Els nostres fills començaran P-3. Triem escola!
Els nostres fills començaran P-3. Triem escola!
Hola,
He estat buscant i no he trobat cap post semblant on totes i tots poguem dir la nostra sobre aquest procès de triar escola pels nostres fills que començaràn P-3. Per tant, us animo a totes i a tots que participeu.
Va, començo jo:
Vivim en una capital de comarca de les terres de Lleida i la nostra filla al setembre començarà P-3 i a casa estem en ple debat sobre quina escola triar. Tenim dues escoles que ens toquen per zona, una de pública i una de concertada. Ens agrada molt la pública, és una escola nova, amb professors joves i conec a molta gent que hi porta els nens i n'estan encantats. El problema és que és bastant lluny de casa i hauré d'agafar el cotxe cada dia per portar-la. A la concertada no ens agrada, ja que nosaltres som ateus i aquesta escola té bastant pronunciat aquest punt. Per tant, sembla que la decisió està gairebè pressa... peeeeeeeeeeerò ara ha sorgit una nova alternativa, una escola rural que hi ha al poble del costat (un parell de kilòmetres), són pocs nens, atenció personalitzada, matrícula oberta,...
Dilluns tinc dia i hora per veure l'escola i parlar amb la directora. Ja us explicaré.
Va, animeu-vos a participar.
He estat buscant i no he trobat cap post semblant on totes i tots poguem dir la nostra sobre aquest procès de triar escola pels nostres fills que començaràn P-3. Per tant, us animo a totes i a tots que participeu.
Va, començo jo:
Vivim en una capital de comarca de les terres de Lleida i la nostra filla al setembre començarà P-3 i a casa estem en ple debat sobre quina escola triar. Tenim dues escoles que ens toquen per zona, una de pública i una de concertada. Ens agrada molt la pública, és una escola nova, amb professors joves i conec a molta gent que hi porta els nens i n'estan encantats. El problema és que és bastant lluny de casa i hauré d'agafar el cotxe cada dia per portar-la. A la concertada no ens agrada, ja que nosaltres som ateus i aquesta escola té bastant pronunciat aquest punt. Per tant, sembla que la decisió està gairebè pressa... peeeeeeeeeeerò ara ha sorgit una nova alternativa, una escola rural que hi ha al poble del costat (un parell de kilòmetres), són pocs nens, atenció personalitzada, matrícula oberta,...
Dilluns tinc dia i hora per veure l'escola i parlar amb la directora. Ja us explicaré.
Va, animeu-vos a participar.
Re: Els nostres fills començaran P-3. Triem escola!
Ei quin post més xulo, feia dies que pensava en obrir-ne un així!
Nosaltres: vivim en un poble petitó, dues escoles. Una pública: hi vaig treballar durant tres cursos fa poc, d'integradora social. Un equip de mestres que va canviant cada curs, jo vaig treballar amb tot de mestres diferents cada curs. Poca relació entre els pares i l'escola. L'altra és concertada: és l'escola on vaig anar jo i els meus germans de petita, conec a la majoria de mestres, casi tots èren profes meus, aleshores jovenets i ara més crescudets. Moltes activitats en familia-escola, molta relació, escola petita on tots es coneixen. A priori aquesta és la nostra elecció, vull una escola on tothom conegui la meva filla (i tots els altres!) i que sigui familiar. Peeerò, entenen P3 com a nens grans i comencen ja amb tres anyets amb deures i fitxes i més fitxes.
Així que ni idea de què fer....estic ben rallada amb el tema.
Neuetes jo, en el vostre cas, penso que l'escola rural és una grandíssima bona opció!!! Nosaltres ens ho havíem plantejat, tenim una escola rural a prop, 10 minuts de cotxe, però justament és en un camí dolentíssim, que es glaça tot l'hivern i on hi han molts accidents. Si no fos per això aniría allà segur, a la universitat em vaig enamorar de les escoles rurals, trobo que s'assemblen molt a l'escola idílica que jo tinc al cap, petitona, amb llibertat...
I les altres?
Nosaltres: vivim en un poble petitó, dues escoles. Una pública: hi vaig treballar durant tres cursos fa poc, d'integradora social. Un equip de mestres que va canviant cada curs, jo vaig treballar amb tot de mestres diferents cada curs. Poca relació entre els pares i l'escola. L'altra és concertada: és l'escola on vaig anar jo i els meus germans de petita, conec a la majoria de mestres, casi tots èren profes meus, aleshores jovenets i ara més crescudets. Moltes activitats en familia-escola, molta relació, escola petita on tots es coneixen. A priori aquesta és la nostra elecció, vull una escola on tothom conegui la meva filla (i tots els altres!) i que sigui familiar. Peeerò, entenen P3 com a nens grans i comencen ja amb tres anyets amb deures i fitxes i més fitxes.
Així que ni idea de què fer....estic ben rallada amb el tema.
Neuetes jo, en el vostre cas, penso que l'escola rural és una grandíssima bona opció!!! Nosaltres ens ho havíem plantejat, tenim una escola rural a prop, 10 minuts de cotxe, però justament és en un camí dolentíssim, que es glaça tot l'hivern i on hi han molts accidents. Si no fos per això aniría allà segur, a la universitat em vaig enamorar de les escoles rurals, trobo que s'assemblen molt a l'escola idílica que jo tinc al cap, petitona, amb llibertat...
I les altres?
Nosaltres avui comencem les jornades de portes obertes.
Vivim en un poble molt proper a BCN, i hi ha varies escoles, públiques i un parell o tres de concertades. A nosaltres per zona, de pública només ens toca una, però no ens agrada gens. La que més ens agrada és una que no ens queda a prop, ni de passada cap al tren que agafo per anar a treballar, hauria d'agafar el cotxe. De fet tant m'és, és una escola oberta fa uns 4 anys, amb unes instal·lacions grans i noves, amb patis, hort, sala d'actes, biblioteca, menjador, ara ja, cuina pròpia... i el que més ens atrau, el sistema educatiu. es el que en diuen per objectius o obert. Ens va semblar molt interessant, i de fet tota la gent que coneixem que hi duu els nanos estan molt contents.
En principi sembla que no hi ha molts problemes per a fer entrar els nanos, però és clar, cal posar 2 opcions més, i no acabem de decidir-no. Avui anem a veure un d'ells, a veure que tal, ja us diré.
Vivim en un poble molt proper a BCN, i hi ha varies escoles, públiques i un parell o tres de concertades. A nosaltres per zona, de pública només ens toca una, però no ens agrada gens. La que més ens agrada és una que no ens queda a prop, ni de passada cap al tren que agafo per anar a treballar, hauria d'agafar el cotxe. De fet tant m'és, és una escola oberta fa uns 4 anys, amb unes instal·lacions grans i noves, amb patis, hort, sala d'actes, biblioteca, menjador, ara ja, cuina pròpia... i el que més ens atrau, el sistema educatiu. es el que en diuen per objectius o obert. Ens va semblar molt interessant, i de fet tota la gent que coneixem que hi duu els nanos estan molt contents.
En principi sembla que no hi ha molts problemes per a fer entrar els nanos, però és clar, cal posar 2 opcions més, i no acabem de decidir-no. Avui anem a veure un d'ells, a veure que tal, ja us diré.
Doncs veig que ho teniu força bé!
Nosaltres vivim a Barcelona i tenim, el que per nosaltres és l'escola "perfecte", concertada i amb un model educatiu que casa amb els nostres valors a 50 m. El problema és que cada aby hi ha nens que es queden a fora, per tan hem de pensar un plà B, i estem amoïnats.
Hi ha dues públiques (una que està fatal i l'altra que només fa fins a primària, cosa que postposa el problema).
I una concertada "normalilla", no sabem que fer doncs, amb la segona i seguents opcions....és un problema!!!!
Nosaltres vivim a Barcelona i tenim, el que per nosaltres és l'escola "perfecte", concertada i amb un model educatiu que casa amb els nostres valors a 50 m. El problema és que cada aby hi ha nens que es queden a fora, per tan hem de pensar un plà B, i estem amoïnats.
Hi ha dues públiques (una que està fatal i l'altra que només fa fins a primària, cosa que postposa el problema).
I una concertada "normalilla", no sabem que fer doncs, amb la segona i seguents opcions....és un problema!!!!
- petazetas
- :: girafa

- Entrades: 2418
- Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
- Ubicació: Badalona - Barcelona
Ei doncs mira ahir posava jo un post respecte a si era possible escola a prop de la feina.
Bé finalment la durem a una escola de Badalona, que és on vivm.
Destriant entre Públiques i concertades ens hem quedat amb 4 concertades i 1 pública per tema horaris i educació.
Ara tocarà anar-les a veure i mirar d'aquestes 5 quines 3 acabem triant i l'ordre.
Buf quina feinada! jejejejejeje
Bé finalment la durem a una escola de Badalona, que és on vivm.
Destriant entre Públiques i concertades ens hem quedat amb 4 concertades i 1 pública per tema horaris i educació.
Ara tocarà anar-les a veure i mirar d'aquestes 5 quines 3 acabem triant i l'ordre.
Buf quina feinada! jejejejejeje
La Lia ja és tota una princesa!
- pillina456
- :: puça

- Entrades: 24
- Membre des de: dt. oct. 27, 2009 6:12 pm
Hola petazetas, jo també sóc de Badalona y estic feta un rotllo perque no se com funciona això de triar escola.
Suposo que no puc triar la que vulgui, anirá per zones no? Tu quines tens pensades?
A mi la que més m´agrada es una concertada que n´hi ha a prop de casa y encara més a prop del avis : P.Pero sempre he sentit que es gairebé imposible de obtenir- hi plaça.
Suposo que no puc triar la que vulgui, anirá per zones no? Tu quines tens pensades?
A mi la que més m´agrada es una concertada que n´hi ha a prop de casa y encara més a prop del avis : P.Pero sempre he sentit que es gairebé imposible de obtenir- hi plaça.
Dons apa! ja n'hem vist una!!!
El cert és que ens ha agradat força, tant les instal·lacions com la metodologia i les eines que tenen. El problema, no tenen ESO...
Es el gran repte, la majoria d'escoles públiques només fan infantil i primaria, després has de buscar un institut. A veure la resta d'escoles.
El cert és que ens ha agradat força, tant les instal·lacions com la metodologia i les eines que tenen. El problema, no tenen ESO...
Es el gran repte, la majoria d'escoles públiques només fan infantil i primaria, després has de buscar un institut. A veure la resta d'escoles.
Hola, neuetes!
Jo penso, des de la meva experiència, que és important anar a una escola del lloc on vius. Em sembla que a l'hora de fer amics és important que els faci del lloc on viu, que s'integri en tots els sentits en el seu municipi... Quan comencin a créixer i a sortir a fer un volt pel poble serà important que tingui els amics aprop i no a 10 minuts en cotxe. Nosaltres també tenim una escoleta a 10 minuts però la meva anirà a la pública del nostre poble pel que t'he comentat.
Sort amb la tria!
Jo penso, des de la meva experiència, que és important anar a una escola del lloc on vius. Em sembla que a l'hora de fer amics és important que els faci del lloc on viu, que s'integri en tots els sentits en el seu municipi... Quan comencin a créixer i a sortir a fer un volt pel poble serà important que tingui els amics aprop i no a 10 minuts en cotxe. Nosaltres també tenim una escoleta a 10 minuts però la meva anirà a la pública del nostre poble pel que t'he comentat.
Sort amb la tria!
Doncs mira, al final he decidit de demanar dia i hora a l'escola concertada per coneixer-la i valorar-la objectivament. M'han donat hora per dilluns al matí a primera hora. Si l'hem de descartar, vull tenir motius de pes per fer-ho i no basa'm em rumors o coses que diuen la gent (em fa gràcia que el meu home no li agradi pel simple fet que en la seva època d'estudiant hi anaven tots els "pijos").
GLG, aquest és el gran problema que també tenim nosaltres, les que ens agraden només fan fins a primària i per l'ESO ens hem de buscar la vida un altre cop. Els trobo molt petits amb 12 anys que comencin l'institut i que, sigui dit de pas, els instituts de la meva ciutat són un desastre. Només se salven els dos únics concertats (amb un hi vaig estudiar jo).
Magrana, gràcies pel consell. El tindré en compte.
Molta sort a totes!
GLG, aquest és el gran problema que també tenim nosaltres, les que ens agraden només fan fins a primària i per l'ESO ens hem de buscar la vida un altre cop. Els trobo molt petits amb 12 anys que comencin l'institut i que, sigui dit de pas, els instituts de la meva ciutat són un desastre. Només se salven els dos únics concertats (amb un hi vaig estudiar jo).
Magrana, gràcies pel consell. El tindré en compte.
Molta sort a totes!
- petazetas

pillina456 ha escrit:Hola petazetas, jo també sóc de Badalona y estic feta un rotllo perque no se com funciona això de triar escola.
Hola Pillina456, resulta que ja està la guia actualitzada online, o impresa si la vas a buscar al viver de l'ajuntament, de les escoles. Però no hi ha disponible encara el mapa de zones per aquest curs. Nosaltres vam trucar al Consorci d'educació i ens va dir que si la cosa era com l'any passat, ens tocaria la Zona 4.
Per a entendren's, públiques Jungfrau, Gitanjali... i de concertades, Maristes, Sant Antoni, Cultural, Betúlia...
A partir de la Guia ja hem fet una primera tria depenent del tipus d'activitats que hem vist que fan i els horaris (no podem anar a una escola que plegui a les 5, ha de ser a les 5.30).
Jo he triat de les públiques Jungfrau, i de les concertades anirem a veure Maristes (la de Barna de la Inmaculada ens havia agradat molt), Betúlis, Cultural, Sant Andreu...
Ens hem basat en escoles que a part de l'horari, en les activitats i projectes sigui una escola potent, nosaltres li donem molta importància a l'anglès. No volem que a la nostra filla li passi el mateix que a nosaltres, que encara és una asignatura mig pendent. Maristes per exemple (almenys a Barna) fan 2 classes sempre en anglès (la de plàstica i no recordo quina més), des de Pàrvuls.
I després que hi hagi amplitud d'activitats en les extarescolars per al futur, que sembla que hi ha escoles que nomes existeix el bàsquet i el Futbol i poca cosa més...
Nosaltres ja hem començat a trucar i concertar-hi visites. Algunes son en grup i d'altres personals. Però començem la roda ja.
- pillina456
- :: puça

- Entrades: 24
- Membre des de: dt. oct. 27, 2009 6:12 pm
Moltes gracies petazetas!!!! Jo n´he sentit a parlar molt be del Maristes i m´interesa molt aquesta opció , l´unic problema es que jo no pertanyo a la zona centre(Visc a Llefià) i suposo que com que no em toca per proximitat no hi tinc res a fer.
M´han dit que han d´arribar una carta amb les escoles que son de la meva zona pero si triguen massa em perdo les jornades de portes obertes que, si no m´equivoco son la setmana vinent, tot plegat un rotllo perque no es pot triar l´escola que vols sino la que et toca.
M´han dit que han d´arribar una carta amb les escoles que son de la meva zona pero si triguen massa em perdo les jornades de portes obertes que, si no m´equivoco son la setmana vinent, tot plegat un rotllo perque no es pot triar l´escola que vols sino la que et toca.
Avui he sabut que l'escola pública que ens agrada i que tenim per zona fa portes obertes el 6 de febrer. Les dates de les preinscripcions encara no han sortit publicades...
De moment, dilluns tinc hora a una de concertada i a la escola rural... ja us explicaré.
De moment, dilluns tinc hora a una de concertada i a la escola rural... ja us explicaré.
- petazetas

pillina456 ha escrit:Moltes gracies petazetas!!!! Jo n´he sentit a parlar molt be del Maristes i m´interesa molt aquesta opció , l´unic problema es que jo no pertanyo a la zona centre(Visc a Llefià) i suposo que com que no em toca per proximitat no hi tinc res a fer.
Si noia, és el que hi ha, nosaltres en aquest sentit hem tingut sort. Tot i que el tema de les zones definides al 100% pot canviar una mica el panorama.
De Llefià t'en toca alguna que tinguis bones referències?
Nosaltres estem a l'espera que ens diguin les jornades de portes obertes, a aquest poble sembla que anem tard.
Les meves nebodes van als Maristes de Badalona i molt molt bé.
Les meves nebodes van als Maristes de Badalona i molt molt bé.
- petazetas

Si? que bé, cada cop tenim més bones referencies dels Maristes!
Gràcies Isa!
Gràcies Isa!
Bueno, estic molt desil·lusionada, us explico:
L'escola pública que ens agrada, ha informat via web que les portes obertes són el 6 de febrer. Nosaltres aquests dia no hi podem anar, serem fora. He trucat a la escola per veure si puc tenir una entrevista amb la directora i que me la ensenyi. A la primera trucada em contesta el conserge i em diu que no cal entrevista amb la directora per veure l'escola que ell mateix me la pot ensenyar
, jo li dic que no, que vull parlar amb ella i que m'expliqui tot el funcionament (educatiu, logistic,...), em diu que truqui al cap de dues hores que ara fa classe. Truco al cap de dues hores i em contesta una dona, que em diu que és la cap d'estudis, li dic la meva petició i em diu que primer ho ha de consultar amb el consell escolar que es reuniran al final del matí i que truqui a la tarda
. I jo que em pregunto... cal? cal que perquè una mare vulgui veure l'escola amb la directora s'hagi de consultar primer al consell escolar?, tant improcedent és la petició?, aquesta és la relació que volen tenir amb els pares? em dona la sensació que em volen amagar alguna cosa...
Que en penseu?
L'escola pública que ens agrada, ha informat via web que les portes obertes són el 6 de febrer. Nosaltres aquests dia no hi podem anar, serem fora. He trucat a la escola per veure si puc tenir una entrevista amb la directora i que me la ensenyi. A la primera trucada em contesta el conserge i em diu que no cal entrevista amb la directora per veure l'escola que ell mateix me la pot ensenyar
, jo li dic que no, que vull parlar amb ella i que m'expliqui tot el funcionament (educatiu, logistic,...), em diu que truqui al cap de dues hores que ara fa classe. Truco al cap de dues hores i em contesta una dona, que em diu que és la cap d'estudis, li dic la meva petició i em diu que primer ho ha de consultar amb el consell escolar que es reuniran al final del matí i que truqui a la tarda
. I jo que em pregunto... cal? cal que perquè una mare vulgui veure l'escola amb la directora s'hagi de consultar primer al consell escolar?, tant improcedent és la petició?, aquesta és la relació que volen tenir amb els pares? em dona la sensació que em volen amagar alguna cosa...Que en penseu?
- petazetas

a mi em sebla que el que passa és que tan els hi fot, com que igualment ompliran l'escola amb els nens que hi haurà inscrits doncs mira... passen de tot. Ara, a nivell de funcionament ja es veu que qualsevol cosa que es vulgui fer és anar contracorrent no?
Si n'han d'estar farts de fer cada any el mateix, no?
Ara diràn que tothom en tota la seva història d'escola hi ha anat a les portes obertes i no han hagut de tenir mai una entrevista!
Intenta parlar amb la Directora, potser té més llums que la cap d'estudis i el conserge...
Si n'han d'estar farts de fer cada any el mateix, no?
Ara diràn que tothom en tota la seva història d'escola hi ha anat a les portes obertes i no han hagut de tenir mai una entrevista!
Intenta parlar amb la Directora, potser té més llums que la cap d'estudis i el conserge...
¿com sabeu si és una bona escola o si us agrada? es que veig que hi ha gent que ja té clar que tal escola o tal altre no li agrada o si li agarda ¿com ho sabeu? ¿com es pot saber què fan a les escoles, quin es le projecte educatiu, etc? he estat mirant alguna web de les escoles que tenim aprop i són una mica tristes. l'any passat quan vaig anar a le sportes obertes de les escoles bressol tampoc és que exliquèssin massa coses...
ja de passada ¿alguna recomanació d'escoles de ciutat vella (raval) a barcelona?
ja de passada ¿alguna recomanació d'escoles de ciutat vella (raval) a barcelona?
- petazetas

ada_bcn ha escrit:¿com sabeu si és una bona escola o si us agrada? es que veig que hi ha gent que ja té clar que tal escola o tal altre no li agrada o si li agarda ¿com ho sabeu? ¿com es pot saber què fan a les escoles, quin es le projecte educatiu, etc? he estat mirant alguna web de les escoles que tenim aprop i són una mica tristes. l'any passat quan vaig anar a le sportes obertes de les escoles bressol tampoc és que exliquèssin massa coses...
Doncs has d'anar a veure l'escola (a vegades la web no reflexa prou el tarannà), i veure com t'ho expliquen i per suposat les instal.lacions.
La gent implicada és aquella que t'explica el projecte amb il.lusió i ganes.
Si a l'hora d'explicar el projecte ja no en tenen ganes, doncs no se que deu passar a mig curs ja. I si no t'expliquen res doncs mal senyal, tot i que llavors tu has de acribillar-los a preguntes.
No se, és el que nosaltres vam fer l'any passat quan ja en vam mirar alguna i aquest any en la visita que hem fet.
També ajuda comentar-ho a la gent i veure si pots tenir referencies de gent que hi dugui els seus fills.
Jo veig si una escola m'agrada en un primer moment és sobretot parlant amb els pares que hi porten els seus fills. I després anar-la a visitar i que t'expliquin el funcionament i les instal.lacions.
Per cert, tinc una veïna que els seus fills ja són grandets (9-12 anys) que un dia em va donar un consell que em va semblar molt útil: anar a veure com surten els nens de l'escola d'un dia qualsevol. Així veus unes quantes coses: com és l'ambient que es respira, quin és l'ordre de sortida dels nens i si es pot, parlar amb les mares mentre esperes.
Per cert, tinc una veïna que els seus fills ja són grandets (9-12 anys) que un dia em va donar un consell que em va semblar molt útil: anar a veure com surten els nens de l'escola d'un dia qualsevol. Així veus unes quantes coses: com és l'ambient que es respira, quin és l'ordre de sortida dels nens i si es pot, parlar amb les mares mentre esperes.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |