Com puc ajudar el meu fill??

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
ter10
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. set. 03, 2010 2:48 pm

Com puc ajudar el meu fill??

EntradaAutor: ter10 » dv. set. 16, 2011 2:34 pm

Hola noies!

Hem començat el P3 i és un drama (i havia anat a l'escola bressol des dels 10 mesos!!!!). El primer i segon dia bé, però des de dimecres que plora moltíssim :ufs: :ufs: :ufs: . Quan es desperta al mati el primer que diu es que no vol anar, que no té amics i es posa a plorar. Durant la tarda (ell fa de 9 a 5 i dina al cole) esta normal però quan se'n recorda o li preguntes alguna cosa sobre l'escola plora i diu que no vol anar, que vol estar a casa. Té una "amigueta" que l'escola bressol que va a la mateixa classe i la mestra diu que jugen junts, però em fa por que estigui sol, que se senti aïllat i que no jugui amb ningú a l'hora del pati.
Jo li pregunto coses quan surt però tampoc l'atabalo, intento estar tranquil·la (encara que em costa molt, porto uns dies dormint fatal) per a què vegi que és una situació normal, li he explicat que l'escola és xuli, que farà molts amics nous.... li he comprat un conte sobre el primer dia d'escola i cada nit li explico,...
Tothom diu que és un procés, que acabarà agradant-li, però jo el veig fatal, em fa una pena que si pogués el deixaria a casa...
Que faig malament? Li acabarà agradant??? Aix és que pateixo tant.......

Moltes gràcies per adelantat!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatge
Imatge
TXETA
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3580
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:54 pm

Re: Com puc ajudar el meu fill??

EntradaAutor: TXETA » dv. set. 16, 2011 2:56 pm

Ter, no fas res malament, soc mestra d'infantil i he estat 6 cusos a p3 i el que li passa al peque és normal, necessita temps. EL meu acaba de començar l'escola bressol i cada dia diu cole no! però es vesteix i camina cap a l'escola resignat, avui no ha plorat, dilluns tornarem! ara com a mare ho entenc més, és molt dur deixar al teu fill plorant, però com a mestra i mare et dic que necessita molta paciència i temps. Nosaltres a l'Aleix no li fem cas quan diu cole no, anem esmorzant, cantem cançons i canviem de tema, i de camí al cole anem buscant grues, camions,... i quan surt no li parlo massa de cole, de tant en tant li recordo que demà hi anirem i poc més. Molta calma i molts mimitos que per ells és dur, gent nova, nens nous, entorn nou, normes noves... ufff!!!!!! :-()-)
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Vivoneta
:: girafa
Entrades: 2130
Membre des de: dt. abr. 08, 2008 12:56 pm

EntradaAutor: Vivoneta » dv. set. 16, 2011 3:35 pm

Ter10, estic igual que tu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :ufs:
Quin llibre li has comprat? M'estava plantejant comprar-ne un jo també...
gemma08
:: tigre
Entrades: 761
Membre des de: dc. feb. 27, 2008 5:29 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: gemma08 » dv. set. 16, 2011 4:25 pm

Ter,una altra que està igual!
En Gerard amb s'ha quedat un xic millor però se'ns està fent molt dur ,massa.
Ell no ha anat a l'escola bressol però tant és. Cada nen té la seva adaptació i encara que el teu hagi anat a l'escola bressol ara tot és un canvi. A part s'això que no sé tracten els nens de P3 com si fossin MOLT grans i NOMÉs tenen 3 anys.Són molt petits!!!
Aquesta tarda no hi ha anat perquè s'ha quedat dormit al sofà i evidentment no l'he despertat.
A part de tot això l'escola que hem triat no fa adaptació,cosa que la majoria d'escoles en fa aquesta setmana i clar és de cop un munt d'hores.
Nosaltres demà anirem a la biblioteca amb ell o buscar contes que parlin de l'escola i a veure si serveix d'alguna cosa... :ufs: perquè aquesta situació fa patir molt. Ahir una mare em diu " Mira el deixo plorant però "ojos que no ven corazon que no siente"!! jo no sóc així i a casa em faig uns tips de plorar que no vegis!!

A veure com anirà la setmana vinent.
O sigui que no et puc donar cap consell perquè jo tampoc sé cap on tirar!
Imatge
Imatge
Imatge
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

EntradaAutor: jambina » dv. set. 16, 2011 7:34 pm

Jo també sóc mare d'un nen que està fent adaptació a la llar d'infants i mestra i aquest any estic a P3, porto una setmana fent adaptació. A la meva escola no es fa un horari especial per adaptació però si que les activitats són d'adaptació, som més mestres a l'aula, i els nens que fan la migdiada o que amb el matí en tenen prou, només vénen al matí. Si us els podeu quedar a la tarda proposeu a la mestra de començar amb matins i prou i quan hi vagi content ja comencarà a les tardes. algunes mestres són reticents, però penseu que l'etapa d'infantil no és obligatòria.
Preneu-vos amb il·lusió i feu que el vostre fill vegi que confieu molt amb la mestra, ha de notar que el deixeu amb una pesona de la vostra confiança (feu-li dos petons, parleu-li amb confiança). Feu comiats curts i sincers (no digueu ara torno...). I verbalitzeu que vosaltres el vindreu a buscar: a l'hora de dinar et vindré a buscar, jo, la mama, estaré aquí fora per recollir-te i anar cap a casa.Parleu de lo bé que s'ho passaran, què hi faran, quins jocs hi haurà, etc, i no parleu de l'escola com un tràngol que s'ha de passar (no pateixis vida que de seguida haurà passat l'estona,) Ho han de viure com un moment que s'ha de viure i no com una estona que s'ha de passar esperant la mare. Parleu amb la mestra, hi ha nens que ploren molt davant dels pares, al moment de separar-se i retrobar-se i a dins l'escola estan més tranquils i juguen sense problema.
Estic segura que és molt dur i que cap d'aquests consell us treurà el disgust dels vostres fills... ni el vostre... ànims a tots i totes...
ter10

EntradaAutor: ter10 » dv. set. 16, 2011 9:09 pm

Hola wapes!! Moltes gràcies per els respostes. Tindré paciència :-o00m :-o00m :-o00m :-o00m i intentaré passar aquesta etapa el millor que pugui, sempre ajudant al meu fill amb tot el que estigui a les meves amns.
Vivoneta, com ho porteu vosaltres???
Jo he comprat "La lila va a l'escola", està bé però crec que és per més grans perquè parla més del comportament a l'escola que de l'adaptació en si. En miraré d'altres, n'hi ha d'en Teo que m'han dit que estan bé, però tampoc el vull atabalar massa.Ja t'explicaré. Avui li he dit que demà era festa i que no havia escola i m'ha contestat que volia anar al cole :-:) :-:) :-:)
||*||
Imatge
Imatge
pelegrins
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. oct. 07, 2009 6:54 pm

EntradaAutor: pelegrins » ds. set. 17, 2011 12:15 am

Hola noies!

el meu nen és més petit, any i mig. Jo també m'ho he passat molt malament al deixar-lo a la guarderia, L'any passat més d'una i de dues vegades vaig sortir plorant. I això que estava convençuda que el deixava (i el deixo) en molt bones mans: una mestra super carinyosa, alegre, atenta... però al veure'l plorar, que s'ho passava tant malament...bufff!!! en cesc no ha sigut mai de plorar, ni quan va neixer, i veure'l tant desesperat era terrible!! Mica en mica es va anar acostumant, però li va costar molt!!!

Aquest any ja tremolava un altre cop per l'adaptació despres de quasi 2 mesos de no posar-hi els peus (tot i que durant l'estiu vam anar parlant i guardant cosetes per portar a la guarderia com ens van recomenar). Els dos primers dies hi va anar nomes una hora, el tercer dues hores i el quart ja l'horari habitual. El primer dia va anar força bé, però el segon va plorar moltissim, la mestre fins hi tot em va dir que ja tremolava si feia com l'any passat! Però per sort no ha sigut així. He mirat d'explicar-li les coses com son per mi, però també per ell. Jo no li deia que la guarderia era molt xula i que s'ho passaria molt bé, perquè per a ell no era així. Li explicava que la mama havia de treballar, i que no podia estar per ell. Que era normal que estigues trist i que plores (però sense fer-ne un drama exagerat, he!!), que la mama també ho estava de trista, pq la mama t'estima molt i molt! Li deia que a la guarderia tenen molts jocs i que hi van molts nens que també estan tristos (els primers dies ploraven tots els nens). Però que si es posen d'acord pot ser molt divertit, pq hi ha molts jocs, i molts contes. I el pati!! uala!!! el pati tenen moltes pales i galledes (li encanten), i que segur que s'ho pot passar pipa en cesc jugant amb la sorra!! Li he anar explicant el que passaria, quan anavem de camí a la guarderia: ara la mama et porta a la guarderia, quan arribem deixarem la motxilleta al penjador, direm bon dia!! i despres la mama ha de marxar. Et farà un petó superfort!! i et dira adeu. La mama es posarà una mica trista, pq li agrada molt estar amb tu, però no es pot quedar. En cesc es posarà trist? Que es posarà trist en cesc? Potser plorarà una mica, oi? es normal plorar quan estem tristos. I llavors canvio de tema, i li demano coses de la classe... Em sembla que a la classe hi ha una lluna (li agrada molt la lluna), vols que cantem la cançó?? I que més hi ha a la classe?? teniu un telefon de jugar i la tortuga!! la tortugueta, que n'és de xula, he!! té uns botons que... i així anem fent!! sembla que sigui molt petit però ho enten tot!! fa aquell posat com de despistat, però de tant en tant quan contesta alguna cosa, veus que si que ho ha entès, i tant si ho enten!! I noies, al cinquè dia ja no va ni plorar!!!! Nosé, a nosaltres ens ha funcionat... clar que nosé que hagues passat si no ho hagues fet així!! Us explico la nostra experiència pq ens ha anat bé, i pq sé lo dur i lo malament que t'ho arribes a passar.... a veure si us serveix!!

Ànims i una abraçada!!
montses
:: zebra
Entrades: 1522
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 3:09 pm

EntradaAutor: montses » ds. set. 17, 2011 7:40 am

Aqui una altra mama que també passa pel mateix. El meu fill, el Víctor, que ha començat P3, mai havia plorat a la guarde, potser els ultims dies al juliol d'aquest any ja no es quedava amb tantes ganes, i de vegades ploriqujava (pero nomes una mica) i ja està. Ens deien que ja estaven cansats, i que la calor també afecta. El cas es que el canvi al cole dels grans, per molt que sembla que li fa il.lusió quan hi parla a casa ó al carrer o on sigui...després, a l'hora de materialitzar-lo es una altre història!!! a més, els nens que venen com ells de la mateixa escola bressol estan super bé, a excepció d'ell!!!

A veure la propera setmana. Jo li parlo bastant de les coses bones que te el cole, i de que m'agradarïa estar amb ell, pero que les mamis i papis han de treballar i els nens i nenens poden jugar molt mentre estan al cole dels grans!!!
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
montses
Entrades: 1522
Membre des de: dt. abr. 10, 2007 3:09 pm

EntradaAutor: montses » ds. set. 17, 2011 5:44 pm

Goga! m'ha encantat el tema del dibuix!!! jo no el porto al cole al de matí (ho fa el papa), pero li comentarè!!! Gràcies!!!
La botiga de la fertilitat, l'embaràs i el bebè: http://www.betbebe.es/ca/
Segueix-nos a Facebook: http://www.facebook.com/pages/BETbeb%C3%A9/135873629845800
Vivoneta

EntradaAutor: Vivoneta » ds. set. 17, 2011 6:38 pm

Goga, merci pel dibuix, ho trobo molt bona idea!!!!!!!!! :ok:
Ter10, divendres ja va anar una mica millor, no va plorar allà, només quan la portava i entràvem, ara, vaig fer tot el camí amb la nena arrapada a la cama com si la portés a l'escorxador. Només deia "als timbals, no, jo vull la mama, no vull la mestra!!!". En fin, un número tothom ens mirava pel carrer. El què em costa més és als matins que entra en l'espiral de la negativitat i per molt que intenti tirar pilotes fora, no hi ha manera...Paciència, enginy i molt amor, ànims que amb el temps se solucionarà!!! :-o00m :-()-) pd.: miraré això dels contes!
gemma08

EntradaAutor: gemma08 » dg. set. 18, 2011 1:25 am

Goga gracies per explicar la teva experiencia!aixo del dibuix ho posare en practica.El Gerard tambe ve a dinar a casa.Jo avui ja no pucdormir pensant en dilluns!!
Imatge
Imatge
Imatge
ter10

EntradaAutor: ter10 » dg. set. 18, 2011 2:40 pm

Moltes gràcies Goga, jo també posaré en pràctica el dibuix.
Vivoneta quina peneta fan quan els veus així, jo no sé si havia plorat tant com aquesta setmana :ufs: :ufs: . El que més malament porto es pensa que estigui sol a la classe i al pati i que no jugui amb ningú, no soporto que cap nen tingui sentiment d'abandonament!!!!!! Sort que hi ha una nena que anava a la seva classe a l'escola bressol i entre els dos s'ajuden una miqueta. Hem passat el cap de setmana bé, amb normalitat, i no hem parlat del cole. Aquest matí m'ha vist planxant la bata i m'ha dit: que fas? Li he contentat que planxava la bata per demà al cole i ja està.
Com tu dius molta paciència i enginy i segur que d'aquí uns dies tot anirà rodat. El meu el divendres va surtir molt content i ja parla d'un nen, l'Arnau, que de vegades trobem al parc i suposo amb qui ha començat a interactuar a la classe o al pati.

Bé noies molta sort demà i a veure com ens en surtim!!
||*||
Imatge
Imatge
Lele
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 512
Membre des de: dg. maig 17, 2009 11:32 am

EntradaAutor: Lele » dg. set. 18, 2011 8:58 pm

Ai, noies!! M'uneixo al club de les que estan passant per l'adaptació i està sent una mica durilla!!

Ara fa P2 i hem canviat d'escola bressol. Així doncs, gent nova i escola nova i si a P1 plorava, ara encara plora més. Només arribo amb el cotxe ja es posa a plorar... ara ja entén més i sap que vol dir que ens hem de separar.

Aquesta vegada ja no ploro, però sempre que puc m'espero fora fins que ja no el sento plorar. Normalment no triga gaire, però per sortir del cotxe i entrar a l'escola es va agafant a totes les portes i l'he d'anar estirant, així que acabo sofocadíssima i molt nerviosa... La mestra diu que el veu ja molt adaptat i que només té estonetes, però la setmana passada va tenir un comportament molt estrany. Ell no és de plorar normalment i per les tardes es posava a plorar per un no res i era inconsolable, cosa que no ens havia passat mai... va ser molt estressant.

L'any passat només el deixava fins les 12h i els avis l'anaven a recollir, aquest any el volem deixar a dinar i dormir per no lligar més als avis. De moment no m'he vist capaç de deixar-lo i els he demanat als meus pares que l'anessin a buscar, però dimarts se'n van de vacances i sí o sí ja l'hauré de deixar a dinar i dormir i estic molt espantada perquè té molts problemes per adormir-se sòl i no sé entre que mai no s'ha quedat a dormir fóra de casa nostra o dels avis i que allargarem horari, igual es posa molt nerviós o se sent abandonat!!

Ains... tot i que això del dibuix que diu la Goga, ho trobo molt bona idea. Demà mateix li ho faré!! Moltes gràcies!!

Vinga, que ja ens queda menys perquè estiguin tant ells com nosaltres adaptats/des!!
evawin
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dg. set. 18, 2011 9:44 pm

Em sembla que demà dilluns hi hauran molts nens-nenes amb un cara somrient a la mà... Quina bona idea!!!
Imatge
gemma08

EntradaAutor: gemma08 » dl. set. 19, 2011 9:21 am

No puc veure el Gerard plorar.No el puc deixar a l'escola d'aquesta manera.NO entenc que les mestres vegin plorar el meu fill o un altre i elles continuin parlant entre elles del cap de setmana!! Estic feta pols noies.No sé si aguntaré masses dies deixar el meu fill a l'escola d'aquesta manera.No me'l puc imaginar solet,plorant i sense ningú que li faci cas.Que no juga,que no fa res durant les hores que està a l'escola.

Se m'està fent molt dur tot plegat i no sé cap on girar-me ni tirar.Que he fet malament pq al meu fill ho estigui passant així de malament??
Imatge
Imatge
Imatge
Vivoneta

EntradaAutor: Vivoneta » dl. set. 19, 2011 10:22 am

Uffff, gemma08, quin mal rotllo....Jo avui també l'he deixat plorant, però em fa la impressió que anem a menys, que ara ja només és un momentet!! N'has parlat amb la mestra? T'ho dic perquè jo dimecres passat estava molt angoixada i em vaig quedar 5 minuts parlant amb ella, vaig poder veure més com és i em va tranquil·litzar una mica. Des de la nostra conversa cada dia em tranquil·litza i em dona el parte fil per randa...no sé, és com una mica més humana. Intenta esgarrapar-li 5 minuts i transmetre-li el teu malestar, a veure què et diu i potser et dona una altra visió de les coses...Mil petons i ànims, és molt dur! :-()-)
nuralb
:: lleona
:: lleona
Entrades: 990
Membre des de: dv. nov. 24, 2006 12:59 pm
Ubicació: Sitges/Sant Pere de Ribes

EntradaAutor: nuralb » dl. set. 19, 2011 10:32 am

Un altre q està igual,...avui la claudia s'ha aixecat ja dient q no volia anar al cole, q no volia
quedar-se al menjador,...buffff i ha estat plorant tota l'estona, fins q la he deixat al bus del cole,...q malament q m'ho he passat,....
em sembla q divendres la van obligar a menjar, pq ella em deia q tenien fideus per dinar, però
q eren negres i q amb ella no li agradaven,...però q si no menjava no li donarien gelat de postres,...i no sé si esq la van obligar i ara,... :ufs: :ufs:
m'ha fet una peneta,....pq ella aquests dies hi anava super contenta, amb el bus, super emocionada,....però no se q va passar divendres,...pq en lo q més insistia era amb el tema del
dinar,......a alguna li ha passat això????
Jo estic una mica sensiblona, pq estic :-()) així q estic tot el mati a la feina amb un mal cos,....
Imatge
Imatge
Vivoneta

EntradaAutor: Vivoneta » dt. set. 20, 2011 8:05 am

Com us ha anat avui? Nosaltres sembla que anem cap a millor, només plora el minut de deixar-la, ahir ja no va plorar en tot el dia i va participar en tot...A veure si aconseguim anar-hi contents...
ter10

EntradaAutor: ter10 » dt. set. 20, 2011 2:52 pm

Vivoneta molt bé :ok: :ok: >.-<: >.-<: , poc a poc i segur que d'aquí uns dies anirà super contenta al cole. El Biel sembla que també va a millor, ahir només va plorar una miqueta al entrar cole. Ara no em va deixar fer-li cap dibuix i tampoc volia que li expliqués cap història. Quan anavem amb el cotxe em va dir que li expliqués, suposo que d'havia quedat amb la mosca darrera l'orella, i ho vaig fer però com no tenia cap boli....
Avui l'ha portat la cangur i m'ha dit que no ha plorat gens, uppppiiiiii!!! A veure demà que el torno a portar jo, tampoc em vull fer il·lusions.

I les altres, com ho porteu???
||*||
Imatge
Imatge
Vivoneta

EntradaAutor: Vivoneta » dc. set. 21, 2011 10:18 am

Tinc una primícia, la Clàudia avui ja no ha plorat GENS, ni al moment d'entrar. Fins i tot m'ha dit que tenia ganes de veure la mestra i fer-li un petó ben grannn :-:) . Uf, quin pes m'he tret de sobre!
Ter10, me n'alegro que el Biel també ho tingui superat!
Com van la resta de peques??????????????? Espero que millor!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::