Llengües estrangeres a l´etapa infantil

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
nunus
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: Llengües estrangeres a l´etapa infantil

EntradaAutor: nunus » dj. març 25, 2010 2:49 pm

Julyet ha escrit:Totes els meus "rollos" els podria resumir en: "com abans millor" és un mite, està demostrat que el millor període per aprendre una llengua és l'adolescència, i si volem començar ben aviat cal posar-hi els millors recursos, però també donar una continuïtat.

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Carme74 » ds. abr. 24, 2010 10:19 pm

la!
Jo sóc mestra d'Infantil i tinc també l'especialitat d'anglès. Des de fa dos anys, a l'escola on treballo tenim un PELE (Pla de llengües estrangeres) i fem anglès desde P4, dues hores per setmana.
Jo crec que sentir altres llengües ja des d'infantil, proporcona l'input que farà que aquestes cratures puguin tenir un registre fonètic essencial pels futurs aprenentatges.
Estic molt d'acord amb el que s'ha anat dient per aquí.
Penso també que és bàsic per l'aprenentatge d'una nova llengua que les classes siguin motivadores i reals, que no es basin només en un temari, sinó que tinguin una utilitat. De la mateixa manera que ensenyem els nostres fills a parlar en la nostra llengua, amb el dia a dia, cal fer-ho a l'aula.
A la meva escola treballem sense llibres, a través de Nursery Rhymes i contes, però sobretot amb les coses que passen al nostre voltant.
Jo estic entusiasmada amb el nostre projecte! I a més perquè en una sessió setmanal som dues mestres l'aula i els nens i nenes poden veure que l'anglès és llengua de comunicació.
Imatge

Imatge
Ginger
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dt. abr. 27, 2010 8:41 pm

Noies,

Us volia passar un text sobre el tractament de les llengües a l'educació multilingüe (el nostre cas) :-)(-: però el doc. pesa massa... :ufs:
Imatge

Imatge
agnesbc
Entrades: 1440
Membre des de: dc. nov. 04, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: agnesbc » dj. juny 24, 2010 5:07 pm

dons el meu fill te ara 3 anys i mig i a p-2 va començar a fer angles,la veritat es una cosa que ens va sorpendre molt ,pero com era una clase mes dons,vem pensar malament no li anira,la meva mare desde que va neixer el petit li parla l'alemany ja que ella va estar molts anys alli i el parla perfectament i ja s'entenen prou be a la seva manera es clar jajaj pero amb l'angles em pensava que potser ja seria un idioma mes encara que sigues poc i que poder el pobre es liaria,pero la veritat que ens ha sorpres ja que a veure tot i que fan poques cosetes, a casa ell les pelicules només les vol veure amb anglés,el meu marit i jo a vegades ens sentem al seu costat perque ens sorpren que ho demani ell i mirem a veure si esta atent o fa cara d'entendre alguna cosa jajaj pero que la veritat jo no entenc massa jajaja i ell mira la pelicula no se si l'enten o no pero la veu sensera jajaj que penseu vosaltres???em fa por que entre el catala ,l'alemany,l'anglés i el castellá al pobre despres li costi mes ,a vegades es millor un o dos ven apres que tans i poca cosa de cada,aiss no ho ser,el catala perfecte perque el parlem de casa,l'alemany clar desde petit que el sent i l'entent força be ja,parlar no tant encara,castellá del amics de l'escola i l'anglés de les clases de p-2 i la mania que te ara de veure les pelis amb aquests idioma.algun consell?assies
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dt. jul. 06, 2010 5:43 pm

agnesbc ha escrit:dons el meu fill te ara 3 anys i mig i a p-2 va començar a fer angles,la veritat es una cosa que ens va sorpendre molt ,pero com era una clase mes dons,vem pensar malament no li anira,la meva mare desde que va neixer el petit li parla l'alemany ja que ella va estar molts anys alli i el parla perfectament i ja s'entenen prou be a la seva manera es clar jajaj pero amb l'angles em pensava que potser ja seria un idioma mes encara que sigues poc i que poder el pobre es liaria,pero la veritat que ens ha sorpres ja que a veure tot i que fan poques cosetes, a casa ell les pelicules només les vol veure amb anglés,el meu marit i jo a vegades ens sentem al seu costat perque ens sorpren que ho demani ell i mirem a veure si esta atent o fa cara d'entendre alguna cosa jajaj pero que la veritat jo no entenc massa jajaja i ell mira la pelicula no se si l'enten o no pero la veu sensera jajaj que penseu vosaltres???em fa por que entre el catala ,l'alemany,l'anglés i el castellá al pobre despres li costi mes ,a vegades es millor un o dos ven apres que tans i poca cosa de cada,aiss no ho ser,el catala perfecte perque el parlem de casa,l'alemany clar desde petit que el sent i l'entent força be ja,parlar no tant encara,castellá del amics de l'escola i l'anglés de les clases de p-2 i la mania que te ara de veure les pelis amb aquests idioma.algun consell?assies

Ei,

doncs segons el meu parer no hi ha d'haver cap problema si els idiomes s'introdueixen d'una manera natural com ens has explicat i el nen/a pot relacionar cada interlocutor amb un idioma concret (àvia = sempre alemany, etc), l'important, penso, és q al principi pigui diferenciar, q una mateixa persona sempre li parli un mateix idioma... I si a l'escola introdueixen l'anglès, donc un altre! :-)

Això pot ser que faci q l'infant tardi més a parlar o expressar-se, però finalment tindrà l'avantatge de poder-ho fer en tots els idiomes "materns" per igual.
Imatge

Imatge
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dt. feb. 15, 2011 11:02 am

Pujo aquest post gairebé un anys després....

Al setembre la nena comença P3, i l'escola que ens agrada no fan anglès fins al segon cicle.

Ens ha sorgit el dubte si val la pena apuntar-la a extra-escolars, o simplement, des de casa, començar a jugar amb l'idioma.

Jo evidentment no soc profe, i no parlo un anglès perfecte, però per començar amb cosetes bàsiques....

Què us sembla?
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dt. feb. 15, 2011 11:46 am

Hola,

Doncs penso q sí, q podeu anar fent cosetes. Contes en anglès, cançonetes, si mira tv dibuixos en anglès, CDs amb contes narrats q podeu escoltar acompanyats de les il·lustracions...
Imatge

Imatge
Emy
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dt. març 15, 2011 11:08 pm

EntradaAutor: Emy » dc. març 16, 2011 12:09 am

Hola! Ja sé que vaig molt de tard, però es que tot just he descobert aquesta pàgina avui, i tot just avui m'he registrat. He estat llegint tots els comentaris i tots son molt interessants.
Ara el meu fill té 2 anys i mig. El meu marit es anglès i desde el néixer a casa ha sentit anglès i Català. A més entre el meu marit i jo de sempre entre nosaltres hem parlat en anglès. Per tant, a casa el meu fill sent més anglès que Català, tot i que jo amb ell només parlo en Català. Desde molt petit, sap distingir els dos idiomes. A mi sempre hem parla en Català i a ell en anlès. Ara desde fa molt poc, ja construeix frases en anglès, l'altre dia va i diu: Papa, where you going? (quan el meu marit marxava) desde petit també em posat Cd's amb Nursery rhymes i totes les pelis que li deixem veure les veu sempre en anglès. La seva preferida Toy Story. Un dia que la van fer per la tele, la vam posar en castellà i va dir: Mama! El Woody i el Buzz no parlen bé! De cançons? Tan aviat en canta en Anglès com en Català! Tinc un cunyat que li parla sempre en Castellà, el nen diu alguna paraula solta en Castellà, però l'enten perfectament.
Amb tot això no vull dir que el nen sigui un crack ni molt menys, simplement està aprenent uns idiomes que per ell son el pa de cada dia, ja sigui el Català, Anglès o Castellà. El que jo si crec que es molt important es que hi hagi una coninuitat. Nosaltres mateixos vam aprendre dues llengües a l'hora. Jo no em preocuparia massa, com ha dit la Ginger tindrà la ventatge de poder-se expressar en varis idiomes.

Ginger ha escrit:
agnesbc ha escrit:dons el meu fill te ara 3 anys i mig i a p-2 va començar a fer angles,la veritat es una cosa que ens va sorpendre molt ,pero com era una clase mes dons,vem pensar malament no li anira,la meva mare desde que va neixer el petit li parla l'alemany ja que ella va estar molts anys alli i el parla perfectament i ja s'entenen prou be a la seva manera es clar jajaj pero amb l'angles em pensava que potser ja seria un idioma mes encara que sigues poc i que poder el pobre es liaria,pero la veritat que ens ha sorpres ja que a veure tot i que fan poques cosetes, a casa ell les pelicules només les vol veure amb anglés,el meu marit i jo a vegades ens sentem al seu costat perque ens sorpren que ho demani ell i mirem a veure si esta atent o fa cara d'entendre alguna cosa jajaj pero que la veritat jo no entenc massa jajaja i ell mira la pelicula no se si l'enten o no pero la veu sensera jajaj que penseu vosaltres???em fa por que entre el catala ,l'alemany,l'anglés i el castellá al pobre despres li costi mes ,a vegades es millor un o dos ven apres que tans i poca cosa de cada,aiss no ho ser,el catala perfecte perque el parlem de casa,l'alemany clar desde petit que el sent i l'entent força be ja,parlar no tant encara,castellá del amics de l'escola i l'anglés de les clases de p-2 i la mania que te ara de veure les pelis amb aquests idioma.algun consell?assies

Ei,

doncs segons el meu parer no hi ha d'haver cap problema si els idiomes s'introdueixen d'una manera natural com ens has explicat i el nen/a pot relacionar cada interlocutor amb un idioma concret (àvia = sempre alemany, etc), l'important, penso, és q al principi pigui diferenciar, q una mateixa persona sempre li parli un mateix idioma... I si a l'escola introdueixen l'anglès, donc un altre! :-)

Això pot ser que faci q l'infant tardi més a parlar o expressar-se, però finalment tindrà l'avantatge de poder-ho fer en tots els idiomes "materns" per igual.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dg. juny 05, 2011 8:46 pm

Recupero post!! em sembla molt interessant el fil. :ok: :ok:

La meva aventura amb l'anglès és més o menys com la que ha descrit la Julyet. A l'institut teniam una professora que no era nativa, però era un crack amb la fonètica i em va ajudar molt a "pulir".
Des de l'institut fins ara he anat mantenint el meu nivell d'anglès mirant pelis i series en VO i llegint llibres en anglès. El més curiós va ser quan em vaig casar vam anar a fer el viatge de noces a Escòcia i Londres i vam escollir un circuit lliure, és a dir, vam llogar un cotxe i vam anant fent ruta i espavilants amb l'allotjament. Volia demostra'm a mi mateixa que tots aquests anys d'autodidacta havien fet el seu fruit i efectivament. Vaig veure com podia mantenir una conversa amb natius parlant de temes de política, oci, i cultura general sense problemes. I inclús alguns es sorprenien de la meva fluïdesa, jo la primera.

La nostra filla viu l'anglès a casa nostra com quelcom normal. A la tele, a la música, als llibres,... l'anglès és viu a casa nostra i no tinc pressa per que comenci "oficialment" a aprendre la llengua.
tuixeta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 183
Membre des de: dl. maig 16, 2011 7:55 pm
Ubicació: osona

EntradaAutor: tuixeta » dj. juny 23, 2011 3:32 pm

hola! no se si us referiu a fer anglès dins l'escola o com a extraescolars. Si és dins l'escola, em sembla bé. Es fa com a jocs i com abans comencin, millor. Però si us referiu a extraescolars, ho trobo absurd, ja que el que treballaran, serà el mateix que faran a l'escola quan comencin l'anglès. Trobo molt més interessant escollir extraescolars referents a la música ( que és molt important començar de petits) o esportives.
8-11-11 Primera IAD a Fecunmed
24-11-11 TE negatiu

6-12-11 Segona IAD a Fecunmed
24-12-11 TE POSITIU!!!!!!!!!!
Primera visita al gine 11-1-12 fa sis mil.límitres i se li sent el cor!

Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::