Escola amb premi

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Beatrizgm
:: zebra
Entrades: 1439
Membre des de: dc. ago. 13, 2008 7:50 am
Contacta:

Escola amb premi

EntradaAutor: Beatrizgm » dj. maig 19, 2011 10:39 am

Hola a totes,

Volia compartir amb vosaltres una inquietud que he tingut sempre, abans de ser mare, com estudiant ja ho veia clar...
L'altre dia al telenotícies vespre vaig veure aquesta noticia de una escola poc habitual que ha rebut el premi "Ensenyament 2011" estic per traslladar-nos tots a Osona només per portar la Berta a aquesta escola! :-:)
http://www.tv3.cat/videos/3531030/Aprendre-experimentant

Segurament ja deu haver un altre post que tracti aquest tema ja que no és gens original :P i dona molt de si...
Però a part del vídeo d'aquesta noticia us paso el link aquest programa que realment val la pena:
http://www.rtve.es/television/20110304/redes-sistema-educativo-anacronico/413516.shtml

Un altre vídeo interessant:

... i aquí us enganxo un mail que acabo d'escriure a uns amic tractant el tema:
-----------------------------------------------------------------------

Ahora que ya matriculo a Berta en el cole, el único cole del pueblo, esta cerca de casa y no me he planteado otra posibilidad porque la escuela que realmente querría es una utopía: (por suerte sali más contenta de la presentación de lo que esperaba, dentro de ser una escuela normal el planteamiento pedagogico no esta mal)

En el víedo de youtube habla de las asignaturas comunes vs las artísticas, estoy de acuerdo pero para mi es más que eso, es dejar libertad a los intereses del niño y si le gusta pintar que pinte pero dejando libertad tanto le puede dar por bailar como por preguntar por los aviones, dinosaurios, animales... y si a los 6 tiene el equivalente a un estudiante de veterinaria quien dice que a los 7 no se interesará por el cuerpo humano y a partir del código deontológico a los 9 busque información sobre leyes...

La educación hoy se entiende como ofrecer la información pero ya hace tiempo que teorías educativas defienden el que eso no es el camino, sino que lo que hay que enseñar es a investigar, dar herramientas para que descubra uno mismo descubra, reflexione y sin darse cuenta aprenda.

Yo todo lo que he aprendido de memoria se ha quedado en el papel de examen, lo que he aprendido haciendo un trabajo en mayor o menor medida me ha quedado. Estas teórias ya existen desde hace años, y solo teniamos bibliotecas ¿Ahora con internet como no vamos por aquí?

En muchos países los padres consiguen esto enseñando en casa, a parte que logísticamente para mi es imposible y tampoco me acaba de gustar a nivel de "vida social", lo mejor de ir al cole son los compañeros :P ... bueno y que a parte en spain no escolarizar a tu hijo es ilegal!

... y creo que todo esto para nada es incompatible con dedicar tiempo a otras cosas necesarias y básicas en la educación, aprender idiomas, gramática o humanidades en general a partir de este método más científico o artístico.

Pues nada, no conocéis en Barcelona alguna escuela como esta que gano el premio (que esta en un pueblo de Osona y son pocos alumnos) y no cueste unos miles de € el curso :P ????
ImatgeImatge

ImatgeImatge

*********Ja estem maquetant el recull de contes per a hospitals infantils
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=25&t=15332&start=0*********
Beatrizgm
Contacta:

Re: Escola amb premi

EntradaAutor: Beatrizgm » dj. maig 19, 2011 11:08 am

Afegeixo comentari:

No ho he dit però ja se que tota aquesta filosofia és 100% Montesori i que ja he buscat a veure per escoles a Catalunya que es denominin així i que al menys per internet el que trobes son foros amb mares preguntant... diuen que hi han escoles que es denominen aixi però no segueixen el mètode (al google em surten dos pero amb zero info, nomes adreça).

Seguir be aquest mètode vol dir un rati de professor/alumne que no es factible econòmicament per una escola privada... bueno per uns quants de mils d'euros el curs...

Lo més semblant es anar a una escola rural.
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Hola
Entrades: 2
Membre des de: dj. maig 19, 2011 12:00 pm

EntradaAutor: Hola » dj. maig 19, 2011 12:33 pm

Només volia dir que no cal que et plantegis traslladar-te de residència per aquesta escola, perquè de cara a l'any que ve només s'hi poden matricular alumnes del poble o que tenen germans al centre, potser si fan l'edifici nou mes endavant acceptaran més alumnes. I sí, realment està molt bé.
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dj. maig 19, 2011 1:07 pm

Beatrizgm ha escrit:La educación hoy se entiende como ofrecer la información pero ya hace tiempo que teorías educativas defienden el que eso no es el camino, sino que lo que hay que enseñar es a investigar, dar herramientas para que descubra uno mismo descubra, reflexione y sin darse cuenta aprenda.

[/b]

Afortunadament amb l'adaptació a l'espai educatiu de Bolonya cada cop més escoles entenen que aquest és el camí: fomentar la recerca d'informació, la investigació, el criteri personal, l'esforç d'un mateix per guiar la seva educació....

L'escola on porto els meus fills al Maresme, tot i ser convencional, intenta fomentar aquests valors. Cada any els deixen triar un tema sobre el qual un cop l'han triat, tota la classe haurà d'investigar per grups, fer treballs que inclouen la recerca, presentacions preparades des de casa amb material complemtari, a més dintre de la matèria que han d'estudiar a les asignatures també en comptes d'explicar-la encarreguen que cada grup de nens busqui un tema d'aquesta matèria i després són ells mateixos qui la presenten i expliquen a classe....

D'aquesta forma la meva filla ja ha estudiat així els planetes i la formació de l'univers, l'edat mitjana, el cos humà.... La veritat és que dóna molta feina als pares però val la pena >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
minerva2
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

EntradaAutor: minerva2 » dj. maig 19, 2011 3:17 pm

Pues a mi me toco una escuela de este tipo y he reclamado para que me la enviaran a otra escuela.

Creo que se debe ensenyar al niño con libros y con "imaginación", con esto me refiero a fomentar la busqueda de información, el esforzarte por ti mismo, pero siempre que el apoyo de un libro.

En un ambite rural puede ser que sea más efectivo, pero en una escuela que por clase hay 25 niños o más nos los puedes mezclar todos los niños de diferente edades (al menos funciona así en la escuela que me asignaron).

No sé cada uno tiene una idea diferente de ver la educación.
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dv. maig 20, 2011 7:38 am

No conec gaire en què es basa exactament la filosofia Montesori (em vaig comprar un llibre fa poc però encara no l'he pogut llegir), però intueixo que es basa en l'aprenentatge per projectes, per observació. Aquesta metodologia d'aprenentatge es fonamenta en la teoria de Gardner, sobre les intel·ligències múltiples.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Howard_Gardner

Es vol trencar amb la idea que només tenim una intel·ligència mesurable amb un CI i prou, per passar a potenciar la idea que tots tenim una combinació d'aquestes intel·ligències múltiples, cadascú en una proporció diferent, i per això és convenient treballar per projectes, per interessos, perquè d'aquesta manera es poden desenvolupar al màxim les nostres possibilitats.

És un tema que m'interessa moltíssim, tot i que de cara als nostres fills tenim molt poc marge de maniobra, ja que les escoles que aposten fort en aquest sentit solen ser caríssimes. Però vaja, si no ofeguem el sistema educatiu (eh, senyora Rigau...? :-(( ) i deixem que les noves generacions de professorat vagin assumint aquesta manera de fer com la que produeix els millors resltats (si es fa ben fet, és clar), doncs potser d'aquí a un temps la societat ho acabi notant en positiu. :ok:
Imatge Imatge

||*||
Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dv. maig 20, 2011 9:54 am

Hola ha escrit:Només volia dir que no cal que et plantegis traslladar-te de residència per aquesta escola, perquè de cara a l'any que ve només s'hi poden matricular alumnes del poble o que tenen germans al centre, potser si fan l'edifici nou mes endavant acceptaran més alumnes. I sí, realment està molt bé.

Lo del trasllat de residencia era una "exageració", en unes altres circumstancies pot ser sí i ho faria anant al mateix poble i en l'àrea d'influència de l'escola que entenc que és lo just per respectar el sistema de punts i tot plegat...

Entenc que després del premi l'escola segurament deu haver rebut una allau de trucades de gent que viu a població dels voltants, i no m'estranyaria que hi haguessin famílies que ho han demanat visquen a una bona estoneta de cotxe.

La solució no està en saturar aquesta escola sinó que la gene prengui exemple i dongui eines, llibertat i flexibilitat al profesorat perque ho apliquin altres escoles.

minerva2 ha escrit:Pues...
Creo que se debe ensenyar al niño con libros y con "imaginación", con esto me refiero a fomentar la busqueda de información, el esforzarte por ti mismo, pero siempre que el apoyo de un libro.
En u..
No sé cada uno tiene una idea diferente de ver la educación.

Per suposat igual que la Minerva hi hauran moltes famílies que no ho hi estaran d'acord amb aquest sistema, però com a mínim igual ella ha pogut escollir, a pogut dir no no es aquest sistema el que vull tinc un altre (encara que entenc que si era la mes propera a casa es una mica "marranada") jo també ho voldria poder escollir i que existissin centres amb aquesta filosofia... i si fos mé o menys a prop de casa i sense problemes per poder entrar... però per una utopia aixi i poder arribar ni que fos a un 50% encara ens queden anys.

Bea
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dv. maig 20, 2011 10:10 am

Tombarella, totalmet d'acord, gràcies per l'enllaç :ok:

Mireiafor M'alegra saber que els centres fan el que poden per adaptar-se a la filosofia tenint 25 nens per clase. A l'escola de la Berta també treballen cada any "centre d'interès" i fan algo molt semblant al que tu dius.

Seguint el comentari de la Mireia també em sembla un pilar imprescindible la implicació dels pares i en que ells participin i aprenguin juntament amb els seus fills, però aquest tema en la societat actual encara sembla més impossible. Reforma política a ensenyament i en horari laboral!! Espero que la Berta amb els seus fills ho aconsegueixi... però be a veure si m'aplico el cuento i jo començo a moure'm amb aquesta revolució que jo estic a casa i no a les acampades que s'estan fent ara mateix!! :-:)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dv. maig 20, 2011 1:17 pm

Beatriz sí que és veritat que és important que els pares s'impliquin... ara la meva filla espera amb molta ilusió quan li toca fer un treball perquè sap que a casa amb la mama s'ho passarà pipa. En el darrer treball sobre el cos humà li van tocar els pulmons, vam veure un vídeo de Érase una vez el hombre que anava d'aquest tema, vam buscar informació per internet i com posava que els pulmons eren d'un teixit esponjós de color rosat-gris vam sortir a comprar unes esponges roses i les vam retallar fent la forma dels pulmons (més o menys :-:) ) El més important és que quan va acabar sabia com es transporta l'oxígen per la sang, perquè serveix, què és la pleura i els alvèols, quina funció tenen les costelles... i tot jugant!!!
Imatge

Imatge
NANIA
Entrades: 1460
Membre des de: dl. feb. 11, 2008 10:57 am

EntradaAutor: NANIA » dv. maig 20, 2011 8:49 pm

Hola Bea!
Carai... quin post més interessant!!!
Doncs has de saber que a Molins hi ha una escola que funciona per projectes, la tens ben a prop i a més van quedar places lliures per al proper curs....
Hi ha moltes escoles projecte, i crec que és difícil que totes funcionin com la del vídeo que he vist. Aquesta de Molins és La Sínia, encara no n'ha sortit cap promoció, aquest ha estat el motiu pel qual no ens hem apuntat a aquesta escola... puc estar d'acord amb treballar amb projectes, però el fet de treballar-ho tot amb projectes implica tenir uns professors molt experimentats en el tema,... No se, a nosaltres no ens va acabar de fer el pes, sobretot perquè encara no n'ha sortit cap promoció. I també em fa patir com fan el canvi a secundària "normal". Hi ha algunes escoles que segueixen aquest mètode durant la secundària, però crec que si et passes al "normal" l'adaptació ha de ser una mica més complicada,... O potser no...
Quin dilema, noia!
Imatge

Imatge
Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » ds. maig 21, 2011 5:43 pm

NANIA ha escrit:Hola Bea!
Carai... quin post més interessant!!!
Doncs has de saber que a Molins hi ha una escola que funciona per projectes, la tens ben a prop i a més van quedar places lliures per al proper curs....
Hi ha moltes escoles projecte, i crec que és difícil que totes funcionin com la del vídeo que he vist. Aquesta de Molins és La Sínia, encara no n'ha sortit cap promoció, aquest ha estat el motiu pel qual no ens hem apuntat a aquesta escola... puc estar d'acord amb treballar amb projectes, però el fet de treballar-ho tot amb projectes implica tenir uns professors molt experimentats en el tema,... No se, a nosaltres no ens va acabar de fer el pes, sobretot perquè encara no n'ha sortit cap promoció. I també em fa patir com fan el canvi a secundària "normal". Hi ha algunes escoles que segueixen aquest mètode durant la secundària, però crec que si et passes al "normal" l'adaptació ha de ser una mica més complicada,... O potser no...
Quin dilema, noia!

Ostres tu quina alegria!
Si un dilema pel que dius... i perque no podriem anar caminant i no seguira amb els companys de la guarde... pero si tot lo demes és com el que busco no em fa por arriscar-me, si la Berta a sortit com el seu pare i com jo crec que l'encertarem...
Ja ho he parlat amb l'Eloi i dilluns trucaré per preguntar per veure lo de les places i si podem anar de visita :ok: i a veure despres de la visita per on tira el dilema :r)
>.-<: >.-<: >.-<:
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » ds. maig 21, 2011 5:57 pm

mireiafor ha escrit:...el cos humà li van tocar els pulmons, vam veure un vídeo de Érase una vez el hombre que anava d'aquest tema, vam buscar informació per internet i com posava que els pulmons eren d'un teixit esponjós de color rosat-gris vam sortir a comprar unes esponges roses i les vam retallar fent la forma dels pulmons (més o menys :-:) ) El més important és que quan va acabar sabia com es transporta l'oxígen per la sang, perquè serveix, què és la pleura i els alvèols, quina funció tenen les costelles... i tot jugant!!!

>.-<: Que xulo!!! jo no se quina funció exacte fan la pleura i els alvèols i sort que recordo la de les costelles :r) i ella no oblidara mai, estic segura! i suposo que la resta del cos la van fer els companys i allò va ser com el programa del "Que qui com"
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dl. maig 23, 2011 9:57 am

Bon dia!!!

Aiiii mi gozo en un pozo cole per la Berta...
Tenen tot ple amb els que ho van posar com ha segona opció i nouvinguts d'última hora, al cole han esta molt amables i m'han donat telefon directe amb responsable educació del ajuntament i allà també m´'han informat molt be... que es pràcticament impossible però que puc intentar fer una preinscripció fora de termini... així que me pongo a fer papers!

Que jo movent aquí papers sense anar a l'escola... però vaig trucar a la Nania per telefon i amb el que em va explicar ja :ok: ... Bueno si tingués sort i algú no es matricula ja m'informo millor :-:)

Petons

Bea
ImatgeImatge

ImatgeImatge

mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dl. maig 23, 2011 12:21 pm

Sort!!
Imatge

Imatge
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dl. maig 23, 2011 12:46 pm

Bea, molta sort! Ja ens n'informaràs, eh? M'interessa! :ok:
Imatge Imatge

||*||
Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dl. maig 23, 2011 2:34 pm

ok maques!! ;)
Ja he portat papers i encara m'han explicat més com està el tema places i encara m'ha semblat més impossible... i no entenc res de segons, terceres opcions i no se quins barems més ... però bueno, jo deixaré dit a l'escola que si hi alguna baixa els pròxims cursos que m'avisin i aniré trucant de tant en tant...
:-:)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dl. maig 23, 2011 4:46 pm

ale, un motiu mes per anar a viure a Molins ;-)

aqui als EEUU moltes escoles funcionen una mica aixi, tot i que no tan "exagerat" com l'escola del video que has penjat! jo trobo que esta molt be, pero estic d'acord amb la Nania que cal veure com son els mestres... perque es dificil complir objectius nomes "Experimentant" :ok:
Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dt. maig 24, 2011 12:08 pm

Jaja siii la Tolinso a Molins >.-<: >.-<:

Eeep, nooo, que ara si hi ha una plaça lliure a P4 i viviu a Molins serà per la Júlia </;-) jjaaja

Bueno ja ens barallarem en el seu moment :r)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Beatrizgm
Contacta:

EntradaAutor: Beatrizgm » dj. maig 26, 2011 6:54 am

En teoria avui em truquen... be només m'han de dir que si tinc o no una "preinscripció fora de termini" que serviria per passar davant d'una altre persona de fora de molins que vulgui entrar en un centre de Molins de Rei que tingui plaça lliure... i que aquesta plaça lliure no tindrem la sort que sigui al centre que ens interessa... però com mai se sap.

Però entro per explicar tema informatiu sobre canvis d'escola que he trobat... encara que suposo que a l'única que li interesara serà a la Tolinso.

La cosa està difícil inclús si anés a viure a Molins!!

- Si anés a viure a Molins
Hauria d'anar a l'escola que tingues places lliures al curs corresponent, on hi hagués menys de 25 nens.
Un grup de 25 es pot ampliar en un 10% pero només si no hi ha alternativa i ho ha d'autoritzar d'inspecció. Com a Molins no hi ha zones perquè volguessin ampliar el grup de l'escola que m'interessa cap escola de Molins hauria de tenir plaçes lliures.
Així que suposo que si vaig a viure a Molins i vull aquella escola i no hi ha places hauré de fer peticions especials a d'inspecció apel·lant que fan un ensenyament diferent i és el que vull????????????????

- Vivint a la Palma
Si no tenen plaça lliure ja puc lligar-me a d'alt de la Sagrada familia que si visquent a Molins ja és practicament impossible...
Si a mig curs marxés algú:
M'hauria de fer la matrícula abans que cap altre de Molins. Que em truquessin dependria totalment de la bona voluntat del centre, cobrir o no la plaça no és cosa seva, la poden deixar lliure per si ho sol·licita nouvinguts a la població durant el curs i preinscripcions del següent curs.
En això d'avisar al nostre favor o la nostra contra no hi ha punts, es veu que es perd tot lo de la llista d'espera un cop passen les matrícules... ells poden "xivar" a qui vulguin això de la plaça i campi qui pugui a matricular-se... encara que suposo jo que si anés jo a matricular-me i algú de molins també aquí si que haurien d'aplicar els punts i entraria aquesta persona per molta preinscripció que jo tingui ara!
Beatrizgm l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 26, 2011 10:54 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge

ImatgeImatge

pimpi
Entrades: 2329
Membre des de: dt. gen. 15, 2008 11:16 am
Ubicació: maresme

EntradaAutor: pimpi » dj. maig 26, 2011 8:44 am

Sort bea! avui sabras alguna coseta més!!
Espero qeu trovis per la Berta l´escola que busqueu :-()-)

Al meu poble hi ha uns escola que tot ho treballa per projectes i en equip, pero m´ha tirat molt enrere precisament que la escola ja te la vengui com una escola projecte (es diu escola marina).
L´any pssat ens va dir la dircetora qeu nome´s hi havia unes 10 escoles així a catalunya i que alla teniem la sort de tenir-la i pulbica. Pero en cap moment m´he decantat per ella, i purament per por, seguranment m´hauré equivocat sent tan "poruga" però no ha sortit cap promoció a 6è, surten l´any vienent, i clar, no savem com aniran de preparats i l´adaptació a l´insti del poble pot ser complicat per part d´uns alumnes que no han tingut cap llibre ´"d´asignatura" mai.

Es molt complicat, pero el mes important és saver el qeu vols. Sort i a lluitar amb dents i ungles :ok: :-()-)
Sóc l´Oriol, el princesu gran de casa i ja tinc 4 anys !!!

Sóc el Jaume, el princesu petitó i ja tinc 2 anys !!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::