Donar la pipa als Reis

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Txitu
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dv. gen. 11, 2008 9:12 am
Ubicació: Manresa

Donar la pipa als Reis

EntradaAutor: Txitu » dc. des. 21, 2011 9:17 am

Hola,
El Joan ara farà els 3 anys i mig i hem decidit aprofitar aquestes festes per treure-li la pipa. Voldria conèixer les experiències que us heu trobat les que ja heu mirat de treure la pipa als vostres fills.
El Joan la porta només per dormir la migdiada i a la nit, però cada matí costa 'desenganxar-s'hi' molt! Crec que costarà, això. Aquests dies li hem anat dient que el Tió li demanaria la pipa perquè ell la netejarà i la farà cagar als bebès que la necessiten. I és conscient que la posarem en una capseta i li deixarem al Tió i l’endemà mirarem a veure si el Tió ens ha deixat un regal perquè sap que és un gran esforç per a ell deixar la pipa. Bé, això és la teoria, a la pràctica molt em temo que a les nits voldrà la pipa tant sí com no, i a la migdiada i ...que no serà tot tan idílic com que el tió li cagui un regal i es quedi conformat sense la seva pipa.
Em fa por que a partir d’ara deixi la migdiada (cosa que és un nen molt mogut i actiu i necessita dormir migdiada), i certament és que sense la pipa li costa dormir.

Quines experiències heu viscut al respecte?
Imatge
rampoina
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dj. abr. 30, 2009 5:45 pm

Re: Donar la pipa als Reis

EntradaAutor: rampoina » dc. des. 21, 2011 9:30 am

Hola, Jo només et puc explicar la meva experiècia, vaig seguir al peu de la lletra el consell del pediatre:
Jo també volia fer per reis però són dies que els nenes estan molt neguitosos per això varem fer el dia que va arribar el tió a casa, al teu cas podries fer la tarda aban de cagar el tió.
Li varem enviar una carta(fer-la) amb TOTS els pipos a dins, la varem anar a llençar a correus i tot, perquè ho veiés (té 2 anys), al cap d'una estona va arribar el tió molt content de la muntanya i li varem donar menjar i abrigar perquè tenia fred i va cagar un regal perquè estava molt content de rebre els pipos! i de veritat que no la demanat mai més i era adicta!!!

SORT
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

EntradaAutor: macri.lg » dc. des. 21, 2011 9:37 am

jajaajaj que bó!

És un bon sistema aquest de donar-li els xupis al tió.. El segon és molt creíble!!! El nen tot convençut cap a la bústia de correus.. Jo crec que també tindré molts problemes,.. m'ho apunto per quan arribi el moment. A més de xupi també portem "conillet" que és un kaloo arrussinat, descolorit... fet caldo vaja que no deixa per a res!! Crec que una cosa l'haurem de donar al tió i l'altre als reis..!!! :content:
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

EntradaAutor: Maroa » dc. des. 21, 2011 9:40 am

I com ens ho fem si la pitufa fa la pipa (amb el dit)????
silviapml
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dc. des. 21, 2011 10:05 am

Ostres, Maroa, lo de fer pipa és més complicat, suposo, perquè no li pots donar al reis ni al tió.

Jo encara no ho faré perquè la meva té 14 mesos i crec que és massa petita, però m'apunto la idea per aquí un parell d'anys que ho haurem de fer.

Igualment, us vull explicar el que em va explicar la meva mare quan em van traure la pipa a mi. Les meves les van "llençar al mar" un estiu. La meva mare es va guardar una per si algun cop tenia una molt mala nit, però em va dir que no. Es veu que em vaig quedar una estona mirant el mar, suposo que per veure si trobava la pipa, i després ja està. Jo era MOLT addicta, en portava tres de penjades i me les anava passant una a l'altre.
També us explico el del meu cosí. Li van dir que havia de deixar la pipa per començar P3 perquè ja eren nens grans i ningú portava pipa. El nen li va donar la pipa a la seva mare, li va tornar a demanar, se la va xumar una estoneta petita més i li va tornar dient "ja està". I no li va tornar a demanar més.

Amb això us vull dir que encara que siguin petits, són més forts i entenen més del que en pensem. Potser només cal tenir fe en ells :love:
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
Albaes
Entrades: 127
Membre des de: dc. març 23, 2011 9:53 am

EntradaAutor: Albaes » dc. des. 21, 2011 10:15 am

Ostres, jo també ho vull fer i no ho tinc gens clar... no sé si guardar-ne una per dormir... en Quim té dos anys i mig i a l'abril tindrà una germaneta... Al cole no la porta ni per dormir, però és veure'm a mi i demanar-la...

Per dormir a casa la porta, però només per adormir-se, dps la deixa... i en tenim la casa plena...

No sé pas com fer-ho... ell diu que les donarà als reis, però potser m'en guardo una per si de cas...
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. des. 21, 2011 10:18 am

Jeje jo prenc nota tambè! Aquest any a la nostra guarde els de P2 (si els pares estan d'acord) donaran la pipa al Rei per que la porti a altres nens mes petits!

Pero estic d'acord que s'ha de tenir mes fe, us explico com va anar amb mi, jo tenia pipa i tono (una manteta) i cap als 3 anys i mig em van deixar a dormir a casa d'un amiguet a l'estiu. La meva mare li va donar a la seva amiga per si els demanava, pero com que no ho vaig fer no me'ls van donar i a partir d'aquest dia mai mes vaig tornar a demanar ni la pipa ni el tono!

Aixo si, fa uns anys em van donar una camisa de dormir i quan la vaig tocar me la vaig posar immediatament a la cara, quin gust!!!! I es que es veu que era de la mateixa roba que el meu tono, jajajajajaja!!!m, ;-)))
silviapml
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dc. des. 21, 2011 10:40 am

roser a. ha escrit:Aixo si, fa uns anys em van donar una camisa de dormir i quan la vaig tocar me la vaig posar immediatament a la cara, quin gust!!!! I es que es veu que era de la mateixa roba que el meu tono, jajajajajaja!!!m, ;-)))

Què mona... :love:
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
abm79
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dt. jul. 19, 2011 12:26 pm

EntradaAutor: abm79 » dc. des. 21, 2011 1:22 pm

Hola,

la meva nena acava de fer els dos anys, i a la revisió la pediatre em va dir que li hauria de començar a retirar.

em va donar la idea de donar-li als reis el dia de la cavalcada: es veu que hi ha un patge que els recull!!! jo trobo que es una marena molt xula per deixar-ho pero no se si amb dos anys acavats de fer ella entendrà els arguments!!!

fa temps que vaig llegir o sentir que una opció perque el rebutgin ells es tallar-li la punta al xumet. D'aquesta manera es veu que ja no es tant agradable. Jo l'he tallat aquest mati (només un per si de cas), i aquesta tarda quan m'el demani ja veurem que passa... si aixi va funcionant el dia de la cavalcada li donarem al patge!!!

una pregunta a les mamis que ja ho heu fet amb els vostres fills: un cop ho ha asumit no us l'ha tornat a demanar??? la meva filla dorm la migdiada a la guarde i hi ha nens que en porten, si de cop i volta ella no en porta pero altres si igual m'en torna a demanar....

vinga seguim parlant-ne!!!!

i si no parlo més..... BONES FESTES A TOTES/TOTS!!!!!
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

EntradaAutor: PICASSA » dc. des. 21, 2011 1:41 pm

ostres, a mi aquest tema em preocupa... el meu enn va fer 2 anys la setmana passada, i el veig moooolt verd amb aquest tema... ell necessita la pipa, i no el veig preparat per fer-li entendre que el donarem als reis i no la tindrà mai més...
El meu fill a les nits quan perd la pipa es segueix despertant, té autèntic mono... però pel que llegeixo n'hi ha que amb 2 anys ho heu fet i us ha anat perfecte...
M'ho pensaré... algunes de les idees m¡han agradat :ok:
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dc. des. 21, 2011 1:51 pm

Nosaltres també ho voliam fer per les festes de nadal de l'any passat (tenia gairebé 3 tres anys, ara en farà 4), però al final vam dessistir perquè anaven passant els dies i ni el seu pare ni jo sabiam com "encarar" el tema. Eram conscients que la nena necessitava una mentalització prèvia perquè el procès no fos traumàtic. Al final vam decidir que la pipa "marxaria" quan complís els 3 anys (al març).
El procès el vam començar a les festes, cada vegada que anavam a dormir i ens demanava la pipa, li deiam que "la pipa ens havia dit que havia de marxar aviat, que la nena es fa gran i ja no necessita la pipa". En tenia tres de pipes (en va arribar a tenir-ne 8!!!) i les pipes van anar desapareixent, amb uns quants dies de diferència: les pipes "marxaven perquè la Neus ja s'havia fet gran", fins que va arribar una nit en què la única pipa que li quedava va "marxar" (la vaig amagar), primer va protestar una mica, però diguem-n'he que es va conformar. I fins avui.
Mai més l'ha demanat, ni l'ha buscat, ni quant ha vist a nens més petits amb pipa l'ha demanat... fins i tot, un dia al cap de bastants mesos, va trobar la pipa que jo havia amagat (la vaig guardar per si de cas i me'n vaig oblidat per complet!! imagineu-vos la cara que vaig fer quan vaig veure que la portava als dits!!), va venir corrents cap a mi i em va dir: "mira, mama, la meva pipa!!" i jo vaig pensar... "ai, que l'hem cagat!" però no, em va mirar tota convençuda i em va dir: "la guardarem pel cosinet que ha de nèixer!". neujor:-) neujor:-) Evidentment, la vaig llençar definitivament.
Ítaca
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dc. des. 21, 2011 2:38 pm

Jo m'estic plantejant també treure-li...
La veritat és q ella mai ha estat massa dependent de la pipa... durant el dia no la demana mai, a menys q la vegi q aleshores si q se la planta... sols la demana alguna nit (si no me la demanava no li dono pas), però no sé, penso q no entendrà massa això de donar-li la pipa al Tió o als Reis, jo és q encara la veig petita...
La setmana passada, quan vem anar a la pediatra, ens va preguntar si en portava i ens va dir q li hauríem de treure ja... igual q els bolquers durant el dia xxo.0.o
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
yana.0
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 323
Membre des de: dl. nov. 15, 2010 11:44 am
Ubicació: baix montseny

EntradaAutor: yana.0 » dc. des. 21, 2011 2:51 pm

Nosaltres li vam treure divendres passat, el dia que va arribar el tio li vam donar per menjar (pipes i bibis) i després li va cagar un regal.

La primera nit va ser fotuda, es un nen molt mogut i estava acostumat a tranquil·litzar-se amb la pipa i adormir-se amb el bibi, es va passar un parell d'hores demanant la pipa i els bibis i nosaltres vinga a recordar-li que s'ho havia menjat el tio i que a canvi li havia cagat un regal molt maco, al moment el tranquil·litzava però després hi tornava. Va tardar força a adormir-se i es va despertar un parell de vegades demanat la pipa.

Després d'això ja no ha demanat més ni la pipa ni els bibis, ara demana lleteta amb got per anar a dormir i després dorm tota la nit d'una tirada, cosa que no havia fet fins ara, com a mínim es despertava un cop per demanar bibi.

Això si, li costa moltíssim adormir-se, a vegades pot estar ben bé una hora abans no es tranquil·litza i agafa el son. Dormir en un llit gran i l'hem hagut de tornar a posar al llit de barrots perque sino no hi ha manera de que s'estigui quiet al llit i s'adormi. Esperem que sigui temporal i ben aviat pugui tornar a dormir al llit gran :ok:
Imatge
Imatge
TETES
Entrades: 1863
Membre des de: dt. abr. 03, 2007 2:35 pm

EntradaAutor: TETES » dc. des. 21, 2011 3:13 pm

nosaltres li vam treure el pipo als 2 anys i mig.. el pediatre desde els 18 mesos que m'ho deia i jo no hi veia manera, ho haviem intentant i que va, impossible!! el pedi em va donar la idea de portar-li a ell a la proxima visita perque com normalment no els agrada massa anar al metge doncs que no el demanarien per anar-lo a buscar i la meva segur que no perque li te panic... pero el que vaig fer jo va ser, l'endema d'haver-hi anat, li vaig dir que la mama havia anart a portar el pipo al doctor que ja era gran i que si dormia sense la fada dels pipos li portaria cosetes. i aixi va funcionar... no dire que va ser pim pam, els primers dies li costava dormir, haviem d'estar amb ella i a les nits es despertava sovint pero va funcionar. Cada dia li deixava alguna coseta de regal per haver dormit sense pipo fins el dia que la fada li va deixar una motxilla amb rodes, que frisava per tenir-ne una, quan ja feia dies que dormia sense i be i ja va estar.
al final va esser mes facil del que em pensava, veient les vegades que ho haviem intentat sense aconseguir-ho, pero jo crec que son molt intel.ligents i arriba el moment que son capaços de superar-ho. tot te el seu proces i el seu ritme i tard o d'hora ho aconsegueixen!

molta sort!!
Imatge

Imatge

Imatge
xell13
Entrades: 2681
Membre des de: dv. juny 09, 2006 9:43 am

EntradaAutor: xell13 » dc. des. 21, 2011 8:04 pm

NOIES,
Jo tb m'ho estic plantejant (té 28 mesos) però hi ha moments que penso als 2 anys li vam treure bolquers, ara fa un parell de mesos li vam treure els bibis, ara fa unes setmanes que dorm sense bolquer!!!!!
uffffffff només de pensar-hi em fa molta ànsia, i penso q sinó ho veig clar, millor esperar....aixxxxxx que complicat tu!!! ;-))) ;-))) ;-)))
montses
Entrades: 1522
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 3:09 pm

EntradaAutor: montses » dc. des. 21, 2011 8:35 pm

Maroa ha escrit:I com ens ho fem si la pitufa fa la pipa (amb el dit)????

Es una mica mes complicat. Però es pot aconseguir amb paciència. Nosaltres amb el Víctor, que mai ha volgut xumet pero si dit, ja només ho feia a la nit, durant uns minuts fins adormir-se, però ara ja ni tans sols això. Va anar molt bé que quan començaba P3 (crec que era una entrevista abans de començar les classes) la seva senyoreta va preguntar-nos davant d'ell si feia servir pipa i nosaltres li vam dir, sabent que ell ens escoltava, que probariem a deixar de ficar-se el dit perque així es faría una mica mes gran i podria anar al cole dels grans!!

I encara que ens va costar una mica...vaig haver d'estirar-me amb ell al llit i anar explicant cosetes i recordar-li que no es fiques el dit...vam fer 5 dies (amb 5 gomets) i vam fer un premi!!! ja no ho ha tornat a fer!!
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

EntradaAutor: llumer » dc. des. 21, 2011 9:07 pm

doncs nosaltres vam anar un dia al zoo i li vam donar una bosseta a l'entrenador dels dofins amb TOTES les pipes dins perque li dones als dofins petits (perque la queralt ja no les necessitava... i els dofinets si!!!)
Els hi va donar molt convençuda, pero aquella nit em va dir que l'animal que menys li havia agradat era el dofi perque si li havia quedat les pipes.
Jo li vaig dir que ELLA li havia volgut portar, i em vaig estirar uns dies al costat deu al llit per adormir-se i al cap d'uns dies ja no necessitava la pipa ni a mi...
marranxeta
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dv. març 21, 2008 2:10 pm

EntradaAutor: marranxeta » dc. des. 21, 2011 9:16 pm

Nosaltres li vam treure l'any passat, per Reis, a un mes de fer els 3 anys. Va anar perfecte... al patge li vam donar un pipu vell a dins el portapipus perquè sinò ella l'hauria reconegut i em vaig quedar el bo a casa per si de cas, però no va fer falta tornar-lo a treure. Quan va anar a dormir el va demanar una estona i li vam dir que si dormia sense, els reis estarien molt contents.... Potser en va parlar un parell de nits més i ja està. Això sí, jo la primera nit ho vaig passar malament, estava com tristona, com si la meva nena es fes gran... sense pipu... jeje
Ara té un germà de 10 mesos amb pipu inclòs i no se li ha passat mai per la barretina d'agafar-li ni res... Ara, ella té un "dodo" un ninot ronyós i cada dia més fi, que Déu me'n guard que el perdi mai... i aquest si que no el dono als reis. Mira, quan ja sigui tan fi que sembli transparent després ja en parlarem.. però aquest si que de moment és indispensable per dormir.
Imatge

Imatge
tolinso
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dc. des. 21, 2011 9:31 pm

La Julia tambe va deixar la pipa als reis l'any passat (acabava de fer els 2 anys), i la veritat es que va anar mooolt millor del que ens pensavem. La Julia era totalment pipa-addicta, durant una temporada l'havia dut nomes per dormir, pero durant l'ultim mig any la portava dia i nit i a totes hores! no hi havia manera... pero vam pensar que els reis podien ser un bon moment per fer el canvi, perque vam tenir por que lo de la pipa anes a mes i a mes...
Doncs el cas es que la nit de reis (bueno... nosaltres ho vam fer 4 dies mes tard), li vam dir que l'endema vindrien els reis, pero que que li semblava si els hi donavem un regal nosaltres tambe.. i que com que ella ja era una nena gran, potser podia donar-li la pipa... Doncs el cas es que va dir que si (primera sorpresa!!). La vam posar a dormir, va demanar la pipa, pero li vam dir que li havia donat als Reis... i es va resignar...
Doncs el cas es que.... per sorpresa nostra, va demanar la pipa un parell o tres de dies per anar a dormir, pero al dir-li que se l'havia endut els reis, es va conformar, i des de llavors mai mes :ok: I aixo que nosaltres estavem convencuts que seria un drama i que hauriem de fer marxa enrere... pero ens va sorprendre :ok:
Crec que a vegades, fer-ho mes tard es mes complicat, perque son molt mes conscients de les coses i se'ls fa mes dificil. Nosaltres ho vam fer als 2 anys i tambe perque al col.legi, passats els 2 anys, ja no duen pipa ni per fer migdiada, i no voliem que ella fos tan dependent.
Espero que no sigui gaire traumatic i tingueu sort :ok: :ok:
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

EntradaAutor: fox » dj. des. 22, 2011 4:28 pm

Nosaltres tambe li donarem els xumets als Reis, em fa pena perque li encanta pero sóc conscient que ho hem de fer, més que res per les dents. Ja fa temps que li expliquem i l'altra dia li vam preguntar-li si volia donar-li ell als reis el dia de la cavalcada o si volia que els reis se l'enduguessin per la nit i va contestar que vol donar-ho al patge reial, aixi que almenys ho te clar.

Tant de bo ens passi com a algunes mares que es pensen que serà un drama i despres ho porten be. Ja anirem explicant.
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::