Canvis en la rutina de dormir... ajuda!

Els bolquers, el xumet..

Elna78
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 11:31 am

Canvis en la rutina de dormir... ajuda!

EntradaAutor: Elna78 » dl. feb. 06, 2012 2:27 pm

Hola!

La meva filla té un any i els últims dies li ha canviat totalment la manerea de dormir-se.

Fins ara, la banyàvem, li donàvem el sopar i la posàvem a la cuna i s'adormia completament sola.
Des de fa uns dies no hi ha manera. A la que la posem a la cuna i veu que sortim de l'habitació, es posa a plorar desconsolada. Quan tornem a l'habitació et demana que l'agafis. Si no té son, vol tornar al menjador amb nosaltres i pot estar tombant per allà (ja camina des dels 11 mesos) fins ben entrades les 10 de la nit. I si té son, se't 'caragola' al coll i s'adorm, però amb nosaltres.
A vegades només notant la nostra presència dins l'habitació ja es tranquil·litza, però a la que veu que sortim de l'habitació ja torna a plorar.

Què puc fer? Es bo deixar-la plorar? He de fer el que em demana? Com li puc tornar a fer agafar l'hàbit que tenia d'adormir-se sola???

En aquelles hores estem cansats i ja dies que ens acaba la paciència!

Moltes gràcies!!!
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Canvis en la rutina de dormir... ajuda!

EntradaAutor: entrerius » dl. feb. 06, 2012 3:23 pm

Hola Elna

és possible que tingui ansietat de separació, que és una etapa normal del desenvolupament on comencen a tenir por i veuen que marxem però com que no saben si la mama o el papa tornaran, pateixen.
Cap als dos anys ja poden començar a saber que els pares tornen quan marxen, però ara encara és petita. De fet no tenen consciència del temps fins molt més tard. El meu fill té quasi 3 anys i ja no pateix ansietat, però encara viu molt el present i se li fa impossible comprendre determinats conceptes temporals.

Jo no sóc partidària de deixar-los plorar i menys per una cosa que sé que encara no té capacitat d'entendre. Si està tranquil.la si us veu a l'habitació, jo l'acompanyaria fins que s'adormi.

Sort.
ptitgat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dj. març 24, 2011 3:49 pm

EntradaAutor: ptitgat » dl. feb. 06, 2012 3:32 pm

Hola Elna,

amb l'entrerius ens hem creuat... No et diré què és millor i què és pitjor, només t'explicaré què vam fer nosaltres (la nostra també era de dormir sola molt bé i un dia va fer un canvi, però va ser provocat per canvis generals a casa (fora bolquers, germanet/a nou...) i era més gran. Jo sóc partidària de deixar-la plorar fins a un límit (no mètode estivill però amb sentit comú) però també quan veig que la criatura ho pot entendre. La nostra, quan va fer el canvi ja tenia dos anys.

Nosaltres el que fem és una rutina d'explicar conte i posar música (ara ja canta alguna de les cançons, no sé fins a quin punt és bo neujor:-) i quan la veiem tranquil·la li diem: els pares han de fer el sopar i han de marxar així que quan acabi aquesta cançó començaran a tirar i ens separem una mica del bressol, amb la següent una mica més, etc. Moltes vegades ens quedem darrera la porta per si de cas ens crida dir: estem aquí. Però es tranquilitza i s'acaba adormint. Normalment ho fem per separat, un dia el pare i l'altre jo.

A nosaltres això és el que ens ha funcionat millor, però clar, també era més gran...
Elna78

EntradaAutor: Elna78 » dt. feb. 07, 2012 12:08 pm

Moltes gràcies!
Intentaré això de la música i el conte, encara que sigui petita a veure si es relaxa.
També he comprovat que si no dorm per la tarda, està més cansada i no 'dóna tanta guerra'. A veure com va.
Moltes gràcies de nou!! : :ok:
vicky1983
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

EntradaAutor: vicky1983 » dt. feb. 07, 2012 12:31 pm

Has provat a deixar-li alguna llumeta encesa??? Nosaltres sempre li possem una bola que té que reflexa al sostre estrelles, canvia de color i sona musiqueta suau. Amb aixó ella sempre es tranquilitza molt... i sinó també té un gusiluz que ella mateixa encen a vegades per la nit quan li diem, "A dormir!" jejeje
Entre una cosa i l'antre anem fent...
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Elna78

EntradaAutor: Elna78 » dt. feb. 07, 2012 2:14 pm

Hola Vicky!
Moltes gràcies!
tinc una cosa que feia llum i música de quan era més bebé i li vaig treure... ho tornaré a provar. Moltes gràcies de nou!
vicky1983
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

EntradaAutor: vicky1983 » dt. feb. 07, 2012 2:24 pm

No es mereixen!!!!! Aqui totes sabem què és passar-se la nit sense que la peque no pugui dormir... :ok:

ja ens diràs si et serveix i tots torneu a dormir d'alló més bé i sobretot, sense plors!! :ok: :ok:
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
ragi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1665
Membre des de: dg. oct. 11, 2009 5:56 pm

EntradaAutor: ragi » dt. feb. 07, 2012 3:11 pm

A mi la meva nena també m'ho va fer, jo sóc de les que la deixo plorar pero fent servir el meu sentit comu, la deixo plorar i entro i li dic que no l'agafo li faig quatre caricies la torno a tumbar i li dic i que es hora de dormir i surto i així les vegades que calgui, la meva ho fa per provar, es molt pilla, el que tinc clar que mai mai mai l'he tret de l'habitacio, l'hora de dormir es hora de dormir o sigui que no lhe tret ni a la cuina ni a cap lloc!
Paciencia i més paciencia!!!!!
Imatge
21/03/14 - Un estel brilla al cel.
Imatge
Elna78

EntradaAutor: Elna78 » dc. feb. 08, 2012 8:38 am

Hola Ragi, moltes gràcies!
veus? aquí ja l'hem cagat... ara fa dies que no, però un dia, la vam treure... ai! quantes coses hem d'apendre encara... a veure si d'aquesta en sortim ben aviat. Gràcies de nou!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::