Música en l'embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Nubuis
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Música en l'embaràs

EntradaAutor: Nubuis » dc. gen. 16, 2013 8:27 am

Hola!!! >.-<:

És ben conegut el poder que té la música en el desenvolupament dels nostres fills i filles quan són dins les nostres panxetes. Sobretot, m'han recomanat la música de Mozart, per la seva amplitud de sons, cosa que després contribueix a millorar l'adquisició del llenguatge. A més, sigui com sigui, és ben plaent i tranquil·litzant escoltar-ne durant l'embaràs, tant pels nostres nadons futurs com per nosaltres.

Ara bé, m'ha sorgit un dubte en relació al fet de treure'n el màxim de beneficis per a la nena que estic esperant :panxeta:: la música l'ha de sentir amb auriculars directament sobre la panxa o bé la sent millor a través meu, pq tb he sentit a dir q la meva panxa li fa d caixa de ressonància??

Moltes gràcies!!!! :ou:

Núria
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Música en l'embaràs

EntradaAutor: Violeta » dc. gen. 16, 2013 2:27 pm

Nubuis, em podries explicar com millora la música el desenvolupament dels nadons dins la panxa? és que no li veig sentit...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Nubuis

EntradaAutor: Nubuis » dc. gen. 16, 2013 3:23 pm

He llegit un llibre de musicoteràpia sobre els efectes positius q té... I, vaja, no és res d'estranyar!! La música té poders evidents! No es tracta de sobrestimular els nostres nadons abans de néixer, però, bé, és obvi que escoltar música mal no fa... i bé?? q cada ú pensi el q vulgui!!

Pel q fa a la música i l'embaràs, penso q és bo ja, de fet, començant pq tu mateixa trobes un espai per relaxar-te, gaudir d la música, i això sens dubte ja és beneficiós per a la criatura!! Si tu estàs serena i bé, ella dins teu tb! zz:-)

Ah!! Igualment, és favorable q en els darrers mesos d'embaràs els nostres petitons escoltin sovint una mateixa melodia o cançó... he llegit en aquest llibre de musicoteràpia (no t cito el nom exacte ni t passo la referència pq me'l van deixar i no la tinc ni recordo!! ni sols l'autor sé!)... bé, l'autor explicava q s'ha verificat q, després, aquests nadons es tranquil·litzen quan senten aquesta melodia o cançó... segurament tb pel lligam a l'emoció positiva amb la qual ho vinculen, i q és l'emoció q sentia la mare en el moment d'escoltar aquesta melodia o cançó... :-)(-: En canvi, si aquesta música la mare la relaciona amb un sentiment negatiu o amb la tristesa, i és una música q repetidament la mare escolta durant l'embaràs, després té aquests efectes en el nadó quan la sent fora de la panxa materna...

A més, tb he sentit a dir q s'ha comprovat que els infants els quals la mare ha escoltat música durant la gestació desenvolupen millor el llenguatge (la facultat de parlat ja és innata, adquirida en les nostres panxes... de fet, un nen plora diferent en funció d la llengua materna!!! i és ben capaç d distingir la veu d la seva mare d la resta des d ben ben petit!! en aquest documental hi he trobat moltes curiositats interessants... http://www.rtve.es/television/20111107/ ... 3780.shtml)...

Pel tema de la música... aquí sorgeix el meu dubte: actuem com a caixa de ressonància o és preferible posar auriculars sobre la panxa?? intueixo q la 1a, però no les tinc totes... :-())
siusiu
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. oct. 11, 2012 12:44 pm

EntradaAutor: siusiu » dc. gen. 16, 2013 4:18 pm

Ostres, jo no ho havia sentit pero el tema m'interessa! Aixó de que si senten un so a la panxa després se'n recorden i els calma sí que ho havia sentit, pero si hi ha alguns tipus de música que vagin millor, ho provarem!

Mozart té l'avantage de que és una música molt estructurada, per aixo es agradable d'escoltar, perque el teu cervel ja "s'espera" cap a on anira la melodia i com que tot encaixa, dona tranquiliat (per altra banda, les músiques caotiques fan que constantment el cervell miri de buscar patrons i estructures, pero com que no les troba, s'estressa)

Algú sap com "aplicar" la música??
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. gen. 16, 2013 4:34 pm

Jo no estic embarassada encara però vaig estudiar musica durant molts anys i sempre m'ha fet gràcia la idea de posar-ne quan tingui panxu. Per google podeu trobar molta info.. alguns links

http://www.cosasdelainfancia.com/biblio ... i-p-06.htm

http://www.hola.com/ninos/2012022857174 ... -embarazo/

http://www.mibebeyyo.com/psicologia/emb ... ctionid=57
Nubuis

EntradaAutor: Nubuis » dc. gen. 16, 2013 5:49 pm

Moltes gràcies!!

Ah, i molt interessants aquests enllaços (sobretot el 1r)!!! >.-<:
Eri84
Entrades: 301
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 5:26 pm
Ubicació: Vic

EntradaAutor: Eri84 » dc. gen. 16, 2013 6:14 pm

Holaaa nenes, donçs aixo ja m'ho habia dit me mare, que quan estaba de mi ja em posaba musica i be, encara que potser es un pèl dhora.. jo ja li poso a vegades una mica la meva musica preferida ^^
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
LaiaArnau
Entrades: 308
Membre des de: dj. set. 27, 2012 8:09 pm

EntradaAutor: LaiaArnau » dj. gen. 17, 2013 6:56 am

Hola noies,

M'ha fet molta gràcia aquest post i m'he decidit a explicar la meva experiencia personal :)

Jo tinc 30 anys, i quan ma mare estava embarassada de mi, el meu pare va llegir estudis relacionats amb aquest tema i va decidir que com fer-me mal no me'n faria, doncs que ho feia, i i un o dos cops per setmana, més o menys enxufava els cascos a la panxa de ma mare, jijiji

La musica he de dir que era variada, pel que m'han dit, des de musica classica fins a pink floid ;))

El meu resultat. Clar jo no sé com seria si no haguessin fet això, o si té alguna relació directe o no, però la realitat és que tinc molt bona oida, especial facilitat per la musica (tocava el piano), especial facilitat per agafar els accents dels idiomes i imitarlos prou bé i facilitat en el llenguatge tant idiomàtic com de programació.

Ja us he dit que no sé si té a veure o és casualitat, però a partir del 4rt o 5e mes, que crec que ja comencen a sentir cosetes, nosaltres almenys ho farem ;p
Imatge
Imatge
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dt. gen. 22, 2013 8:54 am

wolaa bon diaa, si jo tb tinc pensat fer-ho aixi. Sempre que puc quan estic al pc, li poso una mica de musiqueta amb els cascos jejej.. de moment encara es un pel dhora per notar alguna coseta pero quan ja comenci a notarla ja tinc ganes sentir que fa quan li posi musica.
Imatge

moniosky
:: peixet
Entrades: 251
Membre des de: dg. set. 16, 2012 9:21 am

EntradaAutor: moniosky » dc. gen. 23, 2013 9:47 pm

Hola noies!! Jo stic de 23+4 i ja fa semanes k li poso a la michelle musi a amb els cascosbk em van portar els reis :-P i la nena li agrada molt!!!!! Li poso desde musica disney musica x bebes com alguna canço k altre k m agrada molt a mi de bachata o de disco... I li encantavla canço de mi niña bonita!!! Fa uns salts i es mou molt mes kuan li poso akstes cançons jejejje
Imatge
16/09/2012--- TEST + SEREM PAPIS!!!
31/10/2012---- ecografia 1 trimestre (el bebe esta tot OK ) ,ja fas 4.65cm , triplle screening OK(baix risc)!!! 11+6 SEMANAS
5/11/2012---- primera visita ginecologia SANT JOAN DE DEU
16/11/2012-visita gine alto riesgo
NidiaGi
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 11:16 am

EntradaAutor: NidiaGi » dj. gen. 24, 2013 11:14 am

Mireu quin curs fan a Banyoles >.-<: :b-))) :p-) >.-<: :b-))) :p-)

Hi ha una classe de prova gratuïta;

Dimarts que ve hi haurà una classe oberta de Música per a embarassades
És una prèvia al curs que s’iniciarà el dimarts 12 de febrer

Dimarts que ve realitzarem una classe oberta de Música per a embarassades, perquè totes les persones que estiguin interessades en fer el curs, que començarà el dimarts 12 de febrer, hi puguin participar i valorar si s’hi volen inscriure. La classe, que és gratuïta i no implica cap tipus de compromís, tindrà lloc a les 16 h a l’Ateneu – CMEM de Banyoles.

L’embaràs és una etapa d’especial introspecció, un moment en què tots els sentits estan a flor de pell, fent ideal la decisió de parar i escoltar-se, i també d’escoltar i sentir aquest petit ésser que s’està formant: el nostre futur fill.

En aquest curs, impartit per Maria Teresa Noguera (cantant i professora de veu), es crearà un espai que afavorirà la comunicació i la connexió amb el nadó i la descoberta de noves emocions i sensacions de la mare, a través de la música, el cant, els sons, l’intercanvi de vivències, el moviment, la imaginació i la creativitat. Les classes tindran lloc els dimarts, de 15:15 h a 16:15 h, del 12 de febrer al 23 d’abril. El preu del curs és de 50 €.

http://www.ateneu.banyoles.cat/cursosfo ... et=0&Id=44

MÚSICA PER A EMBARASSADES
COMUNICACIÓ VIBRACIONAL AMB EL NADÓ
Professor: Maria Teresa Noguera (cantant i professora de veu)
Horari: dimarts, de 15:15 h a 16:15 h
Periode: del 12 de febrer al 23 d’abril
Preu: 50 €
Inscripció mínima i màxima
L’embaràs és una etapa d’especial introspecció, un moment en què tots els sentits estan a flor de pell, fent ideal la decisió de parar i escoltar-se, i també d’escoltar i sentir aquest petit ésser que s’està formant: el nostre futur fill.

En aquest curs, es crearà un espai que afavorirà la comunicació i la connexió amb el nadó i la descoberta de noves emocions i sensacions de la mare, a través de la música, el cant, els sons, l’intercanvi de vivències, el moviment, la imaginació i la creativitat.
Imatge
Imatge

Això" 28/8/2010 - 4/10/2010
++++++++++++ 12 positius !!!!!
Sol1411
:: conillet
:: conillet
Entrades: 360
Membre des de: dt. gen. 24, 2012 6:13 pm

EntradaAutor: Sol1411 » dj. gen. 24, 2013 12:50 pm

Hola,

Jo fa dies que li poso música amb els auriculars i ha sortit bastant especial; i no sé si només em passa a mi.

No li agrada la música de mozart ni la infantil. No la relaxa gens ni mica tal com diuen, al contrari, comença a donar patades i no para fins que la trec.
Curiosament l'altra dia el meu home li va posar la Rihanna i li va encantar! Es va posar a ballar, notava com seguia el ritme.

Però encara no he trobat res que la faci relaxar, s'accepten idees.
Bryckley
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 11:51 am

EntradaAutor: Bryckley » dj. gen. 24, 2013 2:24 pm

Bon dia!!!!

M'ha interessat de seguida el títol del post i m'he decidit a col·laborar.

A mi SEMPRE m'ha agradat la música, la veritat és que mai surto al carrer sense auriculars i el meu iPod. I des que se que estic embarassada escullo la música que escolto pensant en el petit/petita.

Jo sempre he tingut clar que volia que el meu petit escoltés música des de la panxona. :)
També penso que els nadons són persones i, com a nosaltres, deuen tenir els seus gustos... potser per això a alguns no els hi agrada Mozart o prefereixen Rihanna o Metallica! jiji

Ja us aniré explicant... per cert, com us poseu els auriculars a la panxa??
MERCI!!!! :* :-())
Imatge
Imatge
Imatge
moniosky
Entrades: 251
Membre des de: dg. set. 16, 2012 9:21 am

EntradaAutor: moniosky » dj. gen. 24, 2013 3:51 pm

Jo m els poso aixi jijo
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge
16/09/2012--- TEST + SEREM PAPIS!!!
31/10/2012---- ecografia 1 trimestre (el bebe esta tot OK ) ,ja fas 4.65cm , triplle screening OK(baix risc)!!! 11+6 SEMANAS
5/11/2012---- primera visita ginecologia SANT JOAN DE DEU
16/11/2012-visita gine alto riesgo
Eri84

EntradaAutor: Eri84 » dj. gen. 24, 2013 6:30 pm

Jo agafo aquets auriculars que es mouen i mels posu un auricular a cada canto de la panxa i semble que li agrada la musica que li posu jejeje. Mireu una anegdota d'una amiga. Fa temps una amiga es va quedar embaraçada i be el seu xicot treballava a un bar rock-heavy y ella be tb li agradaba la musica donçs cada dia era alla. I la musica no la posaven pas baixeta xDD que algun cop habia anat i deunido xD... Donçs quan va neixe el nen, sols dormia amb aquella musica. Un dia que varem anar a pendre algu, ella estaba alla amb el cotxet i jo pero pobret amb aquesta musica tan altaaa el portes aqui?? i vaig mirarlu i estaba pobret ben aferrat i a la que apagaben la musica es despertaba i es posaba a plorar xDDD aixi que, ben be es la musica que els acostumes. ^^
Imatge

MariaOS
:: formigueta
Entrades: 65
Membre des de: dg. des. 16, 2012 9:10 pm

EntradaAutor: MariaOS » dj. gen. 24, 2013 7:16 pm

Jajajaja, què bo, Eri84!
M'ha agradat molt aquest post, gràcies per obrir-lo, Nubius!

Jo estic embarassada de gairabé 12 setmanes, i també he estat pensant en posar-li música; tinc marge de temps perquè crec que encara no hi sent, crec que és a partir de la setmana 20 aprox., no?

Havia pensat en posar-li els auriculars petitons (no els de diadema), a la panxa, perquè a més he pensat que si algun dia soc a la feina o en alguna altra banda i necessito que la criatura estigui calmadeta, li puc posar allà on sigui.

M.
Imatge
eviane
Entrades: 203
Membre des de: dl. des. 17, 2012 11:19 am

EntradaAutor: eviane » dv. gen. 25, 2013 8:30 am

Bon dia noies!

A mi m'ha passat ja dos cops que li posso bé Vetusta Morla, o The Cranberries, directament amb l'iPhone a la panxa i em fa un cop justament on és el mòbil... i es veu com es mou, eh? No ho fa fluixet, precissament... Ens vam quedar amb la cara a quadres...
MariaOS
Entrades: 65
Membre des de: dg. des. 16, 2012 9:10 pm

EntradaAutor: MariaOS » dv. gen. 25, 2013 2:33 pm

eviane, i quan fa aquesta reacció, creus que és que li agrada o que li molesta? Igual per les reaccions posteriors, no sé... Ho pregunto per saber si és fàcil de saber això o què!

M.
Imatge
eviane
Entrades: 203
Membre des de: dl. des. 17, 2012 11:19 am

EntradaAutor: eviane » dv. gen. 25, 2013 2:36 pm

Doncs no en tinc ni idea MariaOS... Provaré amb música clàssica, a veure quina reacció té i si en trec alguna conclusió, us la comentaré.
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

EntradaAutor: noyja » dj. gen. 31, 2013 8:03 pm

Jo se de gent, que estant prenyi, ha estat posant al baby dins de la panxu alguna canço en concret i ara que el baby ja està amb ells, es relaxa al escoltar-la....una passada. La meva amiga li va dir Lucia a la nena i ara que la posa de tant en tant la nena es queda embobada, cosa que amb altres cançons ni cas...qué curiós!!
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::