Induccions

Experiències i pors del moment més desitjat.

Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Induccions

EntradaAutor: Ponioleta » dt. set. 25, 2012 10:21 am

Deixo aquest article que he vist avui a la web de "El Parto es nuestro", sobre les induccions.
Com ja he dit més vegades, crec que totes les opcions de parts són bones (sempre que es tingui en compte el benestar de la mare i el nadó, clar!) si les prenem estant ben informades.

Aquí deixo l'enllaç: http://www.elpartoesnuestro.es/blog/201 ... n-al-parto

Copio només les conclusions:
Llegados a este punto, tras lo observado en mi experiencia profesional en un hospital muy intervencionista de tercer nivel, y corroborado por el estudio de bibliografía y evidencia científica, simplemente puedo decir que hay mucha controversia. Hay muchas razones en las que no se terminan de poner de acuerdo, sencillamente no hay verdades absolutas. Aquí tenéis un listado de lo que guía la práctica profesional. A nivel personal yo discrepo en algunos puntos, pero la intención de este artículo no es dar mi punto de vista, sino que estéis informadas de lo que oficialmente os deberíais encontrar en los hospitales.

Va a haber circunstancias en las que terminar el embarazo realmente esté indicado y los riesgos de continuar la gestación superen a los riesgos de la inducción pero, ¿realmente un tercio o más de todos los embarazos corren tanto peligro? Sin contar los que directamente se terminan en cesáreas programadas.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Induccions

EntradaAutor: Ítaca » dt. set. 25, 2012 10:35 am

Ara no tinc temps per llegir l'article...
A mi em van induir el part a la s. 40+1... dient q com la nena venia petita, creixeria millor fora q dins (si q va ser "petitona", va nèixer amb 2.800), ara, no sé si haguéssim esperat a que ella sortís per si mateixa hauria perdut gaire pes més. Mai ho sabrem... però si mai em tornés a quedar :-()) (q serà q no), intentaria arribar fins la s42, i contemplar la inducció com a últim recurs. És "dur" passar per una inducció... hores i hores, trobant-te perfectament bé i sense saber ben bé q estàs fent allà :-:)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. set. 25, 2012 10:45 am

El meu Gine, el Dr Serra cap de ginecologia de la Dexeus, m'ho va deixar clar, d'induccions res, només en cas de perill de mort de la mare o el nadó, afortunadament és el que transmet a tot el seu equip :)
Moltes vegades estem molt mal informades i parlem sense saber res de res..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. set. 25, 2012 11:30 am

Ostres Ítaca, no ho sabia. Evidentment ara no ho pots saber, però en tot cas en aquell moment segur que el gine podria haver fet un control (si cal diari) i anar veient com evolucionava el pes de la teva filla...
I segur que ha de ser dur, passar per una inducció, perquè el teu cos (i tu) no estàs preparada per parir i de sobte "li ordenen" posar-se de part...

Flor, m'agrada el teu gine!!
Al meu entendre, i crec que no és un entendre tant descabellat, les induccions, cesàries, oxitocines etc només haurien de ser un últim recurs quan hi haguessin motius de pes que la justifiquessin. Però a vegades sembla que els metges això no ho tenen massa clar...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Muntcat
:: conillet
:: conillet
Entrades: 357
Membre des de: dl. gen. 12, 2009 5:27 pm

EntradaAutor: Muntcat » dt. set. 25, 2012 11:53 am

El més important és el que el metge (que és el que en sap) i la mare (que és la que ho ha de passar) decideixin conjuntament, mirant la salut de mare i fill. A mi em van induir el part a la setmana 42 i crec que va ser una bona decisió, tot i que després de 8 hores no vaig dilatar ni un centímetre i em van fer una cessària.
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. set. 25, 2012 12:08 pm

Ponioleta ha escrit:Ostres Ítaca, no ho sabia. Evidentment ara no ho pots saber, però en tot cas en aquell moment segur que el gine podria haver fet un control (si cal diari) i anar veient com evolucionava el pes de la teva filla...
I segur que ha de ser dur, passar per una inducció, perquè el teu cos (i tu) no estàs preparada per parir i de sobte "li ordenen" posar-se de part...

Si q és cert q des de la set 30, aproximadament, em van anar fer ecos cada 15 dies més o menys, per anar controlant el pes de la petitona pq sí q deien q creixia poquet, però a la setmana 39 em van donar "l'alta" pq l'evolució era favorable, però suposo q no es van voler arriscar ?-)
La nena duia 1 volta de cordó, però clar, això no es veu fins a l'hora del part oi?
Si ho van veure abans, no ens van dir pas res...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. set. 25, 2012 12:36 pm

Doncs jo "gràcies" a la barra lliure d'intervencions que hi ha hagut i a les diferències de xifres entre uns hospitals i uns altres, i com distrn de les recomanacions de la OMS, ja no em fio ni un pèl...
Ítaca, jo a l'emma la vaig tenir per part "espontani" (i ho poso entre cometes perquè gràcies a un fantàstic tacte tot es va precipitar) a la setmana 38+5 i feia 2'5 kg. Sempre havia sigut petita i em deien que "així seria més fàcil el part".
La ivet va néixer amb volta de cordó i efectivament es va veure mentre treia el cap. La llevadora va treure la volta amb un dit, no el va haver de tallar ni res.
Jo vaig néixer també " amb collaret" i ma mare diu que "sortia i tornava a entrar", però després he sapigut (per llevadores de diferents àmbits) que això passa en tot els expulsius fins que corona. i ho vaig veure en primera persona amb la ivet.

En fi, que avui en dia hi ha molta informació, i tinc la sensació que poc personal es recicla... Trobo que és un article molt ben documentat i argumentat. Gràcies, ponioleta!
sansa
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

EntradaAutor: sansa » dt. set. 25, 2012 1:43 pm

Hola noies,

a mi em van provocar els dos parts, per tant, no sabré mai (en principi) que es tenir contraccions naturals ni els nervis de no saber quan s'ha d'anar a l'hospital.
L'Anna me la van provocar quan ja estava de 41+6, per tant, van apurar el que suposadament es pot i l'Arlet va ser al reves, estava de 37 setmanes i durant les últimes no creixia... per tant, van creure que era millor que continues creixent fora. Va pesar 2.4 i va mesurar 44cm, era molt curteta :love: :love: el problema va ser que al ser que va nèixer amb líquid als pulmons i la vaig tenir una setmana a la UCI. Com diu l'Itaca no sabrem mai si va ser la millor decisió, però prefereixo això a haver-me negat a que me l'induissin i que hagues passat alguna cosa.
Els dos parts van ser relativament bons, amb l'Anna vaig estar 11hores i amb l'Arlet vaig trigar 8 hores en començar a tenir contraccions però després en 45 ja havia parit sense epidural pq no va donar temps.
Imatge

Imatge
sargantana:28
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. set. 25, 2012 2:39 pm

Doncs a mi mai em van dir res d'induir perquè fos petita, va néixer a la 40 amb 2730 i 48 cm perquè jo em vaig posar de part, està clar que cada hospital és un món.
ganxet
Entrades: 665
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 5:01 pm

EntradaAutor: ganxet » dv. set. 28, 2012 8:05 am

A banda que, evidentment, hi ha metges i hospitals mes i menys intervencionistes, no podem generalitzar en el tema del baix pes. Perque és molt diferent un baix pes per edat gestacional "el nen es petit", q en principi no justifica una iducció, mes aviat al contrari. Que un retard del creixement intrauterí, q implica q el nadó està patint i en funció de la severitat d aquest sera millor intervenir.
Crec q el millor es estar el mes informades possible, i compartir la informació i diàleg amb l equip que ens porti.
Una abraçada
Mare de l'Aida, 17-12-2011
Imatge
sansa
Entrades: 1336
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 4:11 pm

EntradaAutor: sansa » dv. set. 28, 2012 8:43 am

Com bé diu la ganxet, en el meu cas no me'l van induir pq fos petita sinó pq estava patint ja que segurament no s'alimentava bé dins i per això no creixia....
Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dv. set. 28, 2012 9:11 am

exacte, és el que diu l'article, quan és un cas de CIR confirmat.
cuca1985
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dj. jul. 28, 2011 2:16 am

EntradaAutor: cuca1985 » ds. set. 29, 2012 6:04 pm

Bffffff gran tema.........:(
A mi em van induir el part a la setmana 38+6 per oligohidramnios ( poc líquid amniòtic). I després de 52 hores d'inducció em vaig estancar a 4cm ( això que feia dies q ja estava d'1cm... però quan el cos no està apunt li és igual tota la química que li posin...) així que vam acabar en cesària.
Realment no sé si haguessim pogut esperar i anar controlant, però no em van donar aquesta opció, el gine em va dir q la nena corria perill de q es comprimís el cordó umbilical i no li arribés sang ni oxígen així q vam tirar endevant... tot va acabar bé, la LM segueix anant bé, però el meu cap no està tant bé... lluitaré tot el que pugui per un PVDC el dia que toqui... suposo q moltes mares m'entendreu.
Imatge

Imatge

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dg. set. 30, 2012 9:17 pm

damma85
Entrades: 1285
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 1:21 pm
Contacta:

EntradaAutor: damma85 » dg. oct. 07, 2012 3:26 pm

Molt interessant l'article!! :ok:
El meu blog http://mielylimonsalud.blogspot.com.es/" onclick="window.open(this.href);return false;
La meva botiga eco: http://mielimon.es/ca/" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. oct. 08, 2012 10:28 am

Julyet ha escrit:Relacionat amb el que hem parlat: http://www.elpartoesnuestro.es/sites/de ... l_Bebe.pdf

No puc veure l'article.... :ufs: Podeu revisar l'enllaç o dir-me el títol i ja el busco? o-o:)

Imatge

Imatge
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dl. oct. 08, 2012 2:18 pm

Imatge
Julyet

EntradaAutor: Julyet » dl. oct. 08, 2012 2:35 pm

Perdoneu, am l'ipad de vegades em lio per fer copy-pastes :P.

Era un article de la revista el mundo de tu bebé, crec que d'una llevadora... A veure si el trobo (vaig trobar-lo a la web de "el parto es nuestro").
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dj. oct. 11, 2012 9:54 am

Penny ha escrit:Viam si és aquest... https://docs.google.com/document/edit?i ... a1cPOZnQFs

No sé si era aquest, perquè pel que diu la Julyet, era d'una llevadora i aquest és d'un metge. Però sembla interessant Penny :ok: (me l'he llegit per sobre i me'l guardo per llegir amb calma)

Imatge

Imatge
Bie
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dc. maig 04, 2011 12:11 am

EntradaAutor: Bie » dc. oct. 17, 2012 12:22 pm

gràcies per l'article!

sabeu si és freqüent que vulguin induir a la setmana 40 quan hi ha diabetis gestacional?
Imatge

Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::