Pla de part, dexeus i ser "normal"

Experiències i pors del moment més desitjat.

Helia
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: Pla de part, dexeus i ser "normal"

EntradaAutor: Helia » dj. maig 31, 2012 11:16 am

Ah, si al final decideixes que sí, que vols parir a la Dexeus, i signes el consentiment... Només una consell! Consciencia't i aguanta el màxim, tot el que puguis, a casa. Un cop arribes a l'hospital, el temps compta en contra teva. A casa estaràs tranquila i és on dilataràs millor!
ImatgeImatge
Imatge
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dj. maig 31, 2012 1:36 pm

Per molt que se us digui no ho enteneu. No discutiré perque no tinc ni temps ni ganes però no teniu la veritat absoluta. Jo considero que tenia tota la informació i vaig demanar la epidural, sóc pitjor dona? A mi em sembla que no, vaig dilatar sense oxitocina fins als 6cm i llavors me la van posar junt amb l'epi. Vig estar 12h de part i tot va anar fantàstic, amb un gran equip i unes millors persones! Però bueno penseu el que volgueu, de bon rotllo ehh!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dj. maig 31, 2012 1:43 pm

FloR ha escrit:Per molt que se us digui no ho enteneu. No discutiré perque no tinc ni temps ni ganes però no teniu la veritat absoluta. Jo considero que tenia tota la informació i vaig demanar la epidural, sóc pitjor dona? A mi em sembla que no, vaig dilatar sense oxitocina fins als 6cm i llavors me la van posar junt amb l'epi. Vig estar 12h de part i tot va anar fantàstic, amb un gran equip i unes millors persones! Però bueno penseu el que volgueu, de bon rotllo ehh!

Einccccccccc???? ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)

Veritat absoluta? Pitjor dona? ?-) ?-) ?-) Però qui ho ha dit això? Realment, són ganes d'entrar en polèmica, per molt que diguis que no... :-:)

A veure, tornem-hi:

tombarella ha escrit:
FloR ha escrit: No tots els hospitals han de ser pro-part natural.

Dona, amb això discrepo... No dic que no puguin oferir mesures paliatives del dolor i tots els recursos necessaris en cas de complicacions (de fet, així ha de ser :ok: ). Però vaja, això no va a favor del respecte a la dona... Eps! Si la dona ho tria, després de tenir tota la informació sobre la taula, cap problema. Però que no TOTS els hospitals donin llibertat de decidir, doncs no em sembla bé, la veritat.

Ho poso en lletres grosses i en negreta, per si ho havies llegit en diagonal... :-:)

Només defenso la llibertat d'elecció. Precisament això. I aquest hospital, fent signar aquesta mena de documents sí o sí, no la dóna. I ja està. No cal discutir res.
Imatge Imatge

||*||
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dj. maig 31, 2012 1:58 pm

He dit que no entraré i no ho faré. A més sembla que em paguin per defensar l'hospital i passo sincerament. Jo ja he donat la meva opinió que és el que volia i em dona la sensació que m'estic justificant i que no llegiu ni teniu en compte el que dic. També em sap greu per la pobre que a d'anar a parir i te dubtes, la meva intenció era donar-li ànims i que tot anirà bé, demana i et respectaràn, en tot moment.
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dj. maig 31, 2012 2:45 pm

Efectivament, la chelin demana opinió sobre què fer, si signar aquest document o no, tenint en compte que, d'entrada, vol part natural i que la respectin al màxim.

Només li hem donat la nostra opinió sobre com ho veiem. :ok:

Tampoc és la meva intenció, en aquest post, entrar a valorar si el part natural és millor o pitjor ni res d'això. :-)

Però, per les teves paraules, Flor, m'ha semblat que t'ho prenies com una qüestió personal, i per això he volgut remarcar que només defenso la llibertat d'elecció (que sembla que en aquest hospital no es dóna massa). Res més. ;-)

Hi hagi pau. :-o00m
Imatge Imatge

||*||
chelin
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dt. maig 15, 2012 1:01 pm

EntradaAutor: chelin » dv. juny 01, 2012 10:00 am

hola noies!!! a veure...que només demano l'opinió, i sé que hi haurà noies que estaràn mes a favor del part natural i dones que ho estaràn menys...

Flor, el que tu dius, doncs tens tota la rao del món, i la teva opinió m'ha servit, perque tal com tu dius, l'hospital té un protocol, si el vull, l'accepto, si no, doncs a buscar un altre hospital...i no per voler epidural o cesàrea ets mes o menys dona, crec que aixó totes ho tenim clarissim...jo estic a favor de parts no intervinguts i per mala sort, el meu primer part va acabar en cesarea d'urgencia per patiment fetal, no per aixó soc menys dóna.

Pero tot i així, el que jo em plantejo es que, primer vaig parlar amb la doctora de la meva opinió, dient.li que volia part natural i em va dir que cap problema, o sigui, que jo li estava dient: entenc que vosaltres teniu un protocol, pero jo busco aixó, em puc quedar en aquest hospital???
i la seva resposta, era que si
i ara em trobo que em diuen que vale, que jo tinc un pla de part, però que ells tenen un protocol, i que l'he de signar..i resulta que el que em fan signar es contrari al meu pla de part...

es d'aixo de que em queixo, no de que ells tinguin el seu protocol, sino que fins ara m'haguessin dit que si a tot, i que ara vegi que potser no es el cas....

com jo havia vist (llegit) experiències de parts a la dexeus i les noies estaven molt contentes, doncs pensava que eren poc intervencionistes(tot i que pel que veig a totes els hi han fet episotomia!!), i en principi estava tranquila, pero ara se m'ha plantejat el dubte, per aixó preguntava si totes les que hagin tingut part poc intervingut, havien firmat o no aquest paper....

Pel que fa a la resta, doncs si tombarella i helia, intentaré aguantar a casa tot el que pugui, pero...veient que pel primer vaig estar 36 hores per fer els 10 cm....em temo que no sigui prou valenta(per por a que pot passar a la nena) i corri cap a l'hospital abans de temps....

no sé...estic donant tombs a la idea d'anar a la seguretat social...o no...de fet, estic feta un embolic!!!!

Gràcies a totes!!!
luva
Entrades: 1438
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 1:22 pm

EntradaAutor: luva » dv. juny 01, 2012 11:32 am

Chelin ens hem llegit a l'altre post de Dexeus, jo també volia un part el més natural possible, no occitocina, no episio,.... a menys que fos imprescindible pel bé de la meva nena.
També em van donar a signar aquests papers que em van fer poca gràcia perque m'arriscava a deixar-me fer el que volguéssin. Per sort el meu part va anar molt bé, vaig arribar molt dil·latada, tot anava al meu favor i ni van haver de fer servir occitocina, ni em van fer episio. Jo al arribar al hospital vaig demanar el que volia, m'ho havia recomanat una companya de l'altre post, una amiga que va parir una setmana abans que jo,.... i en tot moment em vaig sentir respectada, fins tot amb el tema del cordó, amb el pell a pell, em van deixar fer fotos del part, el podriem haver gravat però el papi va decidir no perdre detall,... en fi que tot va anar genial.
Per cert, a la meva jaqueta portava el meu pla de part escrit a mà, i el meu marit sabia de que anava per si l'haviem de fer servir, i jo no podia parlar en aquells moments. No el vam fer servir, però el que hi havia escrit i el que va passar es va correspondre. Suposo que també depèn del gine que et toqui, que segur que n'hi ha de poc empàtics,....
Aquesta és la meva experiència.
1/5/12 TE+dia de la mare, gràcies per aquest regal!
5/1/12 El dia més feliç de les nostres vides, el teu naixement!

17/5/15 TE + un@ germanet@ per la nostra princesa!
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. juny 01, 2012 12:06 pm

http://www.msc.es/organizacion/sns/plan ... ro2008.pdf

Penso (i crec) que cap hospital pot negar-te res del que es recull aquí, tinguin el protocol que tinguin.
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dv. juny 01, 2012 2:32 pm

Chelin, no sabia que havies tingut una cessària prèvia. Et van dir si tenien algun protocol especial, o si s'actuava de diferent manera? Hi ha llocs que amb cessària prèvia has d'estar monitoritzada tota l'estona, la qual cosa vol dir zero llibertat de moviments (a no ser que tinguin un aparell de monitorització inalàmbric), i per tant, es complica molt el tema de tenir un part fisiològic... :-:)
ImatgeImatge
Imatge
gemma2009
:: conillet
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dl. juny 04, 2012 11:04 am

chelin,

si el que vols no té res a veure amb el que et volen fer signar, busca un hospital on el seu protocol s'assembli més al que tu vols! És clar que hi ha moltissima gent que parla molt bé de la Dexeus, però si després llegeixes els seus parts doncs és normal: volien un part com el que ofereixen a la Dexeus. Si tu no és això el que vols, és molt provable que el teu part no sigui com esperes, i això et pot deixar molt mal gust de boca.

No ho dic per entrar en cap polèmica part natural vs. part medicalitzat... simplement crec que cadascú té dret a intentar el part que vulgui, i a la Dexeus no et donen cap facilitat per tenir un part natural. És clar que et deixaran parir sense epidural si tu ho vols, però tenir un part natural o almenys respectat no es redueix a posar o no posar l'epidural.

Espero que puguis tenir el part que tu vulguis, o almenys que si no ha de ser el part que tu vols sigui per motius de força major, i no per la imposició d'uns protocols i d'uns temps que estan disenyats amb una altra finalitat! :ok:
gemma2009
Entrades: 398
Membre des de: dl. jul. 06, 2009 10:21 am

EntradaAutor: gemma2009 » dl. juny 04, 2012 11:08 am

ah! el meu primer part van ser 12 hores, i al final induït. Segon part: natural, 3 horetes!!! O sigui que no et refiis dels temps del primer per al segon, no tenen res a veure, pots estar tranquila! :ok:
chelin
Entrades: 21
Membre des de: dt. maig 15, 2012 1:01 pm

EntradaAutor: chelin » dt. juny 05, 2012 2:07 pm

hola noies!!

moltes gràcies a totes!!

Luva, m'encantaria que el meu parti sigués com tu dius...confiar en la natura i que quan arribi ja estigui prou dilatada com per deixar que tot vagi naturalment....

Gemma, ja sé que no es sols lo de la oxitocina, epidural, monotorització, suero, etc...sé que hauria de ser sense tot aixó...i que em deixessin fer la dilatació al meu aire, sense tenir que estar lligada ni empotrada al llit!!! tinc por de que em passi aixó...que m'hagi fet unes expectatives i que després no sigui aixó...tens raó amb el que dius...

Helia...si noia, després de 36 hores,podent fer la dilatacio caminant i portant només el "suero", vaig acabar que en l'expulsiu, el nen no sortia....i després per sofriment fetal vaig acabar a quirofan, per cesarea d'urgencia!! un fustre...molt dolor, molta ràbia, moltes llagrimes, molt cansament....en fi....
lo de la monotoritzacio, a la Dexeus si que la fan, ja ho vaig preguntar...pero em van dir que si que em podria moure, almenys plantar.me, que es el que els hi vaig dir...per estar de peu, m'es igual no caminar, perque ja sé que les cames no m'aguanten!jajajajaja

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::