10 mesos i només vol sòlid!
10 mesos i només vol sòlid!
Hola a tothom!
Us exposo el meu cas a veure si alguna s'hi ha trobat o em pot tirar algún cable. La meva filla petita, de 10 mesos rebutja la papilla i només vol menjar sòlid, el problema és que només te 5 dents i és massa d'hora, li has de donar mooolt petit perquè no s'ennuegui i menja poca quantitat.
Fem lactància materna i amb el pit no hi ha cap problema, la introducció de les papilles als 6 mesos van costar força però ho vam superar, fins fa una setmana o així que es nega en rodó a menjar triturat. Comprovat, ahir li vaig fer el mateix dinar triturat i tallat petit i va triar el tallat petit i el triturat ni el va llepar.
Com us dic, el problema és que menja poca quantitat (molt menys que si ho mengés triturat) i em fa patir que no estigui prou ben alimentada.
El pit el fem després de cada àpat. Sé de casos de criatures que han fet LME exclusiva fins a l'any o sigui que realment el què plantejo no sé si és en realitat un problema o no. Actualment estic vivint a l'estranger i no tinc confiança amb la pediatra, avui he intentat trucar a la infermera pediàtrica del meu CAP català, però està de vacances...
Avui a l'hora de berenar provaré de fer-li la fruita triturada i a sobre una miqueta de fruita sencera, com a reclam, no sé ja ho he provat quasi tot i no li trobo sol·lució...
Idees? Consells? Experiències similars? Mil gràcies!
Us exposo el meu cas a veure si alguna s'hi ha trobat o em pot tirar algún cable. La meva filla petita, de 10 mesos rebutja la papilla i només vol menjar sòlid, el problema és que només te 5 dents i és massa d'hora, li has de donar mooolt petit perquè no s'ennuegui i menja poca quantitat.
Fem lactància materna i amb el pit no hi ha cap problema, la introducció de les papilles als 6 mesos van costar força però ho vam superar, fins fa una setmana o així que es nega en rodó a menjar triturat. Comprovat, ahir li vaig fer el mateix dinar triturat i tallat petit i va triar el tallat petit i el triturat ni el va llepar.
Com us dic, el problema és que menja poca quantitat (molt menys que si ho mengés triturat) i em fa patir que no estigui prou ben alimentada.
El pit el fem després de cada àpat. Sé de casos de criatures que han fet LME exclusiva fins a l'any o sigui que realment el què plantejo no sé si és en realitat un problema o no. Actualment estic vivint a l'estranger i no tinc confiança amb la pediatra, avui he intentat trucar a la infermera pediàtrica del meu CAP català, però està de vacances...
Avui a l'hora de berenar provaré de fer-li la fruita triturada i a sobre una miqueta de fruita sencera, com a reclam, no sé ja ho he provat quasi tot i no li trobo sol·lució...
Idees? Consells? Experiències similars? Mil gràcies!

Re: 10 mesos i només vol sòlid!
M'he descuidat de dir que és una nena que tampoc va molt sobrada de pes, més aviat justeta, o sigui que encara pitjor....
Mon fill feia igual, peró amb 6 mesos.
Li feia carn picada, amb verduretes al vapor, arros amb tomaquet, quinoa, pasta de sopa bullida... Els triturats el feien vomitar sempre! ell és força prim peró sempre ha estat fort.
Jo no m'hi amoinaria, i li donaria tot ben trinxat. també hi ha nens que els hi agrada aixafat amb la forquilla..
el que em va comentar la pediatra és que la manera com el cos assimila els sòlids és diferent de com assimila un puré, sembla ser que els nutrients s'aprofiten millor, i amb menys quantitat ja fas.
No se quina base cientifica té aixó, peró jo em vaig quedar moooolt més tranquila quan m'ho van dir!
Li feia carn picada, amb verduretes al vapor, arros amb tomaquet, quinoa, pasta de sopa bullida... Els triturats el feien vomitar sempre! ell és força prim peró sempre ha estat fort.
Jo no m'hi amoinaria, i li donaria tot ben trinxat. també hi ha nens que els hi agrada aixafat amb la forquilla..
el que em va comentar la pediatra és que la manera com el cos assimila els sòlids és diferent de com assimila un puré, sembla ser que els nutrients s'aprofiten millor, i amb menys quantitat ja fas.
No se quina base cientifica té aixó, peró jo em vaig quedar moooolt més tranquila quan m'ho van dir!
la meva nena és de mooooooolt menjar, però el pediatra hem va avisar de que quan comences els sòlid no m'extranyés si menja menys, és pq també al tenir que fer més esforç, es cansen abans.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
Si el nen està animat i té energia, endavant, vol dir que menja el que necessita. El que sí que faria jo és primer oferir pit i després l'AC (que ja diu el nom que és complementària, de la llet, clar).
I si et vols quedar tranquila, llegeix "el meu nen no menja" de carlos gzlez.
el meu no ha menjat mai res triturat, i no tenia cap dent quan va començar amb els sòlids.
I si et vols quedar tranquila, llegeix "el meu nen no menja" de carlos gzlez.
el meu no ha menjat mai res triturat, i no tenia cap dent quan va començar amb els sòlids.
Gràcies noies, em tranquil·litzeu amb les vostres experiències, veig que no és tant estrany i que ho podem anar portant. A mi també em va dir el pediatra això quan la meva filla gran va començar a menjar sòlids (era més gran que ara la peque) o sigui que serà veritat. Intentaré no amoïnar-m'hi excessivament... 

Amb l'Arnau ens va passar el mateix i també anava justet de pes, però la Pedi ens va dir que no patíssim, que era normal que, al principi, mengés molt menys quantitat; de mica en mica, va anar augmentant la quantitat. Ah! i també tenia molt poquetes dents.
ha sé que és molt fàcil dir que no t'hi capfiquis, però és realment el que has de fer.
Al meu fill no li va sortir cap dent fins als 13 mesos i ho menjava tot sòlid sense triturar des dels 7. Que mengi el que li vingui de gust, i més tenint la disponibilitat del pit sempre que vulgui!
Al meu fill no li va sortir cap dent fins als 13 mesos i ho menjava tot sòlid sense triturar des dels 7. Que mengi el que li vingui de gust, i més tenint la disponibilitat del pit sempre que vulgui!
- cuqueta
- :: dragona

- Entrades: 4991
- Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
- Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
- Contacta:
Hola Vivo!!!
Escric per dir-te que les nits que el Jan sopa menjar totalment sòlid, tipus pa amb tomàquet i pernil o truita, pasta amb tomàquet i formatge...en menja molta menys quantitat que quan li dóno puré amb peix o bé cereals i per contra acostuma a despertar-se menys per la nit per fer teta, no sé si és això que comenteu de que potser cundeix més o bé el deixa més saciat, però és així. Ja saps que ell és un gordo o sigui que no crec pas que es quedi amb gana. Ahir mateix va menjar-se dues llesques de pa amb tomàquet (només la part de la molla) d'una barra de quart i un tall de pavo i mig formatge fresc, en va deixar una miqueta, vam fer teta i aquesta nit només hem fet pit una vegada (lo normal són 2 o 3).
No es ben bé el que comentes tu però crec que et deixarà més tranquil·la.
Mil petons guapi
Escric per dir-te que les nits que el Jan sopa menjar totalment sòlid, tipus pa amb tomàquet i pernil o truita, pasta amb tomàquet i formatge...en menja molta menys quantitat que quan li dóno puré amb peix o bé cereals i per contra acostuma a despertar-se menys per la nit per fer teta, no sé si és això que comenteu de que potser cundeix més o bé el deixa més saciat, però és així. Ja saps que ell és un gordo o sigui que no crec pas que es quedi amb gana. Ahir mateix va menjar-se dues llesques de pa amb tomàquet (només la part de la molla) d'una barra de quart i un tall de pavo i mig formatge fresc, en va deixar una miqueta, vam fer teta i aquesta nit només hem fet pit una vegada (lo normal són 2 o 3).
No es ben bé el que comentes tu però crec que et deixarà més tranquil·la.
Mil petons guapi

Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!

Nosaltres a la nostra filla gran des del primer dia li vam donar menjar normal (el que podia menjar, és clar) i amb 10 mesos ja menjava casi, casi de tot. Això sí, molt poquetes quantitats (però petites, petites, eh?)
Com t'han dit l'aliment principal és la llet: el que més alimenta, i gairebé el que més engreixa.
Així que fantàstic que ella mateixa ja et vagi mostrant el camí ;).
Com t'han dit l'aliment principal és la llet: el que més alimenta, i gairebé el que més engreixa.
Així que fantàstic que ella mateixa ja et vagi mostrant el camí ;).
mira doncs a mi em preocupa just el contrari que a tu! A mi m'agradaria donar-li tot en trossos i no pas triturat, però com que el dinar no li dono jo, li he de posar triturat, perquè les iaies no tenen temps ni paciència. Ara, durant el dia, li dono trossos i li agarad molt més. És veritatq ue mengen menys si li dones trossos que triturat, però jo crec que mentre faci pit, no t'has de preocupar!
També et recomano el llibre de Carlos González, jo me l'he llegit aquest estiu, al començar amb la AC, i m'ha anat molt bé per no preocupar-me gens!
També et recomano el llibre de Carlos González, jo me l'he llegit aquest estiu, al començar amb la AC, i m'ha anat molt bé per no preocupar-me gens!
a mi em passa exactament igual que a tu. ara la jana fara un any i als 10 mesos es va negar en rodo als triturats. (perdoneu els accents; escric amb el mobil) menja trossets de tot i no s'ennuega mai. jo crec que molt millor que no mengi triturat. i mengen el que necessiten.
jo tambe recomano el llibre den carlos gonzalez.
el llibre diu que els nens no son tan tontos com per quedar-se amb gana poguent menjar mes. per tant, no ens hem de preocupar!!
jo tambe recomano el llibre den carlos gonzalez.
el llibre diu que els nens no son tan tontos com per quedar-se amb gana poguent menjar mes. per tant, no ens hem de preocupar!!
Gràcies reines!!! M'heu ajudat molt!

Jo et dic q no et prepcupis gens!!! i jo vaig introduir sòlids directament, tranquil·lament, si fa pit no cal que pateixis per res!! Llegeix-te "Mi niño no me come" del Carlos González, està molt ben explicat. 
Ah, i edito per dir q la meva no va tenir dents fins a l'any!!!
Ah, i edito per dir q la meva no va tenir dents fins a l'any!!!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |