Preinscripció: Quina escola posar en primera opció?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
sanela
Entrades: 3
Membre des de: ds. març 03, 2012 8:42 am

Preinscripció: Quina escola posar en primera opció?

EntradaAutor: sanela » ds. març 03, 2012 2:33 pm

Hola a tots i totes!

Sóc nova en aquest fòrum, però he vist que podia trobar bons consells i aquí em trobo preguntant-vos.

Aquest any he de fer la preinscripció del meu fill a P3. Visc a l'Hospitalet i la veritat és que estic en dubte amb dues escoles. Una és davant de casa meva, l'escola pública Patufet Sant Jordi, i l'altra és a la que vaig anar de petita, i que és una concertada que està també molt a prop de casa, l'escola Santa Marta.
La veritat és que no sé quina posar com a primera opció. Patufet m'agrada molt, però de 50 places, 24 són per a germans, i la resta a sorteig. Tothom diu que si no entra a la primera opció, tampoc ho fa a la segona ni tercera, i que finalment et donen una escola que queda lluny i que té places perquè no la vol molta gent. I és clar, n'hi han un parell de públiques que no m'agraden gaire...
I si poso en primera opció la que jo vaig anar, que també m'agrada, encara que no tant, i continuen parlant-ne molt bé, sé que gairebé segur que entrem, perquè tenim una mica més de punts per lo d'antics alumnes... Ainssss... M'agradaria intentar-ho, però no me la vull jugar amb l'educació del meu fill. I diuen que quan et toca un que no t'agrada, costa molt de canviar...

Vosaltres què farieu?

Gràcies!
sandra77
:: granota
:: granota
Entrades: 221
Membre des de: dl. feb. 25, 2008 11:40 am
Ubicació: Barcelona

Re: Preinscripció: Quina escola posar en primera opció?

EntradaAutor: sandra77 » ds. març 03, 2012 3:56 pm

a nosaltres l'any passat ens va passar el mateix. després de molt pensar-hi vam posar en primera opció la que realment voliem, tot i haver-hi molt poques places (hi havia molts germans i algú que sabiem amb més punts per intoleràncies) i vam entrar. fins i tot van sobrar 2 places que les van assignar en segona opció!!!vull dir que mai se sap, a vegades val la pena arriscar!
neus10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 308
Membre des de: dg. nov. 21, 2010 7:50 am
Ubicació: Alt Maresme

EntradaAutor: neus10 » ds. març 03, 2012 10:46 pm

Jo no sé com funciona gaire (per no dir gens) però perquè no poses com a primera opció la que et cau més aprop de casa, la pública, i com a segona la que vas anar tu de petita? A vegades... mai se sap!
Sort!
Imatge

Imatge
roseta1977
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: roseta1977 » ds. març 03, 2012 11:23 pm

Hola, aquest any també ens toca buscar escola!. Jo no conec cap de les 2, però jo de primera opció ficaria la concertada, la nostra primera opció és una concertada. Les raons són varies, les concertades fan la sisena hora, que les públiques no fan per les retallades. Ara amb la crisi, l'educació pública l'aniran retallant cada cop més, a mi una mestra d'una escola pública m'ha recomanat que no el poses pas en una pública, que cada cop els retallen més. Si tens més punts per la concertada i aquesta t'agrada i la tens prop de casa jo la ficaria, però ja et dic que no conec cap de les 2 escoles, ja que si la fiques a la pública que està més solicitada has de tenir sort i si no entra llavors vé el neguit de no saber on anirà. No sé és la meva opinió, encara tens uns quants dies per pensar-ho. Molta sort! :-o00m :-o00m :-o00m
sanela

EntradaAutor: sanela » dg. març 04, 2012 2:22 pm

Moltes gràcies pels vostres consells! Encara tenim uns dies per pensar-ho, però la veritat és que són decissions difícils, perquè ningú ens pot assegurar que l'escola que ens agrada serà la que ens toqui...
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

EntradaAutor: nunus » dt. març 06, 2012 12:35 am

Jo crec que nosaltres també ens arriscarem, i mira que ho tenim fatal fatal per entrar a la que ens agrada més i a sobre al costat de casa; de 24-25 places que hi deu haver per P3, 24 ja estan pràcticament adjudicades a germans... :-:) Com ho veieu? :-:) Ufff... ho tenim magre... :ufs:

De les altres dues escoles que hi ha al poble (totes 3 són públiques) en preferim una abans que l'altra, però si no entra en primera opció ja una mica ens és igual, o sigui que... :-o00m
evawin
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dt. març 06, 2012 8:36 am

Jo crec que és important posar en primera opció l'escola que més t'agradi, però tenint en conte fins a quin punt et vols arriscar: vull dir, que si queden 2 places hi ha 30 sol.licituts, no m'arriscaria pas; però si de 2 places, hi ha 4 sol.licituts, doncs potser val la pena arriscar-se. El que m'han recomanat és portar la sol.licitut els pimers dies, així els que pregunten a l'escola com van les pre-inscripcions, ja hi ha la teva fent "bulto". Llavors anar l'últim dia a mirar quantes sol.licituts hi ha, mirar les possibilitats que tens per entrar i decidir si et vols arriscar... Si no t'atreveixes, doncs trenques la sol.licitut, i la portes a una altra escola...
Imatge
cristina1671
:: cèrvol
Entrades: 562
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 4:08 pm
Ubicació: L'Hospitalet Llobregat (Barcelona)

EntradaAutor: cristina1671 » dt. març 06, 2012 1:55 pm

Només puc dir-te que possis en primer lloc la que més t'agradi, tal com altres companyes han dit (valorant això si, et tema de les possibilitats reals d'entrar).
Nosaltres ens vam trobar amb aquest "problema" l'any passat, i ens vam atabalar i posar molt nerviosos. Finalment, vam posar l'escola que més ens agradava en primer lloc. És cert que vam jugar amb un cert "avantatge" que era que l'escola que més ens va agradar finalment, era de nova creació i per tant no vam tenir problemes per entrar. N'estem molt i molt contents ! (te la recomanaria molt i molt, però és del barri de Santa Eulàlia, i veig que tu ets del centre)

És cert que tot aquest procés ve a ser una mena de loteria, i fa molta ràbia. De totes maneres, si les dues entre les que dubtes més o menys et satisfan pensa que segurament un cop fet el pas, n'estaras contenta.

Molta sort!!! :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Imatge
minerva.77
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

EntradaAutor: minerva.77 » dc. març 21, 2012 5:36 pm

Aixo de que a les segones i terceres opcions no entres es veritat? llavors per que es posen? entren primer els que els ha tocat per sorteig i han posat una determinada escola en primera opció i després entren els que l´han posat en segona? jo no ho acabo d´entendre...
minerva.77 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 27, 2012 11:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
cristina1671

EntradaAutor: cristina1671 » dc. març 21, 2012 7:24 pm

Hola minerva77,

el que penso que ocorre és el següent. T'ho explico amb un exemple:

Tu vols l'escola A, i hi ha 25 places. Com que hi ha 27 sol·licituds, tu i un altre quedeu fora (ja que fan un sorteig)
Llavors paseu a optar per la B (la segona que heu posat a la llista), però a la B no queden places ja perquè els que van posar la B en primer lloc ja les han cobert,
llavors paseu a optar per la C, però a la C només queda una plaça perquè els que van posar la C en primer lloc han entrat tot menys 1, i aquesta 1 que queda et pot tocar a tu o a l'altres persones que estiguin en la mateixa situació que tu.

en resum, que en ocasions per molt que possis tres opcions et quedés amb la quarta o la última o amb cap, perquè les teves 2ones, 3eres, 4rtes, etc. opcions han estat les primeres opcions de altres, i amb la poca oferta de places ja han omplert amb les primeres opcions.

No sé si m'he explicat bé...
Imatge

Imatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dc. març 21, 2012 8:18 pm

Cristina, si, t´has explicat molt bé. Ara ho entenc.
Llavors la mes important es la primera opció. Pero encara que en totes les escoles que he posat hi han poques places, es també important la quantitat de sol.licituts que tinguin en cada escola. El problema es que com que aixó no se sap, no pots jugar una mica amb les possibilitats que tens...
A la primera opció que he posat hi han menys places que a la segona. Pero em sembla que a la segona hi han més sol.licituds... i pel que em van dir a la tercera que he posat hi han bastants places i no es molt sol.licitada en primera opció...
minerva.77 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 27, 2012 11:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
cristina1671

EntradaAutor: cristina1671 » dc. març 21, 2012 8:48 pm

Exacte, el més important és la primera opció.
Com tu dius, donat que hi ha poques places a les escoles que interessen, llavors cal tenir en compte el nombre de sol·licituds presentades, i aquest és el factor que mai saps. Una manera de fer-se una idea és preguntant si hi ha molts alumnes amb germans, llavors si, per exemple, oferten 12 places i saps (si t'ho diuen) que hi ha 5 germans llavors ja saps que només queden 7 places efectives. Llavors, està clar, que si és una escola que "tothom vol" has de tenir present que hi haurà moltes sol·licituds per aquestes 7 places.

Pel que dius de la teva situació concreta penso que has fet bé. La primera opció sempre ha de ser la que més volem, independentment del nombre de places que hi hagi (a algú els ha de tocar i pots ser tu). La tercera opció que comentes si té moltes places i poques sol·licituds, segurament serà el lloc on anirà a parar molta gent que no entri en primeres opcions i que, evidentment, hagi fet constar aquesta escola en el full de sol·licitud (els que ho hagin fet en segona opció passarien davant teu que ho has fet en tercera).

Fixa't en la importància de posar aquesta tercera opció. Si no la poses tothom que no entri en les opcions primeres, o segones o terceres, etc. passarà per davant teu (si és que han fet constar aquesta tercera escola en el full de sol·licitud) i només, en cas de que quedessin places quan tothom que la ha apuntat en el full hagués entrar, tu en tindries opcions. Si l'escola t'agrada prou com a tercera opció (o la que sigui) i saps que té moltes places i poques sol·licituds no dubtis a posar-la. No posar segones i terceres opcions vol dir que aquelles escoles que no has posat no t'interessen gens ni mica i per tant tothom que l'ha anotat al full de preinscripció passa per davant teu.

Perdona, quin rollo t'he explicat uffffffffs!!!!!

Bona sort!!!!!!!!
Imatge

Imatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dc. març 21, 2012 9:06 pm

Moltes gracies Cristina. M´ho has explicat molt bé.

Curiosament m´han dit que s´omplen abans les escoles subvencionades, i que si et quedes sense plaça, t´envien a una escola pública, que sempre queden lliures perque ningú la vol :ufs: . Jo em pensava que era al contrari, que s´omplíen abans les públiques... i més en temps de crisi.

En fi, a esperar a veure si tenim sort.

Merci maca. :globus:
minerva.77 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 27, 2012 11:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
sanela

EntradaAutor: sanela » dj. març 22, 2012 8:34 pm

Gràcies pels vostres comentaris! Finalment hem posat com a primera opció la que anàvem a posar com a segona. Tenim més possibilitats i no ens ho volem jugar. M'estimo més no patir. A més, és la meva escola, i molts mestres són els que jo vaig tenir. Vaig anar a veure-la i em va portar molt bons records. A més, té caliu aquesta escola. Confiem que tot vagi bé i que hi hagi sort per tots!!!

:b-)))

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::