De p3 a primaria
De p3 a primaria
Tinc una pregunta que fa dies que em volta per el cap, no sé si hi ha algú que em pot contestar:
p3, p4 i p5 pots portar el nen només els matins o només a les tardes? ja sé que em direu que no pq es trenca el ritme del nen, del grup, etc, hi estic totalment d'acord però a "afectes legals", tinguent en compte que fins els 6 anys l'escolarització no és obligatòria està permesa aquesta flexibilitat?
p3, p4 i p5 pots portar el nen només els matins o només a les tardes? ja sé que em direu que no pq es trenca el ritme del nen, del grup, etc, hi estic totalment d'acord però a "afectes legals", tinguent en compte que fins els 6 anys l'escolarització no és obligatòria està permesa aquesta flexibilitat?
Re: De p3 a primaria
Hola!
Fa un parell d'anys tenia una nena de P3 que només venia pels matins xq a la tarda estava amb la mare a casa. Els pares ho van parlar amb direcció. Esta dins la legalitat.
Fa un parell d'anys tenia una nena de P3 que només venia pels matins xq a la tarda estava amb la mare a casa. Els pares ho van parlar amb direcció. Esta dins la legalitat.
Hola,
jo tambe m'estic plantejant aquesta possibilitat de portar-lo nomes pels matins. Se que hi ha escoles que et diuen que no perque perden classe, cosa que jo em pregunto que si fos tant important seria obligatori, no??
Jo crec que si tu ho decideixes no et poden dir res, no es obligatori l'escolaritat en aquesta edat.
jo tambe m'estic plantejant aquesta possibilitat de portar-lo nomes pels matins. Se que hi ha escoles que et diuen que no perque perden classe, cosa que jo em pregunto que si fos tant important seria obligatori, no??
Jo crec que si tu ho decideixes no et poden dir res, no es obligatori l'escolaritat en aquesta edat.
A mi no em sembla bé, perquè no és que "perdin classe", sinó que perden la vivència de situacions. Els nens i nenes van fent el vincle d'amistat i evidentment fan lligams amb els que hi són sempre. A més en cas dels projectes, de la continuïtat dels continguts, hi ha llacunes que el propi nen veurà que no pot suplir.
D'altra banda, potser s'està ocupant plaça mentre que hi ha altres famílies que voldrien dur el nen tot el dia, no?
I només per curiositat, perquè voldries fer només matins?
D'altra banda, potser s'està ocupant plaça mentre que hi ha altres famílies que voldrien dur el nen tot el dia, no?
I només per curiositat, perquè voldries fer només matins?

Hola, guapes!
Sóc mestra d'Educació Infantil en una escola pública i us explico una mica el que es fa a la nostra escola. El 1er mes, o mes i mig, si que es pot ser flexible i si el nen/a no vol venir a la tarda CAP problema! Però un cop passat el temps d'adaptació, tots els infants han de venir a l'escola matí i tarda, si están bé i no hi ha cap problema! Es fa pel que diu la Carme74, per afavorir els vincles, l'adaptació, els aprenentatges... i tb perquè ocupen una plaça que potser voldria un altre nen (vull dir en aquella escola, ja sabem el que costa a vegades entrar a l'escola desitjada!). Així que no es pot escollir venir només al matí o a la tarda. I em penso que a la majoria d'escoles passa igual. Pensa que si tots els pares volguessin fer-se l'horari seria un enrenou! No seria viable!
Una altra possibilitat és que el portis a una guardería que tb tingui P3, P4 i P5, n'hi ha algunes i segur que el seu horari és més flexible, i el portis a l'escola en començar Primària o P4.
Una abraçada
Sóc mestra d'Educació Infantil en una escola pública i us explico una mica el que es fa a la nostra escola. El 1er mes, o mes i mig, si que es pot ser flexible i si el nen/a no vol venir a la tarda CAP problema! Però un cop passat el temps d'adaptació, tots els infants han de venir a l'escola matí i tarda, si están bé i no hi ha cap problema! Es fa pel que diu la Carme74, per afavorir els vincles, l'adaptació, els aprenentatges... i tb perquè ocupen una plaça que potser voldria un altre nen (vull dir en aquella escola, ja sabem el que costa a vegades entrar a l'escola desitjada!). Així que no es pot escollir venir només al matí o a la tarda. I em penso que a la majoria d'escoles passa igual. Pensa que si tots els pares volguessin fer-se l'horari seria un enrenou! No seria viable!
Una altra possibilitat és que el portis a una guardería que tb tingui P3, P4 i P5, n'hi ha algunes i segur que el seu horari és més flexible, i el portis a l'escola en començar Primària o P4.
Una abraçada
Per cert, no se "a efectes" legals que passaria. Però per això mateix de no ser obligatori, si no t'agrada l'horari, doncs no portes als nens/es i arreglat. De moment des de les escoles no ens deixen variar massa els horaris.
Espero que tinguis sort i trobis una escola que t'ho deixi fer.
Petó
Espero que tinguis sort i trobis una escola que t'ho deixi fer.
Petó
Noooo, no es tracta de si vull fer-ho o no, de fet penso, com han dit per aquí, que es trenca tot el vincle amb el grup-classe i el nen es despenjaria molt. Però em picava la curiositat saber si això estava contemplat o no, més enllà de l'enrenou que pugui suposar per l'escola o el grup.
En el meu cas m'ho plantejava perque fa molta migdiada i no m'agradaria que anes tot el dia mort de son.
fa poquet vaig sentir una mare que explicava que el seu fill gran tb feia molta migdiada i havia dies que feia campana però no era sempre, era només els dies que se li adormia, que llavors no el despertava. i ja més a mitjans final de curs el nen ja no faltava tant.
Tinc una amiga que viu a Salamanca i allà, a part que ha tingut la sort de que li ha tocat un public que es bilingüe castallà-anglès nomès fan mitja jornada. Tenen la opció d'anar per la tarda però com activitats extra-escolars.
Com sabeu Salamanca té fama d'estudiants aixi que no deu ser tant descabellat que algunes mares ens ho plantejem, no? i crec que per que nomes vagin al mati no deixen de relacionar-se amb els companys però com tot , és la meva opinió.
Com sabeu Salamanca té fama d'estudiants aixi que no deu ser tant descabellat que algunes mares ens ho plantejem, no? i crec que per que nomes vagin al mati no deixen de relacionar-se amb els companys però com tot , és la meva opinió.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

A la primera amb omifin!!!