no sé com funcionen les adopcions, m'ajudeu????

Fills del cor.
nonix1
:: tortuga
Entrades: 311
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 11:56 am

no sé com funcionen les adopcions, m'ajudeu????

EntradaAutor: nonix1 » dj. feb. 02, 2012 8:23 am

Sóc mare d’un nen de 4 mesos, i aquesta nit li he donat moltes voltes a tenir-ne un altre més endavant, pero estic pensant molt en l’adopció. El meu punt de vista és que ja som molts en aquest planeta, i… per que no donar amor a algú que ho necessita? Crec que es pot estimar igual per no dir més, que un fill “propi”. Pero soc molt ignorant sobre aquest tema, ja que fins ara no m’ho havia plantejat mai….i necessito informació per pensar en la idea i decidir quan sigui…

1.- Quines condiciones basiques hi han? (si som parella casada, amb un fill, i un té un treball fixe pero l’altre no treballa per encarregar-se dels fills, que passa en aquest cas per exemple?)

2.- Quines coses més miren o fan que tinguis més “números”? o aixo es molt peliculero i no ho fan? Tipus la nomina que tens, si tens un pis en propietat o lloguer….?? Etc…….(torno a dir que no tinc ni idea, per si trobeu tontes les preguntes)

3.- Es pot triar una mica raça, procedencia, sexe o edat de l’adoptat??? Tampoc m’importa moltissim, pero si es pot fer algo doncs a vegades sempre pot fer mes ilusio segons que…pero bueno, curiositat només.
Em preocupa molt més el tema “salut”, potser sóc egoísta, pero clar, si no pots triar de cap manera, pots tenir un fill amb problemas de salut no? Si es algo lleu molt bé, pero si te retras, sida, o jo que se…….doncs es tot més complicat no??? No sé com va tot…..no es que vulgui rebutjar algu amb problemas greus de salut, pero si que em resultaría molt mes complicat perque no sé si sabria donar-li tot el que es mereix i paciencia per temes tan deliciats…..per aixo ho dic…..

4.- Quan pot trigar tot el papeleo APROXIMADAMENT des de que comences els tramits fins que tens el nen o nena amb tu? Depen del país? Que en sabeu dels que normalment es fan?

5.- Aixo curiositat del tot: si el nen al seu país d’origen té un nom, com es que la gent molts cops els hi canvia el nom?? Es pot fer?? Potser depen de l’edat del nen o que?

6.- i més important: ON es comencen tots els tramits? Que necessites per començar??? Apart de moltes ganes jejeje.

Gracies noies, com veieu vaig molt peix, i encara no tinc decidit res, tinc un nen ara molt petit que necesita la meva atenció i no penso corrents en un altre, pero si “sopesar” la idea…….a veure si m’ajudeu.
L'Isaac va néixer el 15 de setembre. Un mes i mig abans del previst
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: no sé com funcionen les adopcions, m'ajudeu????

EntradaAutor: Lau » ds. feb. 04, 2012 9:59 pm

Hola, jo soc mare d'un nen nascut a Nigèria. Ara fa un any que és amb nosaltres, així que intentaré respondre't les preguntes:

1.- Quines condiciones basiques hi han? (si som parella casada, amb un fill, i un té un treball fixe pero l’altre no treballa per encarregar-se dels fills, que passa en aquest cas per exemple?)

Hi ha uns ingressos mínims que s'han de complir, no et sé dir exactement quin valor és aquest, ja que nosaltres treballavem tots dos amb un sou "normal" per tan, no em vaig preocupar mai per aquest tema, però bé, no és dificil arribar-hi, no demanen que siguis ric. Si teniu la gran sort que només treballant un podeu viure bé, enhorabona per vosaltres, pel nen això és ideal

2.- Quines coses més miren o fan que tinguis més “números”? o aixo es molt peliculero i no ho fan? Tipus la nomina que tens, si tens un pis en propietat o lloguer….?? Etc…….(torno a dir que no tinc ni idea, per si trobeu tontes les preguntes)

No hi ha res que faci que tinguis "més numeros" o "menys"... simplement es tracta de que estiguis preparat per ser pare adoptiu, que siguis conscient de què significa això, de que pugueu donar-li una vivenda digna (independentment de si és de lloguer o de propietat).

3.- Es pot triar una mica raça, procedencia, sexe o edat de l’adoptat??? Tampoc m’importa moltissim, pero si es pot fer algo doncs a vegades sempre pot fer mes ilusio segons que…pero bueno, curiositat només.
Em preocupa molt més el tema “salut”, potser sóc egoísta, pero clar, si no pots triar de cap manera, pots tenir un fill amb problemas de salut no? Si es algo lleu molt bé, pero si te retras, sida, o jo que se…….doncs es tot més complicat no??? No sé com va tot…..no es que vulgui rebutjar algu amb problemas greus de salut, pero si que em resultaría molt mes complicat perque no sé si sabria donar-li tot el que es mereix i paciencia per temes tan deliciats…..per aixo ho dic…..

Quan et valoren per la idoneitat, parles de l'edat del nen... en principi si ja en tens un, el segon ha de ser un any més petit que el gran, per tan, estarieu influenciats per l'edat del vostre fill gran. Sobre la raça, a part de que tots som raça humana ;-))) doncs depen de si fas nacional o internacional, si adoptes internacionalment, esculls el pais tu per tan, esculls tu la ètnia. Si és adopció nacional, en això vaig més perduda, però crec que et fan dir si acceptaries qualsevol ètnia, etc... Sobre la salut, quan et valoren per la idoneitat també parles d'això i et fan el certificat d'idoneitat en funció del què estiguis preparat a assumir... tot i així, cal tenir en compte que un fill és un fill i malgrat puguis tenir un certificat didoneitat per nen sa, poden sorgir problemes de salut com a qualsevol fill. Però en un principi, sida o algo així greu si tens un CI per nen sa, està descartat.
Sobre el sexe, no, no es pot escollir.

4.- Quan pot trigar tot el papeleo APROXIMADAMENT des de que comences els tramits fins que tens el nen o nena amb tu? Depen del país? Que en sabeu dels que normalment es fan?

Des que entregues la sol.licitud fins que obtens el CI pot passar com a molt 6 mesos. El temps des d’aquest punt fins a tenir el nen depen molt del païs escollit basicament i de com estigui en aquell moment. Això cal la pena mirar-ho quan estiguis començant i no pas ara, ja que canvia constantment. També pot ser que països que ara estiguin oberts tanquin o viceversa. Però uns 2-3 anys com a minim l’has de comptar.

5.- Aixo curiositat del tot: si el nen al seu país d’origen té un nom, com es que la gent molts cops els hi canvia el nom?? Es pot fer?? Potser depen de l’edat del nen o que?

Això és criteri de cada familia. Si que es pot fer sino, la gent no ho faria. Cada familia fa el què creu convenient. Nosaltres per exemple, li hem deixat el que ja tenia, perquè pensem que és important, ja que forma part dels seus orígens . Però com t’he dit, això va a criteri personal.

6.- i més important: ON es comencen tots els tramits? Que necessites per començar??? Apart de moltes ganes jejeje.

A l’ICA (institut català de l’adopció).
Per començat necessites omplir la sol.licitud i portar certificat de penals, declaració de renta i certificat mèdic. Ho trobaràs tot a la web.
Jo t’aconsello que abans de començar assistiu a alguna sessió informativa que organitza ICA de tan en tan. Allà et dónen informació i dossier de païssos, etc… tot i així ho trobareu tot a la web.
http://www20.gencat.cat/portal/site/bsf ... mt=default

Espero haver-te ajudat.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dg. feb. 05, 2012 8:23 am

els ingresos mínims que demanaven al desembre de 2010 (i crec uqe mé so menys deuen ser similars ara eren de (nets, casella 021 o 140):
monoparental (+1 fill): 18.000
monoparental (+2 fill): 21.100
pareja (+1 fill): 23.730
pareja (+2 fill): 27.780
pareja (+3 fill): 31.630
Són estrictes amb això, almenys a Bracelona, si no s'arriba a aquests ingressos mínims a la reta no et deixen continuar.

De totes formes hauries de pensar que si el que vols és un fill, el més petit possible, blanc, sa, ràpid i a més a més posar-li tu el nom (i a més vols una nena)... potser t'hauries de plantejar tornar a repetir per la via biológica ja que aquest perfil de nen no és el més habitual en adopció i a més és el més demandat... Vaja que hi ha molta més demanda que oferta.
nonix1
Entrades: 311
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 11:56 am

EntradaAutor: nonix1 » dj. feb. 09, 2012 7:03 am

gracies per les respostes noies! de moment ja dic que tinc un nen molt petit i no he decidit res del tot, pero per anar tenint una idea m'heu ajudat molt. En principi lo de la "raça" ho preguntava per curiositat, em seria completament igual un país que un altre, no tinc cap incovenient, al revés....

em mirare la web i ja veurem que decidim més endavant
L'Isaac va néixer el 15 de setembre. Un mes i mig abans del previst
Viatgera
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. març 27, 2011 9:49 pm

EntradaAutor: Viatgera » dt. març 13, 2012 6:48 pm

Hola Ada,
jo també estic buscant informació sobre les adopcions, i tenia una pregunta respecte als ingressos mínims q vas posar: quan dius monoparental (+1fill) et refereixes a que ja en tenen un i n'adopten un altre o sense cap fill i adoptant-ne un?
gràcies per tot!!

ada_bcn ha escrit:els ingresos mínims que demanaven al desembre de 2010 (i crec uqe mé so menys deuen ser similars ara eren de (nets, casella 021 o 140):
monoparental (+1 fill): 18.000
monoparental (+2 fill): 21.100
pareja (+1 fill): 23.730
pareja (+2 fill): 27.780
pareja (+3 fill): 31.630
Són estrictes amb això, almenys a Bracelona, si no s'arriba a aquests ingressos mínims a la reta no et deixen continuar.

De totes formes hauries de pensar que si el que vols és un fill, el més petit possible, blanc, sa, ràpid i a més a més posar-li tu el nom (i a més vols una nena)... potser t'hauries de plantejar tornar a repetir per la via biológica ja que aquest perfil de nen no és el més habitual en adopció i a més és el més demandat... Vaja que hi ha molta més demanda que oferta.

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::