nom de NEN, català i si pot ser amb història...(difícil?)
nom de NEN, català i si pot ser amb història...(difícil?)
Bon dia,
fa dies estona que estic llegint diversos posts sobre noms de nen però no trobo el que busco.
Us explico, fa dies que estem buscant un nom de nen i no en trobem cap que ens acabi de fer el pes, el nostre 1r fill es diu OTGER, i clar, el trobem un nom, original, poc posat i molt maco (per nosaltres evidentment...); i a més tenim la llegenda de l'Otger Cataló, per això suposo que trobar un nom pel nostre 2n fill ens és tan difícil, ja que ens agradaria que a més de ser bonic, tingués alguna llegenda, història, etc...
algú ens pot ajudar?????
que fos català, original, poc posat (ja hem descartat Arnau per exemple, pq últimament es posa molt...)
igual és difícil però a aquestes alçades en l'altre
ja ho teníem clar, tenim molt de temps encara eh...
moltes gràcies
fa dies estona que estic llegint diversos posts sobre noms de nen però no trobo el que busco.
Us explico, fa dies que estem buscant un nom de nen i no en trobem cap que ens acabi de fer el pes, el nostre 1r fill es diu OTGER, i clar, el trobem un nom, original, poc posat i molt maco (per nosaltres evidentment...); i a més tenim la llegenda de l'Otger Cataló, per això suposo que trobar un nom pel nostre 2n fill ens és tan difícil, ja que ens agradaria que a més de ser bonic, tingués alguna llegenda, història, etc...
algú ens pot ajudar?????
que fos català, original, poc posat (ja hem descartat Arnau per exemple, pq últimament es posa molt...)
igual és difícil però a aquestes alçades en l'altre
ja ho teníem clar, tenim molt de temps encara eh...moltes gràcies

Re: nom de NEN, català i si pot ser amb història...(difícil?)
Que et semblen:
- Guerau
- Oleguer
- Guifré
- Guim
- Guiu
Segur que al final l'hi trobareu un nom ben maco i amb història!

- Guerau
- Oleguer
- Guifré
- Guim
- Guiu
Segur que al final l'hi trobareu un nom ben maco i amb història!

Jo també t'anava a proposar Guerau o Guifré!
Jo si és nen es dirà Eudald. Català, històric, intraduïble (bé, sí, però en castellà no n'hi deu haver cap en tot spain
). És el patró de Ripoll, i pots trobar la seva història fàcilment al google! 
). És el patró de Ripoll, i pots trobar la seva història fàcilment al google! Re: nom de NEN, català i si pot ser amb història...(difícil?)
gràcies noies, ja els tinc apuntats a la meva llista particular, que fa dies que borro i afegeixo noms!!!!

ostres costa eh!!i més per un 2n!!!

ostres costa eh!!i més per un 2n!!!

- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Nena, un altre nen!!!!
He fet una cerca ràpida, q segur q ja els tens a la llista:
- Artal
- Folc
- Gastó
- Hug
- Ponç
- Sanç
- Vidal
Són extrets d'aquí: http://visitar.cat/noms-catalans-medievals-de-noi/
- i Guerau i Guifré, esclar!
He fet una cerca ràpida, q segur q ja els tens a la llista:
- Artal
- Folc
- Gastó
- Hug
- Ponç
- Sanç
- Vidal
Són extrets d'aquí: http://visitar.cat/noms-catalans-medievals-de-noi/
- i Guerau i Guifré, esclar!
mireu-la que maca és ella!!!!!merci cuca!!!!!!
entro ben poc per aquí!!!no tinc temps per res, prometo posar-me una mica al dia i explicar-vos més cosetes!!!
petonets

entro ben poc per aquí!!!no tinc temps per res, prometo posar-me una mica al dia i explicar-vos més cosetes!!!
petonets

xell13 ha escrit:Bon dia,
algú ens pot ajudar?????
igual és difícil però a aquestes alçades en l'altreja ho teníem clar, tenim molt de temps encara eh...
moltes gràcies
Hola Xell, mira aqui te pongo algunos nombres pero el significado no lo se.
ORIAC
NIL
NIN
OT
MAIOL
Espero haberte ayudado

Una cosina del currito té un nen que es diu Otger i al segón li va possar Cèdric, també el trobo molt original encara que desconec si hi ha algún tipus d'història.
Sort amb la recerca del nom!
Sort amb la recerca del nom!
currita l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 09, 2012 1:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
xell13 ha escrit:mireu-la que maca és ella!!!!!merci cuca!!!!!!
petonets![]()
![]()
![]()

ei, gràcies, gràcies, per ajudar-me a ampliar la llista
Nius:
va semblar que tenia titolina, falta confirmar-ho eh!!!però jo ja podia anar dient que em semblava q era una nena, i clar de nena, ja tenia nom!!!!!de nen ni flowers....i tu? ja ho saps?
he de passar pel post d'agost però no tinc temps...estic capficada amb els noms...ja ja ja ja
petons a totes

Nius:
va semblar que tenia titolina, falta confirmar-ho eh!!!però jo ja podia anar dient que em semblava q era una nena, i clar de nena, ja tenia nom!!!!!de nen ni flowers....i tu? ja ho saps?
he de passar pel post d'agost però no tinc temps...estic capficada amb els noms...ja ja ja ja
petons a totes

Jo també tenia bastant clar que era nena.... i és un nen, el Nil!!!!
A mi els que m'han vingut al cap són:
-Guifré
-Berenguer
-Guerau

-Guifré
-Berenguer
-Guerau

esquimal l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 09, 2012 2:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

http://capsetademusica.blogspot.com/
Estem fent el Quilt Along del SP http://quilt-i-mes.blogspot.com/
Nenes perquè no n'haig de tenir més, però m'encanten els noms que heu proposat!!

Ai Xell!
Al final un altre nen! Ara flipava, com que sabia que era nena! (ara m'has deixat amb la curiositat, quin li haguessis ficat si era nena?
)
I Roger? ja sé que és molt sentit, però per història: Roger de Llúria, Roger de Flor...
I com estàs nina?
Una abraçda!
Al final un altre nen! Ara flipava, com que sabia que era nena! (ara m'has deixat amb la curiositat, quin li haguessis ficat si era nena?
)I Roger? ja sé que és molt sentit, però per història: Roger de Llúria, Roger de Flor...
I com estàs nina?
Una abraçda!

Si que es dificil, si! Jo encara no he trobat cap nom pel meu...
i Ferriol...?
Llegenda Catalana: Ferriol de Besalu:
Tradicionalment, s'explica la història d'en Ferriol com a cap d'una colla de bandolers de la vila de Besalú, a la Garrotxa.[1] Ferriol tenia el costum d'anar a la taverna després de robar, on s'apostava qui podia mantenir l'equilibri havent begut força vi. Com que en Ferriol era molt creient també anava a confessar-se després de delinquir; un sacerdot li digué: "El que no vulguis per tu, no ho vulguis per ningú".
El lladre va reflexionar i va decidir deixar de robar; en dir-ho, els seus companys lladres el prengueren per traïdor, es baralleren i el mataren. Aleshores, l'enterraren al celler de la taverna sota una bóta de vi.[2] Miraculosament, el vi d'aquella bóta mai deixava de rajar, fins que un dia el taverner el va descobrir enterrat i es va adonar que en Ferriol tocava amb la punta del dit la misteriosa bóta. Des d'aquell moment en Ferriol es convertí en sant i diu la llegenda que els companys de la taverna li dedicaren un ball per agrair-li el vi que mai no s'acabava, el conegut ball de Sant Ferriol.
La dita ésser com la bóta de Sant Ferriol es basa en aquesta llegenda, referint-se a qualsevol cosa que dura molt, que dóna molt de si o que sembla que no s'acabi mai.
Amb sant Dimes, és considerat el patró dels lladres: es deia que per celebrar-ho el dia 18 de setembre, dia de la seva festa, no feien cap robatori.
A set kilòmetres de Besalú hi ha el lloc de Sant Ferriol, on s'originà la llegenda. Hi ha una ermita dedicada al sant on hi ha una relíquia que se li atribueix. Se'n tenen notícies des del segle XIII, tot i que l'edifici actual és del XV. El tercer diumenge de setembre s'hi fa un aplec.
(tret de wikipedia...)
i Ferriol...?
Llegenda Catalana: Ferriol de Besalu:
Tradicionalment, s'explica la història d'en Ferriol com a cap d'una colla de bandolers de la vila de Besalú, a la Garrotxa.[1] Ferriol tenia el costum d'anar a la taverna després de robar, on s'apostava qui podia mantenir l'equilibri havent begut força vi. Com que en Ferriol era molt creient també anava a confessar-se després de delinquir; un sacerdot li digué: "El que no vulguis per tu, no ho vulguis per ningú".
El lladre va reflexionar i va decidir deixar de robar; en dir-ho, els seus companys lladres el prengueren per traïdor, es baralleren i el mataren. Aleshores, l'enterraren al celler de la taverna sota una bóta de vi.[2] Miraculosament, el vi d'aquella bóta mai deixava de rajar, fins que un dia el taverner el va descobrir enterrat i es va adonar que en Ferriol tocava amb la punta del dit la misteriosa bóta. Des d'aquell moment en Ferriol es convertí en sant i diu la llegenda que els companys de la taverna li dedicaren un ball per agrair-li el vi que mai no s'acabava, el conegut ball de Sant Ferriol.
La dita ésser com la bóta de Sant Ferriol es basa en aquesta llegenda, referint-se a qualsevol cosa que dura molt, que dóna molt de si o que sembla que no s'acabi mai.
Amb sant Dimes, és considerat el patró dels lladres: es deia que per celebrar-ho el dia 18 de setembre, dia de la seva festa, no feien cap robatori.
A set kilòmetres de Besalú hi ha el lloc de Sant Ferriol, on s'originà la llegenda. Hi ha una ermita dedicada al sant on hi ha una relíquia que se li atribueix. Se'n tenen notícies des del segle XIII, tot i que l'edifici actual és del XV. El tercer diumenge de setembre s'hi fa un aplec.
(tret de wikipedia...)
Jaume, de nens n'hi ha ben pocs, i tens en Jaume 1er!
Per cert, si hagués sigut nena quin nom li haguessis posat?
Ets la Txell 13 de guia nupcial que et vas casar de fucsia no?
Per cert, si hagués sigut nena quin nom li haguessis posat?
Ets la Txell 13 de guia nupcial que et vas casar de fucsia no?
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: Baidu [Spider] i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |