Tomes de llet i farinetes

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Leonera
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dj. maig 26, 2011 4:45 pm

Tomes de llet i farinetes

EntradaAutor: Leonera » dt. ago. 28, 2012 6:16 pm

hola! em preocupa la convinació llet amb papilles. El tema de cuantes tomes de llet ha de fer, ara que ja te 8 mesos i menja papilles (verdura amb pollastre o ternera)per dinar, de cereals per esmorçar i sopar, i de fruita per berenar.
hem fet pit i seguim fent-ho sempre que no li hagi de donar cereals, que llavors ho fem amb llet de pot. i m'estic trobant que al llarg del dia ha baixat el seu consum de llet(sobretot pit), fa 210ml mes cereals al matí, al llarg del dia res, i al vespre 240ml mes cereals. a la nit es desperta i fa pit.
pero ja esta. de papilla que en menja força, ja no li dono ni pit ni llet de pot, sinó aigua. i a mitja tarda fruita.
hauria de fer algo mes de llet? tinc la pediatra a finals de setembre pero no em vull esperar per si la cago en no donar-li mes llet. que opineu? potser a la tarda una miqueta mes de llet??
la veritat que la ilana esta feta un torete, que no passa gana, esta amb uns 9 kilets amb 8 mesos. A vegades em sembla que l'estigui cebant!
Toni l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 29, 2012 12:25 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Raó: Títol en majúscules, papilla = farinetes (el català, el nostre amic ;-))
Imatge
Hadda
:: granota
:: granota
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

Re: Nº TOMES LLET I PAPILLA

EntradaAutor: Hadda » dt. ago. 28, 2012 8:28 pm

hola leonera, en el nostre cas, la Ivet al començar ara als 5 mesos amb els cereals i la fruita, fem biberó, automáticament s' ha saltat un apat, ara no es desperta per nit, aixi que de 5 apats hem passat a fer- ne 4! com semblava que menjavamenys li vaig comentar al pediatra i em va dir que cap problema, que si passes gana hem demanaria mes menjar. De totes maneres, ella també va sobradeta de pes...
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

EntradaAutor: catalanna » dt. ago. 28, 2012 9:31 pm

Leonera, a mi unes noies aquí al socpetit em van fer una molt bona recomanació: que no li donés els cereals barrejats amb llet (jo ho faig amb llet meva) sinó que fes només pit i suplís els cereals amb alguna galeta i posant-ne a la fruita. Per altra banda, el meu té set mesos i jo ara, orientativament, faig: 7-pit, 10-pit, 13-verdura i pit 16-fruita amb cereals i a partir d'aquí pit sempre que m'ho demana. No t'oblidis que la llet és l'aliment principal d'aquesta etapa, segueixent sent lactants!!
Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

EntradaAutor: Tutty29 » dt. ago. 28, 2012 9:57 pm

El meu petit te 7 mesos i vam comencar amb els cereals sense gluten als 6. Fem a esmorzar (09:00)180 de llet amb cereals (cullera), a dinar (12:00)verdura i un iogurt, a berenar (16:00)fruita, a sopar( 20:30) 180 de llet amb cereals ( bibi) i a la nit 210 de llet sola.
cross_13
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dc. maig 23, 2012 8:09 am

EntradaAutor: cross_13 » dc. ago. 29, 2012 4:48 am

Jo el que em va dir la pediatra, i feia era acumular uns 500 ml de llet al llarg del dia, pero pensa que a mes de la llet has de contar si menja formatge o si pren un iogurt, per exemple que equiva a 100 ml de llet
Imatge
Imatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dc. ago. 29, 2012 7:58 am

Hola leonera, si va sobradeta de pes no entenc perque t'han dit de donar cereals mati i vespre.. Nosaltres només fem cereals al vespre i uns 180, la resta pit i a dormir.. Al mati sol fem pit, a mig matí també, després de la verdura i per ajudar-l a dormir a la siesta, per tant a la fruita arriba una mica tip.. No m'importa gaire, prefereixo que faci pit a que menji mitja poma, no fem farinetes de fruita sino peçes senceres..
Si tens la sort de poder continuar amb el pit, ni t'ho pensis, subtitueix tots el bibis que puguis i, com ja t'han dit, pots donar-li pa, galetes, crostons, pasta.. Els cereals industrials no aporten res..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dc. ago. 29, 2012 10:05 am

Jo, com algunes de les noies, no li dono la farineta de cereals. Li poso cada dos o tres dies arròs o quinoa a la verdura, li dono galetes, i pa. De tant en tant li dono trossos de pasta quan en faig per nosaltres, o arròs bullit directament.

Nosaltres fem matí sobre les 8.30-9 pit, jo vaig a treballar i cap a les 12-13, li donen la verdura, i tota la resta del dia pit i més pit! A mitja tarda li dono algo de fruita (faig com la flor, no li faig farineta de fruita, li dono mitja poma, o mig plàtan o meló...), i quan jo sopo li dono algo, perquè associi que és l'hora de sopar. Normalment li dono algo del que mejo jo, però si estic menjant alguna cosa que ella encara no pot, li pelo una pastanaga i li dono que rossegui, o quatre trossets de tomàquet, o un tros de pa, o una galeta!

Així que en realitat l'Arlet només fa 1 toma de farineta de verdura (amb carn), i la resta pit, més els piscolabis que li ofereixo al llarg del dia. De tomes de pit fixes en té 6, però moltes vegades en fa més, depèn de l'hora que vagi a dormir.... Mira, des d'ahir al migdia, aprox.: 14.30 - 16.00 - 18.00 - 20.00 - 23.00 - 7.00 - 9.00. [Contant que la de les 23.00 són 3 o 4 mini-tomes, mentre estem al llit intentant que dormi va fent un munt de pauses]

Ah! Té 8 mesos també l'Arlet (bueno, els fa demà... :P)
Leonera

EntradaAutor: Leonera » dc. ago. 29, 2012 10:28 am

gracies noies! pel que fa a cereals, em van dir que li dones pel matí i per la nit, (vam començar per la nit nomes), i que alternes primer els de sense gluten amb gluten, i despres els de 5 i 8 cereals. mati i nit.
he estat meditant despres de llegir les vostres opinions, i d'entrada miraré de donar-li menys cereals a favor de mes pit o llet. em sembla que es molta quantitat la que en menja.
probaré de donar-li algun picoslabis diferent a la galeta d'aquestes qeu es desfan, com la pastanaga o tros de pa, tot i que em fa por que s'enuegi. L'arros ja se li pot donar amb 8mesos? em sona a la fulla del cap que posava que les llegums cap als 10mesos... l'arros el considerava llegum.. pero potser no ho es?. quan arribi a casa ho miro veure que diu, que potser vaig malfixada.
gracies de nou, m'encanta llegir les vostres experiencies o com ho s'ho moneu, us agraeixo que ho compartiu.
Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dc. ago. 29, 2012 11:02 am

L'arròs és un cereal i sense gluten, per tant dels primers que es pot donar!
Leonera

EntradaAutor: Leonera » dc. ago. 29, 2012 11:26 am

osti es veritat! com al semola, clar,.. aaiix quin cap!
Imatge
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Tomes de llet i farinetes

EntradaAutor: la_rodri » dc. ago. 29, 2012 6:27 pm

El meu petit ja te 12 mesos, pero em va passar exactament el mateix que a tu: matí bibe de cereals (llet de pot), pure de verdura amb peix o carn, fruita a la tarda i papilla de cereals a la nit (amb llet de pot), a la nit es despetrava i prenia pit.

Pel consum de llet no et preocupis, va servit (es recomana 500 ml dia). L'únic inconvenient que jo he patit: jo volia donar-li pit i als 10 mesos ja no en prenia res de res. Els cops que es despertava a la nit van anar disminuint, algunes vegades només es despertava per braços i ja ni en prenia pit, poc a poc ho ha anat deixant tot i que jo li oferia sempre perquè m'hagués agradat continuar molt de temps!!

El consol que em queda és que ha sigut ell qui ho ha deixat, i que fins als 7 mesos ha fet LM exclusiva!!! i ara està fet un torito.

El meu consell és que si poguesis treure't llet per als cereals... crec que lo meu tot va començar quan vaig deixar de treure'm i vaig començar a fer cereals amb la llet de pot... I intenta que faci pit en cada apat (postre), si menja una mica menys de puré no passa res, el que tu li dones de pit o compensa tot!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::