Marraneja quan menja però si veu el bibe en vol!
Marraneja quan menja però si veu el bibe en vol!
Bon dia noies! Us escric aviam si em podeu aconsellar o per si a alguna de vosaltres li ha passat el mateix.
Resulta que fa uns 4 dies que el Francesc està força refredat amb mocs i tos… i no menjava massa bé, fins i tot amb algún atac de tos va vomitar el dinar
. Doncs bé, el vem dur al pediatre i ens va dir que té el coll irritat i que és normal que li costi menjar i que per facilitar-li la tasca li donem bibe. Total, que he estat donant bibe per esmorzar quan ell normalment pren papilla de cereals i per dinar a la llar d’infants al oferir-li verdureta i rebutjar-la (fa pedorretes i la escup) també li han donat bibes. Tot això fins ahir. Resulta que li ofereixen papilla de verdura amb peix i ell vinga a fer pedorretes i llençar-la o directament sense voler obrir la boca… aleshores li preparen el bibe i quan el veu vinga a plorar de la gana que tenia i se’l va fotre a sant hilari!!!
I per la tarda el berenar se’l va cruspir també super bé, la fruita li encanta. Total, que si et fa mal el coll et segueix fent mal igual hi hagi verdura com fruita, no? Així que el tema no és el mal de coll, és el menjar… que el nen s’ha adonat de que si no li agrada no menja i no passa res que després ve el bibe! Com són de llestos!!! Però el tema és que fins abans d’aquest últim refredat menjava super bé i en quantitats bones!!!
Així que ara no se que fer pq aquest matí no volia papilla cereals, res, ha pres 6 o 7 cullerades i a trompicons, però el tema és que no el vull deixar sense menjar (no és la millor opció i menys per ell que està primet!) però tampoc el vull acostumar a que quan rondini tindrà el “premi” del bibe. Estava pensant que potser si passa gana un dia i veu que no ve el bibe a la seguent menjarà…. O no. Ai, no sé que fer… a alguna li ha passat algo similar? Estic una mica amoinada!
Resulta que fa uns 4 dies que el Francesc està força refredat amb mocs i tos… i no menjava massa bé, fins i tot amb algún atac de tos va vomitar el dinar
I per la tarda el berenar se’l va cruspir també super bé, la fruita li encanta. Total, que si et fa mal el coll et segueix fent mal igual hi hagi verdura com fruita, no? Així que el tema no és el mal de coll, és el menjar… que el nen s’ha adonat de que si no li agrada no menja i no passa res que després ve el bibe! Com són de llestos!!! Però el tema és que fins abans d’aquest últim refredat menjava super bé i en quantitats bones!!!Així que ara no se que fer pq aquest matí no volia papilla cereals, res, ha pres 6 o 7 cullerades i a trompicons, però el tema és que no el vull deixar sense menjar (no és la millor opció i menys per ell que està primet!) però tampoc el vull acostumar a que quan rondini tindrà el “premi” del bibe. Estava pensant que potser si passa gana un dia i veu que no ve el bibe a la seguent menjarà…. O no. Ai, no sé que fer… a alguna li ha passat algo similar? Estic una mica amoinada!
Re: Marraneja quan menja però si veu el bibe en vol!
No se si et puc ajudar gaire i a mes no puc veure l'edat que te, pero si et dic que quan tenen mal de coll els entra molt be les coses fresquetes, iogurt i si la fruita esta freda tambe. I si proves de donarli la verdura freda? A mi algun cop m'ha funcionat.
Gràcies Roser, tot just ahir va fer 10 mesos. El tema és que sembla que ja no és mal de coll... no se si ens pren el pel i és que li ha agradat això dels bibes perque ja et dic que menja el que li agrada... la fruita sí que se la menja, no havia pensat en que ho fa perque està fresqueta, la veritat, per provar-ho no perdré res...
No se, li vull donar uns dies aviam que fa però és que menjava tant bé i ara amb les pedorretes que fa... quan comença a fer-les no se que fer, pq insisteixo i segueix i sense menjar no el vull deixar pq veurà que és una manera d'acosneguir no menjar el que no li agrada però tampoc el vull premiar amb el bibe... aiiiiiiii
No se, li vull donar uns dies aviam que fa però és que menjava tant bé i ara amb les pedorretes que fa... quan comença a fer-les no se que fer, pq insisteixo i segueix i sense menjar no el vull deixar pq veurà que és una manera d'acosneguir no menjar el que no li agrada però tampoc el vull premiar amb el bibe... aiiiiiiii
Jo crec que és impossible fer-li menjar a un nen una cosa que no li agrada o no li ve de gust i menys sent tant petit. La meva hi ha dies que no vol una cosa i un altre dia sí. Jo li ofereixo una altra cosa i ja està i si no en vol es que no té gana. Faig primer, segon i postre, i vaig passant d'un a l'altre. Té un any i ara no vull preocupar-me per si em pren el pèl o no. Jo només menjo allò que m'agrada i sempre ho he fet així (m'agrada quasi tot) i mai m'han obligat a menjar. Diuen que hi ha èpoques que ho fan, altres que menys quantitat. A més es possible que també es cansi del bibe i al cap d'uns dies torni a menjar com abans? a més quan estem malalts ens venen de gust unes coses i altres no. Jo avui no estic fina i espero al meu marit per que possi el peix a la planxa perque si avui ho faig jo segur que me'l menjo amb mania o directament no me'l menjo. No sé, són idees.
Gràcies Menudeta!
Impossible és, ja t'ho dic perque no hi ha manera, quan tanca la boca la tanca i ja està. Però això de que ho fa perque no té gana no hi estic d'acord... perque ve quan li van oferir bibe bé se'l va fotre ben a gust. No sé, suposo que són etapes i hauré d'anar probant diferents aliments com tu dius (que ja ho estic fent ara però ampliaré una mica més la varietat, aviam si trobo algo que li agradi lo suficient per no fer pedorretes i escupir-ho) o simplement que passi aquesta època i torni a menjar bé com quan fèia fa uns dies! Perque ha estat amb mocs des de Nadal per+o mai fins ara li havia afectat tant a les ganes de menjar... i ara està molt millor que a mitjans de gener que era un sac de mocs... aixxxx
Impossible és, ja t'ho dic perque no hi ha manera, quan tanca la boca la tanca i ja està. Però això de que ho fa perque no té gana no hi estic d'acord... perque ve quan li van oferir bibe bé se'l va fotre ben a gust. No sé, suposo que són etapes i hauré d'anar probant diferents aliments com tu dius (que ja ho estic fent ara però ampliaré una mica més la varietat, aviam si trobo algo que li agradi lo suficient per no fer pedorretes i escupir-ho) o simplement que passi aquesta època i torni a menjar bé com quan fèia fa uns dies! Perque ha estat amb mocs des de Nadal per+o mai fins ara li havia afectat tant a les ganes de menjar... i ara està molt millor que a mitjans de gener que era un sac de mocs... aixxxx
Jo igual soc una mica bestia pero la infermera em va dir quan li facis el menjar es el que hi ha, no es fa altra cosa i aixo fins que faci 18 anys. I aixi ho faig, que no vol verdura, vale passem al segon, que tampoc doncs res ja menjaras mes a la nit, o al mati. I si que al dia seguent puc provar de fer algo diferent, mes atractiu, pero no al moment perque es queden amb la peli i et fan tornar boig. Tot aixo exceptuant si esta malalt clar o li fan mal les dentetes. Aixo tambe ho noten quan se'ls inflama la geniva els molesten les coses calentes i mastegar. No se a vegades tambe son fases.
Jo el que no faria es no vols aixo, doncs al moment una altra cosa.
Jo el que no faria es no vols aixo, doncs al moment una altra cosa.
Gràcies Roser, totes les opinions són benvingudes!
Sí, amb varietat em referia a que si un dia li dono una papilla de verdures i no la vol al proper tractar de canviar els ingredients... tens raó amb això de que no és un self service (no per la molèstia que suposa que tampoc em fa res...si no perque no considero que sigui la millor manera d'educar-lo, si no quan no li agradi algo farà que no fins que li doni el que sí). Això està clar,`però per una altre part està força prim, en un percentil baix però és un nen alegre, sa i com diu la seva pediatre crema tot el que menja...però em fa cosa treure-li el plat i deixar-lo sense una altre opció... potser podré fer-ho un parell de dies però em fa por que el nen aguanti i estigui dies malmentjant.
Sí, amb varietat em referia a que si un dia li dono una papilla de verdures i no la vol al proper tractar de canviar els ingredients... tens raó amb això de que no és un self service (no per la molèstia que suposa que tampoc em fa res...si no perque no considero que sigui la millor manera d'educar-lo, si no quan no li agradi algo farà que no fins que li doni el que sí). Això està clar,`però per una altre part està força prim, en un percentil baix però és un nen alegre, sa i com diu la seva pediatre crema tot el que menja...però em fa cosa treure-li el plat i deixar-lo sense una altre opció... potser podré fer-ho un parell de dies però em fa por que el nen aguanti i estigui dies malmentjant.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |