Es mossega les ungles
Es mossega les ungles
Hola!
no sé si ja existeix un post d'aquest tema, no sé com fer-ho.
Resulta que l'Arnau de 4 anys, fa gairebé un mes que es mossega les ungles. N'hem parlat, li he explicat que no ho ha de fer, però el seu pare no és el millor exemple, té unes ungles que fan pena.
Total que avui me l'he trobat al sofà mossegant-se l'ungla del dit gros del peu!!!
Li he preguntat que què estava fent, i ell ha somrigut i prou.
No sé què fer. M'han dit que hi han uns líquids a la farmàcia per posar-li, però m'agradaria no haver-hi de recórrer.
Potser és un tema de nervis? ha coincidit just amb el començament d'escola.
Teniu alguna experiència?
gràcies
no sé si ja existeix un post d'aquest tema, no sé com fer-ho.
Resulta que l'Arnau de 4 anys, fa gairebé un mes que es mossega les ungles. N'hem parlat, li he explicat que no ho ha de fer, però el seu pare no és el millor exemple, té unes ungles que fan pena.
Total que avui me l'he trobat al sofà mossegant-se l'ungla del dit gros del peu!!!
Li he preguntat que què estava fent, i ell ha somrigut i prou.
No sé què fer. M'han dit que hi han uns líquids a la farmàcia per posar-li, però m'agradaria no haver-hi de recórrer.
Potser és un tema de nervis? ha coincidit just amb el començament d'escola.
Teniu alguna experiència?
gràcies
Re: Es mossega les ungles
Doncs ja en som dos!!
Jo tinc el "vici" de mossegam les ungles des de ben petita (més o menys des que va nèixer el meu germà, o sigui uns 4 anys) i ara fa poc més d'un parell o tres de mesos que la nena es comença a mossegar les ungles, tant de les mans com dels peus. Es clar, m'ho feu fer a mi i m'imita.
L'he estat observant i només ho fa quan està molt nerviosa o ansiosa... no sé que fer...
Jo tinc el "vici" de mossegam les ungles des de ben petita (més o menys des que va nèixer el meu germà, o sigui uns 4 anys) i ara fa poc més d'un parell o tres de mesos que la nena es comença a mossegar les ungles, tant de les mans com dels peus. Es clar, m'ho feu fer a mi i m'imita.
L'he estat observant i només ho fa quan està molt nerviosa o ansiosa... no sé que fer...
Ostres Neuetes,
o sigui que les dels peus també se les mengen!
quan ho he vist fer a l'Arnau he alucinat, em pensava que només estava provant. I a més ho ha fet amb els peus ben marranots de sorra i suor al tornar d'escola.... ecs.
Suposo que l'Arnau també ho veu del seu pare, no sé com ho podem resoldre.
o sigui que les dels peus també se les mengen!
quan ho he vist fer a l'Arnau he alucinat, em pensava que només estava provant. I a més ho ha fet amb els peus ben marranots de sorra i suor al tornar d'escola.... ecs.
Suposo que l'Arnau també ho veu del seu pare, no sé com ho podem resoldre.
Jo he intentat múltiples vegades deixar de mossega'm les ungles i no ho he pogut aconseguir. Intento no menjar-me-les davant d'ella, però és un acte tant reflex per mi que de vegades ho faig inconscientment i ha de ser el meu marit qui m'avisi...
I hi ha algun psicòleg infantil a la sala??
I hi ha algun psicòleg infantil a la sala??
la meva filla tambe se les menja i vaig comprar un liquid a la farmacia
Que en teoria es amargant i fa que no se les mengi. Pero en el nostre cas no ha funcionat.
Es deia mordex
Que en teoria es amargant i fa que no se les mengi. Pero en el nostre cas no ha funcionat.
Es deia mordex
- amalia1976
- :: tigre

- Entrades: 710
- Membre des de: dt. feb. 19, 2008 4:17 pm
- Contacta:
ja Claudia te 4 anys i fa un any que se les menja, desde q va neixer la Irene fa un any...
li he possat liquit de la farmacia, li he pintat les ungles rosa (com es presumida pensava q aixi ho deixaria i tampoc...) li he explicat.... i res de res...
Ara de cop i volta, ja no se les menja totes, sol alguna.... però tampoc no li agrada que li talli....es un suplici....
o sigui que poques solucions...
li he possat liquit de la farmacia, li he pintat les ungles rosa (com es presumida pensava q aixi ho deixaria i tampoc...) li he explicat.... i res de res...
Ara de cop i volta, ja no se les menja totes, sol alguna.... però tampoc no li agrada que li talli....es un suplici....
o sigui que poques solucions...

[
- ursulxunxa
- :: granota

- Entrades: 206
- Membre des de: dc. jul. 21, 2010 1:26 pm
La meva nena de 5 anys se les mossega des dels 3. Vam aconseguir-ho parar i que li tornessin a créixer ben maques l'any passat motivant-la i prometent-li un regal quan li poguessim tallar totes 10 ungles. Va funcionar i li vam fer el regal. Però al cap d'un temps hi va tornar: li ha nascut un germanet. Se les mossega sobretot a l'escola, al parc, les estones que està amb altres nens i per algun motiu intranquil.la.
Ara que el seu germà ja té 5 mesos i l'escola ja està començada és el moment de tornar a fer operació ungles.
Perfecte si trobem idees totes juntes....
Ara que el seu germà ja té 5 mesos i l'escola ja està començada és el moment de tornar a fer operació ungles.
Perfecte si trobem idees totes juntes....
Tinc coses que ja no faig servir per a vendre (robeta i altres):
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
el meu fill gran se las va mossegar dels 3 als quatre, també molt relacionat amb l'arribada del germà. Ho vam provar tot, vam parlar amb ell, li posavem mordex...
al final vam trobar una sol.lució: el tió després de cagar els regals va cagar una carta`per ell, i li enviaven els reis. I allà deia que era molt bon nen i que estaven molt contents amb ell, peró no els hi agradava gens que es mossegués les ungles.
I va funcionar! ja no ho fa!
Li va costar molt deixar-ho, peró ho ha aconseguit.
al final vam trobar una sol.lució: el tió després de cagar els regals va cagar una carta`per ell, i li enviaven els reis. I allà deia que era molt bon nen i que estaven molt contents amb ell, peró no els hi agradava gens que es mossegués les ungles.
I va funcionar! ja no ho fa!
Li va costar molt deixar-ho, peró ho ha aconseguit.
La meva filla de 5anys, també fa 1,5anys que se les mossega, primer xumava el dit, i quan vam aconseguir que ho deixés de fer, després al cap de poc, es va començar a mossegar les ungles. Jo també ho he provat aquest líquid, però res, i li he pintat les ungles dels colors que ella volia, i funciona unes setmanes, però llavors torne-m'hi. Sobretot ho fa quan està més nerviosa o neguitosa. Molta paciència.
La meva gran es mossegava les ungles, ja no sabíem què fer perquè els líquids de farmàcia no funcionaven i no ho entenc perquè jo el vaig tastar i és terrible. La nena les ungles del peu no pero a les mans ni ungles ni pell als dits.
L'estiu passat volia una trunyella d'aquestes de colors al cap i va ser la nostra; quan tengués les ungles llargues li faríem i així va ser. Va arribar l'escola (primer curs) i vam tornar al problema així que em vaig fer un panell ben maco amb la seva ajuda i cada dia féiem revisió d'ungles. Si el diumenge tenia un determinat nombre de gomets verds seguits (cada setmana un o dos més) faríem alguna cosa que ella volgués. Ens va anar força bé, després vam anar reduïnt les revisions a 3 pics per setmana, 2 fins a fer-ho un cop per setmana. Ens va anar molt bé.
Ara que ha començat l'escola, veig que torna a estar una mica nerviosa i algun cop la veig amb els dits dins la boca però només demanar-li què fa ja s'atura.
L'estiu passat volia una trunyella d'aquestes de colors al cap i va ser la nostra; quan tengués les ungles llargues li faríem i així va ser. Va arribar l'escola (primer curs) i vam tornar al problema així que em vaig fer un panell ben maco amb la seva ajuda i cada dia féiem revisió d'ungles. Si el diumenge tenia un determinat nombre de gomets verds seguits (cada setmana un o dos més) faríem alguna cosa que ella volgués. Ens va anar força bé, després vam anar reduïnt les revisions a 3 pics per setmana, 2 fins a fer-ho un cop per setmana. Ens va anar molt bé.
Ara que ha començat l'escola, veig que torna a estar una mica nerviosa i algun cop la veig amb els dits dins la boca però només demanar-li què fa ja s'atura.
Gràcies per les vostres respostes!
Macene, m'apunto el tema dels objectius i gomets, amb el bolquer ens va funcionar
Nuscka, aviat s'acostarà el tema del nadal, potser també pot ser un bon recurs
ja us explicaré, de moment no hi ha èxit, ara em sembla que se les mossega més i tot.
Macene, m'apunto el tema dels objectius i gomets, amb el bolquer ens va funcionar
Nuscka, aviat s'acostarà el tema del nadal, potser també pot ser un bon recurs
ja us explicaré, de moment no hi ha èxit, ara em sembla que se les mossega més i tot.
- ursulxunxa

Jo també començaré amb els gomets. M'agrada. És una bona idea perquè els agraden molt els gomets!
Encara haig de pensar els detalls però la idea serà fer una revisió setmanal i posar gomets vermells
o verds segons l'estat de cada ungla. I algun premi quan hi hagi x gomets verds.
Ja us diré què tal va.
Encara haig de pensar els detalls però la idea serà fer una revisió setmanal i posar gomets vermells
o verds segons l'estat de cada ungla. I algun premi quan hi hagi x gomets verds.
Ja us diré què tal va.
jo no tinc el problema d'ungles amb el meu fill, però veig que totes coincidiu amb el tema de ansietat o nerviosisme... si és per això, heu provat de donar-lis alguna cosa per calmar aquesta ansietat? el meu fill té temporades amb ansietat i li dono un preparat natural que porta valeriana, passiflora i algo més... es pot donar als nens i a ell l'ajuda molt a relaxar-se... potser si calmeu l'estat d'ansietat, calmareu el mossegar les ungles...
- tombarella
- :: girafa

- Entrades: 2036
- Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm
Aquí una altra que se les mossega des de fa 26 anys...
I també va coincidir amb el nixement de ma germana. I això que no vaig fer demostracions externes de gelosia... Però segons ma mare, psicòloga, aquesta va ser la meva manera d'exterioritzar-los... I després ja s'ha converti en vici, o manera de desfogar els nervis i ansietats (en tinc molta tendència). Ho he intentat tot, us ho asseguro... I no ho he aconseguit. I les èpoques de nervis i angoixa, doncs són les pitjors.
Tot i així, ara amb l'embaràs, aprofitant que estan una mica més fortes, estic aconseguint deixar-ne creéixer algunes, almenys...
El que més por em fa és que la meva filla m'acabi imitant. I més ara, que s'acosta l'arribada del germaneto germaneta...
I també va coincidir amb el nixement de ma germana. I això que no vaig fer demostracions externes de gelosia... Però segons ma mare, psicòloga, aquesta va ser la meva manera d'exterioritzar-los... I després ja s'ha converti en vici, o manera de desfogar els nervis i ansietats (en tinc molta tendència). Ho he intentat tot, us ho asseguro... I no ho he aconseguit. I les èpoques de nervis i angoixa, doncs són les pitjors. El que més por em fa és que la meva filla m'acabi imitant. I més ara, que s'acosta l'arribada del germaneto germaneta...
- ursulxunxa

Aquest cap de setmana començarem l'operació gomets, a veure si funciona.
Aquesta setmana se les ha mossegat moltíssim. Suposo que és perquè ha començat extrescolars.
Sempre que hi ha un petit canvi o una cosa nova se sent insegura i es torna a mossegar ungles.
A veure si ens en sortirem.
Tombarella, ànims amb aquestes ungles que estan creixent! potser si al final de l'embaràs tens algunes setmanes de baixa serà un bon moment per acabar de deixar-les créixer.
Lau, podem provar això que dius tu de la valeriana (ho comentaré al pediatre el proper cop) però preferiria saber-li reconduir l'angoixa i reduir-li d'alguna manera però la veritat és que no sé pas com. És difícil perquè és una angoixa molt subtil: està al parc amb altres nens pendent de què fan els altres i se les mossega... Potser és qüestió de donar-li seguretat amb ella mateixa,...
no ho sé. Idees?
Aquesta setmana se les ha mossegat moltíssim. Suposo que és perquè ha començat extrescolars.
Sempre que hi ha un petit canvi o una cosa nova se sent insegura i es torna a mossegar ungles.
A veure si ens en sortirem.
Tombarella, ànims amb aquestes ungles que estan creixent! potser si al final de l'embaràs tens algunes setmanes de baixa serà un bon moment per acabar de deixar-les créixer.
Lau, podem provar això que dius tu de la valeriana (ho comentaré al pediatre el proper cop) però preferiria saber-li reconduir l'angoixa i reduir-li d'alguna manera però la veritat és que no sé pas com. És difícil perquè és una angoixa molt subtil: està al parc amb altres nens pendent de què fan els altres i se les mossega... Potser és qüestió de donar-li seguretat amb ella mateixa,...
no ho sé. Idees?
- Lesmansdelapètal
- :: conillet

- Entrades: 365
- Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm
Hi ha dos remeis efectius però són una mica bèsties, un és posar all a les ungles i l'altre bitxo. Jo als meus fills no els hi vaig arribar a posar mai perquè ho vaig trobar massa fort per a ells. El mordex no els va fer res.
Finalment, el gran segueix menjant-se les ungles de les mans però quan no el veiem i les dels peus se les arranca. I el petit, es menja les pells del voltant de les ungles.
Finalment, el gran segueix menjant-se les ungles de les mans però quan no el veiem i les dels peus se les arranca. I el petit, es menja les pells del voltant de les ungles.
uooh, un post per mi!La meva filla se les mossega des de m +- abans de fer els 3 anys. No ho va tenir gens difícil: el meu home i jo ens les mosseguem (jo moltíssim) i la seva mestra de referència a la llar d'infants també. Jar!
No era molt però es va accentuar molt al setembre = començament de P3 i naixement del seu germà!
Aquella època va ser terrible.
Vaig provar el Morde-X però no li va funcionar massa (què voleu, tampoc em funciona a mi), evidentment renyant-la tampoc, i dient-li de bon rotllo tampoc.
Ara ja no recordo l'evolució (com s'obliden les coses i com vola el temps!) però va anar disminuint. Vull dir que no se les mossegava tant heavy, tant avall (ah, i també havia arribat a rosegar les ungles del dit gros del peu!) però jo no podia tallar-li.
Aquest mes de maig teníem un casament. Va ser la meva. Jo no li deixo mai pintar-se les ungles però tinc un pintaungles de color transparent amb una mica de purpurina platejada i dorada. Li vaig dir que si aconseguia deixar-se les ungles llargues, que les hi pintaria pel casament. Tatxaannnnn, va funcionar! (Clar que per en Pau no és un incentiu massa atractiu, oi?)
Llavors va tornar a caure una mica. I teniu raó coincideix amb èpoques de nerviosisme per algun esdeveniment o situació (començament de curs, etc), però jo li he anat recordant lo boniques que les tenia i sí, li he fet comparar amb les meues perquè veiés que lletges que les tinc (aix, quina vergonya que vaig passar dintre de mi!) i sembla que ha funcionat.
Aquest divendres va sortir d'escola ensenyant-me les ungles i com a premi, aquest diumenge que vam anar a passar fora, li vaig tornar a pintar. ÉS guay pq ella s'ho veu però les ungles pintades a simple vista no s'aprecien!
Lo dels gomets és una bona idea. A mi em va anar molt bé pel xumet.
Jo no me les mossego davant d'ella però segurament algun cop se m'escapa.
Algún remei per mi?

- ursulxunxa

Amb la meva nena vam començar els gomets i comença a funcionar (poc a poc alguna ungla se salva).
Ara li va bé el mordex i ella mateixa me'l demana. A veure si ho aconseguim.
Ara li va bé el mordex i ella mateixa me'l demana. A veure si ho aconseguim.
- ursulxunxa

Estem aconseguint que no es mossegui les ungles!! El divendres li vaig tallar totes 10!
Ni gomets ni mordex, sinó la promesa d'un regal. Cada cop que els dits li van cap a la
boca pensa amb el regal i els aparta. Funciona!!
Encara que no sé què passarà quan ja tingui el regal...
Ni gomets ni mordex, sinó la promesa d'un regal. Cada cop que els dits li van cap a la
boca pensa amb el regal i els aparta. Funciona!!
Encara que no sé què passarà quan ja tingui el regal...
Hola.
Nosaltres varem tenir el mateix problema amb 4 anys.
Mordex, pinta ungles transparent... o rosa. Però penso que les revisions gairebé diàries dient BE o MALAMENT varen ser molt important.
Us recomano parlar amb ells, fe revisions i aminar-los a no mosegarse-les. SORT!
Nosaltres varem tenir el mateix problema amb 4 anys.
Mordex, pinta ungles transparent... o rosa. Però penso que les revisions gairebé diàries dient BE o MALAMENT varen ser molt important.
Us recomano parlar amb ells, fe revisions i aminar-los a no mosegarse-les. SORT!

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |