Ja està fet el conte de ladopció: camí d'estrelles

Fills del cor.
Lluma
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Ja està fet el conte de ladopció: camí d'estrelles

EntradaAutor: Lluma » dc. oct. 20, 2010 3:24 pm

Hola noies,

aviam si em podeu donar un cop de mà. Estic escrivint un conte destinat a aquests nens i nenes que finalment, després d'una llarga i interminable espera, arriben a la nova llar, amb la nova família, amb el cor ben carregat per estimar.

A la Fàbrica de Contes volem tenir un conte d'aquest estil al nostre ventall, ja que és una història que la gent ens demana.
El problema està en que no sé com enfocar-lo perquè sigui una història divertida i emotiva, que agradi tan a pares com a nens.

Si faig un conte basantme al procrés real hi han etapes una mica dures, que no sabria ni com explicar-les. I si faig un conte fantàstic, rollo metàfora, tampoc voldria deixar de banda la història real.

Aix, ja veieu que estic feta una mica liu perquè tampoc sé què els hi expliqueu, als petits. Quina història.
Em sento una mica, entre l'espasa i la paret.

Pares i mares, m'ajudeu?
Lluma l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. nov. 15, 2010 3:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
potrita
:: peixet
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dg. jul. 11, 2010 11:21 am

Re: Escric un conte: adopció

EntradaAutor: potrita » dc. oct. 20, 2010 8:05 pm

Y si haces un cuento con la realidad de las cosas, pero quitando las etapas duras o coloreandolas?

Otra opcion seria hacerla desde el enfoque de un niño a lo duro, le puedes meter el toque de fantasia, que a ellos les enganchara, pero la metafora del cuento sera la misma no?

Yo tampoco se mucho el funcionamiento correcto de los libros para niños, pero en mi vida real intento explicarle a mis hijos, las cosas de la vida con la mayor claridad que creo que ellos pueden entender.
littleif
:: dofí
Entrades: 3219
Membre des de: dt. nov. 13, 2007 7:13 am

EntradaAutor: littleif » dj. oct. 21, 2010 5:04 am

Ostres, vaig a pensar una mica, ok?

Segurament les mamis que han passat pel procés et poden ajudar millor, però jo intentaré alguna cosa...
Imatge

Imatge
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dj. oct. 21, 2010 6:01 am

naltros tenim uns cosinets adoptats, i quan el nen ha preguntat (és força obvi que ells no són germans biològics), li vam dir que els tiets eren uns papes sense nens, que van saber que hi haia uns nens sense papes, i van creuar el món per anar-los a buscar. S'ha convertit en conte per anar a dormir, i ara hi surten lleons i cocodrils, per posar-hi més emoció (tot i que deu ni do la que en tè la història real...)
ImatgeImatge
littleif

EntradaAutor: littleif » dj. oct. 21, 2010 10:43 am

Lluma, a veure, una idea... Potser és massa complicada però...

Els nens nèixen en un lloc màgic, una "fàbrica de nens", un lloc ple de núvols de colors... Cada nen té assignats uns papes, però de vegades, els encarregats de portar-los a casa s'equivoquen d'adreça i els deixen mooolt, mooolt lluny de casa seva. Aleshores, unes fades o follets, o quelcom així, s'encarregan de buscar els pares i pot trigar una mica de temps... Però finalment els troben i els hi expliquen que han trobat el seu fillet, els pares agafen un avió i van a buscar-lo...
Per això també de vegades, els seus amics marxen abans o desprès perquè el mon és tant gran que costa una mica de trobar les persones que van ser escollides per ser la teva família...

Nusé, seguiré pensant...
Imatge

Imatge
Lluma

EntradaAutor: Lluma » dj. oct. 21, 2010 10:53 am

Gràcies a totes les respostes.

Littleif, merci per exprimirte el cervell, però no és el que estic buscant. Crec que explicaré més la història dels pares (qui són, com són, com és la seva nova casa...) i explicar que estan junts perquè els seus cors, a les nits, bateguen al mateix ritme. I quan tres cors bateguen al mateix ritme, han d'estar junts. Per tant, cada nit, enmig dels somnis, el cor donava unes pistes per esbrinar on era aquell tercer, havien d'esbrinar a on era. I per això van voltar per tot el món, fins que el van trobar.
I per fi estan junts.
Una història així, emotiva. Perquè el nen ha de sentir que aquells nous extranys lestimaran més que les seves pròpia vides, i que mai més es podràn separar.

No sé, què en penseu?
Imatge
Lluma

EntradaAutor: Lluma » dj. oct. 21, 2010 10:55 am

ei, i potser sí que shi trobaràn cocodrils, eh! Gràcies Nuscka! Per cert, no em puc arriscar a posar això de pares sense nens perquè moltes vegades ja en tenen de biològics...
Imatge
littleif

EntradaAutor: littleif » dj. oct. 21, 2010 11:05 am

Ostres Lluma, molt xulu... Si és que ja m'estranyava que d'aquest caparró tant creatiu no sortís una cosa preciosaaaaa :ok:
Imatge

Imatge
edae
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dj. oct. 21, 2010 6:10 pm

Lluma quan el tinguis avisa!!! Que pinta molt bé!! Tinc uns amics que estan esperant una adopció i m'agradaria regalar-los el conte!! :love: :love: :love:
Imatge
Imatge
littleif

EntradaAutor: littleif » dv. oct. 22, 2010 5:42 am

Lluma, al final faràs un pels avis aquest Nadal??
Imatge

Imatge
Lluma

EntradaAutor: Lluma » dv. oct. 22, 2010 1:45 pm

Eps!!

doncs ara mateix acabo d'acabar el de : Benvinguda al món, Andrea!! (clar, en aquest cas era una nena!). Ostres, estic súper contenta perquè la clienta se mha fotut a bramar!

El de ladopció ja lhauria de tenir escrit, tinc el dibuixant esperant les seqüències, i després... el dels avis! estic pensant en fer un conte rollo fantàstic, que els avis tenen poders màgics i el nét/a ho hereta, i ningú més ho sap, és un secret. Perquè entre avis i néts, sempre n'hi han de secrets, no? ;-)

Edae, moltes gràcies! quan el tingui acabat, si vols, te lenvio i hi fas una ullada, i si tagrada ja ho saps, podem personalitzar el vostre.

Littleif, a tu també tinteressa els dels avis, oi? què et sembla aquesta idea?

Gràcies noies!
Imatge
littleif

EntradaAutor: littleif » ds. oct. 23, 2010 4:48 am

Si, si, ja t'ho vaig dir... Crec que a l'esborrall de la carta dels Reis ja està demanat... :love:
Imatge

Imatge
Lluma

EntradaAutor: Lluma » dl. nov. 15, 2010 2:50 pm

eiii, ja tenim el conte de l'adopció acabat!!!

en primicia, us deixo la portada!!!!

ara estem fent el dels avis, i es titula: els super avis d'en Pau (o de qui sigui, és clar...). Són uns avis una mica peculiars, perquè a part de que són uns super avis, amb tota la feinada que fan, són supers de veritat. Tenen poders... Hehe!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge
rela
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

Re: Ja està fet el conte de ladopció: camí d'estrelles

EntradaAutor: rela » dg. nov. 21, 2010 12:53 pm

lluma!!

quina xuladaaa!!!!! ets una crack!!!

per cert.. hi ha una col·lecció del superiaio.. amb.. la martina, el mite d'ícar, etc que va d'això que expliques, d'avuis amb superpoders que els expliquen als seus nets i els comparteixen amb ells!! :ok:
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Lluma

EntradaAutor: Lluma » dg. nov. 21, 2010 9:10 pm

Jolines, ja existeix? jo que em pensava que ho feia en primícia! ai coi... :ufs:
merci, Rela, els buscaré i en faré una mica el xafarder!
:-()-)
Imatge
rela
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dg. nov. 21, 2010 9:30 pm

Lluma ha escrit:Jolines, ja existeix? jo que em pensava que ho feia en primícia! ai coi... :ufs:
merci, Rela, els buscaré i en faré una mica el xafarder!
:-()-)

de res!! només faltaria!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Lau
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dj. des. 16, 2010 2:48 pm

Jo, com a mare adoptiva, trobo a faltar més contes enfocats als sentiments del nen i no tan als dels pares... al nen li interessa saber que l'hem estat buscant, si... però un conte on ell pugui posar paraules als seus sentiments, seria fantastic... als sentiments de 'perquè jo?l' 'l'abandó' 'no soc fisicament igual que els meus pares' ... etc...

Lau.
mundotueris
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 90
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 10:27 pm
Contacta:

EntradaAutor: mundotueris » ds. maig 21, 2011 11:04 pm

Lau, no sé si et puc ajudar, però en el següent enllaç tens bibliografia sobre el tema:
http://www.libreopinion.com/members/ironcero/bibliografia.htm
N'hi ha moltíssims, cada vegada més.
Nosaltres estem treballant perqué en un futur poder tenir una secció sobre el tema en concret.
Si tens algun dubte o necessites alguna cosa som una llibrería online especialitzada en temes relacionats amb la maternitat i la infancia i oferim i intentem aconseguir tots els titols que ens demaneu o que suggeriu.
És un tema molt interessant.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dg. maig 22, 2011 9:50 am

està "coses que agraden a en Jakob Jakob" de l'editorial Cadí (adopció-africa-monoparental)
Lau
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dg. maig 22, 2011 10:02 pm

si ada_bcn, aquest el tinc, i aquest i un altre que es titula 'l'Eloi vol uns pares' són els dos unics que de moemnt em convencen una mica per enfocar el tema dels sentiments del nen... en la majoria s'obliden aquesta part i només enfoquen la part de l'espera per part dels pares...

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::