Estimulació Ovárica
Estimulació Ovárica
Hola a totes, voldria saber si a algú li havien fet estimulació ovàrica, i si em podia explicar una miqueta en que consisteix aquest tractament.
Gràcies avançades
Gràcies avançades
Re: Estimulació Ovárica
Hola Aire!
T'explico el que jo sé més o menys. L'estimulació ovàrica és realitza quan estas en un procés per fer una Inseminació Artificial (IA) o bé una Fecundació In vitro.(FIV)
Consisteix en injectar-te una hormona que controla el creixement dels folicles (ovuls) dels teus ovaris. En el cas de la IA el metge busca 2 o 3 folicles com a molt. En el cas de la FIV, l'objectiu és aconseguir-ne més per extreure'ls posteriorment i inseminar-los al laboratori. El metge et controla ecograficament com va l'estimulació.
La hormona te l'administres tu mateixa a casa, normalment amb un boligraf recarregat i agulla subcutanea. No fa gens de mal (t'ho dic jo que em feia pànic). El tractament dura depenent de cadascú entre 7 i 12 dies aprox i és una punxada diària.
Quan els folicles son els que han de ser, es punxa una altra hormona que provoca l'ovulació… i el procés segueix de manera diferent si és IA o FIV.
Crec que més o menys es això.. no sé si m'he explicat.
DE ben segur que alguna de les nenes del forum afegirà alguna cosa més que t'ajudarà a entendre-ho. De totes maneres, si tens dubtes, el millor és que preguntis al teu metge.
Que vagi tot bé!
T'explico el que jo sé més o menys. L'estimulació ovàrica és realitza quan estas en un procés per fer una Inseminació Artificial (IA) o bé una Fecundació In vitro.(FIV)
Consisteix en injectar-te una hormona que controla el creixement dels folicles (ovuls) dels teus ovaris. En el cas de la IA el metge busca 2 o 3 folicles com a molt. En el cas de la FIV, l'objectiu és aconseguir-ne més per extreure'ls posteriorment i inseminar-los al laboratori. El metge et controla ecograficament com va l'estimulació.
La hormona te l'administres tu mateixa a casa, normalment amb un boligraf recarregat i agulla subcutanea. No fa gens de mal (t'ho dic jo que em feia pànic). El tractament dura depenent de cadascú entre 7 i 12 dies aprox i és una punxada diària.
Quan els folicles son els que han de ser, es punxa una altra hormona que provoca l'ovulació… i el procés segueix de manera diferent si és IA o FIV.
Crec que més o menys es això.. no sé si m'he explicat.
DE ben segur que alguna de les nenes del forum afegirà alguna cosa més que t'ajudarà a entendre-ho. De totes maneres, si tens dubtes, el millor és que preguntis al teu metge.
Que vagi tot bé!
07/10. 4 IA neg.
21/8/11 Petit Miracle. TE +
07/10/11 Plec Nucal 1,93mm i nas 1,5mm. Bé! Risc SD: 1/10.000
02/11/11Ets un nen! El papa està molt content!
20/12/11/Morfològica bé.
12/01/12/L'Arnau pesa 901 gr perc. 24.
14/02/12/Diabetis gestacional. Insulina!.
16/3/12/Peses 2.760 gr. i fas 44 cm. Ganes de veure't!

21/8/11 Petit Miracle. TE +
07/10/11 Plec Nucal 1,93mm i nas 1,5mm. Bé! Risc SD: 1/10.000
02/11/11Ets un nen! El papa està molt content!
20/12/11/Morfològica bé.
12/01/12/L'Arnau pesa 901 gr perc. 24.
14/02/12/Diabetis gestacional. Insulina!.
16/3/12/Peses 2.760 gr. i fas 44 cm. Ganes de veure't!

També et poden estimular els ovaris amb algun altre medicament com per exemple OMIFIN (molt més senzill ja que són unes pastilles). L'omifin s'utilitza abans de fer una IA i hi ha gent que li va molt bé.
Bé, espero que aquest camí et sigui el menys feixuc possible. ÀNIMS A TOTES PER CONTINUAR FENT EL NOSTRE CAMÍ PER UN FINAL FELIÇ!!!
Bé, espero que aquest camí et sigui el menys feixuc possible. ÀNIMS A TOTES PER CONTINUAR FENT EL NOSTRE CAMÍ PER UN FINAL FELIÇ!!!
- Tortugueta
- :: rateta

- Entrades: 182
- Membre des de: dv. feb. 18, 2011 8:05 am
Hola guapes, jo en el meu cas, vàrem convinar l'estimulació amb punxadetes de Fostipur(a mi tb em feia pànic i després com si res...), amb el Synarel que és un esprai nasal que inhibeix les teves pròpies hormones per tal que no facin interferència durant el tractament. I res, quan et veuen el nombre de folicles madurs que consideren òptim depenent del tractament com ha dit la companya, et punxen l'ovitrelle o un similar per ovular al cap de 36-48h moment en el qual o bé et fan la IA o bé t'extrauen els folicles madurs (bé, els òvuls).
Hola a totes, moltes gràcies per les vostres respostes, tinc una pregunta mes, es pot fer l'estimulació ovarica sense fer cap IA o FIV? pero que no sigui amb Omifin?
Gràcies a totes de nou
Gràcies a totes de nou
Si aire, es poden fe punxadetes i relacions programades!!!! 
smile! ;)
★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Gràcies Rela, a programades et refereixes en que et diuen el dies que has de practicar?
aire ha escrit:Gràcies Rela, a programades et refereixes en que et diuen el dies que has de practicar?
Aixo mateix!! Depenent de com vagin els teus folicles!!!
smile! ;)
Torna a “Reproducció assistida”
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |