Nen P3 pixat. Qui l'ha de canviar ?
Nen P3 pixat. Qui l'ha de canviar ?
Aquest curs el meu nen a començat P3, jo creia que això era una festa per ell i per a nosaltres els pares. Tot al contrari me he trobat amb una escola rígida i que tot son normatives (això si només per als pares i els nens, els mestres passen de tot), quan dic això us donaré un petit exemple, ahir vaig anar a recollir el meu fill i mel van entregar totalment pixat (totalment fred, ja feia estona que estava pixat), em vaig emprenyar vaig entrar a l'aula i el vaig canviar, la mestre em va dir que "no" ho havia vist. Avui per la tarda el mateix tema, però encara pitjor, al dir-li que com podia ser, me ha dit que "si" que ja ho havia vist, se ha girat i ha marxat, altre vegada estava pixat de dalt a abaix i totalment freda la pixada, i com que no tenía cap intenció de fer la seva feina (jo crec que per això tenim que deixar un conjunt complert de roba), he tornat a entrar a l'aula i canviarlo, que consti que evidentment a mi no me importa gens canviar-lo, el que entenc que no pot ser es que el deixin pixat no se quan de temps. Demano que me informeu de si a part de fer anar la lógica que fara que totom opini que evidenmenmt la mestre el ha de canviar, me informesiu de quina normativa (si es que ni ha alguna) han de cumplir a l'escola en casos com aquest, i de altres com per exemple, estan empenyats en que els pares de pàrvuls no portem els nens fin a la porta de l'aula, sino que els deixem a la tanca de l'escola i ells els fan formar al patí i després entrar en fila, perdó pero parlant de parvuls em recorda l'escola franquista. Moltes gracies a tots.
Re: Nen P3 pixat. Qui l'ha de canviar ?
Crec que no tenen obligació legal de fer-ho als tres anys... Aquí hi ha una petita notícia al respecte, però no deixa res clar: http://www.laregion.es/noticia/155042/profesores/deben/cambiar/ninos/infantil/
He llegit que alguns centres tenen auxiliars per fer aquestes feines, ja que es suposa que els mestres no poden deixar als altres nens desatinguts (però el que no sé és llavors què s'enten per atendre els nens...
) De totes formes, jo el canviaria de llar d'infants, la veritat, perquè no sembla que s'interessin gaire, pels petits... 
) De totes formes, jo el canviaria de llar d'infants, la veritat, perquè no sembla que s'interessin gaire, pels petits...
Per centrar una mica més el tema es tracte d'una escola rural "ZER", a l'aula aquesta mestre té 4 nens de P4 i 4 nens de P3, tampoc s'ha molestat en trucar per que el canviem els pares, evidenment tenen el telèfon i vivim a 3 minuts de l'escola caminant a poc a poc.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
uf, aquest tema també porta cua a la nostra escola... però la veritat és qeu jo penso que, apart que els nens a p3 són grandets, si s'han fet pipí al mateix sortir, la profe és normal que no el canviï. I en teoria crec que tampoc estan obligades durant les hores d'escola, però per empatia i bona voluntat, ho solen fer. El que penso que és més útil, en comptes d'enfadar-se amb les profes (que han de cuidar el teu fill unes quantes hores al dia, per tant, millor tenir-hi bon rollo) seria ensenyar al nen que quan se li escapa el pipi avisi a la senyoreta i li demani que el canviï. Jo dubto molt que algú vegi al nen pixat, i el deixi mig dia així...
Si, jo també penso com tu Sandrajuli, em pensava que no era possible que tinguesin un nen de 3 anys pixat durant hores, però ara mateix estic aplicant-li una pomada per que te el penis totalment escaldat. Quan l'actitud d'una mestra es així de "pasota" que ni tan sols truca per telèfon als pares, que sempre hem demostrat una actitud absolutament col·laboradora amb l'escola, i quan li demano explicacions diu que ja ho havia vist, es dona mitja volta i marxa, a mi se me acaba el bon rotllo i passo a exigir que compleixi estrictament amb les seves obligacions que crec que al menys es d'avisar als pares, per cert com fa la mestra amb tots els pares, per exemple justificants de falta de puntualitat, justificants metge de malaltia, etc. (el meu pediatre encara riu ara de tenir que fer un justificant a un nen de P3 per tenir una bronquitis).
A la meva escola a P3 hi ha una persona que és la TEI (tècnica d'educació infantil) que és qui s'encarrega de canviar-los quan es fan pipi i d'ajudar les mestres a preparar material per impartir les classes. La meva filla també fa P3. No s'ha pixat mai però a la reunió ens van dir que les canviarien elles (les mestres) i que no calia que portéssim muda de recanvi perquè elles ja en tenien a la classe.
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
clar, doncs així potser em plantejaria el tema jo... perquè jo passaria totalment de tenir mal rollo amb la profe, ja que no m'agradaria que llavors li agafés "mania" al nen o algo així. Potser hi parlaria primer de bones, sabent el què de tot plegat, i si no em convencés una profe així, treuria el nen. L'escola no és obligatòria fins a 1r...
- montpra
- :: girafa

- Entrades: 2118
- Membre des de: dc. març 07, 2007 7:35 pm
- Ubicació: Figueres
- Contacta:
Jo soc TEI i tant canvio jo els nens que s'han fet pipi com la mestra.
En el tema files nosaltres també ho fem això de deixar-los a la porta d'entraqda i ells sols ja fan la fila que els hi toca i jo soc la que vigilo.
En el tema files nosaltres també ho fem això de deixar-los a la porta d'entraqda i ells sols ja fan la fila que els hi toca i jo soc la que vigilo.
Jo sóc mestra i aquest curs faig P3, a principi de curs hi ha alguns nens que es fan pipi o quan van al lavabo no fan bona punteria o a vegades es fan caca ... jo sempre els he canviat, si hi ha la mestra de reforç surt una de les dues i el canvia, com que moltes vegades estic jo sola, agafo el recanvi i les tovalloletes i el canvio dins l'aula per no deixar la resta de nens desatesos i si algun cop a passat quan ja és hora de sortir els hi dic als pares que s'esperen un moment i el canvio. En el cas que el nen no tingui muda doncs truco a casa perquè li portin o li poso d'un altre nen. Jo pensava que ho feien així a totes les escoles. A l'escola de la meva filla els de p3 tenen el lavabo dins l'aula, així que genial, i mai hem tingut cap problema.
Jo en aquest cas aniria a parlar amb la mestra amb bon rotllo, i si veus que no hi ha manera que ho entengui tens l'opció de parlar amb direcció o directament canviar el nen d'escola. Jo crec que els pares hem de tenir confiança amb la mestra que deixem els nostres fills i amb l'escola en general, sinó no té sentit portar el nen en aquesta escola perquè t'angoixaràs per tot.
Jo crec que en aquest tema no hi ha d'haver normatives, és simplement sentit comú. Pot ser que a vegades estiguis donant classe en un altre aula que no és la teva i si es pixa un nen o vomita o s'embruta per qualsevol motiu, doncs se'l canvia i després se n'informa a la mestra perquè n'estigui al corrent.
Bé, no sé, és el meu punt de vista i suposo que el de moltes escoles.
Jo en aquest cas aniria a parlar amb la mestra amb bon rotllo, i si veus que no hi ha manera que ho entengui tens l'opció de parlar amb direcció o directament canviar el nen d'escola. Jo crec que els pares hem de tenir confiança amb la mestra que deixem els nostres fills i amb l'escola en general, sinó no té sentit portar el nen en aquesta escola perquè t'angoixaràs per tot.
Jo crec que en aquest tema no hi ha d'haver normatives, és simplement sentit comú. Pot ser que a vegades estiguis donant classe en un altre aula que no és la teva i si es pixa un nen o vomita o s'embruta per qualsevol motiu, doncs se'l canvia i després se n'informa a la mestra perquè n'estigui al corrent.
Bé, no sé, és el meu punt de vista i suposo que el de moltes escoles.
Es tracta d'una escola de 17 alumnes en total entre primaria i infantil, no tenim la sort de tenir TEI, però com podeu veure s'ha de anar amb molt de compte amb l'organització de les files per entrar a les dues aules existents, ja que si no tindran que venir els mossos per evitar les aglomeracions que es produeixen.
Ulldeganxo, des del meu punt de vista, el tema pipí i el tema files són dues coses diferents... El tema pipí és pur sentit comú. Jo no sóc d'infantil i per tant no sé de qui és feina canviar els nens, però sí que em sembla que és obvi que no pots deixar que un nen vagi mullat tot el matí... A primer de primària sempre que anem de colònies hi ha algú que es fa pipí a la nit, i evidentment la mestra el neteja i el dutxa... Només faltaria!! Ara, el tema files, sovint són protocols d'escola que potser de fora es veuen absurds però que tenen sentit. Fer files ajuda a separar el que és pares del que és moment escola, etc... Hi ha pares que s'hi puguéssin vindrien a les excursions i tot, però part de fer-se gran és adquirir autonomia...
Jo de tu parlaria amb la mestra tranquil.lament, a veure si ho podeu arreglar...
Jo de tu parlaria amb la mestra tranquil.lament, a veure si ho podeu arreglar...
Ulldeganxo, estic molt d'acord amb la Catalanna. Però deixa'm afegir que l'actitud d'aquesta educadora ,es ben extranya... Com pots deixar un infant tanta estona amb el pipí????!!!!! és que em sembla de sentit comú !!! Quina barra !!! Res noia, intenta , amb calma, parlar amb l'educadora. Però, si això no funciona,podries parlar amb l'AMPA, o amb direcció,... res, noia, mooolts ànims !!!
Gracies a la pista que me ha donat Danu he aconseguit descarregar-me la Revista oficial del Defensor del Pueblo (defensordelpueblo.es), de maig del 2011, on a la pàgina 13, deixa ben clar que per davant de tot està l'interès físic i psicològic de l'infant, on determina que encara que a l'escola no tingui TEI (Tècnic Educació Infantil) es obligació de l'escola solucionar ràpidament que un nen s'hagi pixat o qualsevol altre necessitat de l'infant.MOLTES GRACIES A TOTS Ja us explicaré com acaba aquest tema, que espero que pugui ajudar a mes mares i pares.
Hola, soc Ullganxo. Gracies pel teu comentari Catalanna, només et volia aclarir que el tema de les files, també s'ha de veure des de les condicions de cada lloc, es tracta de nens de P3, es tracta de un poble de muntanya on s'entra a l'escola a les 8:30 del matí i actualment estem aproximadament a 4º, que passarà a ple hivern? quan estarem entre 0º i -10º (si si 10º sota cero), amb la gran sensibilitat demostrada fins aquest moment per aquesta escola només ens quedarà als pares fer el que ja comencem a fer, arribar dintre dels 5 minuts de marge per tancar les portes de l'escola i així pugem directament a deixar els nens a l'aula. Per cert els nens pàrvuls (P3 P4 i P5), no s'han de portar directament a l'aula, per fer entrega personal del nen a la mestre? o aixó també es un tema que tindré que buscar a la revista del Defensor del Pueblo? A les hores la fila la tenim que fer també els pares? Tinc la sensació que ens dediquem a fer una serie de normatives absurdes, en lloc de fer servir el sentit comú, que segons sembla no es gaire comú.
La veritat és que m'has deixat força perplexa.
Treballo de profe a secundària a la pública i evidenment pipis no en patim, però en el cas d'un vòmit jo mateixa m'he encarregat de buscar entre els seus companys algú que li pogués deixar una samarreta per poder anar cap a casa (ja que en un cas així, es truca a casa i vénen a buscar-lo).
Tinc un nen que fa p4 i ahir va tenir un problema d'aquest tipus en una classe que fa de jocs extraescolars i el mateix monitor ho va solucionar a l'instant.
Treballo de profe a secundària a la pública i evidenment pipis no en patim, però en el cas d'un vòmit jo mateixa m'he encarregat de buscar entre els seus companys algú que li pogués deixar una samarreta per poder anar cap a casa (ja que en un cas així, es truca a casa i vénen a buscar-lo).
Tinc un nen que fa p4 i ahir va tenir un problema d'aquest tipus en una classe que fa de jocs extraescolars i el mateix monitor ho va solucionar a l'instant.
Em sembla molt xungo que faci això.. Clar, p3 no és una llar d'infants, però no significa que hàgin d'anar d'aquest pal.
Jo crec que ja no és si tenen la obligació o no de canviar-lo.. simplement per ètica s'ha de fer. És un nen i és petit coi, això passa i com a responsabilitat que tens sobre aquell nen les hores que el tinguis... s'ha de canviar; sigui perquè ha vomitat, s'ha fet pipí o el que sigui..
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
- Lesmansdelapètal
- :: conillet

- Entrades: 365
- Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm
A nosaltres a la reunió de començament de curs ja va quedar ben clar com es feia cada cosa. El meu petit també fa P3 i a la classe tenen una mestra de reforç que és la que està per aquests casos. A més aquest any han posat el bany dins la classe i va perfecte.
Nosaltres a començament de curs vam tenir un problema similar però amb la neteja del culet de la caca. Els fan que s'aixuguin ells solets el culet després d'haver fet caca. El meu venia cada dia amb el calçotet brut i el culet super escaldat. Al final vaig anar a parlar amb la mestra i li vaig dir que em semblava bé que els hi fessin fer a ells, però que el més normal és que la mestra de reforç o a qui pertoqui faci una última ullada per acabar de netejar bé. Em va dir que cap problema, i des de llavors la cosa ha millorat moltíssim. Algun dia ve brut, però en comparació al començament gairebé res.
En quant a la fila, la nostra escola també ens els fa deixar a la fila, però la sort és que els de p3 p4 i p5 fan la fila dins el rebedor de l'escola. Per tant ja estan dins. A partir de primer és quan la fan fora. Nosaltres fem com tu, arribem just quan entren, així ens estalviem la fila (aquest matí estàvem a 4 graus).
Nosaltres a començament de curs vam tenir un problema similar però amb la neteja del culet de la caca. Els fan que s'aixuguin ells solets el culet després d'haver fet caca. El meu venia cada dia amb el calçotet brut i el culet super escaldat. Al final vaig anar a parlar amb la mestra i li vaig dir que em semblava bé que els hi fessin fer a ells, però que el més normal és que la mestra de reforç o a qui pertoqui faci una última ullada per acabar de netejar bé. Em va dir que cap problema, i des de llavors la cosa ha millorat moltíssim. Algun dia ve brut, però en comparació al començament gairebé res.
En quant a la fila, la nostra escola també ens els fa deixar a la fila, però la sort és que els de p3 p4 i p5 fan la fila dins el rebedor de l'escola. Per tant ja estan dins. A partir de primer és quan la fan fora. Nosaltres fem com tu, arribem just quan entren, així ens estalviem la fila (aquest matí estàvem a 4 graus).
Ullganxo, evidentment jo no sé les condicions en què troba la teva escola, amb el meu missatge només pretenia separar dos temes que a mi em semblen molt diferents. Espero que ho solucioneu aviat!
a l'escola del meu fill els canvien si es fan pipi o qualsevol cosa, vam deixar una uda a començament de curs i no he vist mai cap nen que sortís pixat, de fet ho diuen als pares a la sortida si els han hagut de canviar o algo, al meu fill no li ha passat però a companys seus si els passa a vegades, ho fa la mestra o la TEI o si és a l'hora de sortida ho fa la mestra que pugui fer-ho.
noslatres tenim una entrada esglaonada, tenen una hora (ara mitja hora pq ho han reduït) i van entrant per una porta diferent als més grans que entren a les 8,30h, i entren directament a la ludoteca de l'escola, quan és la hora si que pugen en fila fent el trenet suposo (pel que m'explica el meu fill) amb le smotxil·les de l'esmorçar.
ara canviarem d'escoal pq canviem de ciutat i esperoq ue segueixi essent així... imagino que l'entrada gradual no serà però almenys que entrin a le s9 que a les 8,30 és super aviat, sobretot per mi que no m'he de llevar tant aviat per anar a treballar...
i com a normes nomé suq eportin per esmorçar entrepà, fruita o galetes i en una carmanyola, no poden portar paper d'alumini, ni tampoc sucs i iogurths... i que els anem a buscar a l'hora...
noslatres tenim una entrada esglaonada, tenen una hora (ara mitja hora pq ho han reduït) i van entrant per una porta diferent als més grans que entren a les 8,30h, i entren directament a la ludoteca de l'escola, quan és la hora si que pugen en fila fent el trenet suposo (pel que m'explica el meu fill) amb le smotxil·les de l'esmorçar.
ara canviarem d'escoal pq canviem de ciutat i esperoq ue segueixi essent així... imagino que l'entrada gradual no serà però almenys que entrin a le s9 que a les 8,30 és super aviat, sobretot per mi que no m'he de llevar tant aviat per anar a treballar...
i com a normes nomé suq eportin per esmorçar entrepà, fruita o galetes i en una carmanyola, no poden portar paper d'alumini, ni tampoc sucs i iogurths... i que els anem a buscar a l'hora...
l'any passat, a l'escola bressol 8municipal) els feine rentar-se el cul sols, i ves... molt bé el meu fill no ho feia, però a l'estiu ho ha anat fent solet la mar de bé, i em va sorprendre que a l'escola els netejen, ara el meu fill ja no se'l vol netejar mai sol...jijijijiij...
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |