeImatge
Imatge
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. feb. 26, 2013 12:02 am

Ostres Ganga!
Déu n'hi do! Estic amb l'Ayrs en que clarament no vas ser tu qui va fallar. I per suposat que una bona mare no es medeix per fer LM o LA (ni per fer collit, ni per mil i una històries!!). Fes el que et digui el teu cor i el teu instint i molta sort, segur que aquest cop serà molt diferent triis el que triis!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Panxeta27
Entrades: 197
Membre des de: dl. gen. 07, 2013 7:11 am

EntradaAutor: Panxeta27 » dt. feb. 26, 2013 7:16 am

Hola a totes, aquest tema el trobo molt interesant i penso que es una cosa que s'ha de respectar, jo estic embarassada de 14 setmanes i tampoc donaré el pit, jo estic operada de reducció de pit i m'ho van desaconsellar ja quan m'ho vaig fer amb 19 anys... abans de quedar-me embarassada vaig parlar amb el cirugià que m'ho va fer i em va tornar a dir el mateix "... no pateixis es millor que no per la teva salut, no seras ni millor ni pitjor mare per no donar de mamar..." considero que les llets son igual de bones i porten els millors nutrients, vitamines,.. es crea un vincle molt bonic amb la mare-bebe pero tambè crec que lliga moltissim i mai saps que a menjat i que no... entenc les que doneu de mama no ho acabeu de acceptar però bastant dificil s'ens fa a les que no podem, no volem... com per sentir-nos que que ens ho pensem...

De fet abans hi havien les doudes ( crec que es deien aixi ) que son les dones que donaven de mama als bebes de altres mares perque les propies mares no tenien llet, i abans no hi havien les maravelles de llet que hi han ara...

No vull crear cap mal rollo... pero es que ja m'ho he sentit tantes vegades... que haig de dir que ja m'ofen una mica el tema... ho sento si he ofès algu.
Imatge
Ganga

EntradaAutor: Ganga » dt. feb. 26, 2013 10:44 am

Hola!
merci pel suport, realment un no sap com de malament es sent quan fallen les perspectives que tens, s'ensorra tot i per això no tinc ganes de tornar-hi.
Les dones que alimentaven els nadons quan les mares morien o no podien crec que eren les "dides", per exemple ma mare la va alimentar la seva tieta (que havia tingut un fill feia poquíssim) xq la meva àvia quasi es mor d'infecció i no va poder!

Jo vaig prendre LA pq al ser 7 mesona li van dir a ma mare que no men podia donar, ni tocar ni agafar, jo vaig estar 2 mesos a la incubadora i a ma mare li van embenar els pits amb venatges molt forts...pobre! ara ho recorda i quasi plora encara...fa 30 anys deu nidó...ja veieu que cada història és un món!

panxeta27, per sort en aquest post ningú falta el respecte i es pot parlar tranquilament del tema. Almenys jo així ho veig eh. Cadascú té els seus motius perceptibles o no, pels altres i no es pot jutjar a l'altre pel que diu que farà o ha fet ja que mai se sap què és el que ha passat per pensar d'una o altra manera. Amb reducció dels pits jo conec una altra noia que també li va desaconsellar el seu ginecòleg. Així que tampoc pots triar gaire!.
Amb tots els aspectes crec és dur i gratificant criar un fill i és un sacrifici però alhora una alegria fer tot el que puguis perquè pugi el millor que tu creus..però sempre tenim aquell rum-rum quan veus que les coses podien haver sortit d'una altra manera i t'auto-culpes....s'haurà d'aprendre a conviure amb aquest sentiment o mirar d'enterrar-lo cada cop que sorgeixi! :ok:
La patufa quasi 3!
Panxeta27
Entrades: 197
Membre des de: dl. gen. 07, 2013 7:11 am

EntradaAutor: Panxeta27 » dt. feb. 26, 2013 11:13 am

Gamga totalment d'acord :-()-)
Imatge