Triar escola a Manresa...ave maria?vedruna?flama?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
llaminadura
:: rateta
Entrades: 151
Membre des de: dc. gen. 28, 2009 9:32 pm
Contacta:

Triar escola a Manresa...ave maria?vedruna?flama?

EntradaAutor: llaminadura » dj. feb. 10, 2011 3:10 pm

Hola!

com moltes de vosaltres estem en ple dilema de prendre la decisió de triar l'escola pel meu fillet.

Uf, és mooolt difícil, oi? a Manresa ens han canviat les zones i noi, se m'ha complicat la història doncs la que tenia claríssima per proximitat i per sistema educatiu, que és EL BAGES, ja no m'entra i és pràcticament impossible accedir-hi, així que ara toca visites i escollir.

No sé si alguna de vosaltres de Manresa o rodalies em podria ajudar... estic feta un embolic. M'agradaria portar-lo a l'escola ave maria, que tampoc m'entra per zona però potser tenim possibilitats depenent de la demanda, o ve a La Vedruna (antic sagrat cor), ja molt lluny de casa.

Alguna té experiència en aquestes escoles? o bé en alguna altra que n'estigui contenta o descontenta (per descartar)?

moltes gràcies
Imatge
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: Triar escola a Manresa...ave maria?vedruna?flama?

EntradaAutor: mamlaboni » dj. feb. 10, 2011 8:43 pm

Hola!
LA meva filla gran va fer el P3 al Vedruna ( quan encara era sagrat cor) i em va agradar moltíssim. Després la vem canviar perquè ens vem a nar a viure a sant joan però sinó hagués continuat allà.Ara això si, era una miqueta car... De les altres escoles no et puc parlar perquè no les conec.
LA que NO et recomano és la Joviat :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: encara que ja he vist que no estava entre les teves preferrències, però per si les mosques se t'acudeix et diria un No rotund...
Lídia
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dt. març 17, 2009 1:25 pm
Ubicació: Catalunya Central

EntradaAutor: Lídia » dv. feb. 11, 2011 9:55 am

El meu nebot fa p4 a l'Ave Maria, i els pares n'estàn molt contents... Es només d'una sola línea ( una classe per curs) i als 11 anys no han de canviar d'escola perque fa l'ESO allà mateix. Ara et semblarà molt lluny però és realment important el no haver de canviar de l'escola a l'institut amb 11 anys.
Imatge
Imatge
Imatge
llaminadura
Contacta:

EntradaAutor: llaminadura » dv. feb. 11, 2011 6:34 pm

Moltes gràcies!

la veritat és que tenir referències va molt bé, és molt difícil triar si no coneixes ningú que hagi estat a les escoles.

Us agraeix molt les respostes.

Bon cap de setmana!!
Imatge
Txitu
Entrades: 128
Membre des de: dv. gen. 11, 2008 9:12 am
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: Txitu » dt. feb. 15, 2011 8:36 pm

Hola!,
Ja heu fet la preinscripció? Nosaltres fa 2 dies que tenim el full davant per omplir. I és que, com dieu, amb el canvi de zones ens han desmontat els plans. Nosaltres voldríem que entrés a la Salle. Almenys tenim els 5 punts per antics alumnes (del pare)... però pel que fa a proximitat només en tenim 10, o sigui 10 + 5. I la Salle només té 1 línia... No sabem què fer: si posar-la com a 1a opció i arriscar o aprofitar aquesta posició per posar alguna altra escola que pugui tenir més opcions, com ara Vedruna, que almneys té 2 línies. Si fos així, però, només tindríem els 10 punts per proximitat... On Probablement ens entraria és a l'Ave Mara, ja que és de la nostra zona (30 punts). Però no conec quasi ningú que me n'hagi parlat (jo no sóc de Manresa). Fa 2 anys vam anar a preguntar per l'escola bressol i la directora em va semblar bastant recta i molt seriosa. em fa 'por' que sigui una escola molt conservadora, professors grans, poc innovadora amb les noves tecnologies, No sé, tot són imaginacions ,eh! ja us dic que no he trobat qui me'n digui res. Per això us torno a demanar si algú més me'n pot dir alguna cosa...

Us ho agrairia.
Imatge
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

EntradaAutor: Penny » dc. feb. 16, 2011 7:52 am

Ostres, Txitu, el podria haver escrit jo el teu missatge... (si no fós perquè encara no tinc nens, clar xxo.0.o ).
La nova distribució de zones escolars ens ha fet ben bé la pua... nosaltres vivim just on talla una zona amb l'altra i ja no ens pertoca La Salle, que és on m'hagués agradat portar els meus futurs nens. A sobre no tenim punts d'ex-alumne. Tan difícil és entrar-hi? saps quant es paga de quotes? (potser això tira gent enrera? o no...).

I de la zona B... doncs què vols que et digui, no n'hi ha cap altre que, a priori, em faci patxoca.

I El Bages? en tens referències?
Imatge
llaminadura
Contacta:

EntradaAutor: llaminadura » dt. feb. 22, 2011 9:17 pm

Hola!

jo encara no he fet la preinscripció!! és que és tan difícil escollir... bé, aixó d'escollir és un dir... a nosaltres sí que per zona ens entra la salle i la vedruna, PERÒ a la salle és gairebé impossible doncs l'única línia que tenen pràcticament està tota coberta per nens amb germans a l'escola i gairegbé no queden places lliures.

la vedruna té 2 línies però de 50 places només 26 de "lliures", les altres també ocupades per germans, que ja tenen 40 punts i passen a davant de tothom. té molta demanda per tant, seria entrar a sorteig i em fa moooolta por.

no sabem què fer si arriscar o bé assegurar, que ja és un dir, perquè de la nostra zona és una utopia això doncs descartat pare algué.... i l'espill (que també és gairebé impossible entrar doncs hi ha poquíssimes places lliures), i l'altra pública que és la sèquia amb tot l'enrenou que tenen aquest any....

de l'escola bages (jo no puc per zona), n'he sentit parlar molt bé,i del puigberenguer també, diuen que són les dues millors escoles públiques de manresa i us entren per zona, ho heu mirat?

la flama és una altra opció, zona única....

heu decidit ja?

bona nit!
Imatge
Emy
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dt. març 15, 2011 11:08 pm

EntradaAutor: Emy » dt. març 15, 2011 11:25 pm

Hola a tots/es!

Com us ha anat el tema de les pre-inscripcions??? Nosaltres hem anat a sorteig, i no ha entrat! Vam arriscar una mica i vam fer la pre-inscripció a la Flama, ja que per zona teniem o el Sant Ignasi o Escola Valldaura i cap de les dues ens feia massa el pes. La Flama ens agradava i a més teniem la ventatge que era zona única.
Així que ja veurem que passa, ja que ens van dir que la segona opció que vam posar ja estava plena i la tercera, ja veurem! Apa, ara a patir fins al Maig!
Heu pogut entrar a l'escola on vau pre-inscriure als vostres fills/es?
Txitu

EntradaAutor: Txitu » dc. març 16, 2011 9:46 am

Doncs finalment vam posar com a primera opció el Paidos. Semblava que estava més bé de places que la resta. I en tenim bones referències d'amics que porten els fills allà. Per tant, arriscant MOLT, vam posar-la en 1a opció amb 0 punts! Allà oferien 50 places i hi ha 51 sol·licituds! És a dir, els que estem amb 0 punts (que em van dir que érem molts)anem a sorteig i només 1 nen es quedaria fora. Jo em pregunto: si veuen que només 1 nen es queda fora.. poden posar 1 plaça més? o per llei estan obligats a un nombre de places concret per aula?
Encara no he pogut anar a mirar les llistes a l'escola, a veure si avui hi puc anar i m'aclareixo una mica perquè hi ha coses que no entenc. A l'sms m'assignaven un número aleatori, el 46 mil i pico, però se suposa que ara hi haurà el sorteig?

Quins nervis amb tot plegat!
Imatge
minerva2
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dt. set. 02, 2008 11:58 am

EntradaAutor: minerva2 » dl. maig 02, 2011 11:14 am

a nosaltres ens a tocat l'escola ítaca, no la varem posar a la preinscripció. a l'altre punta de manresa!!!!!
Emy

EntradaAutor: Emy » dl. maig 02, 2011 12:55 pm

A nosaltres també ens ha tocat la Itaca i tampoc la vam posar a la pre inscripció i també ens queda a l'altre punta de Manresa. Algú sap que s'ha de fer si no la volem?
Txitu

EntradaAutor: Txitu » dl. maig 02, 2011 7:19 pm

Ostres! quin greu em sap. Doncs mira que us hagin assignat una escola que no era a la sol·licitud que vau presentar... com està el tema... I si aneu al departament d'esenyament, a la crta. de Vic? no sé si és allà on s'ha de reclamar, però jo ho provaria, a veure què us diuen. Almenys provar de moure cel i terra...
Imatge
minerva2

EntradaAutor: minerva2 » dt. maig 03, 2011 12:00 pm

hola!!!
Jo he anat a demanar hora amb l'inspector a la carretera de vic (antic tous-garatge blau), i presentaré una reclamació a la oem (carretera de vic principi) oficina d'escolaritazació municipal.

A veure si tenim sort!!!

Si no vols la plaça no el matricules i ja està però abans assegurat una plaça en un altre lloc, sino la perds automaticament.
Emy

EntradaAutor: Emy » dt. maig 03, 2011 1:30 pm

Gràcies Minerva2. Ja he demanat hora per l'inspector, primer però hem posat un recurs a la OME. Quina escola havies posat com a primera opcó?
A veure que ens diu l'inspector. Sort!
Emy

EntradaAutor: Emy » dj. maig 05, 2011 12:25 am

Hola!
l'inspector ens va dir que si hi ha gent en la mateixa situació que nosaltres, que han quedat fora de la primera opció i ens han assignat una escola que no l'haviem demanat, que sobretot presentem el recurs. Si algu de vosaltres sou o coneixeu algu que hagi sigut un dels 14 desafortunats que han quedat fora de la Flama ens han dit que sobretot presentem recurs, perquè el que no es normal es que en algunes escoles es quedin 14 alumnes fora i en canvi d'altres hi hagin 17 places lliures després ja d'haver adjudicat totes les opcions possibles. Sense papers que puguin demostrar la inconformitat dels pares no poden fer massa pressió perquè les coses canviin.

Sort!
minerva2

EntradaAutor: minerva2 » dv. maig 06, 2011 10:01 am

Emy, jo sóc una de les que he quedat fora de la Flama, i no son 14 som 15 ja que jo he caigut en lúltim instant per un de NEE.
Jo també he fet això a veure que diuen ara.
Emy

EntradaAutor: Emy » dv. maig 06, 2011 9:39 pm

Ostres minerva2 quina p*****!!!!! I què et va dir l'inspector??? No et va donar una sol·lució? Em pensava que adjudicaven les places dels NEE el 24 de març, i que després d'aquesta data un cop sortien les llistes de la oferta definitiva ja no se'n podien afegir cap mes. Wow! quan te'n vas assabentar?? Ostres em sap greu! I que faras? Faras la matricula a la Ítaca? O estas buscant una altra escola?
minerva2

EntradaAutor: minerva2 » dl. maig 09, 2011 8:57 am

Emy, doncs al ser la primera de la llista d'espera tinc alguna possibilitat. Si amb la reclamació feta no em solucionen el problema, haig de tornar a fer una altre (alta instancia- directament al departament). A finals de maig em contestaran. L'haig de matricular al Ítaca, o buscarme una altre escola pel meu compte; sino perdo la plaça. A St. Joan hi han places a les dues escoles públiques (crec).
Si el departament em rebutja la reclamació haig d'esperar al juny a veure si es matricula aquest de NEE o sino a que em donguin la resolució de la próxima queixa.

A veure si hi ha sort!!

Aquest any hi ha hagut moltes reclamacions, més que mai.
Emy

EntradaAutor: Emy » dl. maig 09, 2011 2:50 pm

Una pregunta,

algu sap alguna cosa del rumor que m'ha arribat avui que obriran una línia nova a l'escola Bages o a la Flama? Es veu que son les dues escoles on més gent s'ha quedat fora. La veritat es que jo a l'inspector vaig demanar si obririen alguna altra linia en alguna altra escola i em va dir que no, i avui m'harriba aquest rumor. Algu en sap alguna cosa?

Gràcies!
Monnie
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dg. des. 19, 2010 11:35 am

EntradaAutor: Monnie » dl. maig 09, 2011 5:53 pm

I si truques a l'escola directament per preguntar? Potser treus informació...

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::