Algú em pot explicar com funciona això del sorteig (P3)?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Ixena
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

Algú em pot explicar com funciona això del sorteig (P3)?

EntradaAutor: Ixena » dt. març 27, 2012 9:25 pm

Hola noies,

He preinscrit el meu fill a P3 i molt em temo que haurem d'anar a sorteig perquè m'han arribat rumors que a l'escola que volem entrar hi ha més sol·licituds que places... Jo creia que en el moment de fer la preinscripció ja t'assignaven un número, com si fos un registre i amb aquest seria el que aniries a sorteig en cas necessari, però és clar no va ser així. Llavors li vaig demanar a la secretària que m'expliqués com anava, però em va dir que era força complicat, que no patís, que ja m'enviarien un missatge (perquè vaig posar aquesta opció). Però és evident que l'explicació no em va convèncer gens.
He mirat la convocatòria on s'explica, però la veritat no ho acabo pas d'entendre.
Com s'assigna un número a cada preinscripció? com sabré quin número tinc? com puc controlar que realment no hi hagi "tongot" a l'escola? aix, jo pensava que seria com més transparent i clar, però és com molt rebuscat.
Fins i tot hi ha mares que diuen que anirà per ordre alfabètic, que es treurà una lletra (com s'havia fet a la llar d'infants), però ja els he dit que a la convocatòria no diu pas això.

Per cert, si quedés fora, llavors com es continua assignant places? respecten ordre? perquè en 1a opció tinc 35 punts (30+5 exalumna), però què passa amb la 2a opció? valen els punts o no? o simplement va per número? perquè casualment a la 2a és el meu home l'exalumne, però això ells no ho saben i ni nosaltres no ho hem pogut posar enlloc...

En fi, si algú m'ho pot aclarir us ho agrairé perquè així podré seguir tot el procés!
Quins mals de cap, mare meva!!!

(Edito perquè anar-hi pensant m'he adonat que vaig posar un títol erroni! Ja he vist que m'heu respost i més tard em calma m'ho llegeixo!!! Gràcies!)
Ixena l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 28, 2012 6:36 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
cristina1671
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

Re: Algú em pot explicar com funciona això dels punts? (P3)

EntradaAutor: cristina1671 » dt. març 27, 2012 10:29 pm

Hola Ixena,

en el web de la gene (dept d'ensenyament) posa això:

"En les dates que es detallen en el calendari, els centres publiquen al tauler d'anuncis les llistes de les sol·licituds ordenades segons la puntuació que ha rebut cada una en aplicar-hi el barem associat als criteris de prioritat.
En aquestes llistes també es dóna a conèixer el número assignat a cada sol·licitud presentada i que serveix per ordenar-les en cas d'empat.
Durant el període de reclamacions, si la vostra sol·licitud no s'ha puntuat correctament o hi ha alguna errada en les dades, es pot presentar una reclamació al mateix centre.
Sorteig públic per determinar l'ordenació de sol·licituds
El dia indicat en el calendari es fa el sorteig públic per determinar el número a partir del qual es fa l'ordenació de les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Aquest número és el que s'ha assignat en el moment de presentar la so·licitud de preinscripció"

Entenc que s'assigna un número aleatori pels casos en que es produeix empat i llavors es fa el sorteig públic per tal de determinar el número de desempat a partir del qual ordenaran les sol·licituds empatades.

Una cosa, crec és el número de registre administratiu del full de sol·licitud i una altra és el número aleatori que t'atorguen (pensa que són números que s'atorguen a totes les escoles de Catalunya, vull dir que no van per ordre). El número el sabràs perquè te'l diran via sms si has escollit aquesta opció (a mi així em va arribar l'any passat, tot i que no em va fer falta, t'arriba el número de registre i el número aleatori pel cas d'empat). No pot haver tongo a l'escola perquè són números assignats tenint en compte totes les escoles de Catalunya, no són atorgats per escoles.
Imatge

Imatge
cristina1671

EntradaAutor: cristina1671 » dt. març 27, 2012 10:33 pm

Et poso un exemple:

vas a portar la presinscripció i tens el número 113 de registre i el número 1.356 de desempat (t'arribarà per sms). Els números de desempat els atorguen, ja et dic, tenint en compte totes les sol·licituds presentades a Catalunya per això pot ser un número molt alt.

Si la teva sol·licitud empata, llavors hauras d'estar pendent del número de desempat que el dept d'ensenyaent farà públic. Suposem que és el 345. Tu tens el 1356 (oblidat' llavors del del registre). Llavors entre el 345 i el 1356 n'hi ha la tira, però no necessàriament tots els que hi ha són sol·licituds que han empatat amb tu, recorda que són números per tota Catalunya. Llavors, potser entre el 345 i el 1356 pots tenir possibilitats d'entrar. Lo "fumut" és quan tens el 1356 i surt el número de desempat 1360, llavors és força improbable que et toqui on tu vols doncs ha de fer tota la volta la numeració fins arribar al teu 345.

No sé si m'he explicat gaire.

Bona sort!
Imatge

Imatge
cristina1671

EntradaAutor: cristina1671 » dt. març 27, 2012 10:45 pm

Ixena ha escrit:
Per cert, si quedés fora, llavors com es continua assignant places? respecten ordre? perquè en 1a opció tinc 35 punts (30+5 exalumna), però què passa amb la 2a opció? valen els punts o no? o simplement va per número? perquè casualment a la 2a és el meu home l'exalumne, però això ells no ho saben i ni nosaltres no ho hem pogut posar enlloc...

Si et quedes fora, segueix el mateix procés amb la teva segona opció (si és que n'has posat).
Exemple: No entres a la escola A (on tens 35 punts) llavors pases a optar per la B. En la segona opció (B) valen els mateixos punts menys el que tu siguis exalumna (evidentment perquè no ets exalumna llavors). Pensa però que pots optar a la opció B sempre i quan hi hagi places. Si fos una escola on hi hagués molta demanda primer pasen els que l'han posada en primera opció encara que tinguin menys punts que tu.

Per exemple; tu tens 30 punts i poses B en segona opció. Un altre té 15 punts i posa B en primera opció, aquest altre passarà per davant teu.

El tema de que el teu marit sigui exalumne no sé com va. Però tinc la sensació de que els punts complementaris només valens per les primeres opcions. Però no ho sé segur. Pregunta-ho al dept d'ensenyament i segur que t'ho diuen.

Apa, ja no m'enrollo més! :-)
Imatge

Imatge
island
:: lleona
:: lleona
Entrades: 936
Membre des de: dg. maig 31, 2009 9:30 pm
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Re: Algú em pot explicar com funciona això del sorteig (P3)?

EntradaAutor: island » dc. març 28, 2012 7:23 am

sí, sí, els punts complementaris (com el fet de ser exalumnes) només valen per a la primera opció. encara que sigui la segona opció on un dels dos és exalumne, només valen a la primera.
Ixena
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dc. març 28, 2012 3:41 pm

Gràcies Cristina 1671 i Island, ara m'ha quedat més clar. Més o menys ho intuïa per la convocatòria, però dubtava... El que vaig flipar va ser amb la resposta de la secretària, que ella m'hauria d'haver explicat el que vosaltres heu explicat, vaja és la seva feina també no? però em diu "és massa complicat"! z2:-)

:-()-) :-()-) :-()-)
Imatge
yeide
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 8:01 pm

EntradaAutor: yeide » dc. març 28, 2012 10:48 pm

Cristina moltes gracies. M'has fet un favor!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::